Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 28-11-10, 21:20   #16
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Turbina actuala este Mitsubishi si are un cod de genul TD04-10T produce 170cp.
Daca se schimba 10T cu 14T se obtine turbina care e pusa pe Laguna GT (205cp) si pe Megane 2 RS (225CP) iar daca se pune 19T se obtine turbina care e pe T5 de la Volvo care produce cred 250cp.Intrebari:
-pot schimba si eu 10T cu 19T si daca da necesita echilibrare?Acest lucru inseamna hibridizare de fapt?
-carcasa turbinei rezista la presiunea dezvoltata de T19?
http://motors.shop.ebay.com/i.html?_...506.m270.l1313
E mai avantajos sa iau un TD05-16?

Last edited by mikinina; 28-11-10 at 21:22.
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 29-11-10, 14:05   #17
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Quote:
Originally Posted by mikinina View Post
Turbina actuala este Mitsubishi si are un cod de genul TD04-10T produce 170cp.
Daca se schimba 10T cu 14T se obtine turbina care e pusa pe Laguna GT (205cp) si pe Megane 2 RS (225CP) iar daca se pune 19T se obtine turbina care e pe T5 de la Volvo care produce cred 250cp.Intrebari:
-pot schimba si eu 10T cu 19T si daca da necesita echilibrare?Acest lucru inseamna hibridizare de fapt?
-carcasa turbinei rezista la presiunea dezvoltata de T19?
http://motors.shop.ebay.com/i.html?_...506.m270.l1313
E mai avantajos sa iau un TD05-16?
1- da ,necesita echilibrare ,cu toate ca multi trec peste asta,insa la dieseluri ale caror turbine lucreaza la turatii mai mici si temperaturi mai mici;
2- "
-carcasa turbinei rezista la presiunea dezvoltata de T19?" -aici,scuza-ma ....insa sper ca nu te superi daca ma umfla rasul,nu? ..multumesc.
3- Da, eu cred ca este mai avantajos asa.Sau orice alta turbina pe aceeasi flansa,nu trebuie sa fie musai mitsubishi ....prinderea pe evacuare oricum va trebui schimbata odata cu upgrade-ul intregului sistem de iesire a gazelor.
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 29-11-10, 14:13   #18
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Nu-i problema,bine ca se mai descretesc niste frunti.
Am gasit concomitent cu acest 19T si carcasa aferenta care este pe exterior ca a mea.Comentariile unora conform carora se poate sparge turbina m-au facut sa pun intrebarea aceea,poate am gresit.
Intentia e sa iau un TD05-16 dar daca nu-mi ies calculele ca sa pun un 19T pe turbina mea trebuie sa iau si acel corp din link?
Asta e de fapt hibridizarea de care se vorbeste?
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 29-11-10, 20:36   #19
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Da,in principiu cam asta este (te mai poti juca un pic si cu carcasa de partea calda,pana obtii un echilibru ideal pt motorul tau,intre viteza optima a gazelor raportata la turbina ce echipeaza ansamblul si circulatia lor la un flow adecvat in turatii inalte unde un a/r prea mic ti-o poate sugruma) ,insa fara echilibrare,mergi cu oarecare risc...0.5grame la 150.000rpm nu-s chiar de neglijat..acuma'....depinde cum ti-o fi norocul... Insa cred ca vei gasi si in ro un compresor mai mare pt turbo mitsubishi...de garrett am si eu carcasa+compresor la vanzare,insa asta nu inseamna ca garantez potentialului cumparator fiabilitatea noului hibrid.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 29-11-10, 21:20   #20
silibro.ro

Stage 1
 
silibro.ro's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 19
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

[QUOTE=lascarica;3854657]1- da ,necesita echilibrare ,cu toate ca multi trec peste asta,insa la dieseluri ale caror turbine lucreaza la turatii mai mici si temperaturi mai mici;
QUOTE]

Suna bine daca ar fi si adevarat ar fi o minune o turbina functioneaza la 100000 rot/min indiferent de tipul motorului mas sau mac pe de alta partea temperaturile sunt considerabil mai mari la mac tinand cont de faptul ca la un mac temperatura gazelor de evacuare este cu cel putin 100 grade Celsius mai mare decat la un mas


In alta ordine de ideei nu carcasa trebuie pastrata nu exteriorul ci trebuie calculate conductele de admisiune si de evacuare a turbinei adica cele doua conducte in forma melcata care trebuie sa aiba anumite valoari ale lungimii,diametrului si pantei.(Calculele se fac in functie de performantele motorului si de un calcul riguros de optimizare)
silibro.ro is offline   Reply With Quote
Old 29-11-10, 21:25   #21
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

E unul din Grecia care si-a tot facut upgrade pina a ajuns pe la peste 350cp insa cred ca a avut doua laguna 2.0T una de 163cp si un GT de 205cp pentru ca in comentariile lui se aminteste ceva in acest sens.
A pus exact aceasta turbina cu 19T si a obtinut peste 250cp,in fine.
Ma intereseaza strict teoretic daca pentru a face un upgrade la TD04-10T pot lua doar partea 19T sau trebuie si carcasa (sincer nu stiu daca 10-14-16-18T e partea de turbina sau suflanta) ca aici:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mitsu...item3f04fd4607
Mai am in vedere un TD05-16 care mi-a fost recomandata,sanse sint foarte mari sa o iau pe aceea insa as vrea un raspuns pentru linistea mea referitor la 19T.Dupa mintea mea avind in vedere ca 19T e mai mare ca 10T daca nu se ia si acea carcasa/corp in care lucreaza ar trebui marita/alezata cea actuala,nu?
Sintfoarte multi cei care au pus pe F4Rt (care e si pe Megane RS) diverse turbine obtinind puteri mai mari sau mai mici,unii afirma ca internele ar rezista la 300cp dar eu m-as limita la 250cp fara riscuri.
Multumesc de reply.

PS:intre un TD04-19T si un TD05-16T ce ati alege?
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 29-11-10, 21:44   #22
silibro.ro

Stage 1
 
silibro.ro's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 19
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Poza din link reprezinta partea ce baga aerul in motor si se cumpara cu totul dar nu se fac echilibrari corespunzatoare in romania nici la turbomecanica nici in alta parte.(proprie experienta) eu as alege o turbina corespunzatoare plajei presiune ales adica in functie de ce presiune vrei sa bagi in motor la ce debit vedem daca suporta motorul si daca nu pierzi putere. daca bagi prea mult aer si saracesti amestecul prea mult pierzi KW in loc sa ii castigi.

daca tot vrei sa faci o treaba eu iti recomand o turbina cu geometrie variabila un t4 de la garret careia ii faci serpisorii cu flansa corespunzatoare si poti sa bagi presiune intre 1 si 3 bari valoare absoluta.
silibro.ro is offline   Reply With Quote
Old 29-11-10, 21:48   #23
silibro.ro

Stage 1
 
silibro.ro's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 19
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Cat despre alegerea dintre cele 2 pe care le-ai mentionat tu eu as merge pe T-04, am impresia ca motorul tau nu va face fata corespunzator unei t-05 si va avea lag.
silibro.ro is offline   Reply With Quote
Old 29-11-10, 22:04   #24
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Motorul meu este pe benzina,turbo cu geometrie variabila doar Porsche a incercat...
Dar daca pun la suflanta 19T in loc de 10T voi avea lag mai mic?Nu ma intereseaza cursele,sint pasnic,nu fac liniute...e masina de familie de fapt.
Stiu ca daca folosesc o turbina pe care motorul de doar 2 litri nu o poate misca e mai rau...adica nu obtin ce s-a propus.
Turbomecanica e in Bucuresti?
Interesant e ca am aflat diferite valori la care ar rezista internele...nu ma intereseaza sa storc totul din motor ci doresc sa aflu o valoare reala.Vi se pare mai credibila valoarea de 250cp sau de 300cp?
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 29-11-10, 23:09   #25
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Quote:
Originally Posted by silibro.ro View Post
Primul pas schimbi arcurile. Sa nu te gandesti sa-ti schimbi si amortizoarele ca nu mai stai in masina cu familia. Arcurile Eibach iti coboara automobilul 3 cm si sunt si mai confirtabile nu trebuie scurtata tija amortizorului.

apoi discurile de frana poti sa iti pui brambo striate se gasesc special pentru modelul tau nu necesita flanse aditionale.

Poti cauta un volant cu masa mai mica decat cel actual, poti schimba turbina cu una cu geometrie variabila da nu prea ii vad rostul daca nu schimbi internele.

la injectoare nu umbla doar mai pune unu in galeria de admisie o sa creasca putin consumul dar si performantele.

galeriile de admisie si evacuare le poti face custom dar daca nu maresti gaurile la supape si supapele nu vad de ce sa modifici dimensiunile galeriilor.
silibro.ro, cu tot respectul cuvenit,te rog sa-mi spui si mie o masina la care ai facut tu modificari pentru imbunatatirea performantelor din amice,cu rezultate notabile .

1-upgrade-ul la suspensie il faci sau NU-L faci...Nu se face pe jumatati. Amortizoarele in masura in care ii pui arcuri -30mm, vor TREBUI si ele schimbate,altfel le vei avea degeaba acolo ! "nu mai stai in masina cu familia" ?!...eh na? ...de amortizoare cu reglaj pe duritate ai auzit cumva?...si chiar si fara,laguna are niste adevarate fotolii,nu cred ca ar fi vreo problema....iar la cat de dure sunt arcurile care i le-ai recomandat tu,nici nu conteaza ce amortizoare ar pune,confortul oricum va avea de suferit un pic.
2- ..ala e upgrade de shaormerie si de aratat la copile proaste in parcarea clubului unde isi etaleaza unii "realizarile" in materie de "tuning"...te ajuta fix p. ...Upgrade-ul se incepe cu racorduri motorsport (teflon imbracat in metal),ca alea aduc siguranta si iti salveaza viata. Apoi in functie de ceea ce permite etrierul, discuri mai groase si eventual tratate termic pentru utilizare in regim de curse. Apoi daca vrei mai mult,iei si etrieri multipiston+flansa adecvata diametrului discului ce intentionezi a-l folosi cu acestia. NU in ultimul rand, CEL mai EFICIENT upgrade al sistemului de franare, ESTE..... Alegerea unor anvelope de buna calitate si cu un desen adecvat suprafetei de rulare pe care circula masina in mod curent.

3- " Poti cauta un volant cu masa mai mica decat cel actual, poti schimba turbina cu una cu geometrie variabila da nu prea ii vad rostul daca nu schimbi internele. " aici bro,ai dat cu TOTI mucii in Toata cultura de fasole a europei si de ce nu,a intregului mapamond.......O mostra de maiestrie in stiinta tuningului auto.. daca-mi permiti,am sa ma retrag ca sa lesin de ras.. continui cand am sa-mi revin in simtiri.. ...Omule,"clientul" vrea masina de familie,nu volanta usurata si ralanti care "sta" ca la masinile de coasta=))....apoi..explica-mi te rog de ce .....trebuie schimbate "internele" daca pui turbina vtg ? =)) ...avantajul vtg-ului e limitarea drastica a lag-ului, turbina vtg NU presupune NICI presiune mult mai mare si nici flow mai mare.De unde ai scos logica asta?..Doi la mana...Cum ii comanzi tu vtg-ul la motorul lui,ai pus in practica vreo solutie care a functionat ok? Care-i masina respectiva te rog?

4- Una dintre cele mai neinspirate solutii, este cea care o recomanzi tu(injector suplimantar). Cea mai simpla solutie este sa-i cresti presiunea in rampa,astfel injectoarele stock de ....sa zicem 285cc la 3bar ,la 3.5bar evident ca vor livra benzina ca unele de 330cc. Urmatoarea este schimbarea lor cu unele mai mari. Upgrade-ul pompei e obligatoriu in cazul asta (banalul gss341/2/etc).Evident ca va trebuie sa-l "anunti" si pe unichip ca are injectoare mai mari...in cazul remaparii,trebuie facuta o harta noua deasemenea.

5- cu galeriile ,iar produci uzura inutila tastaturii.. ...Galeria de admisie nu trebuie sa fie musai "mai mare" ,ci un plenum mai amplu si mai adecvat desenat pt aplicatia in cauza. Apoi legat de logica dupa care debitezi tu teoriile legate de suprafetele de trecere&, aduna te rog suprafetele celor 4 orificii din chiulasa ,apoi scade din valoarea obtinuta valoarea suprafetei de trecere a flansei de descarcare in turbina......ia vezi,nu cumva obtii o valoare ...Pozitiva?

Last edited by lascarica; 30-11-10 at 00:51.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 29-11-10, 23:28   #26
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Quote:
Originally Posted by silibro.ro View Post
....

daca tot vrei sa faci o treaba eu iti recomand o turbina cu geometrie variabila un t4 de la garret careia ii faci serpisorii cu flansa corespunzatoare si poti sa bagi presiune intre 1 si 3 bari valoare absoluta.
bro,te joci cu termenii mai abil cum nu se poate ...ca doar nu te costa nimic,nu?...insa l-ar costa pe cel ce ar puna baza in ceea ce spui...
Cum MASORI presiunea absoluta pe ceasul de boost?...doi la mana,ce spui tu inseamna tradus cu aproximatie in presiune relativa,valori intre...ZERO bari(-asta o iau iara ca gluma) si DOI(2) bari sa dea in acel motor cu interne STOCK dintr-un... T04 ..=))....ce ai cu stimabilul user mikinina, te-a suparat cu ceva?!=))...motorul ala nu tine nici din cel mai mic T4 presiune de 2bari, nici 15secunde....=))
PS: Sa-mi arati si mie unde ai vazut T4 ...VTG...=))
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 30-11-10, 07:20   #27
silibro.ro

Stage 1
 
silibro.ro's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 19
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Eu doar i-am dat plaja in care functioneaza turbina de t4,care incepe sa bage aer in cilindrii de la 1.1 bar ( admosfera) sau 0.1 bari(relativa) setata pana unde vrea el 0.5 0.8 1 bar sau daca vrea pana in 2 bari 2.2(relativa) mai exact nu e treaba mea eu nu m-am oferit sa-i fac tuning eu doar i-am dat o info.

Cat despre celelalte critici nu ma deranjaza fiecare are parerea sa.Daca tu consideri ca am gresit, Te rog frumos sa ma ierti, dar parerea mea este ca ambele variante pot fi utilizate app daca doresti putem discuta mai amplu pe subiect da nu aici omul are nevoie de informatii


numai bine!
silibro.ro is offline   Reply With Quote
Old 30-11-10, 15:26   #28
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Alt relativ nebun absolut la kep

Last edited by WRT-SHARK; 30-11-10 at 15:30.
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 03-12-10, 07:31   #29
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Se pare ca pistonul si biela are acelasi cod ca la Megane 2 RS (ala de 225-230cp) insa nu stiu daca si vilbrochenul.Clar turbina de pe RS are suflanta mai mare (eu am 10T iar RS are 14T) turbina fiind la fel si probabil o chiuloasa mai lucrata.
Motorul meu pare sa tina la 2,2 bar asadar un 1,7-1,8 bar ar fi sigur.
Turbina mea nu cred ca este eficienta peste 1,3-1,5...daca nu vreau mai mult de 250cp probabil va trebui o noua turbina,ori TD04 (sint discutii daca T15 sau T19) sau un TD05 probabil T16).
Nu stiu care din cele doua clase 04/05 ar asigura o mai buna compatibilitate...
In rest e clar:alt intercooler,trasee rigide,lucrat putin la admisie si evacuare.Nu stiu cu intercoolerul cit de mare se pune,nu sint niste calcule?
Apropo,nu stiu injectoarele cit duc,musai sa le schimb cu unele de RS?

Last edited by mikinina; 03-12-10 at 07:35.
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 03-12-10, 14:43   #30
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Intercooler nu prea ai nevoie de unul f mare fiind masina de oras (unul f mare>10L,va genera si un pic de lag)...pune unul frontal de ~6litri. Sunt si niste calcule destul de exacte ce se pot face, imi pot da un link,insa tu nu ai inca nici valorile esentiale ce staula baza acelor calcule .Injectoarele nu am cum sa ghicesc si nu consider ca-i normal sa caut eu pe net ce ai pe masina,in loc sa ridici tu capota si sa verifici codul apoi sa cauti caracteristicile pe net sau macar sa scrii aici cum "il cheama". Oricum cu RS-uri s-au mai facut incercari in bucuresti,sunt si cateva care trag binisor,insa niciunul atat de spactaculos cum poate s-ar fi asteptat proprietarii. Poti vorbi cu sabin sau cu chuckie (parca).
Injectoarele,regulatorul si pompa ,sunt importante daca vrei boost la nivelul ala....daca nu acorzi atentia cuvenita,topesti ceva pistoane.

PS: daca vibrochenul nu este si el forjat ca la RS, ai sa-l rupi destul de repede...asa ca studiaza inainte sa iei decizii.
lascarica is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -