Quote:
Originally Posted by \"ebh\"
am si io un opel omega (primul model de omega) cu motor de 2000, longitudinal, injectie. ce modificari (in afara de filtru aer, toba si chip) ii pot aduce la noi?
are cutie de viteze automata (4 viteze); tractiune pe spate (propulsie)
|
Am acelasi motor si iti spun cam ce se poate face pe el ... TNos zice bine el acolo dar unele chestii sunt imposibile datorita anumitor limitari:
-set motor schimbat si usurat
nu o sa gasesti pistoane/biele din aliaje usoare, sau daca gasesti au niste preturi astronomice; de pe biele mai poti lua cate ceva ca sa le usurezi insa pierzi din fiabilitate daca o sa cresti puterea si prin alte metode.
-volanta usurata
se poate face, original are 6.5Kg si o poti duce prin gaurire simetrica pe la approx 4.5-5Kg
-bloc motor alezat
greu de gasit pistoane sa se potrivesca dup-aia
-chiulasa planata
doar daca schimbi aprinderea sau iti iei piggyback si te apuci sa faci grafice de aprindere, pentru ca chiulasa planata necesita cresterea avansului de aprindere ca sa dea rezultate optime
-axa cu came schimbata
cea mai buna modificare pe care o poti face motorului tau ... creste puterea cu pana la 20% daca scoti limitarea de turatie si schimbi arcurile de supape
-marite supapele
limitat fizic de dimensiunea camerei de ardere; deja distanta intre talerele supapeor e sub 2mm, nu prea mai e loc de marit supape pe acolo
-schimbata injectia
-schimbate injectoarele
alaturi de chiptuning, pot fi inlocuite de trecerea motorului pe carburatie (recomandabil 2 Weber DCOE 45 orizontale). Raspuns mai prompt al motorului, nu mai exista limitarea de turatie deci se pot folosi axe cu came foarte performante, mult mai ieftin decat daca ai incepe sa tunezi sistemul de injectie. Consumul creste cu approx 10%.
-admisia in intregime
daca ramai la injectie, poti schimba galeria de admisie cu Lexmaul RAM Air Induction, se gaseste pe la 200E in Germania la second-hand, creste puterea cu approx 5%. Daca treci la carburatie se exclude, carburatoarele se monteaza direct pe chiulasa.
-pus turbo sau compresor pe ea
necesita pistoane speciale, circuit suplimentar de alimentare (doar daca ramai pe injectie), supape prelucrate sa reziste la temp mari (nu se gasesc, aproape imposibil sa le faci undeva, supapele normale rezista mult mai putin), circuit suplimentar de ungere, intercooler, etc. Merita dar e f complicat.
Decat sa faci toate astea mai bine ai lua un motor mai performant (3.0 V6 de ex) cu o cutie manuala, si ai rezolvat problema. Si daca ala te nemultumeste, te poti apuca sa il tunezi
.