Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 10-03-07, 00:21   #16
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

Quote:
Originally Posted by dogy_10 View Post
??????si a facut cineva asa ceva??????sau sunt povesti?????ca de d-astea sunt satul

Nu la dacia, dar la un opel calibra 8v, 1. stage, 2 era marirea supapelos si curatarea gurelor de admisie si evacuare.
Dar se poate, si rezultatul va fi impresionant, fara a umbla la interiorul motorului!!!
Poate un radiator si ventilator mai mre va fi nevesar, si ulei de calitate, in rest posibil.
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 10-03-07, 00:34   #17
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

Quote:
Originally Posted by siadimet View Post
va spun eu ca am incercat aproape orice pe motorul de logan de 1,6.din cip,evacuare si filtru,nu obtii nici a zecea parte din cat zice cineva pe aici.i-am facut cip si mi-a scazut doar consumul putin,i-am pus filtru sport si am avut parte doar de zgomot iar cand i-am schimbat toata evacuarea cu una borla i-am pus capac.ma intrecea un logan stock.asa ca le-am pus la loc pe cele originale si am patruns in motor.axa cu came a fost cea mai mare smecherie,dar se poate obtine aproape acelasi efect printr-un anume reglaj al culbutorilor,din chiuloasa nu am putut lua deloc pt ca exista riscul ca supapele sa atinga pistonul.dupa cateva calcule de dinamica a fluidelor am reusit sa fac un traseu de admisie care intr-adevar functioneaza destul de bine.cu modificarile astea,acum masina merge mai tare decat loganul de 1,6 16 v.de 105 cai.e pe aici la sectiunea filme si un film de la cursa de la buzau din septembrie 2006 intre masina mea si un alt logan cu filtru,evacuare si cip,care ramane pe 400 de m in urma cu multe masini.


Cred ca nu la ce am scris te ai referit...aia nu e problema mea ca multi din romania nu stiu cum se face un motor ca lumea, dar eu va zic ca din orice motor se poate scoate cel putin 80cai la 1 litru (capacotate cilindrica) nu in regim de curse, este mult mai greu sa treci de 100cai/L dar se poate cu foarte multe modificari, calculatii si incercari de reglaj, si pana acuma ma referam la motoare aspirate...la turbo este frumos sa scoti 150cai/L, dar daca faci ceva frumos, cu bani multi si talent se paote 200cai/L (nu ma refer la motoare tip WRX sau EVO)
Cum Lenin a zis: "invata, invata, invata" solutia e in fata ta, numai trebue sa inveti sa o vezi !!!
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 10-03-07, 11:24   #18
Ciky

Stage 5
 
Ciky's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 833
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

ii fain filmu' nu esti moale.....
Ciky is offline   Reply With Quote
Old 13-03-07, 22:59   #19
sco211
FullSpeed Racing Member

Stage 5
 
sco211's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,364
Member of:
[FullSpeed Racing]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

Quote:
Originally Posted by siadimet View Post
va spun eu ca am incercat aproape orice pe motorul de logan de 1,6.din cip,evacuare si filtru,nu obtii nici a zecea parte din cat zice cineva pe aici.i-am facut cip si mi-a scazut doar consumul putin,i-am pus filtru sport si am avut parte doar de zgomot iar cand i-am schimbat toata evacuarea cu una borla i-am pus capac.ma intrecea un logan stock.asa ca le-am pus la loc pe cele originale si am patruns in motor.axa cu came a fost cea mai mare smecherie,dar se poate obtine aproape acelasi efect printr-un anume reglaj al culbutorilor,din chiuloasa nu am putut lua deloc pt ca exista riscul ca supapele sa atinga pistonul.dupa cateva calcule de dinamica a fluidelor am reusit sa fac un traseu de admisie care intr-adevar functioneaza destul de bine.cu modificarile astea,acum masina merge mai tare decat loganul de 1,6 16 v.de 105 cai.e pe aici la sectiunea filme si un film de la cursa de la buzau din septembrie 2006 intre masina mea si un alt logan cu filtru,evacuare si cip,care ramane pe 400 de m in urma cu multe masini.

nene...ar trebui sa zici in ce ordine le-ai facut...ca daca ai facut cip intai...normal ca nu a iesit nimic.
ordinea e filtru sport, evacuare(si o toba numai e binevenita...daca se vrea mai mult...se inlocuieste catalizatorul u unul sport) si apoi cip.
pt ca cipul le regleaza..atunci se simte diferenta...
si sunt facute destule loganuri in tara.
sub 120 intradevar...de...nu este asa permisiv motorul...
__________________
sco211 is offline   Reply With Quote
Old 26-03-07, 19:56   #20
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

Fratilor degeaba faci cip daca nu-l faci cu cap.Si eu am avut o SuperNova si am facut cipul la urma(dupa evacuare cap coada fara catalizator, admisie din carbon si alte prostii)...si degeaba..mai bine nu-l faceam...initial tragea chiar mai prost...si dupa mai multe incercari am nimerit-o bine cat de cat..asa ca mare atentie..un cip prost poate sa strice tot
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 27-03-07, 02:38   #21
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

Quote:
Originally Posted by Avionu View Post
Fratilor degeaba faci cip daca nu-l faci cu cap.Si eu am avut o SuperNova si am facut cipul la urma(dupa evacuare cap coada fara catalizator, admisie din carbon si alte prostii)...si degeaba..mai bine nu-l faceam...initial tragea chiar mai prost...si dupa mai multe incercari am nimerit-o bine cat de cat..asa ca mare atentie..un cip prost poate sa strice tot
Este total adevarat, dar incopententa unora de a face chip care sa omoara motoare...ramane alegerea noastro la cine mergem, un chip ca lumea nu se face in 5 minute, teste, condus in mai multe situatii, iat teste, masurari, 1-2 zile pana e "gata"...
Sa nu zica nimeni ca din 1.6 mpi (sa nu vorbesc despre 16v) nu se poate scoate cai...prostie, daca din motorul Lada Niva, 1.7 (aia veche cu carburator si aprindere platina) poate scoate peste 200cai...mia lasati ca injectoarele nu pot+aprindere electronica cel putin peste 120-130 cai...
Pun pariu cu oricine ca se poate scoate, aia este o alta chestie ca merita oare..
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 27-03-07, 04:01   #22
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

Nu prea vad cum scoti tu peste 200 cp din motorul de Lada Niva fara supraalimentare dar poate stii tu mai bine.Oricum si daca scoti sunt si mai curios cat rezista motorul si cum va sta la capitolul rafinament
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 27-03-07, 14:29   #23
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

Quote:
Originally Posted by Avionu View Post
Nu prea vad cum scoti tu peste 200 cp din motorul de Lada Niva fara supraalimentare dar poate stii tu mai bine.Oricum si daca scoti sunt si mai curios cat rezista motorul si cum va sta la capitolul rafinament
Pai eu nu am zis ca este facut de mine si nici ca este orig, dar este aspirat si pentru circuit.
Aptoape totul este schimbat in motor, numai chiulasa (foarte modificata), blocul motor, si arborele raman de la mama ei, ecident totul modificat.
De rezistenta resista ~1-2 sezon motorul, si la capitolul de rafinament este la niveleul de gordini 12 (ceea fara baie de ulei uscat).
Ex. Lada VFTS (facut de rusi acu 30 de ani) cu motor 1.6, si specificat ca numai supapele, arcul de supape, axa cu came si pustonul se poata schimba in motor arau in jur de 150 cai, acuma cu technologie si aprindere electronica sunt in jur de 160-170 cai...dar astea rezista foarte bine la forja, numai ulei tre sa schimbi tot sezonul!!! este foarte rar sa cedeze un motor de asta!!!
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 09-12-09, 20:44   #24
TheNZN

Stage 5
 
TheNZN's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 460
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

deci...hai ca ma bag si eu....
motoarele de 1,6 8 valve sunt mult mai fiabile decat 16 valve...si tinand cont de asta...am un prieten in cluj care a pus turbo kompresor pe 1,6 8 valve si a scos din el 168 de cai!!!
din filtru sport si toba finala nu iese nici un cal...doar sunet...daca vrei sa faci ceva cu bani mai putini...alezeaza-i chiulasa....pune un soft mai bun si schimba axul cu came...asta te va costa pana in 500 de oiro....daca mai vrei inca cativa ponei,evacuarea fa-o cap-coada cu serpisori si pune un ctalizator sport...bafta si sa nu-mi sariti in cap ca aberez...cine vrea informatii despre loganu de 168 cp...dai PM.numai bine la toti!
TheNZN is offline   Reply With Quote
Old 19-12-09, 22:45   #25
expres
Renault Driver

Stage 5
 
expres's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,028
Member of:
[RENAULT]
[Competitor CNCA]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

am vazut filmarea cu loganu compresor , e facut calumea nu am ce zice , ia schimbat si internele?
expres is offline   Reply With Quote
Old 20-12-09, 20:49   #26
TheNZN

Stage 5
 
TheNZN's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 460
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

da....au fost schimbate cateva pt k alea stok nu rezistau la puterea aia....
TheNZN is offline   Reply With Quote
Old 21-12-09, 00:30   #27
vlad-anka

Stage 5
 
Join Date: May 2009
Posts: 339
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

asa imi place cand se vorbeste aiurea..
a intrebat daca au fost schimbate internele ?!
daca pentru tine injectoarele, o rampa de injectie, o pompa de benzina si niste conducte se numesc interne atunci da.. au fost schimbate.

iti zic eu : nu o schimbat nimic intern la motor. nici piston nici biele nici nimic.
are baiatu si topic aici si puteti citi sa vedeti ca masina merge cu aceleasi interne.
__________________
Opel Corsa B GSI !!!
https://forum.4tuning.ro/116-masina-m...cj-11-llr.html
vlad-anka is offline   Reply With Quote
Old 21-12-09, 19:01   #28
TheNZN

Stage 5
 
TheNZN's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 460
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

io asa stiu ca au fost schimbate pistoanele...si nu sari asa ca nu rezolvi nimic!
TheNZN is offline   Reply With Quote
Old 17-01-10, 21:14   #29
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

MasterTuner a facut recent un motor 1.6 8v cu sistem de evacuare si catalizator sport 50 mm, axa sport, portarea chiulasei, galeriei de admisie si celei de evacuare, cresterea raportului de compresie,filtru sport de carcasa OEM, clapeta de acceleratie mai mare, Unichip si dynotuning.

Rezultatul: peste 125 cp intre 6 800 si 7 200 rpm, cuplu maxim peste 140 Nm la 5 000 rpm, cu limitarea de turatie la 7 200 rpm pentru fiabilitate. Masina e deja rodata si e disponibila pentru cei real interesati, pretul aproximativ fiind de 2 500 E.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 17-01-10, 22:28   #30
TheNZN

Stage 5
 
TheNZN's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 460
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning Motor 1.6 De La Logan

2500 euro motoru complect sau doar ce trebuie facut la el?
TheNZN is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -