Quote:
Originally Posted by Avionu
Lool....nu are nici o treaba izolarea cu protejarea turbinei..indiferent de motor
Dimpotriva...afecteaza galeria de evacuare si turbina....singurul rol benefic e ca impiedica racirea gazelor mentinand volumul acestora cat mai mare deci mentine presiunea in turbina cat mai mare.Un alt rol il are in scaderea temperaturii in compartimentul motor.Se foloseste in mod special la masinile pe benzina..la diesel nu prea se merita
|
Putine ori conteaza izolarea, in general turboul e foarte aproape de choilasa la diesel, mia mult de atata gazele de avacuare la diesel sunt mult mai scaziute, cu 2-300 grade mia putin decat la benzina, la turatie, si load maxim.
Izolarea de multe ori afecteaza chiulasa...nui lasa se raceasaca prin galerie (insemana cam 1-2 grade cel putin la temperatue apei (poate cauza detonatii si/sau arderea al supapelor)
Se foloseaza izolarea cand carburatorul este peste evacuare (ex dacia 1100-1300, lada, si limte altele care nu au chiulasa cross flow) fiindca dace fortezi mult motorul poate ca benzina in carburator incepe sa fierbe...nu e bine.
Inca ceva, izolarea se simta dupa 1-2 minute de forja...ceeace nu prea faci...omori motorul, in general motoare turbo sun concepute pentru o farja de max 1 min (asta nu inseamna ca nu ai voie sa circuli la turatie mare, aia nu inseamna neaparat forja), in general intercoolerale pierd presiune fin fabrica, nu mult dar se simte daca o schimbi cu una ca lumea, sau eventual mai mare.
PS. Avion, daca zici ca nu prea merie, de ce ziceai sa puna...