Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci. |
19-03-07, 23:10
|
#16
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Re: Headers sau SERPISORI
Quote:
Originally Posted by Nautilus
Evacuarea gazelor de esapament cu viteza mai mare nu ajuta la reducerea turbo-lag-ului?
~Nautilus
|
Eu am vrut sa scru ca forma galeriei este cam indiferent (pana cand din fiecare cilindru vin tevi de lungime asemenatoare si este cat se poate mai aproape de cilindre) De exempi contra ce zic acuma este subaru...gat de lunga e evacuarea pana la turbo...peste 1mertu cu bine, si turbo lag nu pot sa zic ca are mia mare decat la evo.
LAG-ul vine din caracteristica turboului (diameru, debit de aer, separat turbina si compresorul)
Am uitat ceva, Lag-ul estee in secunde, cang miscarea aerului evacuat este mult mia rapida...max daca scade temperatura, dar de asta sunt puse bandaje.
Last edited by Eagleee; 19-03-07 at 23:13.
|
|
|
17-05-07, 10:42
|
#17
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Headers sau SERPISORI
Eagleee
Stii ceva site-uri sau documentatie pe net unde se pot afla mai multe despre calculul acestor tevi?
|
|
|
17-05-07, 10:54
|
#18
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Headers sau SERPISORI
sau da-mi niste sfaturi generale privind dimensiunile tevii (interioara,lungimea) si unghiurile.
|
|
|
17-05-07, 14:04
|
#19
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Re: Headers sau SERPISORI
Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1
Eagleee
Stii ceva site-uri sau documentatie pe net unde se pot afla mai multe despre calculul acestor tevi?
|
Pai, pe net nu am gasit in romana sau engleze, in maghiara da, un baiat a facut un program care iti calculeaza, dar problema este ca nimeni nu foloseste...mai bine zis evacuarea se face dupa o idee principla, dupa cateva reguli si dorinte, fiindca nici pana acuma nu sa facut un program care sa poata sa modeleza cum circula gazele...asta rezulta ca numai dupa teste se poate fece o evacuare exacta pentru un motor...
dar daca scri ce ai, si ce vrei iti pot da ce va data, nu exacte, dar totusi o sa fie mult mai buna dacat originalul.
|
|
|
17-05-07, 14:11
|
#20
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
|
Re: Headers sau SERPISORI
Curgerea gazelor prin galerie se poate modela cu FLUENT, dar ca sa inveti sa folosesti programelul ala ai nevoie de vreo 5 ani de facultate si un calculator destul de bazat.
Turbo-lagul depinde de 2 chestii: volumul de gaz intre supapa de evacuare si turbina si volumul de gaz dintre compresor si supapa de admisiune (ok, mai intra si configuratia traseului in calcul dar nu asa de mult).
|
|
|
17-05-07, 14:32
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Re: Headers sau SERPISORI
Quote:
Originally Posted by einstein1984
Curgerea gazelor prin galerie se poate modela cu FLUENT, dar ca sa inveti sa folosesti programelul ala ai nevoie de vreo 5 ani de facultate si un calculator destul de bazat.
Turbo-lagul depinde de 2 chestii: volumul de gaz intre supapa de evacuare si turbina si volumul de gaz dintre compresor si supapa de admisiune (ok, mai intra si configuratia traseului in calcul dar nu asa de mult).
|
Cu program nu pot sa iti dau dreptate, pur si simplu ca noi inca nu am reusit sa facem orice numai dupa program, numai dupa datele calculate, modelata si testat pe calculator, in general iese cava...
Programele astea sunt bunae numai sa iti da un ghid, nimic mai mult, asta dupa ce studiez la universitatea din budapesta, sectia inginer macanic, si noi ma facut multe experimente de gen, chear acuma incerc sa modeles o galerie de admisie pentru motorul R19 1.8 16v ca sa fie turbo, prototipul va fi gata pana la sfarsitul anului...dar slabe sanse sa iasa ceva din programlele astea...ceva ce pot sa folosesc...
Mai este unca o chestie la LAG, marimea trubinei si compresorului, dar asta nu tine de evacuare.
|
|
|
17-05-07, 15:08
|
#22
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
|
Re: Headers sau SERPISORI
Nici o simulare pe calculator nu poate sa repoduca 100% fidel procesul fizic (deh, doar intervin zeci de ipoteze simplificatoare). Insa pot fi folositoare in a arata niste directii de urmat.
|
|
|
17-05-07, 15:27
|
#23
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Re: Headers sau SERPISORI
Asa este, te ajuta sa ai idei ce sa nu faci, dar ce sa faci trebue calculat (metode vechi) si studiat carti si multe alte documente raferitoare la formele folosite.
Normal forma, lungimea si diametrul se calculeaza dupa 10 criterii...si din aceasta cauza nimeni nu calculeaza, nuci firmele cele mai mari, siu ca cu cat e mai lunga prima sectie cu atat mai sus va fi culpul maxim, despre diamertu situ ca mai mare nu are sens s faca decat ce este la chiulasa, iar dimatreul evacuarii depinde numia de capasitatea cilindrica a motorului si turatia maxima...atat, restul nu prea sa ia in calcul, cum ar fi axa cu came, compresia, tipul galeriei, deschiderea supapelor, turatia motorului...multe, dar nu merita luat in seama
|
|
|
17-05-07, 16:06
|
#24
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Headers sau SERPISORI
motorul pe care vreau sa fac incercari este de Opel Corsa A (1989), de 1.2 L
Nu ma astept la performante,dar vreau sa-l fac sa respire mai bine si sa ma conving cu ochii mei daca merita o astfel de investitie.
Asadar, ce imi recomanzi sa fac?Cam ce lungime?
Diametrul tevii il las cat iesirea din chiulasa?Sau ma rog,cat mai apropiat.
Merg pe 4-2-1 ?
|
|
|
17-05-07, 23:07
|
#25
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
|
Re: Headers sau SERPISORI
Diametrul tevii se calculeaza si in functie de viteza gazelor (adica de cat vrem sa fie viteza asta). Asta depinde si de cilindree si de turatie.
|
|
|
18-05-07, 08:23
|
#26
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Headers sau SERPISORI
de-acord.
dar sunt formule pentru calculul asta? Ca am cautat de mi-a venit rau si nu am gasit nicaieri.
Si nu stiu nici volumul de gaze evacuat de un cilindru. Asta cum se poate aproxima?
|
|
|
19-05-07, 20:43
|
#27
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
|
Re: Headers sau SERPISORI
Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1
de-acord.
dar sunt formule pentru calculul asta? Ca am cautat de mi-a venit rau si nu am gasit nicaieri.
Si nu stiu nici volumul de gaze evacuat de un cilindru. Asta cum se poate aproxima?
|
Aprox sa fie diamertul la prima parte cat are iesirea din chiulasa. Cele 4 tevi sa fie 1200-1400mm lungi, fiecare sa aiba acceasi lungime. Dupa unire sa aiba diametru 45mm, max 50mm pana la capat.
Aproape perfect, dar vei simti diferenta.
|
|
|
21-05-07, 09:00
|
#28
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Headers sau SERPISORI
multumesc foarte mult
|
|
|
18-06-07, 10:20
|
#29
|
Stage 2
Join Date: Jul 2005
Posts: 74
|
Re: Headers sau SERPISORI
Am un peugeot 406 2.0HDI, merita aceasta operatie, as fi curios de sporul de performanta respectiv costul unei astfel de modificari...
|
|
|
|
|