Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
18-08-07, 13:44
|
#1
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 845
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW]
|
Tema: E V A C U A R E !!!
Stie cineva pe cineva, undeva, care cunoaste problema evacuarii cu adevarat? Cineva care sa stie ca la motorul cutare, cu specificatiile cutare, pentru maxima eficienta, evacuarea trebuie alcatuita din n componente care, fiecare, are dimensiunile x, y si z (lungimi, diametre, bla, bla) cu curbele de raze r1, r2... r... cu tevile t1, t2, ...t... etc, etc ?
Cineva care face chestia pe baze matematice si fizice si care a pus si pune in aplicare teoria?
Hmm?
Ca de dat cu parerea, blah, blah, sint satul... ca toata lumea, cred...
|
|
|
21-08-07, 14:14
|
#2
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
stiu pe cineva care a facut ca proiect de diploma cu un prof de prin politehnica "imbunatatirea sistemului de evacuare la dacia 1310" sau ceva de genul si tot proiectul a fost despre curgerea gazelor si "taierea" anumitor fregvente pentru a oferi o performanta sporita si un nivel de zgomot mai scazut..... stiu ca s-a chinuit ceva mai ales la partea practica.. dar mai mult nu pot sa-ti spun, banuies ca ca se gasesc carti manuale pe tema asta dar ce ceri tu e deja ceva la nivel de doctor academician in domeniu ....
|
|
|
21-08-07, 16:09
|
#3
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 845
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
Ei, hai... nu chiar de academie... Ca destul de multa lume, stiu si eu citeva chestii, dar mai stiu ca un diametru marit, de exemplu, cu 2% poate sa insemne o suprafata marita cu 10% si un flux de gaze de avacuare marit cu 25%. Ceea ce inseamna alte chestii...
|
|
|
22-08-07, 02:11
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
200SX are derptate, foarte complicat sa vaci o evacuare perfecta, fiindca de jeaba calculezi daca gazele intra altfel in galerie, de exemplu daca shimbi pistonul la unul cu alta forma pe cap trebuie sa refaci evacuarea sa fie perfect pentru motorul respectiv. Deci in concluzie nu merita sa faci o evacuare exact, perfecta pentru un motor, asa in mare sa fie bun si gata. Pe net gasesti formulele si daca intri datele iti da niste valori pe care nu poti realiza la o masina (ex. serpisori de 1.5m si evacuare de 5m...incearca asta la o masina)
|
|
|
07-09-07, 18:06
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
No, in sfarsit am primit inapoi cartea, pot sa calculez exact evacuarea la cine trebue, numai sa imi dea datele referitoare la:
-capacitate cilindrica
-turatie la care vrea sa aiba efect
-daca e supraalimentat la ce presiune merge
-sa fie 4-2-1 sai 4-1
-si ceea mai grea, supapa de evacuare la cate gade se descide inainte de punctul most de jos a pistonului...(mai bine nu puteam sa explic)
|
|
|
08-09-07, 01:22
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
Pana acuma multi ati vrut sa stiti EXACT date pentru o evacuare "perfecta"...si acuma nimeni?
|
|
|
10-09-07, 01:25
|
#7
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 845
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
Bine Hexer!
Iti dau datele in ordinea pe care ai cerut-o:
- 1.800 cmc
- intre 2.500 si 5.500 rpm cu virf la 4.000 rpm
- 1,1 bar - compresor MECANIC (!)
- 4-2
- nu stiu inca, daca ai putina rabdare iti dau si informatia asta.
Multumesc anticipat!
|
|
|
10-09-07, 01:55
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
Quote:
Originally Posted by corraptor_evo
Bine Hexer!
Iti dau datele in ordinea pe care ai cerut-o:
- 1.800 cmc
- intre 2.500 si 5.500 rpm cu virf la 4.000 rpm
- 1,1 bar - compresor MECANIC (!)
- 4-2
- nu stiu inca, daca ai putina rabdare iti dau si informatia asta.
Multumesc anticipat!
|
Daca ai avea turbo nu ar merita sa calculez.
Am calculat cu o axa de sprirat de fabrica, neperformant.
Recomand o taba finala cu lungime de 500.
Datele sunt date in "mm".
Prima si al doilea con cu o scadere de 8 grade.
p:1136
p1:381
p2:755
IDP:85
IDS:111
IDT:114
CL:386
CLS:206
TL:825
|
|
|
26-09-07, 15:42
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of: [VW] [SEAT]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
ma intereseaza si pe mine . am un motor de 1.5 sohc , non euro si vreau sa-i pun evacuare mai mare . ma intereseaza daca e recomandabil sa scot toba intermediara , de cat sa fac traseul , si ce dimensiune ar trebui sa fie "tipsul" teava finala( in diametru ) . mersi pt orice raspuns
__________________
|
|
|
26-09-07, 17:51
|
#10
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 845
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
Hexer, multumesc pentru desen: Asa cum am zis la mine este formula 4-2 si-atit! Adica, din cele 4 gauri din chiuloasa, galeria de evacuare se imparte in 2 iesiri (asa ca in desenul pe care l-ai postat) iar dupa aia, cele doua tevi ramin separate pina la sfirsit. Pe traseul fiecarei dintre cele doua tevi, exista cite un catalizator si cite o toba finala (bineinteles, mai mici decit cele obisnuite).
|
|
|
26-09-07, 18:22
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
Quote:
Originally Posted by corraptor_evo
Hexer, multumesc pentru desen: Asa cum am zis la mine este formula 4-2 si-atit! Adica, din cele 4 gauri din chiuloasa, galeria de evacuare se imparte in 2 iesiri (asa ca in desenul pe care l-ai postat) iar dupa aia, cele doua tevi ramin separate pina la sfirsit. Pe traseul fiecarei dintre cele doua tevi, exista cite un catalizator si cite o toba finala (bineinteles, mai mici decit cele obisnuite).
|
WOW....asa e facut la tine? Nu cred ca este chear bun, mai mult sunt sigur ca nu este.
|
|
|
26-09-07, 19:41
|
#12
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 845
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
Asta e evacuarea de fabrica pentru sistemul Syncro pe care-l am pe masina. Bineinteles ca l-am modificat ca sa se potriveasca la mine, dar, in mare, asa este.
Intrebarea este: daca IDP este 45mm, care este IDT-ul si TL-ul (cu valorile lor minime, maxime si optime)? Daca poti sa-mi raspunzi, esti cel mai tare!
Last edited by corraptor_evo; 26-09-07 at 19:45.
|
|
|
26-09-07, 19:45
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
Hm...ciudat, inca nu am vazut evavuare care sa separe 2-2 cilindre in totalitate, cap-coada. Cauze ar fi multe, in general undeva unesc tevile dupa 1m.
|
|
|
26-09-07, 19:51
|
#14
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 845
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
De fapt schema de la Passatul Syncro de la care am luat evacuarea era: 4-2(2xCAT)-1-2(2xRezonator)-1(Final).
Eu am modificat: 4-2(2xCAT)-1-2(2xFinal) si vreau sa trec pe 4-2(2xCAT)-2(2xFinal)
Intrebarea este: daca IDP este 45mm, care este IDT-ul si TL-ul (cu valorile lor minime, maxime si optime)? Daca poti sa-mi raspunzi, esti cel mai tare!
|
|
|
26-09-07, 20:11
|
#15
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 845
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW]
|
Re: Tema: E V A C U A R E !!!
Iti trimit doua poze cu masina mea : una cu configuratia mea de acum si una cu ce modificare vreau sa fac.
|
|
|
|
|