Forum 4Tuning

Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 06-11-04, 00:10   #1
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Oras: B a c a u
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default cum ridic puterea la un 1.7 TD(Vectra B)?????????

am montat o toba finala sport si un filtru de aer sport(n-am euroi de un cip). ce altceva mai poate fi modificat la putoarea asta de motor?
se poate pune un alt turbo?de care sau de la ce masina? eu am motor (mi-e rushine ) isuzu.


__________________

~~~~~~~~~ F o r d C a p r i ~~~~~~~~~
don't just get older...they just get faster
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-04, 16:35   #2
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Oras: Bucuresti
Age: 31
Posts: 936
Default

se poate pune si un alt turbo si se poate face si upgrade cred la al tau... dar fara suparare ...daca bani de cip nu ai mai asteapta....ca nu ai ce face fara bani...suntem multi in situatia ta....
__________________
PAREREA MEA \\\"PROPRIE SI PERSONALA\\\"
TNos is offline   Reply With Quote
Old 20-11-04, 19:56   #3
andREI23

Stage 2
 
andREI23's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Age: 33
Posts: 62
Default

La un diesel cu turbina (nu zic Turbodiesel ca as risca sa elimin TDI-urile, CDI-urile, HDI, TDCI etc.) nu e nevoie decat de catalizator. Tobele sunt oarecum inutile. Poti pune tzeava groasa din catalizator pana la bara spate. Eventual inox daca va tine (cam 3.7 Mlei la AutoPilot pe Pantelimon imi cere mie)
In afara de asta, daca injectia este controlata electronic (Vectra B incepe parca din 1995 si tine pana in 2002?) atunci se poate face chip tuning. Se inlocuieste chip-ul cu harta injectiei. Injectia la un TDI/HDI/CDI/etc se face in functie de mai multi parametri (temp.aer, presiune supraalim., temp. motorina, temp. lichid racire, apasarea pedalei de accel., senzori din pompa de injectie sau/si din un injector). Pentru fiecare set de valori ai senzorilor exista o cantitate prestabilita de motorina pentru injectare. De ex.: 0,9 bar presiune admisie, cu pedala 78%, temp. aer 110gr Celsius (atentie! aerul fortat de turbina nu cel din atmosfera), ..., se injecteaza, 12 mg motorina per ciclu motor (am pus din burta 12 mg).
Chipurile aftermarket - chip tuning-ul , au alte valori. De obicei mai mici in sarcina mica si mai mari in sarcina mare. Astfel la blana o ia mai tare mashina, iar la mers linistit CONSUMA MAI PUTIN.

In concluzie daca se poate face chip tuning la tine, ar merita. Intreaba la tuneri ca ei se uita in cataloage si iti spun (asta daca nu stiu deja pe dinafara).

Daca totusi este motorul cu injectie indirecta, controlata mecanic, atunci se mai poate face ceva. Sa maresti debitul de motorina si de aer cat de cat simultan. Debitul de motorina se poate mari din reglaje ale pompei (mergi la un service specializat pe diesel-uri de ex. Express Diesel Service pe Sos.Alexandriei) sau/si din montarea unor injectoare pentru debit marit (eu mi-am pus pe TDI-ul meu). Debitul de aer s-ar mari regland o presiune mai mare la turbina. Asta de obicei se face regland o tija.

Filtrul sport - conic daca iti da 2 CP in plus iti dau eu 1 Mlei cadou - asta numai cu test pe dinamometru inainte si dupa.

Apropos, exista in Bucuresti dinamometru la Metrotehnica, pe sos.Giurgiului - la iesirea din Buc.

Si in final, iar despre evacuare. Un motor diesel nu prea are nevoie de contrapresiune asa multa ca un benzinar. In plus turbina asigura TOATA contrapresiunea necesara. Daca mai ai si catalizator ala deasemeni ajuta. Cat despre zgomot in configuratia \"doar catalizator - restul tzeava\" sa stii ca nu face zgomot in plus aproape deloc.
andREI23 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-04, 20:38   #4
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Oras: B a c a u
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default

chip nu merge ca e TD.am umblat la turbina,ca e cu tija oarecum reglabila(in functie de tupeul pe care il ai),am eliminat provizoriu toba mica(tre sa caut tzeava de inox).
la testarea presiunii turbinei a spus mecanicul ca dadea randament 70-80% si a aranjat el ceva pe acolo,mi-a explicat dar....
SI IN FINAL.......motorul se tureaza fremos de ti-e mai mare dragul si apa urca la 100 asa repede ca nici nu ai timp sa plangi,desi i-am dat jos scutul pt o racire mai buna si filtrul trage aer din masca.
CONCLUZIE.......nu fortati dieselurile mai mici de 2000 ca o sa va doara buzunarul.Si daca ai chip pe un diesel mare si bun,nu abuza ,ca am vazut motor facut terci pe distanta Bacau-Iasi-Bacau(WV Bora 1.9 TDI).
Eu va multumesc de sfaturi si am sa-mi iau ceva pe benzina in primavara.
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 21-11-04, 16:55   #5
andREI23

Stage 2
 
andREI23's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Age: 33
Posts: 62
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"codrin44\"
chip nu merge ca e TD.am umblat la turbina,ca e cu tija oarecum reglabila(in functie de tupeul pe care il ai),am eliminat provizoriu toba mica(tre sa caut tzeava de inox).
la testarea presiunii turbinei a spus mecanicul ca dadea randament 70-80% si a aranjat el ceva pe acolo,mi-a explicat dar....
SI IN FINAL.......motorul se tureaza fremos de ti-e mai mare dragul si apa urca la 100 asa repede ca nici nu ai timp sa plangi,desi i-am dat jos scutul pt o racire mai buna si filtrul trage aer din masca.
CONCLUZIE.......nu fortati dieselurile mai mici de 2000 ca o sa va doara buzunarul.Si daca ai chip pe un diesel mare si bun,nu abuza ,ca am vazut motor facut terci pe distanta Bacau-Iasi-Bacau(WV Bora 1.9 TDI).
Eu va multumesc de sfaturi si am sa-mi iau ceva pe benzina in primavara.
Sa le luam pe rand...

1. Apa urca la 100 repede de cand ai reglat turbina numai? Sau era dinainte? Sau este si datorita altor modificari (excluzand toba aia)
2. De ce s-a facut terci 1.9 TDI-ul? Ce anume s-a intamplat? Ce s-a defectat? Din ce cauza? Ca poate fi din \"abuz\", sau din alte cauze...
andREI23 is offline   Reply With Quote
Old 23-11-04, 23:43   #6
Bestie

Stage 5
 
Bestie's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Oras: Bucuresti
Age: 29
Posts: 792
Member of:
[VW]
Default

Vinde-o ma... ia-ti bocanci, ca, uite, vine iarna! (glumeam... sper ca nu ma ia nimeni in serios, faceam si eu haz de necaz)
Bestie is offline   Reply With Quote
Old 02-12-04, 19:18   #7
codrin44

Stage 5
 
codrin44's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Oras: B a c a u
Posts: 1,189
Member of:
[FORD]
Default

1. Apa urca la 100 repede de cand ai reglat turbina numai? Sau era dinainte? Sau este si datorita altor modificari (excluzand toba aia)
2. De ce s-a facut terci 1.9 TDI-ul? Ce anume s-a intamplat? Ce s-a defectat? Din ce cauza? Ca poate fi din \"abuz\", sau din alte cauze...
_________________
se incinge motorul pt ca merge prea turat,si nu pt ca asa ii dau eu ci pt ca asa se tureaza el,prea repede si prea mult(e frumos dar..........)
cauza e turbina care se \"deschide\" la 1,700-2000 rpm si te indeamna sa-i dai.marele mecanic a blocat tija pe o pozitie care o tine deschisa si la relante.
Bora aia si-a avortat motorul ca i-a dat copilul in goarna ca la curse si era fericit ca blitzeaza microbuzele de la Massaro care-s conduse de alti.........copii.
Concluzia mea e ca un motor diesel nu rezista la turatii,pe distanta mare.
codrin44 is offline   Reply With Quote
Old 02-12-04, 20:56   #8
andREI23

Stage 2
 
andREI23's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Age: 33
Posts: 62
Default

Am inteles cu reglajul exagerat al tijei actuatorului turbinei.
Cat despre terciurea aluia, fiecare avem cate o parere iar eu respect parerea fiecaruia indiferent ca este ca a mea sau nu. Parerea mea este ca un diesel poate fi forjat lung timp atata vreme cat se respecta niste reguli si nu sunt defecte de fabricatie. Turbina cu geometrie variabila este destul de sensibila si am auzit sute si sute de cazuri cand crapa. Eu (Doamne ajuta!) am cu geometrie fixa. Poate uleiul nu era cel care trebuie, poate avea probleme cu MAF-ul si injecta prea multa motorina marind temperatura gazelor de esapament stresand turbina etc. In cazul lui eu cred ca a fost ceva in neregula mare. Stiu oameni cu TDI-ul de 90 CP (non PD) care l-au dus la 172 si chiar 210 CP si nu a crapat nimic. Si nu il folosesc pentru mers la piata...
Stiu alti oameni care nu au schimbat uleiul la motor (Cielo) in 30.000 km (6 ani !!!) si care totusi nu s-a calat. Dar nici bine nu cred sa ii fi fost...

Ca in Filantropica: \"Viata este complexa si are multe aspecte...\"
andREI23 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-05, 00:05   #9
Jeff

Stage 5
 
Jeff's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Oras: Timisoara
Posts: 888
Default

Completare: o turbina capoteaza repede la un turbodiesel daca este forjata sub turatia de \"surge\" - adica nu baga talpa-n pedala sub 2000 ture, caci contrapresiunea iti face varza turbina... In rest, iti pot da si eu exemple de tdi-uri cu \"spirit\" - prietenii stiu...
O cipuire bine facuta nu-ti cauzeaza. Incearca un powerbox, e mai ieftin si ai aproape cat ai din cipuire, plus ca nu intervii in calculator. Da-mi privat daca esti interesat - preturi bune...
__________________
Romanian Dragracing Site
Jeff is offline   Reply With Quote
Old 03-01-05, 11:00   #10
andREI23

Stage 2
 
andREI23's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Age: 33
Posts: 62
Default

Corect insa surging-ul este specific turbinelor cu geometrie variabila mai mult decat la cele conventionale cu \"wastegate\". Sunt curios ce preturi ai la box-uri
andREI23 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-12, 15:28   #11
andrei_sebi18

Stock
 
Join Date: Oct 2010
Oras: Brasov
Age: 24
Posts: 4
Default Re: cum ridic puterea la un 1.7 TD(Vectra B)?????????

Am vectra b x17td si i-am marit puterea in felu urmator: I-am scos inelu alb de la pompa de injectie pentru a raspunde mai repede la acceleratie, i-am marit debitu de motorina cu un sfert de tura de la surubul de debit de pe pompa de injectie, cu un bost controller i-am marit presiunea in turbina pana la 1,1 bar, valoarea aflata de la boost gauge-ul montat pe bord legat la galeria de admisie dupa turbina si un filtru de aer sport conic, asta mai mult pentru sunet.
Motorul se incalzeste mai repede pt ca ai explozia mai mare la turatii mai mici dar turbina nu are cum sa intre mai repede oricum ai blocao doar ca fiind explozia mai mare fumul care vine pe galeria de evacuare intra cu presiune mai mare in turbina deci ajunge la turatie mai mare in timp mai scurt. Teoretic cu aceste modificari ar trebui sa urce de la 82 de cai la aproximativ 100. si cei drept se simt destul de bn.
Daca vrei sa te si tina motorul dupa aceste modificari , nu folosesti masina la curse, liniute sau la timpuri record de la punctu A la B, modificarea te ajuta mult la depasiri
andrei_sebi18 is offline   Reply With Quote
Old 2010  

Stage 5
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.2 - Copyright 2012 4Tuning