Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 12-08-05, 21:22   #1
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default Tuning motor - cititi aici !!!

Ca sa evitam sa mai deschidem zeci de topicuri inutile gen \"Cati cai putere castig din filtru\" postez aici un articol scris in colaborare cu o persoana cu o experienta de peste 20 de ani in domeniul motoarelor termice. Cititi aici si dupa aia daca mai sunt intrebari . . . deschideti un topic nou !


Primul pas: RK-ul motorului cu tolerante speciale pentru motorsport.

-Rodaj cu alimentarea de serie cel putin 2000 km in regimuri diferite .

-Demontare si verificare .

-Usurare volanta ( nu foarte mult , ganditi- va ce se intampla ce se intampla cu ouale pilotului cand se sparge o volanta la peste 7000 rpm in cazul in care ai un motor transversal si deci volanta intre picioare) - echilibrare la o turatie comparabila cu cea maxima la care vrei sa urci , usurare placa de presiune - echilibrare impreuna cu volanta si arborele cotit .

-Montare de segmenti \"total gapless\" ;

-Modificare pompa de ulei ( marire debit cu cel putin 30 %) - Obligatoriu !

-Adaptarea in baia de ulei a unui antival ;

-Modificarea chiulasei , in special a traiectului de admisie in special corijarea razelor din zona portilor de supapa ;

-Marirea raportului de comprimare , max 11:1 la valori mai mari va trebuiesc pistoane forjate ( cca. 600 Euro /set) altfel o sa gasiti pistonul de la cilindrul 1 in interiorul cilindrului 3 ( pe bucati) ;

-O axa cu came de firma care sa va indice nivelul castigului de putere si plasarea benzii de putere impreuna cu arcurile de supapa modificate necesare (care sa permita o deschidere mai mare a supapei fara ca spirele sa vina in contact si fara sa apara rebond-ul supapelor )

-Un pinion reglabil al axei cu came pentru reglajul puterii pe diferite game de turatii ;

-O aprindere electronica capacitiva cu energie > 100 mJ / scanteie

-Fise si bujii de calitate acordate ca si valoare termica cu motorul.

-Pentru alimentare nimic nu poate inlocui o pereche de carburatoare duble orizontale ( sunt lucruri profi - opere de arta - carb-urile WEBER de 55 sunt acoperite cu aur de 24 K )

-O pompa de benzina electrica de inalta presiune 5-6 bari, cu regulatorul de presiune aferent .

-Daca doriti sa mergeti pe injectie se recomanda \"throttle-bodies\" controlate de o unitate electronica programabila (DTA, Megasquirt ). Un simplu chiptuning nu o sa va ofere niciodata mai mult de 5-6% putere si cuplu la un motor aspirat normal.

-o evacuare de 50-52 cu o toba finala .... fara toba nu veti avea cuplu la turatii joase .

De aici incolo va puteti juca cu serpisori ,filtre conice ( care trag praf ) si alte nari , capace de culbutori anodizate etc. etc.

Nu uitati sa puneti un ulei adevarat in motor , neaparat un ulei racing 10W50 , 15W50 , 20W60 sau chiar un SAE 50 pe timp de vara ( isi pastreaza cel mai bine calitatile de ungere in timp )
__________________
punktsidelacapat.ro
Ford_V6 is offline  
Old 13-08-05, 01:15   #2
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Vorbele d-lui Stoian
UniculSGM is offline  
Old 13-08-05, 19:13   #3
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

haideti sa nu polemizam aici . . . . daca vreti sa discutam vis a vis de ce am scris eu mai sus . . .faceti un topic nou la \"Cum facem rost de mai multi cai putere\"
Ford_V6 is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -