Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 29-10-06, 17:18   #1
SleepyOverlord

Stock
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 7
Default Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Copy paste de la topicul deschis pe vwforum:

Buna!

Sunt nou pe forum, defapt e primul meu post, nu stiu daca trebuia sa-l pun aici sau la categoria Polo, dar sper sa fie ok.

Masina mea e din 2000, VW Polo 1.4MPI 60 CP. Am economisit ceva bani si m-am decis sa-i investesc in masina. Cum sunt destul de "vitezoman" (am invatat acest cuvant de pe forum :P ) mi-am luat un detector radar si doream sa fac modificari urmarind performanta motorului.

Am strans de pe net adresele de mail ale firmelor de tuning din Romania si am dat un mass Mi s-au sugerat din mai multe parti urmatoarele modificari: chip-tuning, filtru sport si sistem de evacuare sport.

Sunt constient de faptul, ca mare lucru nu se poate castiga si ca "nu merita" investitia intr-un motor asa de mic, mai ales ca nu-i turbo, dar eu totusi raman la hotararea mea si de un 10-20 CP as fi deja multumit.

1. Chip-tuningul este in progres, fiindca intretimp ne-am dat seama, ca ceva nu e in regula cu masina.

Dupa ce se rezolva problema vreau sa trec la celalalte doua modificari si aici am nevoie de sfatul vostru. Am cautat pe forum tot ce era legat de tuning, sisteme de evacuare, filtre sport, ceea ce n-a facut altceva decat sa ma puna in si mai mare ceata decat eram, parerile fiind foarte impartite

2. Sistem de evacuare
Vreau sa precizez de la bun inceput ca nu ma intereseaza "sound"-ul, vreau putere de la motor, nu altceva. Am vazut, ca se poate intampla si inversul, parca Michael_9N scria ca nu mai trage motorul la fel de bine dupa modificare.
Vreau sa fac ceva, care merge sigur si din aceasta cauza va rog sa ma indrumati catre oameni profesionisti (de preferabil in zona Cluj, dar nu neaparat), care chiar stiu ce fac, sa nu ma trezesc cu cativa CP si cu ceva banisori in minus. Mi s-a recomandat firma Sturimex din Cluj (de pe str. Fabricii) si am citit si pe forum cateva feedback-uri pozitive in privinta lor. Si eu am fost odata la ei (scapa gaze, dupa cum puteti citi la link-ul de mai sus) si mi-au rezolvat treaba repede si bine, insa cred ca un sistem de evacuare este o problema cu mult mai complicata, asa ca nu stiu daca ma pot baza pe ei.

Am vazut ca mai multi ati optat pentru cel facut din inox la cei de la Borla. Intr-un atelier de esapamente din Cluj (nu Sturimex) mi-au zis, ca inoxul nu-i cel mai bun material pentru acest lucru, fiindca rezoneaza si ca cel mai bun ar fi aluminiul. Tot acolo mi s-a sugerat sa schimb si galeria, intr-una cu doua iesiri, care poate aduca o putere mult mai mare in plus.

La pilotauto sunt enumerate partile sistemului de evacuare. Asta inseamna, ca se schimba tot ce este scris acolo, inclusiv galeria, catalizatorul si sonda lambda? Nu prea imi vine sa cred, fiinca numai sonda lambda (originala) este undeva la 8 milioane...

Cei care v-ati facut la Borla (sau altundeva):
-ati schimbat catalizatorul cu unul sport, sau ati renuntat la ea in totalitate? (am inteles ca acest lucru nu este indicat la motoarele pe benzina)
-ati pus teava in loc de toba intermediara? Ce efect negativ poate avea acest lucru?
-ati trecut pe un diametru mai mare ai tevii?
-v-a crescut consumul? Cu cat?
-ati avut probleme cu intrarea in rezonanta al inoxului?

In mai multe locuri am citit despre ceva animale numite serpisori, care s-ar afla undeva in masina mea smile.gif Mai precis unde se gasesc acestea si ce rol au? Trebuie si ele schimbate pentru o performanta mai buna? Se face asa ceva la noi undeva?

3. Filtru sport
Din cate vad, aici exista riscuri si mai mari, atat la pierderea puterii in loc de cresterea ei, cat si la defectiunea altor componente (debitmetru).
Din raspunsurile pe care le-am primit am inteles ca filtrul poate duce un surplus de 2-3 CP. Intr-un magazin din Cluj (AVICOM, tot pe str. Fabricii) acesta a ajuns deja la 10%=6 CP smile.gif
S-au vorbit de mai multe firme producatoare, ca K&N, Pipercross, Greenfilters, sau BMC. Dintre acestea care mi-ati recomanda? Din ce am vazut, cel mai profesionist mi s-a parut BMC, dar pe site-ul lor nu am gasit nicio oferta de preturi.

Am gasit un rezultat foarte convingator la un Polo 1.2 cu filtru sport JR la: https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/22556-polo-2004-1-2-stock-filtru-jr.html


Din pacate nu am intrebat ce au cei de la AVICOM. Stiti ceva despre firma aceasta?
Din ce am citit, am tras concluzia ca mai bine renunt la varianta filtrelor pe baza de ulei. In cateva locuri am citit si contraindicatii la cele conice.

4. Care ar mai fi modificarile nu foarte costisitoare si drastice, care ar fi putea aduse masinii mele pentru un castig de putere? Am inteles ca celalalte modificari (de ex. axe cu came) ar fi mai dificile (ceea ce implica si un risc mai mare de nereusita).


Vreau ca modificarile aduse sa aduca la o crestere de performanta cat mai mare, fara sa pericliteze motorul sau alte piese. De asemenea as dori sa raman in legalitate in privinta normelor de poluare si de decibeli

Ce profesionisti in domeniu imi puteti recomanda? Care sunt experientele voastre legate de acest subiect?

Multumesc anticipat pentru orice raspuns.
SleepyOverlord is offline   Reply With Quote
Old 31-10-06, 11:51   #2
marius_eugen

Stage 5
 
marius_eugen's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,497
Member of:
[INSANE RACERS]
Cool Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Merita sa pui admisie sport numai ca instalarea inseamna enorm de mult daca arunci banii degeaba sau nu . Apoi evacuarea sport isi face treaba si chiar merita banii , dar sa o schimbi complet . Daca masina e noua e bine sa pastrezi catalizatorul si schimbi traseul de dupa el . Chip-tuning se va simti , dar mai intai faci celelalte modificari si apoi de chip ! Eu fac pariu ca desi in talon scrie doar 70, tu ai cel putin 73 pe bancul de testare !
marius_eugen is offline   Reply With Quote
Old 03-11-06, 00:16   #3
SleepyOverlord

Stock
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 7
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Masina nu e noua, are circa 120.000 de km. Si eu m-am gandit sa schimb traseul complet cu serpisori cu tot. Totusi mi-e frica putin, ca am inteles ca e foarte important ca lungimea acestora sa fie proiectat cu grija si nu stiu, ce experienta au cei de la Borla. Daca nu au catalizator sport, voi pastra si catalizatorul, ca nu vreau sa poluez, o fac altii in locul meu
SleepyOverlord is offline   Reply With Quote
Old 11-11-06, 20:16   #4
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

eu am un amarat de cielo din 95 si peste triplul kilometriilor tai
daca esti interesat sa vezi cum suna cu filtru sport si evacuare compelct modificata esti invitatul meu
crede-ma ca castigi putere, si un sound frumos, care la un drum de cluj-constanta iti rogi moartea .
dupa 300 km m-am dat jos si turbam si m-am invatat, 100-150 km apoi pauza de 15 minute apoi la loc...si parca-i mai ok :P
daca vrei sa vezi cum trage masina cu tobe si filtru si alea alea da-mi mp-u si te duc sa vezi
__________________
Sa fi Om e o Intamplare, sa fi Domn e un Lucru Mare ! ! !
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Old 13-11-06, 09:57   #5
marius_eugen

Stage 5
 
marius_eugen's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,497
Member of:
[INSANE RACERS]
Cool Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Depinde f mult de tipul de evacuare ! Eu am Borla sport pe 50 si nu face zgomot care sa te inebuneasca la drum lung ! Nici eu nu suport acel zgomot nici de toba finala si nici de traseu fara catalizator sau alte zgomotecuri puse pe traseu .
Cei de la Borla fac treaba f buna , dar mergi la Pitesti si nu in Buc ... ca acolo e mai ieftin si mai bine ! Pune accent pe performanta si nu pe zgomot si vei fi multumit !
marius_eugen is offline   Reply With Quote
Old 13-11-06, 15:42   #6
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

marius sti cum ii treaba
ca daca ai catalizator tot vei pierde din putere
si intre 45 cat ii teava normala si 50 nu cred c-ai facut prea mare mancare de peste
eu am 65 cu 67 teava...si parca imi pare rau ca n=am pus-o de 70-72mm
trebe si filtru da la el filtru-i in spate trebuie facute multe modificari
oricum daca-i facut calumea totul se castiga putere
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Old 13-11-06, 21:59   #7
marius_eugen

Stage 5
 
marius_eugen's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,497
Member of:
[INSANE RACERS]
Cool Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Ideea este ca masina sa poata trece RAR-ul sau orice verificare tehnica , sa poata merge la drum lung cu ea fara sa-si bage doape in urechi si sa nu trezeasca tot cartierul . Eu am vb despre un castig de putere acceptabil , un fel de compromis intre pret si performanta , putere efectiva / zgomot ... Nici nu vreau sa ma gandesc ca pun eu de la 45 stock teava de 67 ... nu am inebunit de tot . In rest ... poate sa si-o faca si tanc , e alegerea lui , eu i-am spus parerea mea !

Last edited by marius_eugen; 13-11-06 at 22:03.
marius_eugen is offline   Reply With Quote
Old 13-11-06, 22:28   #8
SleepyOverlord

Stock
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 7
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Quote:
Originally Posted by DACIA-Wrc View Post
ca daca ai catalizator tot vei pierde din putere
Cei de la Borla mi-au zis ca au catalizator sport la 8 milioane din care castig aproximativ 4% adica 2.4 cai nenorociti. In plus cu acest catalizator norma de poluare ar fi Euro 3 la limita.

In primul rand pentru mine nu merita 8 milioane pentru 2 cai si nici n-am chef sa umblu la RAR si dracu mai stie unde dupa omologare. Iar fara catalizator nici nu vreu sa ma gandesc, dupa cum am mai zis polueaza altii destul in locul meu.

Quote:
si intre 45 cat ii teava normala si 50 nu cred c-ai facut prea mare mancare de peste
eu am 65 cu 67 teava...si parca imi pare rau ca n=am pus-o de 70-72mm
trebe si filtru da la el filtru-i in spate trebuie facute multe modificari
oricum daca-i facut calumea totul se castiga putere
Din cate am citit prin forumuri nu este neaparat corect relatia cat mai mare diametru cu atat mai mare putere. In primul rand trebuie sa exista o anumita contrapresiune, care la diametru prea mare nu mai e (nu stiu daca e valabil pentru diesel, benzina sau ambele), iar pe de alta parte un motoras atat de mic cum ii al meu oricum nu scoate atatea gaze sa ii trebuiasca diametru prea mare.
SleepyOverlord is offline   Reply With Quote
Old 14-11-06, 10:23   #9
marius_eugen

Stage 5
 
marius_eugen's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,497
Member of:
[INSANE RACERS]
Cool Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Sleepy ai dreptate partial . Ai dreptate cu diametrul evacuarii si de asta nu am pus si eu mai mare . Dar la treaba cu catalizatorul ... sa sti ca sunt multi care ar da mai ales ca la unii deja s-a cam dus cel original . Iar 4% este destul dupa ce ai facut chip si evacuare si admisie sport . Pentru ca daca ai reusit sa aduci motorul la aproape 90-100 CP ... te apropii de 3 CP si tinand cont ca pentru o admisie sport dai mai mult de 8 mil . Si ca sa te linistesc un catalizator de Solenza original este 6,4 mil . Asa ca iti dai seama ca si al meu cand s-o duce de tot sport imi voi lua !
marius_eugen is offline   Reply With Quote
Old 14-11-06, 16:19   #10
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

sa ai in vedera ca un catalizator nu tine mult peste 100k km daca este infundat nu mai ai ce sa ii faci, si iti mananca cativa cai si iti creste consumul.

din cauza asta unele masini trag mai bine si consuma mai putin fara catalizator


amicul cu teava de 72 abereaza, nu ai nevoie de asa ceva si sigur iti va merge mai prost motorul daca gasesti pe cineva sa iti faca un traseu pe teava de 70 ( de 72 nici nu exista) diametrele astea se folosesc la masini turbo .

o teava de 60 sau 63,5 ar fi buna pt un cold air intake ,nu pentru evacuare oricum.

raportul calitate pret la borla este cel mai bun la noi iar ceva mai ieftin cred ca gasesti doar powerfull dar au un "zgomot" specific.

am avut borla pe 3 masini si am fost foarte multumit

ai putea lua in considerare o axa cu came sport, nu cred ca ajungi la 100 de cai dar va fi alta masina

din ianuarie te pot ajuta cu admisia.
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 14-11-06, 16:45   #11
SleepyOverlord

Stock
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 7
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Quote:
Originally Posted by beck View Post
sa ai in vedera ca un catalizator nu tine mult peste 100k km daca este infundat nu mai ai ce sa ii faci, si iti mananca cativa cai si iti creste consumul.
Acest aspect deja ma pune pe ganduri...

Quote:
ai putea lua in considerare o axa cu came sport, nu cred ca ajungi la 100 de cai dar va fi alta masina
Am inteles ca aceasta modificare este recomandata numai pentru folosinta de curse. Cica se ridica turatia la relantina undeva la 2000... Inseamna ca consumul s-ar ridica imens.
SleepyOverlord is offline   Reply With Quote
Old 14-11-06, 18:56   #12
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

existe axe "sport" pentru strada , nu stiu daca pentru motorul tau, vezi schrick cams sau piper cams.

daca ei spun ca sunt street inseamna ca nu iti deregleaza relantiul si trebuie sa intelegi ca nu exista minuni, vrei sa traga mai bine sigur o sa consume mai mult.

insa cu un chiptuning facut bine vei putea sa mentii un consum decent la o exploatare normala.

practic faci evacuare pt ceva putere si sunet, admisia la fel si la urma remapul sa optimizezi raportul aer/benzina.
beck is offline   Reply With Quote
Old 23-11-06, 17:49   #13
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

salut
imi permit sa ma bag si eu in seama pentru ca am fost fericitul proprietar al unui seat de 1.4 cu 60 de cai.
fiind o marca vag si avand motorul cam pe acolo ca si putere cred ca pot spune una sau alta.


1 chipul ... da-i bataie ca o sa fii multumit de el.
sunt 100% sigur ca masina ta se plafoneaza undeva pe la 4500 desi pe rosu intra la peste 5000.
chipul nu numai ca itzi creste procentual (%) puterea motorul la fiecare turatie dar in afara face ca acea pierdere de putere la ~4500 ( asa era la mine ) sa dispara si va face ca masina sa traga din ce in ce mai tare pe masura ce urca in ture , pana pe rosu.
TOT CE AM SCRIS MAI SUS DEPINDE DE CEL CARE FACE SOFTUL 100%
Daca e bleg face rahatu praf.

2 filtrul sport.
un mare plus. cel putin la mine a fost o diferenta simtitoare.
poate datorita faptului ca teava mea de admisie era oleaca mai groasa decat un deget si poate si datorita faptului ca avea 2 filtre de aer in serie ...
deci una peste alta , s-a simtit clar.

3 evacuarea

aveai o nelamurire in prinvinta acelor serpi de care ai tot auzit.
serpii reprezinta galeria de evacuarea , practic prima piesa e evacuarii.
ei sunt facuti din inox si crearea lor implica ridicol de multe calcule.
o galerie facuta prost itzi face mari belele de aceea e bine sa cumperi aceasta piesa de la un provider cu vechime.
ea reprezinta ca si pret si performante cam cat restul evacuarii.
lipsa catalizatorului nu are cum sa itzi scada performantele ( cel putin tie nu tie ). daca cumperi catalizator sport pot spune ca esti un mare mare tantalau.
sa fim seriosi , ai putea face multe alte chestii cu acei bani nu sa ii dai pe o cutie care itzi scade puterea si care nu va ajuta diminuarea sunetului si nici a poluarii.
ei bine uite ca am ajuns la intermediara. de aici incepe buba cu zgomotul.
era un tip mai sus care ABERA cu o evacuare de 72 ??????
diametrul unei evacuari e CALCULAT nu pus de tine cum vrea muschiul tau.
marirea diametrului de evacuare este intr-adevar un lucru bun dar sa nu exagerezi ca dai in extreme.
un diametru prea mare intoarce gazele si nu mai evacuarea motorul cum trebuie si pierzi putere.
finala ... nu prea am pus mare importanta pe acesta componenta deoarece nu sunt idolul masinilor care se misca ca un melc si fac zgomot ca un urs.

my 2 cents
__________________
Honda
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 24-11-06, 12:30   #14
SleepyOverlord

Stock
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 7
Default Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Iata pe scurt cele intamplate la drumurile mele la Bucuresti si Pitesti pentru realizarea tuningului. Atasez imaginea cu rezultatele dyno-testului.

Prima masuratoare a aratat 64 CP (deja aveam pusa o versiune de chip mai slaba, dar nu cea finala). Dupa instalarea filtrului sport puterea a crescut la 68CP.

Mi-am luat drumul spre Pitesti, unde cei de la Borla mi-au pus sistem de evacuare Pro cu diametru de 50 fata de cel de 45 original. Am ramas la catalizatorul meu (nu vreau sa am probleme cu normele de poluare) si la varianta cu toba intermediara (masina scoate sunet destul de puternic si asa - mai pornesc alarmele altor masini cand trece pe langa ele) si evident toba finala cu tipsuri.

Surpriza a urmat la a treia masuratoare, care a aratat 66CP, deci 2CP in minus. Va rog sa observati, ca intre prima si a treia masuratoare (denumite INITIAL si EVACUARE) au fost aproape 3 grade Celsius diferenta. Am decis sa repetam testul a doua zi. Din intamplare temperatura a fost exact aceeasi ca la a treia masuratoare, iar in presiunea atmosferica a fost o diferenta mai mica de 1%. Chiar daca acest 1% nu pare semnificativ, ea a dus deja la aproape un CP in plus.

Din pacate nu controlam noi natura, asa ca ar fi fost foarte greu efectuarea unui test in acele conditii ca cele doua initiale si cum trebuia sa ma intorc in Cluj am renuntat la acest lucru si am ramas cu estimarile de genul: 3 grade in minus oare cati cai diferenta inseamna?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	my_dyno_small.jpg
Views:	263
Size:	223.7 KB
ID:	179634  
SleepyOverlord is offline   Reply With Quote
Old 10-09-07, 14:34   #15
andreiuuu

Stage 3
 
andreiuuu's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
Question Re: Polo 1.4MPI, Sfaturi pentru modificarea traseului de evacuare si al filtrului

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
my 2 cents
Salut shadowro am si eu o intrebare pt tine sa ma ajuti cu o chestie ca vad ac stii multe despre evacuare... Am un megane dci 1.9 si astea din franta sunt foarte restrictive cu filtrele cu alea alea si am catalizator toba intermediara si aia finala. as vrea sa schimb toba finala cu una sport si vreau sa dau jos de tot p aia intermediara. Intrebarea mea e urmatoare : aia intermdriar e doar pt sunet nu ? sa l amortizeze... si daca o dau jos o sa se auda tare rau? ma gandesc sa i pun pe baieti sa mi faca un traseu de la catalizator spre toba finala si daca se aude prea tare sa le zic sa mi puna toba intermediara la loc... ce zici sa fac.. nu vreau sa mi i se auda f tare masina doar un alt sunet si sa obtin cuplu .. sa dau jos restrictiile alea care nu lasa motorul sa si dezvolte puterea ..
__________________
andreiuuu is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -