Copy paste de la topicul deschis pe vwforum:
Buna!
Sunt nou pe forum, defapt e primul meu post, nu stiu daca trebuia sa-l pun aici sau la categoria Polo, dar sper sa fie ok.
Masina mea e din 2000, VW Polo 1.4MPI 60 CP. Am economisit ceva bani si m-am decis sa-i investesc in masina. Cum sunt destul de "vitezoman" (am invatat acest cuvant de pe forum :P ) mi-am luat un detector radar si doream sa fac modificari urmarind performanta motorului.
Am strans de pe net adresele de mail ale firmelor de tuning din Romania si am dat un mass
Mi s-au sugerat din mai multe parti urmatoarele modificari: chip-tuning, filtru sport si sistem de evacuare sport.
Sunt constient de faptul, ca mare lucru nu se poate castiga si ca "nu merita" investitia intr-un motor asa de mic, mai ales ca nu-i turbo, dar eu totusi raman la hotararea mea si de un 10-20 CP as fi deja multumit.
1. Chip-tuningul este in progres, fiindca intretimp ne-am dat seama, ca ceva nu e in regula cu masina.
Dupa ce se rezolva problema vreau sa trec la celalalte doua modificari si aici am nevoie de sfatul vostru. Am cautat pe forum tot ce era legat de tuning, sisteme de evacuare, filtre sport, ceea ce n-a facut altceva decat sa ma puna in si mai mare ceata decat eram, parerile fiind foarte impartite
2. Sistem de evacuare
Vreau sa precizez de la bun inceput ca nu ma intereseaza "sound"-ul, vreau putere de la motor, nu altceva. Am vazut, ca se poate intampla si inversul, parca Michael_9N scria ca nu mai trage motorul la fel de bine dupa modificare.
Vreau sa fac ceva, care merge sigur si din aceasta cauza va rog sa ma indrumati catre oameni profesionisti (de preferabil in zona Cluj, dar nu neaparat), care chiar stiu ce fac, sa nu ma trezesc cu cativa CP si cu ceva banisori in minus. Mi s-a recomandat firma Sturimex din Cluj (de pe str. Fabricii) si am citit si pe forum cateva feedback-uri pozitive in privinta lor. Si eu am fost odata la ei (scapa gaze, dupa cum puteti citi la link-ul de mai sus) si mi-au rezolvat treaba repede si bine, insa cred ca un sistem de evacuare este o problema cu mult mai complicata, asa ca nu stiu daca ma pot baza pe ei.
Am vazut ca mai multi ati optat pentru cel facut din inox la cei de la Borla. Intr-un atelier de esapamente din Cluj (nu Sturimex) mi-au zis, ca inoxul nu-i cel mai bun material pentru acest lucru, fiindca rezoneaza si ca cel mai bun ar fi aluminiul. Tot acolo mi s-a sugerat sa schimb si galeria, intr-una cu doua iesiri, care poate aduca o putere mult mai mare in plus.
La pilotauto sunt enumerate partile sistemului de evacuare. Asta inseamna, ca se schimba tot ce este scris acolo, inclusiv galeria, catalizatorul si sonda lambda? Nu prea imi vine sa cred, fiinca numai sonda lambda (originala) este undeva la 8 milioane...
Cei care v-ati facut la Borla (sau altundeva):
-ati schimbat catalizatorul cu unul sport, sau ati renuntat la ea in totalitate? (am inteles ca acest lucru nu este indicat la motoarele pe benzina)
-ati pus teava in loc de toba intermediara? Ce efect negativ poate avea acest lucru?
-ati trecut pe un diametru mai mare ai tevii?
-v-a crescut consumul? Cu cat?
-ati avut probleme cu intrarea in rezonanta al inoxului?
In mai multe locuri am citit despre ceva animale numite serpisori, care s-ar afla undeva in masina mea smile.gif Mai precis unde se gasesc acestea si ce rol au? Trebuie si ele schimbate pentru o performanta mai buna? Se face asa ceva la noi undeva?
3. Filtru sport
Din cate vad, aici exista riscuri si mai mari, atat la pierderea puterii in loc de cresterea ei, cat si la defectiunea altor componente (debitmetru).
Din raspunsurile pe care le-am primit am inteles ca filtrul poate duce un surplus de 2-3 CP. Intr-un magazin din Cluj (AVICOM, tot pe str. Fabricii) acesta a ajuns deja la 10%=6 CP smile.gif
S-au vorbit de mai multe firme producatoare, ca K&N, Pipercross, Greenfilters, sau BMC. Dintre acestea care mi-ati recomanda? Din ce am vazut, cel mai profesionist mi s-a parut BMC, dar pe site-ul lor nu am gasit nicio oferta de preturi.
Am gasit un rezultat foarte convingator la un Polo 1.2 cu filtru sport JR la:
https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/22556-polo-2004-1-2-stock-filtru-jr.html
Din pacate nu am intrebat ce au cei de la AVICOM. Stiti ceva despre firma aceasta?
Din ce am citit, am tras concluzia ca mai bine renunt la varianta filtrelor pe baza de ulei. In cateva locuri am citit si contraindicatii la cele conice.
4. Care ar mai fi modificarile nu foarte costisitoare si drastice, care ar fi putea aduse masinii mele pentru un castig de putere? Am inteles ca celalalte modificari (de ex. axe cu came) ar fi mai dificile (ceea ce implica si un risc mai mare de nereusita).
Vreau ca modificarile aduse sa aduca la o crestere de performanta cat mai mare, fara sa pericliteze motorul sau alte piese. De asemenea as dori sa raman in legalitate in privinta normelor de poluare si de decibeli
Ce profesionisti in domeniu imi puteti recomanda? Care sunt experientele voastre legate de acest subiect?
Multumesc anticipat pentru orice raspuns.