Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 05-12-05, 20:10   #1
Rally_man

Stage 1
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 14
Default Offff mecanica asta ...nu inteleg niste chestii

Salutare si bine v-am gasit. Am si eu cateva nelamuriri in legatura cu mecanica asta, poate ma puteti ajuta. Imi pare rau daca am deranjat prin faptul ca am facut un topic nou dar am cautat si nu prea am gasit raspuns la intrebarile mele (poate nu am cautat indeajuns). Deci:

1. De ce se tot monteaza 16v pe motoarele turbo ? (vorbesc de 4 in linie, benzina) ....stiu ca unele motoare au 16v deoarece au nevoie de o cantitate mai mare de aer pentru arderea benzinei, dar in cazul motoarelor turbo nu este un lucru inutil ? deoarece mai mult aer am obtine prin marirea presiunii din turbina, sau de ce tot lustruiesc tunerii galeriile de admisie ? ...tot la motoarele turbo. ( nu este acelasi lucru cu umblatul la \"surubelul\" magic al turbinei ?)

2. De ce se tot monteaza injectoare cu debit marit si pompe cu debit mai mare ? ...pentru a furniza mai multa benzina logic. Dar aceasta benzina este data in special de comanda calculatorului, am un prieten care are motor 1.4 turbo pe benzina si consuma 30% in regim de mers normal prin oras. Stiu ca este dereglat si nu consuma atata din fabrica, ideea este ca a schimbat omu tot la instalatia de alimentare (pompa, conducte, injectoare, regulator, rampa, TOT) in afara de calculator.... deci se poate baga mai multa benzina si fara sa inlocuiesti anumite componente.

3. De ce va tot bateti in cap atata cu: \"Este foarte greu sa montezi turbo pe motor aspirat\" ...cand sunt exemple care au reusit fara sa schimbe: pistoane, biele, axe cu came.... s.a.m.d. ...pur si simplu au montat fara sa schimbe absolut nimik, si masina merge impecabil.

4. ......asta nu mai stiu revin cand imi aduc aminte.

Bafta si astept raspunsuri.
Rally_man is offline   Reply With Quote
Old 06-12-05, 18:42   #2
Rally_man

Stage 1
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 14
Default

...chiar nu stie nimeni ?
Rally_man is offline   Reply With Quote
Old 06-12-05, 19:11   #3
SpeedFreak

Stage 4
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

Salutare. Voi incerca sa raspund in masura in care stiu.

1. deseneaza un cerc. apoi deseneaza in el 2 cercuri de raza egala incercand sa acoperi o suprafata cat mai mare, apoi incearca sa cu 4 cercuri. Cum ai reusit sa acoperi o suprafata mai mare in centrul cercului mare, cu 2 sau cu 4? Astfel cilindrul se umple cu amestec mai repede si mai usor, si daca nu e sa gandim ca romanul, \"Las-o ma ca mere asa\" optam pentru solutia cu 4 supape pe cilindru. De ce sa nu folosesti acel surplus de presiune de la turbina pentru a creste puterea si eficienta motorului. Turbina aia e actionata de gazele de evacuare si merge la o turatie foarte mare pana la 100.000 de roatii pe minut pentru ca gazele din galeria de evacuare nu au cuplu suficient sa actioneze turbina la o turatie mai mica. Daca ar fi actionata turbina aia de un motor trifazic de 1MW atunci ar fi bune si 8 valve si am da din turbina 10 bari pana explodeaza motorul.
Si pentru ca sincer nici eu nu am intels cat de introtocheat am scris acolo o sa-ti spun rezumatul. Luptam pentru eficienta, pentru ca fiecare calutz in plus conteaza si putini stiu cat de greu sunt de obtinut.

2. Cu ce sa incep... Calculatorul nu se schimba, se schimba softul si anume graficele de amestec si de aprindere si de etc etc. Degeaba da calculatorul comanda sa bage injectorul o anumita cantiate de benzina la o anumita presiune daca acel injector e prea mic. (marirea injectoarelor urmeaza de obicei dupa remaparea calculatorului). Prietenul tau ar trbeui sa-si testeze masina intr-un service specializat, nu in spatele blocului si sa isi revizuiasca stilul de condus. O masina consuma cam dupa cata talpa ii dai daca e reglata ok.

3. Aici intervine si o mica chestiune care se numeste fiabilitate. Nu e asa usor sa montezi un turbo pentru ca se modifica toata dinamica motorului, toate curbele de putere. Pistoanele se schimba ca sa reziste compresiei marite si axul nu came nu prea are vreo legatura cu turbina. Schimbi axul cu came ca sa creasca timpul cat sunt deschise supapele de admisie si evacuare. Un ax de competie nu-l ti in relanti la 1000 de ture si are plaja de putere undeva intre 5000 si 10000 de ture in functie de motor.

Ma opresc aici pentru ca m-am saturat de explicat. Daca cauti pe forum vei gasi majoritatea chestiilor care ti le-am spus eu deja si mult mai multe. Bafta si spor la citit.
__________________
Ford Focus TDDi 80CP/tona, Peugeot 205 Rallye Mi16 - 200CP/tona
SpeedFreak is offline   Reply With Quote
Old 07-12-05, 07:57   #4
Rally_man

Stage 1
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 14
Default

Salut, ma bucur ca ti-ai facut putin timp sa-mi raspunzi si mie, am cautat sa sti pe forum si nu am gasit raspuns la ceea ce am intrebat.

1.Stiu care-i faza cu 4 supape pe cilindru sau 5 sau 2 pe motoarele aspirate dar nu intelegeam scopul lor pe motoarele turbo (si inca nu-l inteleg) ...ai spus ca se monteaza in principal (poate nu am inteles eu bine) deoarece turbina nu reuseste sa furnizeze presiune la turatie mica si de aceea avem nevoie de 4 supape pe cilindru, ca sa avem oxigen de ars si la turatie mica, atunci spune-mi te rog de ce se monteaza 4 supape pe cilindru la motoarele biturbo ? acolo unde avem presiune si la turatie mica. Ideea este ca: sa spunem ca avem un motor supraalimentat cu turbina si 4 supape pe cilindru care arde un volum de amestec combustibil de 500cmc/piston la presiunea de 1 bar. acelasi tip de motor dar cu 2 supape pe cilindru va arde un volum de amestec combustibil de 450cmc/piston tot la presiunea de 1 bar. Pentru a obtine acelasi volum de amestec de combustibil pentru exemplul 2 producatorul ar trebuii sa mareasca presiune din turbina pentru a ajunge la acelasi volum de amestec combustibil ( sa spunem 1,3 bar.) ci nu sa monteze un sistem mai complex de distributie a gazelor. (adica 4 supape pe cil)

...inca sunt nelamurit ...revin mai tarziu si pentru celelalte probleme ca acuma tipa sefu la mine brb
Rally_man is offline   Reply With Quote
Old 07-12-05, 10:10   #5
Rally_man

Stage 1
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 14
Default

...asa.... unde am ramas ? aaa la punctul 2.

2. Comform exemplului pe care l-am dat despre cazul colegului meu (care si-a facut masina in service la fiat cu specialistii din dotare si cu piesele noi noute, deci nu in spatele blocului) ...in acest caz este clar ca injectoarele si pompa si rampa si tot pot furniza mult mai multa benzina de cat apreciem noi ....pai daca papa 30% in regim de mers normal (nu forja cum ai spus mai sus) pentru un motor de 1.4 este enorm ...deci eu de aicia trag concluzia ca pentru a realiza un amestec mai imbogatit (mult mai imbogatit) nu trebuie sa umblam la sistemul de alimentare ci numai la calculator (asa deduc eu de aicia, nu dati cu parul)

si punctul 3.....

3. Aicia ai dreptate singurul lucru daunator este fiabilitatea ATATA !!! si nu ma refer ca pui turbo pe motorul aspirat si mai mergi 500 km ....daca durata medie de viata este de 100.000 km prin montarea acestei turbine cred ca se reduce pe undeva pe la 70.000 (cred eu) ...deci tot nu cred in fraza: \"Nu pune torbo ca-ti bubuie motorul\"

Bafta all si mai astept si alte pareri.
Rally_man is offline   Reply With Quote
Old 07-12-05, 19:20   #6
SpeedFreak

Stage 4
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

1. o sa merg tot pe exemplul tau si te intreb asa, de ce sa nu ai 4 supape si sa folosesti acei 0.3 bari in plus la turbina sa introduci sa zicem... 550 cm3 de amestec in cilindru?

2. Un motor consuma mai mult cand masina accelereaza. Daca prietenul tau conduce frumos si schimba inainte sa apuce sa intre turbina atunci inseamna ca ceva intr-adevar nu e bine ceva la motor. Cu toate ca uzura adauga un oarecare consum nu cred ca ar ajunge chiar asa ridicat. Oricum nu te poti astepta la un consum mic de la o masina care nu a fost gandita sa cunsume putin ci sa zboare.

3. Fiabilitatea scade simtitor nu doar cu 30% cum spui tu acolo. Nu am experienta in domeniu, dar il poti intreba pe SGM la cati km isi reface motorul. (el a montat turbina pe scumpa noastra dacie si are un sleeper de toata frumusetea). Daca nu ai grija poti sa-ti bubui motorul la prima forja. De ce crezi ca se investeste atata timp si atatia bani in proiectarea unui motor? Pentru ca cel mai mic detaliu este calculat si verificat si testat. Nu poti sa arunci o turbina pe motor dupa cum te taie capu.
SpeedFreak is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 00:28   #7
ealex

Stage 3
 
ealex's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 110
Default

mai depinde la turbo si de ce boost iti doresti. cati psi/bari vrei peste presiunea atmosferica. cauta pe net sau chiar pe forum, nu mai stiu exact, cartea lui corky bell despre turbo.
pe scurt, la orice motor, aspirat sau turbo, trebuie sa bag cat mai mult oxigen (nu doar aer) si benzina proportional, nu \"Sa fie\". cu un motor prost reglat ajungem la 30l/suta si pierdem si putere.
recomand o investitie mica si utile: AFR gauge. cesuletz d-ala micutz care iti arata cat de bun ai amestecu. dupa caz se leaga la sonda lambda, sau se monteaza sonda lui.
dar da, in principiu orice motor cam tine turbo la un boost minim 0.2-0.3 bari. dar crezi ca merita sa dai un car de bani pe o turbina, galerie, intercooler... doar pt 5-10% mai multa putere?
nu uita ca turbina ingreuneaza evacuarea grav, si din puterea originala a motorului o sa fie greu sa ajungi din nou pana si la calutzii aia.

de ce schimbam pistoane si alte interne ale motorului? simplu:
la un boost mai fericit gandeste-te ca la admisie in camera de ardere deja va fi presiune, 1.5 bar de exemplu, fata de 1 bar cum a fost gandit motoru. acu astia 1.5 bari, adica odata si jumate cantiatea de aer-benzina se comprima de 10 ori, daca ai compresie 10:1. ia calculeaza putin presiunea rezultata fata de cea originala. Acum gandeste-te la o turatie mai mare.
Concluzia e simpla: trebuie putin sa scazi compresia, si sa pui/modifici axa/axele cu came pt un timp mai \"relaxat\", lung.

Nu mai aberez pe alte teme, adica ia-ti adio de la ambreiaj, frane, planetare (dupa marca masinii) si alte chestii fericite.
Apropos de frane, servo frana merge pe aspiratia motorului. Daca nu mai e aspirat trebuie sa-i tragi o pompa de vid. Documenteaza-te putin si dupa aia cred ca lumea o sa-ti raspunda mai specific la intrebari.
Succes
ealex is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 07:45   #8
Rally_man

Stage 1
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 14
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"SpeedFreak\"
1. o sa merg tot pe exemplul tau si te intreb asa, de ce sa nu ai 4 supape si sa folosesti acei 0.3 bari in plus la turbina sa introduci sa zicem... 550 cm3 de amestec in cilindru?

2. Un motor consuma mai mult cand masina accelereaza. Daca prietenul tau conduce frumos si schimba inainte sa apuce sa intre turbina atunci inseamna ca ceva intr-adevar nu e bine ceva la motor. Cu toate ca uzura adauga un oarecare consum nu cred ca ar ajunge chiar asa ridicat. Oricum nu te poti astepta la un consum mic de la o masina care nu a fost gandita sa cunsume putin ci sa zboare.

3. Fiabilitatea scade simtitor nu doar cu 30% cum spui tu acolo. Nu am experienta in domeniu, dar il poti intreba pe SGM la cati km isi reface motorul. (el a montat turbina pe scumpa noastra dacie si are un sleeper de toata frumusetea). Daca nu ai grija poti sa-ti bubui motorul la prima forja. De ce crezi ca se investeste atata timp si atatia bani in proiectarea unui motor? Pentru ca cel mai mic detaliu este calculat si verificat si testat. Nu poti sa arunci o turbina pe motor dupa cum te taie capu.
1. Vorbim din perspectiva constructorului de motoare si in acest caz este clar ca ar prefera sa monteze turbina pe un motor cu 2 supape/cil. pentru ca un motor cu 4 supape/cil inseamna costuri de fabricatie mai mari si complexitatea mai ridicata a distributiei. Stiu ca este mai bine sa ai 4 sau 5 supape ce cilindru si la motoarele turbo dar intrebarea este DE CE ESTE MAI BINE ? multi dintre noi stim ca este mai bine dar putini stim de ce !!! asta incerc eu sa aflu.

2. Masina colegului meu a fost segmentata, schimbat mai tot la motor si repet sistemul de alimentare este tot nou noutz si montat si reglat de cei de la fiat (masina este un fiat uno 1.4 turbo) ...nu pierde combustibil pe la nici o conducta si regulatorul de presiune functioneaza corect. Din pricina asta eu (si cei de la service) tind(em) sa cred(em) ca (virgula) calculatorul este dat peste cap, el este devina de acest consum enorm, deci concluzia este ca: Prin modificarea parametriilor calculatorului putem sa crestem foarte mult cantitatea de combustibil injectata DOAR PRIN MODIFICAREA PARAMETRILOR ci nu prin inlocuirea injectoarelor sau altele... Dupa cum arata consumul acesta injectoarele de pe masina colegului ar functiona si ar furniza combustibilul pe care-l furnizeaza si niste injectoare de pe un motor de 3000 cmc :d

3. Intra pe oltcitclub.ro sau oltcit.ro nu mai stiu exact si pe forum acolo ai sa gasesti un baiat care a montat pe oltcit o turbina. Masina fuge demential acuma si nu a facut nici o modificare la motor (pana si carburatorul este original), si mai sunt cateva exemple de acest gen, dar sa spunem ca problema de la punctul 3 am rezolvat-o.
CONCLUZIA: Se poate monta turbina pe orice motor turbina fara modificari interne ale motorului doar ca fiabilitate va avea de suferit !!!

...raman in picioare cele 2 probleme.

...ciudata rau mecanica asta (atunci cand nu o intelegi)

bafta all.
Rally_man is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 08:26   #9
criss
Old School Cars

Stage 5
 
criss's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,994
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
[Old School Cars]
Default

Nu sunt calificat sa raspund dar... de ex la o modificare de stage1 noul cip da mai multa benzina cu injectoarele stock,la stage2 sau 3 producatorul pe langa cip iti cere sa schimbi si injectoarele si pompa de benzina.

Dupa cum imi imaginez eu injectorul mai mare da mai multa benzina in acelasi interval de timp fata de unul stock
__________________
criss is offline   Reply With Quote
Old 08-12-05, 22:37   #10
Calimero2003

Stage 5
 
Calimero2003's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 853
Default

Calimero2003 is offline   Reply With Quote
Old 09-12-05, 22:37   #11
Ford_V6

Stage 5
 
Ford_V6's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,103
Member of:
[MERCEDES]
[FORD]
Default

unde ai vazut tu turbo pus pe o masina de serie si sa mearga impecabil fara modificari ???????
Ford_V6 is offline   Reply With Quote
Old 11-12-05, 07:13   #12
Rally_man

Stage 1
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 14
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Ford_V6\"
unde ai vazut tu turbo pus pe o masina de serie si sa mearga impecabil fara modificari ???????
http://www.oltcit.ro/forum/ - Pagina de start a forumului -> Caracteristici, Performante, Tuning - Oltcit Turbo
Rally_man is offline   Reply With Quote
Old 11-12-05, 17:33   #13
florinelt

Stage 3
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 159
Default

@Rally_man, am sa incerc sa raspund doar la intrebarea 2, fiindca la 1 e mai complicat si nici nu am pretentia ca stiu prea bine. Oricum, pentru 1 este cert ca nu se pun mai multe supape pe cilindru doar pentru cresterea cantitatii de amestec carburant, ci si pentru pulverizarea cat mai corecta, omogena in camera de ardere. In plus, cu doar 2 supape pe cilindru si un ax cu came din cate stiu eu trebuie facute anumite compromisuri, de exemplu pentru o anumita perioada de timp, compresia se suprapune cu evacuarea etc. Cu doua axe aceste probleme sunt diminuate.
La problema 2, raspunsul este mai mult unul logic si nu are deloc pretentia ca se aplica problemei prietenului tau. Un injector mai mare este necesar pentru a da o cantitate mai mare de benzina ATUNCI CAND TREBUIE. Faptul ca ai consumul mare de benzina nu inseamna nici ca ea vine la timp, si in mod clar nici ca masina merge mai bine. Desigur ca si cu un injector pentru motor de 1000cmc vei putea obtine consum ca cel dat de un injector de 3000cmc, daca, spre exemplu, injectezi in timpul evacuarii. In plus, din cate am inteles, prietenul tau obtine un consum mare mediu. De aici nu stim daca la regim de \"injectie maxima\" injecteaza mult, cat unul de 3000cmc cum zici tu, sau pur si simplu injecteaza mult mai mult decat ar trebui in regimurile de acceleratii partiale...

Oricum, pentru prietenul tau multa bafta, si sper ca raspunsurile mele te-au lamurit macar cu ceva.
florinelt is offline   Reply With Quote
Old 11-12-05, 23:34   #14
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Ford_V6\"
unde ai vazut tu turbo pus pe o masina de serie si sa mearga impecabil fara modificari ???????
Da ! cica e o berlina alba cu turbo care merge impecabil acum, poate sunt doar zvonuri !
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 03-01-06, 09:47   #15
Rally_man

Stage 1
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 14
Default

...nu mai spune nimeni nimik ? tot nelamurit sunt ...pe acest forum intra si persoane care au foarte multa experienta si care stiu \"meserie\" astept un raspuns concret.

Bafta all si La multi ani !
Rally_man is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -