La un diesel cu turbina (nu zic Turbodiesel ca as risca sa elimin TDI-urile, CDI-urile, HDI, TDCI etc.) nu e nevoie decat de catalizator. Tobele sunt oarecum inutile. Poti pune tzeava groasa din catalizator pana la bara spate. Eventual inox daca va tine (cam 3.7 Mlei la AutoPilot pe Pantelimon imi cere mie)
In afara de asta, daca injectia este controlata electronic (Vectra B incepe parca din 1995 si tine pana in 2002?) atunci se poate face chip tuning. Se inlocuieste chip-ul cu harta injectiei. Injectia la un TDI/HDI/CDI/etc se face in functie de mai multi parametri (temp.aer, presiune supraalim., temp. motorina, temp. lichid racire, apasarea pedalei de accel., senzori din pompa de injectie sau/si din un injector). Pentru fiecare set de valori ai senzorilor exista o cantitate prestabilita de motorina pentru injectare. De ex.: 0,9 bar presiune admisie, cu pedala 78%, temp. aer 110gr Celsius (atentie! aerul fortat de turbina nu cel din atmosfera), ..., se injecteaza, 12 mg motorina per ciclu motor (am pus din burta 12 mg).
Chipurile aftermarket - chip tuning-ul , au alte valori. De obicei mai mici in sarcina mica si mai mari in sarcina mare. Astfel la blana o ia mai tare mashina, iar la mers linistit CONSUMA MAI PUTIN.
In concluzie daca se poate face chip tuning la tine, ar merita. Intreaba la tuneri ca ei se uita in cataloage si iti spun (asta daca nu stiu deja pe dinafara).
Daca totusi este motorul cu injectie indirecta, controlata mecanic, atunci se mai poate face ceva. Sa maresti debitul de motorina si de aer cat de cat simultan. Debitul de motorina se poate mari din reglaje ale pompei (mergi la un service specializat pe diesel-uri de ex. Express Diesel Service pe Sos.Alexandriei) sau/si din montarea unor injectoare pentru debit marit (eu mi-am pus pe TDI-ul meu). Debitul de aer s-ar mari regland o presiune mai mare la turbina. Asta de obicei se face regland o tija.
Filtrul sport - conic daca iti da 2 CP in plus iti dau eu 1 Mlei cadou
- asta numai cu test pe dinamometru inainte si dupa.
Apropos, exista in Bucuresti dinamometru la Metrotehnica, pe sos.Giurgiului - la iesirea din Buc.
Si in final, iar despre evacuare. Un motor diesel nu prea are nevoie de contrapresiune asa multa ca un benzinar. In plus turbina asigura TOATA contrapresiunea necesara. Daca mai ai si catalizator ala deasemeni ajuta. Cat despre zgomot in configuratia \"doar catalizator - restul tzeava\" sa stii ca nu face zgomot in plus aproape deloc.