Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 03-01-06, 12:05   #16
Evil Yuri

Stage 5
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 869
Default

In legatura cu prima chestie, treaba este ca e mai bine sa pui 2 supape mai mici decat una mare (ma refer la 2 supape de admisie, in total 4 cu cele de evacuare). De ce? Pentru ca 2 supape mai mici sunt mai usoare, astfel ele deschizandu-se si inchizandu-se mult mai repede.
Eu zic ca este un argument destul de bun. Astfel se pot atinge turatii ceva mai mari, fara a fi nevoie de arcuri foarte tari.

PS: pe evacuare merge chiar o supapa, adica in total 3 supape pe cilindru. Sau exista motoare cu 5 supape/cil, 3 admisie, 2 evacuare, si chiar si asa cele de evacuare fiind mai mici. Aceasta se datoreaza faptului ca in urma arderii benzinei+aer -> o cantitate mult mai mica de gaz.
In orice caz, exista un echilibru intre marimile supapelor, pentru eliminarea inertiala a gazelor din cilindru, si pentru a nu exista timpi morti ai motorului. Prea repede sau prea incet, si randamentul motorului scade. La fel si cu evacuarea. Daca este prea mare (diametrul tzevii), gazele nu mai sunt evacuate atat de rapid, ceea ce duce tot la functionarea motorului aiurea.
__________________
Evil Yuri is offline   Reply With Quote
Old 03-01-06, 13:08   #17
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Evil Yuri\"
.......... Aceasta se datoreaza faptului ca in urma arderii benzinei+aer -> o cantitate mult mai mica de gaz.
.................
aicea vreau sa te contrazic:

in urma arderii se consuma sa zicem 19% oxigen, dar de la 20 de grade sa zicem temperatura aerului din admisie se ajunge la o temperatura de 500-600 grade (mai mica sau mai mare in functie de regimul de functionare al motorului) acesta incalzire brusca duce la o dilatare f mare a acelor gaze,
gandeste-te numai la faptul ca turbinele sunt actionate de gazele de evacuare, si la faptul ca nu exista perpetum mobile, deci ca sa introduci un anumit volum de gaze in motor trebuie sa iasa un volum mai mare pentru ca mai exista si pierderi care trebuie compensate, si in plus in general pentru actionarea unei turbine se folosesc doar o parte din gazele de evacuare nu toate.

daca e sa o luam din punct de vedre chimic al cantitati ida e o cantitate mai mica (numar de molecule..., dar cum spuneam sunt mai putine molecule care ocupa un spatiu mai mare, deci din punctul meu de vedere nu e logic deloc ce ai zis tu acolo)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 03-01-06, 13:43   #18
Evil Yuri

Stage 5
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 869
Default

Atunci nu mai e logic nici faptul ca supapele de evacuare sunt mai mici decat cele de admisie. Sau cel putin eu asa stiam din cateva surse destul de sigure. Daca gresesc, imi cer scuze.
Salve!
Evil Yuri is offline   Reply With Quote
Old 11-01-06, 00:16   #19
sapporo77

Stage 1
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 17
Default am si eu o problema cu sistemul de injectie

cine imi poate spune ce sa ii mai fac la un motor de opel 1.8i sa nu mai consume 20% ca nu vreau sa raman pe carburator o consuma el putin dar nu merge bine si caluti ce ii pierd ce sa mai zic ma doare sufletul.astept idei sau o schema de injectie sa pot regla consumul, fara testere va rog ca masina ii un mitsubishi saporro si nu ma primesc aia.
sapporo77 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -