Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 13-08-07, 09:58   #16
tristan

Presedinte RACING SYNDICATE

Stage 5
 
tristan's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,358
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Racing Syndicate]
[VW]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Oricum, aici vorbim despre 3-6cai la un aspirat si 10-30cai la un turbo in plus cu o modificare profesionala a evacuari si un raspuns mult mai bun a motorului(eventual si un consum mai mare cu 10-20%).
Eu am compresor... 160 de cai... cam cat crezi ca va fi cresterea de puteresi ce diamteru ar trebui sa fac evacuarea?
tristan is offline   Reply With Quote
Old 13-08-07, 12:20   #17
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Quote:
Originally Posted by tristan View Post
Eu am compresor... 160 de cai... cam cat crezi ca va fi cresterea de puteresi ce diamteru ar trebui sa fac evacuarea?
Din cauza ca ai compresor si nu turbo nu beneficiezi o crestere prea mare, cat este de obicei la motoarele aspirate, +3-5cai.
Diferenta mare este la motoarele turbo, fiindca cum schimbi evacuarea cu una mai goala scade backpresure, asta rezulta ca turboul face o compresie mai mare, egal mai mult aer in motor. (ex. un turbo de TDI 90cai standard face 0.8 bar cu evacuare de 60mm face peste 1.4 bar, dar nici nu tine)
In motorul tau eu asi pune un turbo, in general asta fac si prieteni.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 13-08-07, 12:22   #18
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Quote:
Originally Posted by di48lo View Post
Ce mai stiti despre lungimea tevei? Eu stiu numai atata, ca la galerie toate 4 (sau 5,6,8,12,etc.) tevi trebuie sa aiba o lungime egala. Deci daca cele 4 tevi se unesc pe partea cilindrului 1, teava de la cil.1 trebuie sa fie exat atat de lung ca si teava de la cil.4. Studiati motoare sport/de curse/F1 etc.
Lungimea conteaza de diametru si de turatia unde vrei sa folosesti motorul, asa incat evacuarile sa mearga una dupa alta la sfarsit, asa ajuta golirea, implicit umplerea cilindreei.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 13-08-07, 12:52   #19
jasson

Stage 4
 
jasson's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 206
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Ce nu tine la tdi de 90? fii mai explicit te rog...ca eu vreau sa-mi schimb evacuarea cat-back cu una de 57 mmm. Merci
jasson is offline   Reply With Quote
Old 13-08-07, 19:53   #20
tristan

Presedinte RACING SYNDICATE

Stage 5
 
tristan's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,358
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Racing Syndicate]
[VW]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Hexer ce mashina ai? ma refer la cea personala nu de servici sau a parintzilor...
tristan is offline   Reply With Quote
Old 14-08-07, 18:47   #21
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Quote:
Originally Posted by jasson View Post
Ce nu tine la tdi de 90? fii mai explicit te rog...ca eu vreau sa-mi schimb evacuarea cat-back cu una de 57 mmm. Merci
Din cauza ca daca back-presure, contrapresiunea sistemului de evacuare nu mai este, deci rotatia turbinei este mai mare, asta resulta in cai mai multi dar totodata viata turbinei va fi redusa, evident depinde cat modifici westgate-ul (poti sa reglezi presiunea la original 0.8bar, in acest fel ni o sa ai probleme, dar nici nu faci mare lucru cu schimbarea evacuarii).


Quote:
Originally Posted by tristan View Post
Hexer ce mashina ai? ma refer la cea personala nu de servici sau a parintzilor...
Dece? Tu ce ai?
Eu sunt un mandru de sutica.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 15-08-07, 12:36   #22
tristan

Presedinte RACING SYNDICATE

Stage 5
 
tristan's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,358
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Racing Syndicate]
[VW]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Dece? Tu ce ai?
Eu sunt un mandru de sutica.
Te intreb de curiozitate ca vad ca te stii

eu am corrado
tristan is offline   Reply With Quote
Old 16-08-07, 22:43   #23
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Quote:
Originally Posted by tristan View Post
Te intreb de curiozitate ca vad ca te stii

eu am corrado

Mai bine zis 1.5 corrado
Eu am o dacie 1100 si un tolledo, prima de placere, cealalta de nevoie.
Dar invat la politechnica si acuma vreau sa fac un motor de 1300 sa atinga ~80cai din 500lei (5mill) un fel de scrapheap chalenge, cu capul...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 18-08-07, 12:39   #24
corraptor_evo
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
corraptor_evo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 845
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Salut!
Daca tot lumea isi da cu parerea despre subiectul asta, oare n-ar fi bine sa fie intrebat vreun profesionist? Ca putem schimba 1000 de pareri si tot n u aflam ce trebuie. Asa ca stie cineva pe cineva, undeva, care cunoaste problema asta cu adevarat? Cineva care sa stie ca la motorul cutare, cu specificatiile cutare, pentru maxima eficienta, evacuarea trebuie alcatuita din n componente care, fiecare, are dimensiunile x, y si z (lungimi, diametre, bla, bla) cu curbele de raze r1, r2... r... cu tevile t1, t2, ...t... etc, etc ?
Hmm?

De fapt am sa fac un topic separat cu intrebarea asta.
__________________
VW Corrado VRTurboSyncro... Live!
Raise the boost and praise the Lord!
http://www.corradodatabase.com/index...orrado&id=3020
corraptor_evo is offline   Reply With Quote
Old 19-08-07, 00:19   #25
tristan

Presedinte RACING SYNDICATE

Stage 5
 
tristan's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,358
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Racing Syndicate]
[VW]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Quote:
Originally Posted by corraptor_evo View Post
Salut!
Daca tot lumea isi da cu parerea despre subiectul asta, oare n-ar fi bine sa fie intrebat vreun profesionist? Ca putem schimba 1000 de pareri si tot n u aflam ce trebuie. Asa ca stie cineva pe cineva, undeva, care cunoaste problema asta cu adevarat? Cineva care sa stie ca la motorul cutare, cu specificatiile cutare, pentru maxima eficienta, evacuarea trebuie alcatuita din n componente care, fiecare, are dimensiunile x, y si z (lungimi, diametre, bla, bla) cu curbele de raze r1, r2... r... cu tevile t1, t2, ...t... etc, etc ?
Hmm?

De fapt am sa fac un topic separat cu intrebarea asta.
aici vroiam sa bat
tristan is offline   Reply With Quote
Old 19-08-07, 13:04   #26
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

O evacuare dejeaba calculezi (aia e numai un ghid), trebue sa faci mai multe dupa care vezi care cum comporta, pur si simplu din motivul ca nu poti determina fluxul gazelor. Mai nimeni nu face evacuare la exact, fiindca nu se poate, tori incerc sa faca una mai buna.
Idea e, cu cat mai departe este intalnirea a celor 4 tevi de la chiulasa cu atat mai sus este plusul dat de galeie. Principiul curbelor e sa fie cat mai putine si cat mai fluente, cu o raza cat mai mare, in rest nimic. Dimensiunea teavelor este determinat de chiulasa in general, dupa care la unire ceeace am scris mai sus este valabil.
La o evacuare aproape numai cu lungimea "serpisorului" poti sa te joci.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 20-08-07, 19:29   #27
Georgekey

Stage 3
 
Georgekey's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 95
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
O evacuare dejeaba calculezi (aia e numai un ghid), trebue sa faci mai multe dupa care vezi care cum comporta, pur si simplu din motivul ca nu poti determina fluxul gazelor. Mai nimeni nu face evacuare la exact, fiindca nu se poate, tori incerc sa faca una mai buna.
Idea e, cu cat mai departe este intalnirea a celor 4 tevi de la chiulasa cu atat mai sus este plusul dat de galeie. Principiul curbelor e sa fie cat mai putine si cat mai fluente, cu o raza cat mai mare, in rest nimic. Dimensiunea teavelor este determinat de chiulasa in general, dupa care la unire ceeace am scris mai sus este valabil.
La o evacuare aproape numai cu lungimea "serpisorului" poti sa te joci.
O metoda noua :se da o forma speciala inauntru tevi asemanatoare ''socului de
arma '!!!asa gazele se invirt si dobindesc o viteza mai mare si ies mai repede.
Multe firme renumite folosesc metoda respectiva pentru a construi o evacuare de performanta cu zgomot limitat.
__________________
AudiTT TQ 300hp 42kg (BAM) stage II 1,6 bar overboost 1.4 fix
stage III is coming

Georgekey is offline   Reply With Quote
Old 20-08-07, 22:51   #28
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Quote:
Originally Posted by Georgekey View Post
O metoda noua :se da o forma speciala inauntru tevi asemanatoare ''socului de
arma '!!!asa gazele se invirt si dobindesc o viteza mai mare si ies mai repede.
Multe firme renumite folosesc metoda respectiva pentru a construi o evacuare de performanta cu zgomot limitat.

Sa traiti domnul sef, vedem si pe tine
Cam la asta a referit:
Attached Images
    
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 20-08-07, 23:21   #29
Georgekey

Stage 3
 
Georgekey's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 95
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Sa traiti domnul sef, vedem si pe tine
Cam la asta a referit:
Cine are pistol mare stie

Sa traiti domnule profesor
Georgekey is offline   Reply With Quote
Old 26-08-07, 00:05   #30
di48lo

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 557
Default Re: Cuplu vs. diamterul evacuarii???

Cum ar fi daca am pune o teava mai groasa, si o turbina care trage fumurile afara?
di48lo is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -