Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 16-11-10, 18:23   #1
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Masina are 5 ani si 83000km cumparat noua din Ro.
Acum 3 ani i-am pus Unichip si din 170cp am ajuns la 200cp.
As dori citeva recomandari (un proiect) care sami aduca un plus de performanta.Mentionez ca masina va fi folosita doar de mine si sotie,NU merg la concursuri si NU fac liniute sau alte chestii de gen,vreau doar pentru mine.Pe exterior singurkle modificari vizibile as vrea sa fie evacuare dubla.Masina la exterior nu se deosebeste cu nimic de alt 2.0T cu exceptia jantelor vopsite antracit si a etrierilor rosii masina fiind negru metalizat.
Suspensii,turbina modificata,admisie,evacuare,injectoare,intercooler ,frine,tot ce trebuie facut pe parcurs nu tot odata ca nu dispun de finante si nici nu as fi dispus sa bag toti banii odata.Nu vreau sa dublez valoarea masinii.
Sint curios unde se poate ajunge,multumesc anticipat.
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 17-11-10, 08:56   #2
tase_astra

Stage 5
 
tase_astra's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 755
Member of:
[VW]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Quote:
Originally Posted by mikinina View Post
Suspensii,turbina modificata,admisie,evacuare,injectoare,intercooler ,frine,tot ce trebuie facut pe parcurs nu tot odata ca nu dispun de finante si nici nu as fi dispus sa bag toti banii odata.Nu vreau sa dublez valoarea masinii.
Sincer, la valoarea de piata de acum a masinii tale si judecand dupa lista de componente pe care le ai in vedere, se strange o suma considerabila.
tase_astra is offline   Reply With Quote
Old 17-11-10, 09:00   #3
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast

Am avut in vedere sa iau un Megane RS si diferenta de pret intre ce dau pe el si ce iau pe masina mea as putea-o investi in timp,cind vreau sau cum pot in modificarea acesteia de care-s foarte multumit.Nu toate modificarile odata,pe parcurs...luna asta suspensia,luna viitoare admisie/evacuare...nu vreau sa blochez masina o perioada lunga pentru ca e singura.
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 17-11-10, 09:16   #4
silibro.ro

Stage 1
 
silibro.ro's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 19
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

daca vrei sa schimbi turbina injectoare etc dc nu schimbi mai bine motorul cu totul ca si asa este considerata piesa de schimb si te-ar scoate mai ieftin. In alta ordine de ideei daca vei schimba inclusiv arborele cotit supapele pistoane etc poti duce masina si in 430 cp dar te costa cel putin inca 5000 de euro. Bafta multa!

Ps: incepi cu franerele articulatiile si termina cu motorul ca invers s-ar putea sa ai surprize!
silibro.ro is offline   Reply With Quote
Old 17-11-10, 10:14   #5
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Motorul va ramine si probabil si internele asa ca voi schimba tot ce e "pe exterior" si anume injectoare,galerii,turbina cit sa nu-mi distrug motorul...masina va fi utilizata normal,este doar un proiesct fara vreun tel anume (liniute sau curse).Am inteles ca arborele cotit ar fi "de diesel"-este unul din Grecia care a modificat motorul si a afirmat asta.
Va rog daca amintiti vreo modificare sa-mi si recomandati citeva marci...
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 19-11-10, 08:31   #6
silibro.ro

Stage 1
 
silibro.ro's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 19
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Primul pas schimbi arcurile. Sa nu te gandesti sa-ti schimbi si amortizoarele ca nu mai stai in masina cu familia. Arcurile Eibach iti coboara automobilul 3 cm si sunt si mai confirtabile nu trebuie scurtata tija amortizorului.

apoi discurile de frana poti sa iti pui brambo striate se gasesc special pentru modelul tau nu necesita flanse aditionale.

Poti cauta un volant cu masa mai mica decat cel actual, poti schimba turbina cu una cu geometrie variabila da nu prea ii vad rostul daca nu schimbi internele.

la injectoare nu umbla doar mai pune unu in galeria de admisie o sa creasca putin consumul dar si performantele.

galeriile de admisie si evacuare le poti face custom dar daca nu maresti gaurile la supape si supapele nu vad de ce sa modifici dimensiunile galeriilor.
silibro.ro is offline   Reply With Quote
Old 19-11-10, 09:21   #7
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

As vrea,asa cum am amintit in postul precedent sa pastrez internele originale si cutia,puterea/cuplul. sa se limiteze pina la cit rezista cutiaIn aceast sens cred ca se impune o modificare la turbina cu tot ce implica (injectoare,intercooler)...
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 19-11-10, 23:08   #8
silibro.ro

Stage 1
 
silibro.ro's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 19
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Ma repet ai un motor Mas iar acestea functioneaza cu o presiune de 0,4 bari in turbina nu prea ai nevoie de una variabila. cat despre una mai puternica nici nu se pune problema poti foarte usor sa ii maresti presiunea. galeriile nu merita sa fie schimbrate daca nu modifici si gaurile de intrare sau iesire a gazelor (degeaba ai tevi de diametre mai mari daca nu ai si gaurile) iar injectoarele din moment ce nu iti picura dupa softul facut nu vad de ce le-ai schimba ti-am spus poti pune unul in plus in galeria de admisie.

daca tii neaparat sa le schimbi pe cele mentionate mai sus ar trebuii schimbate si internele.
silibro.ro is offline   Reply With Quote
Old 20-11-10, 06:54   #9
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Presiunea e crescuta de la 0,5 la 0,8 si din cite am inteles este una Mitsubishi.Pare sa fie asemanatoare cu aia de pe RS insa intercoolerul e mai mic.
Daca as sti la ce valoare de cuplu rezista cutia PK6 de pe masina (apropo,stiti valorile?) as putea sa limitez investitiile,nu vreau sa fac din masina un dragster.
Probabil vor trebui modificate si marite traseele catre si de la intercooler care acum sint din PLASTIC!
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 20-11-10, 07:48   #10
silibro.ro

Stage 1
 
silibro.ro's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 19
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

1 Stai calm ca nu reusesti tu sa modifici automobilul in cat sa-ti pice cutia in primul rand ai un ambreiaj care este inainte de cutia de viteze si este limitator de sarcina(putere, moment).

2 Nu vreau sa te superi pe mine si nu o spun cu rautate da nu prea intelegi fenomenul automobil dute la cineva care se pricepe si zii ce vrei nu te apuca singur deoarece vei strica masina. Mult succes!!!

ps: nu te apuca sa schimbi numai de dragul de a schimba ca dai banii aiurea!
silibro.ro is offline   Reply With Quote
Old 20-11-10, 07:55   #11
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Oricum nu faceam de capul meu dar doream niste preturi si pina acum nimic.
Ideea e ca ori cutia ori ambreiajul sa nu pice,stiu ca volantul are masa dubla si in caz de doamne fereste costa destul de mult in afara ca stau cu masina blocata.Din cite retin PK6 rezista sigur la 360Nm deoarece e montata si pe diesel.Am contactat vreo 2 ingineri si astept solutii.
Si ce e cel mai important:in cazul in care trebuie alte repere de unde se recomanda achizitionarea lor?Am auzit ca sint siteuri de afara care vind componente...

Last edited by mikinina; 20-11-10 at 08:04.
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 20-11-10, 08:04   #12
silibro.ro

Stage 1
 
silibro.ro's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 19
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

bun. rezista si la mai multi Nm ca sa iti dau un simplu exemplu cutia de pe logan diesel de 1.5 dci rezista la 420 Nm lejer inclusiv ambreiajul.(vorbim de logan nu de laguna)

daca vrei solutii sunt mai mult decat bucuros sa iti ofer numai ca nu pe forum ca dureaza mult si nu prea am timp scuze.
silibro.ro is offline   Reply With Quote
Old 20-11-10, 08:06   #13
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Nu ma grabesc,in citeva zile poti pune pe hirtie citeva elemente pe care consideri ca le pot schimba...asta e si scopul interventiei mele sa vedem tunerii ce versiuni de lucru au si la ce preturi.
Am vazut masini care aveau cuplul dus pina pe la peste 500Nm (la o cutie de diesel care stock oferea cca 350Nm)
mikinina is offline   Reply With Quote
Old 23-11-10, 23:26   #14
cstavaru

Stage 3
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 119
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Salut,

Eu as proceda asa:

- In primul rand intercooler mai mare, admisie de aer cu filtru conic, evacuare sport. As scoate si catalizatorul in felul urmator: l-as taia si i-as pune flanse, astfel incat la ITP sa scoti teava care il inlocuieste si sa pui catalizatorul la loc.

Eu in locul tau as cauta pe net si le-as comanda de afara, as face numai instalarea la noi. Cauta un intercooler bar & plate cu aripioare exterioare gaurite (louvered) si cele interioare drepte (straight). Daca nu ai loc de un intercooler destul de mare, iti trebuie unul mic dar eficient, cu aripioare interioare intretesute (staggered).

Pentru admisia de aer. probabil exista filtre K&N sport care inlocuiesc filtrul tau stock dar cel mai bine ar fi sa cumperi o admisie cu filtru conic.

Catalizatorul scos iti aduce o gramada de cai in plus si scade temperatura interna a motorului, e o modificare prea utila ca sa nu o faci.

- Facand modificarile de mai sus scazi uzura turbinei si scazi temperatura gazelor de evacuare, permitandu-ti sa mergi undeva unde sa iti customizeze soft-ul pentru noile conditii. Numai dupa ce ai facut cele de mai sus poti urca presiunea la turbina si avansul. Eu cred ca mai poti obtine cam 30 de cai in plus in conditii sigure.

Sincer eu nu m-as ocupa de frane si suspensii inainte de motor. Greutatea masinii ramane aceeasi si nu faci curse in care sa franezi dupa accelerari puternice la viteze mari, deci franele o sa fie la fel de eficace ca si inainte.

Nu uita sa faci si un test pe dyno inainte de a face modificari...
cstavaru is offline   Reply With Quote
Old 24-11-10, 07:24   #15
mikinina

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 646
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Tuning Laguna 2.0T-proiect vast.

Salut.
Testul dyno deja este facut atit cu motorul stock (172cp) cit si dupa introducerea Unichipului (200cp).Alte modificari nu am facut,am pus doar bujii NGK cu electrozi Iridium.Intentionez sa pun selector de harti (desi era prevazut in pret nu am mai avut timp sa-l monteze dar am vorbit deja) intre stock si custom.
Cu frinele si suspensiile sint de acord ca pot sa le schimb mai tirziu avind in vedere ca nu voi merge la viteza maxima sau in alte conditii ce ar necesita upgradarea imediata (nu spun ca n-o voi face insa mai vedem).
Nu stiu ce sa zic de catalizator,este situat cam sus si e greu sa umblu la el si din pacate nu-s din Bucuresti ca sa merg mereu la tuner sa-mi scoata emularea catalizatorului din Unichip (daca se poate...sau e valabil doar pentru DPF?).
Nu stiu turbina asta Mitsu pina la cit rezista pentru ca in cazul in care trebuie schimbata sint 2 variante:hibridizarea turbinei mele (am rezerve privind echilibrarea) sau cumpararea uneia mai mari (deja ar cam fi stabilita) la acelasi pret.
Problema sa pune la tubulatura de la si catre intercooler,probabil vor trebui custom nu?Acum e din plastic (policatrbonat?) si are sectiunea cam mica ori cind am marit puterea nu am mai modificat sectiunea traseelor.
Filtru de aer vedem de care,din asta conic nu cred ca masina e turbo si unii spun ca la turbo filtru sport e cam degeaba...un cold air intake sint de acord.
mikinina is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -