Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 28-04-07, 04:44   #1
maier sergiu

Stage 2
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 42
Default Cip injectie mecanica ???

stie cineva exista cip pt injectie mecanica (audi100 '92) ???
maier sergiu is offline   Reply With Quote
Old 29-04-07, 14:48   #2
im570rm

Stage 5
 
im570rm's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 489
Default Re: Cip injectie mecanica ???

tot ce e injectie se poate
im570rm is offline   Reply With Quote
Old 29-04-07, 17:11   #3
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Cip injectie mecanica ???

La injectia mecanica nu se pot face decat reglaje pe regulatorul de presiune sau amestec. Nu poti sa pui cip la ceva ce nu e gestionat electronic. La modelul acesta de injectie de la Audi se pot face reglaje foarte performante,cu conditia sa ai scule si sa stii unde sa masori presiunile. Daca vrei te pot ajuta.
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 04-05-07, 22:06   #4
maier sergiu

Stage 2
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 42
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Quote:
Originally Posted by MerlinSpitfire View Post
La injectia mecanica nu se pot face decat reglaje pe regulatorul de presiune sau amestec. Nu poti sa pui cip la ceva ce nu e gestionat electronic. La modelul acesta de injectie de la Audi se pot face reglaje foarte performante,cu conditia sa ai scule si sa stii unde sa masori presiunile. Daca vrei te pot ajuta.
in ce masaura ma poti ajuta si cati cai se pot mari la un motor de 2.3 l de 131cp ? si cam cu cat creste consumul ? cunosti cine se pricepe la injectie mecanica ca la noi in judet isi cam prind urechile la asa ceva daca ma poti ajuta intra te rog pe mesengers pe maier_tip merci mult
maier sergiu is offline   Reply With Quote
Old 05-05-07, 01:36   #5
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Reformulez intrebarea lui maier_sergiu din motive personale:

La un motor care a avut la origine injectie mecanica se poate monta un "stand-alone ECU", plus injectia si aprinderea electronica?

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 05-05-07, 03:16   #6
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Exista 2 tipuri de injectie mecanica (mai corect hidraulica ) : K-Jetronic , care isi are originea in al 2-lea Razboi mondial fiind folosita la avioanele Messerschmidt . Cu modificarile datorate experientei si timpului a rezultat injectia K-jetronic . O varianta ulterioara a fost KE_jetronic ambele realizate de Bosch . K-jetronic oferea motoarelor performante mult mai mari decat sistemele de injectie actuale (ma refer la reprize ) . KE-Jetronic avea in principiu gestionarea la rece a injectiei (corectia cu temperatura ) si corectia amestecului la regimuri stationare in functie de valorile oferite de sonda lambda . deci KE este un k usor electronizat . Presiunile de benzina in sistem se situau intre 5 si 6 bar . Regulatorul de presiune de benzina a sistemului este hidraulic la K-jetronic si electrohidraulic la KE-Jetronic . In ambele sisteme aprinderea era electronica (la Audi ,VW , Mercedes ,Renault ) cel putin asta am intalnit eu , pe aceste marci am facut depanari si reglaje . Dezavantaljul major acestor sisteme de injectie este presiunea de benzina mare (5-6 bar ) fata de 2,5-3,5 bar la sistemele electronice . Pe ambele sisteme se pot face reglaje pt marirea puterii motoarelor . Sa pui o injectie electronica pe un motor care a avut K sau KE-Jetronic inseamna sa faci modificari serioase incepand cu galeria de admisie , rampa de injectoare senzori de temperetura (mai putin la KE care are ) , traductor de debit de aer sau presiune absoluta pe galeria de admisie si instalatia electrica aferenta legarii calculatorului care sa gestioneze injectia electronica (calculator care nu e tocmai ieftin ) si trebuie sa alegi un sistem electronic montat pe un motor asemanator ca si caracteristici cu motorul tau pt a avea un soft cat decat adaptat . Eu iti recomand sa pastrezi sistemul pe care il ai desi e greu (la cat e de vechi )sa bagi bani in piese noi .Sunt lucrari care in aparenta par simpe dar daca vrei performante cheltuielile vor fi mari si nu se justifica efortul . Daca nu poti sa pastrezi in stare de functionare K , KE-Jetronicul, mai mari performante poti obtine cu niste carburatoare Delorto orizontale , care se monteaza pe fiecare cilindru ,fiecare cu filtru de aer .performantele sunt mai mari decat la alte improvizatii cu injectie electronica dar si aceasta e o solutie costisitoare dar iti asigura performante certe (repriza , sarcina ) mai putin ecologice .
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 05-05-07, 13:29   #7
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Eu am vrut sa pun injectie electronica in schimb de carburator, dupa luni de cercetare, chinuri, cumparari, modificari m-am dat deama ca arunc banii prin geam, pur si simpli trebue sa modifici prea multe la un motor care nu a mai vazut electronica, mai mult, ECU de febrica,(deja programat) 99% ca nu o sa fie buna, si trebue cumparat un stand alone ecu...incepand la 800euro in sus, la putine matoare sau masini merita atata bani. Dupa asta am vrut sa pun injectie machanica K-jet (de pe in opel record 2.0) dar tot costa, reglarea la un motor nou este greu, mai mult mechanica este foarte sensibila, ceea mai mica neregula devine o problema foarte mare.
La departamentul de carburator...timpul de reactie, vehementia motorului va fi mult mai buna, dar cu carburatoare nu se poate fece un amestec ideal la fiecare turatie si solicitare a motorului.
In starsit m-am decis...am luat un motor destul de complicat, 16v cu electonica, MPI, mai cam tot ce vreau, numai galeria de admisie trebue sa refac fiind original are intrarea pe parte ceealalta decat cum trebue mie si traseele sunt prea lungi...dar asta se rezolva "usor", problema vine ca nu stiu daca cu un simplu piggy back pot pune turbo...(pana la o presiune de 0.5-0.6 bar nu pun problema, dar peste sunt sceptic daca graficonul de aprindere fa fi buna pentru motor, sau injectia este buna...ramane de vazut)


Era sa uit, se scrie CHIP nu cip-cirip...
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 05-05-07, 21:57   #8
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Eu nu am atatea probleme intrucat ECU pot sa-l proiectez eu si sa-l produc, dar tot e dificil pt. ca aleg rampa de presiune cu injectoarele in functie de capacitatea fiecarui cilindru (la 2 motoare diferite ca numar de cilindrii si capacitate,ma intereseaza capacitatea unui cilindru si aleg injectoarele). Timpii de comanda pe injector la ralanti aprox. 2,5ms si la reprize 14-17ms. De obicei ma duc pe traductoare de vacuum (presiunea absoluta) si liniarizez caracteristica. Avantajul acestor traductoare consta in faptul ca depresiunea in galerie (sau presiunea de supraalimentare daca exista turbo sau compresor volumetric) este aceeasi indiferent de marimea motorului. Cu traductoarele de debit de aer este mai dificil deoarece au sectiuni diferite (de fapt masoara viteza aerului). Dar asa cum spune Eagleee, sunt motoare si masini care nu merita efortul.
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 05-05-07, 22:30   #9
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Tu produci ECU-ul propriuzis sau modifici pe originalul.
Ma intereseaza fiindca daca vreau sa trec pe supraalimentare 100% ca trebue alt program. Evident ca si eu aleg injectoarele dar reprogramarea nu pot face, multe ori computerul orig nici nu lasa, numai manipu-larea ramanasingura optiune (manipu-larea datelor date de senzorul lambda, temperatura si debitomertul, map)

Last edited by Eagleee; 05-05-07 at 22:32.
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 05-05-07, 22:47   #10
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Eu il proiectez si il produc. Il fac cu logica cablata nu procesata, este vorba de un circuit secvential si ajustarile le fac cu 2-3 potentiometrii. Este important daca poti folosi aprinderea originala sau trebuie sa proiectez si acest circuit. La aprinderi e mai dificil pt. ca sunt mai multe variante cu senzor pe volanta, unde nr. de ploturi variaza de la masina la masina. Dar comanda injectoarelor o preia circuitul proiectat de mine, circuit care citeste senzorul de temperatura, traductorul de presiune din galerie sau debitmetrul si sonda lambda. Aceasta din urma se poate regla sa aiba pondere mica, la curse nu ai nevoie de noxe conform Euro-n.
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 06-05-07, 13:32   #11
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Dar cum rezolvi aprinderea? Fiind eu vreau aprindere electronica cu diagrama in 3 axe ( 3D ) asa avansul e modifica dupa turatie si dupa solicitare (pozitia pedalului de gaz) eventual si dupa sonda lambsa.
Boost controler faci? Evident electronic.
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 06-05-07, 18:03   #12
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Am scris inainte ca proiectarea unei injectii electronice este mai dificila, pt. ca exista o multitudine de moduri in care se face investigarea pozitiei arborelui cotit (nr. de ploturi pe volanta, marimea pauzei de initializare a cilindrului nr.1). Pt. performante maxime, este suficient sa mentii in permanenta avansul la limita detonatiei. Senzorul de detonatie este cel care iti va limita unghiul de avans, asa ca multa filosofie cu diagrame 3D nu duce la performante substantiale practice, in schimb complica foarte mult soft-ul. Oricum, eu nu am stand de incercari si nici cei care au soft-uri pt. chip-uri nu cred ca au. Ei vand maping-ul de la producator si nu tin cont de fiecare motor in parte, ma refer la 2 motoare identice (la F1, motorul mai puternic se monta pe masina lui Schumi, cu toate ca motoarele erau identice). De obicei partea de aprindere ramane originala si eu preiau numai comenzile de pe injectoare. Sonda lambda, la orice masina, este citita de ECU si luata in considerare numai la regimuri stationare (ralanti, sarcina constanta); la regimuri tranzitorii si mai ales la demaraje violente, nu prea intereseaza sonda lambda.
Referitor la boost controler : daca te referi la faptul ca trebuie sa controlezi presiunea de aer in galeria de admisie, e simplu sa comand un electroventil, pus pe vacuum, care sa modifice geometria variabila a statorului turbinei. In general, turbinele au feed-back intrinsec cu rol de protectie la suprapresiuni. De fapt, turbina se poate controla si din cantitatea de benzina (la presiuni mari, sesizate de senzorul de presiune din galeria de admisie, comand reducerea cantitatii de benzina - reduc timpul de comanda pe injectoare).
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 06-05-07, 18:21   #13
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Diagramul 3D este bun pentu uz normal, in oras, drum lung unde nu vreau peformanta. La departament de chip ai dreptate, multi numai pun un program nou, modificat, sau un chip care modifica semnalele care primeste ECU-ul si nu va merge niciodata in paramertii optime...chear daca au stand firmale numai pe roata pot sa masoare...asta rezulta ca micile probleme nu se observa...diagrama primita este mult mai frumoasa dacat daca ar fi facut pe arbore. Eu acuma incerc sa gasesc un aparat care functioneaza asa, este mult mai relevant diagrama primita in acest fel (pe mine nu ma intereseaza chip tuningul, ori fac ceva serios, scot motorul, refac, finisez, schimb si prelucri osi las balta totul...)
Despre turbo controler am gandit la un wetgate actionat electonic si asa presiunea sa pot modifica din masina si sa aprezerv turbina, fiindca se simte daca o turbina merge la 0.8bar permanent sau la 1.5...cand nici nu am nevoe de puterea aia.
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 07-05-07, 15:07   #14
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Cip injectie mecanica ???

Un pic off-topic: exista la noi standuri de testare a motoarelor (separate de autovehicul) care masoara si puterea, cuplul, emisiile de noxe etc, in multe conditii de mediu simulate. Cel putin unul a fost vandut la licitatie si apoi dezmembrat cu vreun an in urma, dintr-o uzina care isi desfiinta o sectie, si nici unul din noi nu s-a prins la timp sa-l recupereze

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 07-05-07, 16:30   #15
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Lightbulb Re: Cip injectie mecanica ???

Quote:
Originally Posted by Eagleee View Post
Diagramul 3D este bun pentu uz normal, in oras, drum lung unde nu vreau peformanta. La departament de chip ai dreptate, multi numai pun un program nou, modificat, sau un chip care modifica semnalele care primeste ECU-ul si nu va merge niciodata in paramertii optime...chear daca au stand firmale numai pe roata pot sa masoare...asta rezulta ca micile probleme nu se observa...diagrama primita este mult mai frumoasa dacat daca ar fi facut pe arbore. Eu acuma incerc sa gasesc un aparat care functioneaza asa, este mult mai relevant diagrama primita in acest fel (pe mine nu ma intereseaza chip tuningul, ori fac ceva serios, scot motorul, refac, finisez, schimb si prelucri osi las balta totul...)
Despre turbo controler am gandit la un wetgate actionat electonic si asa presiunea sa pot modifica din masina si sa aprezerv turbina, fiindca se simte daca o turbina merge la 0.8bar permanent sau la 1.5...cand nici nu am nevoe de puterea aia.
La motoarele pe benzina, raportul aer - benzina sta in niste limite destul de stranse, astfel incat daca turbina baga prea mult aer, daca se modifica raportul aer-benzina, amestecul nu se mai aprinde si apar rateuri in functionare. Majoritatea turbinelor au numai limitator de suprapresiune (variantele mai vechi cu carburator sau injectie). Cantitatea de aer va determina cantitatea de benzina (timpii de comanda ai injectoarelor). Debitul de aer este modificat la masinile pe benzina si de clapeta de acceleratie, asa ca nu merita facuta prea multa filosofie cu controlul turbinei.
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -