16-01-08, 17:26
|
#46
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Audi R8 Diesel
dupa umila mea parere dieselul pe masina sport poate fi mai bun, dar nu mai fiabil...
turatiile mari si accelerarile puternice si repetate pun in cap orice diesel...
|
|
|
16-01-08, 17:46
|
#47
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
|
Re: Audi R8 Diesel
nu stiu....uneori genul curselor Le Mans, cu un mers apropiat de constant, cu mentinere intr-o anumita plaja de turatii ii poate oferi cateodata avantaj.Exploziile gen F1, raliuri, kart, insa....as fi curios cam ce ar face in Nascar.
|
|
|
16-01-08, 18:19
|
#48
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Audi R8 Diesel
nascarul nu e un bun exemplu... cea mai stupida competitie de pe planeta.
vorba lui achmed look, a lef turn! and another left turn! oh, and another left turn!...
|
|
|
16-01-08, 18:40
|
#49
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
|
Re: Audi R8 Diesel
nu la competitia in sine ma refer, si eu il consider stupid....doar la faptul cum s-ar comporta si simti un diesel de mare capacitate acolo.Deci acolo tot ii dai, tot ceri de la masina in regim constant de turare aproape de redline.
|
|
|
16-01-08, 19:22
|
#50
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of: [Insomnia] [Honda] [SUBARU]
|
Re: Audi R8 Diesel
Quote:
Originally Posted by aleks
dupa umila mea parere dieselul pe masina sport poate fi mai bun, dar nu mai fiabil...
turatiile mari si accelerarile puternice si repetate pun in cap orice diesel...
|
so not true
|
|
|
17-01-08, 12:13
|
#51
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Audi R8 Diesel
Quote:
Originally Posted by zGb
so not true
|
ok, nu pornesc o polemica...
am insa motoare multe puse in cap, diesel si benzina, si din pacate pt mine si pt bugetul meu, am invatat pe propria piele care rezista mai bine...
so, daca vrei sport, nu alege diesel, in primul rand pt ca nu o sa-l vezi supravietuind mult (motorul, desigur)
|
|
|
17-01-08, 17:25
|
#52
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of: [Insomnia] [Honda] [SUBARU]
|
Re: Audi R8 Diesel
nu pornim polemica eu sunt de parere ca tine mult un diesel mers foarte sportiv daca ai grija de el cu intretinerea
|
|
|
17-01-08, 21:59
|
#53
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 878
|
Re: Audi R8 Diesel
Quote:
UN MOTOR W12 ARE 4LINII DE CATE 3 CILINDRII (PISTOANE) CARE SUNT ASEZATE IN "V" 6 SI 6 FIECARE 6 ASEZARE ASIMETRIC (GEN VR6) IAR UN V12 ARE 2 LINII A CATE 6 CILINDRII ASEZATE SIMETRIC.
MI SE PARE NORMAL SA INCAPA CA ESTE LA 1/3 DIN DIMENSIUNEA IN LUNGIME-A V12.
|
Sa fim seriosi ! Un bloc de V12 are lungimea minima a 6 cilindri+o biela (prin "cilindri" ma refer la distanta intre axele longitudinale a 2 cilindri alaturati de pe aceeasi parte,nu la alezaj),sa zicem vreo 6,5 cilindri.Un VR6/W12 are cam 4,5 cilindri (cu unghiul de 15 grade),deci e cam 70% dintr-un V12.Mai tine cont ca ambele motoare au volanta pe o parte si accesorii pe partea cealalta care ocupa tot atata spatiu indiferent de dispunerea cilindrilor in V sau W,deci raportul intre lungimea totala a motoarelor e chiar mai mic.
Quote:
Fata de acel 4.2 FSI (deci "fratele" pe benzina), am citit ca dieselul R8 are 0.8s avans la demaraj ( 4.2s vs 5s).Nu este totusi cam mica diferenta, tinand cont ca are 80cp in plus si 580Nm mai mult?
|
Astea sunt cifre orientative,asteapta teste sa vezi ce si cum.Cel mai mic timp pentru R8 4.2 testat a fost de fix 4 secunde.Un timp calculat pentru TDI daca FSI scoate 5 secunde ar fi 4,46 (luand in considerare puterea si masa),deci 4,2 e chiar bine.Timpul calculat nu bate cu realitatea pentru ca masinile nu au aceeasi curba de putere (mai buna la TDI).Pe de alta parte,TDI-ul are probleme de tractiune chiar si cu AWD la nivelul asta (care AWD nu e Quattro apropo,ci vasco-cuplajul de pe Gallardo).
Oricum ar fi,4,2 secunde fata de 5 e o diferenta foarte mare.
Quote:
dieselul nu are aceasi turatie k la benzina...cum vrei sa aiba demaraj mai bun decat un motor pe benzina
|
Cum au toate Diesel-urile fata de benzinarele aspirate (mai ales turate) de aceeasi putere maxima...
Quote:
motoarele diesel au prin definitie momentul motor (celebrul "cuplu") cu mult mai mare decat orice motor otto (pe benzina).
|
Ce glumet esti !
Un benzinar are cuplu maxim cam 100 Nm/litru,iar un Diesel cam 70 Nm/litru (ambele cu 4 supape/cilindru si setari si compresii normale).Bineinteles ca daca Diesel-ul e supra-alimentat la 2 bari se schimba treaba...dar aia inseamna ca motoarele turbo au cuplul mai mare decat cel aspirat,nu Diesel fata de benzina.Tot 1000 Nm are si V12-le de 6 litri de pe 65 AMG,doar ca ala functioneaza la 1,5 bari nu la 2,6 ca asta de pe R8.
Pe de alta parte,e JENIBIL sa pui un Diesel pe o masina cu pretentii de supercar.Dar ce sa te astepti de la Audi...
|
|
|
17-01-08, 22:49
|
#54
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
|
Exact asta e ideea: turbo are cuplu, nu dieselul in sine.Si motoarele turbo pe benzina au cuplu mare si la turatii joase, chiar foarte joase uneori ( tsi...la 1750rpm).Toate dieselarele sunt turbo, altfel abia le-ai misca din loc, dar ideea s-a plantat in capul fanilor diesel ca motorul diesel are cuplu mai mare ca cel otto.
In rest, cum spuneam pe celelalt topic de R8, e o comparatie de performante non-sens.Se compara 6L bi-turbo cu 500cp si o tona de Nm cu un 4.2 benzina aspirat si "hou-waaa, are acelasi demaraj".Nu stiu cum gandeste fiecare, dar daca un halterofil de 80kg si unul de 100kg ridica aceiasi greutate maxima la aruncat, eu il laud pe cel de 80 de kg, nu pe cel de 100 ca e egal cu celalalt.
Aa, si 5s era o data eronata se pare (era dintr-o prezentare a R8-ului TDI) care spunea ca la 4.2s ar fi cu 0.8s in fata celui benzinar.Am cautat prin multe alte surse dupa aceea si nici una nu vorbeste de 5s (la benzinar demarajul fiind deja in mod logic testat, nu calculat) ci un demaraj intre cel egal cu cel calculat pentru TDI (4.2s) si 4.6s (da, unele surse vorbesc chiar de egalitate).
Quote:
Originally Posted by Race
Cum au toate Diesel-urile fata de benzinarele aspirate (mai ales turate) de aceeasi putere maxima...
|
sunt cazuri, dar nu toate...1.8tdci de pe focus, la 115cp are 10.8, pe focus 2 nu s-a pus motor de 1.8 benzinar, dar cel de pe focus 1, la aceiasi cai are 9.8s.Daca in testele practice s-o fi ajuns si la rezultate mai bune, sigur e valabil pentru ambele.La golf5 1.9TDI de 105cp si cel de 1.6FSI de 102cp demarajele sunt egale (11.4).Sunt si cazuri intr-adevar in care dieselul cu tot atatia cai scoate un demaraj ceva mai bun decat cel benzinar de aceiasi putere, cu mentiunea ca aceiasi putere se scoate din cilindree mai mica.O exceptie ar fi 4.2TDI si 4.2FSI, cilindree egala, putere mai mare la benzina, cuplu mai mare la diesel, demaraj egal.
Last edited by aleks; 18-01-08 at 14:44.
|
|
|
18-01-08, 03:11
|
#55
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of: [Insomnia] [Honda] [SUBARU]
|
Re: Audi R8 Diesel
Quote:
Originally Posted by Race
Pe de alta parte,e JENIBIL sa pui un Diesel pe o masina cu pretentii de supercar.Dar ce sa te astepti de la Audi...
|
DA! Eu zic sa te duci sa le dai vreo 2-3 palme prostilor astia de la audi sa se trezeasca la realitate
j/k
|
|
|
18-01-08, 09:51
|
#56
|
Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
|
Re: Audi R8 Diesel
Quote:
Originally Posted by carutasu
O exceptie ar fi 4.2TDI si 4.2FSI, cilindree egala, putere mai mare la benzina, cuplu mai mare la diesel,demaraj egal.
|
4.2 TDI 0-100 5.9
4.2 FSI 0-100 6.3 sau ceva de genul,deci avantaj TDI
|
|
|
18-01-08, 10:20
|
#57
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
|
da, asa e, eu am luat la repezeala datele de aici http://www.**************/masini-noi/...cificatii.html
http://www.**************/masini-noi/...cificatii.html
dar stiu ca mai comparasem cu ceva TDI-ul si i-am gasit in alta parte specificatiile cu demaraj de 5.8.
ce mi se pare interesant e iarasi alta chestie apropo de A8: 4.2FSI-ul de pe R8 scoate dupa unele surse chiar 4.2, egal cu 6.0TDI.E adevarat ca la R8 vorbim de alte greutati ale masinii (si la benzina si la diesel) fata de A8.Ideea e ca FSI-ul de 4.2 de pe R8 face fata celui de 6 de pe R8 D, iar ala de pe A8 iese mai slab decat TDI-ul de 4.2.
Last edited by aleks; 18-01-08 at 14:47.
|
|
|
18-01-08, 14:58
|
#58
|
General Supervisor
Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Audi R8 Diesel
Quote:
Originally Posted by Race
Ce glumet esti !
Un benzinar are cuplu maxim cam 100 Nm/litru,iar un Diesel cam 70 Nm/litru (ambele cu 4 supape/cilindru si setari si compresii normale).Bineinteles ca daca Diesel-ul e supra-alimentat la 2 bari se schimba treaba...dar aia inseamna ca motoarele turbo au cuplul mai mare decat cel aspirat,nu Diesel fata de benzina.Tot 1000 Nm are si V12-le de 6 litri de pe 65 AMG,doar ca ala functioneaza la 1,5 bari nu la 2,6 ca asta de pe R8.
Pe de alta parte,e JENIBIL sa pui un Diesel pe o masina cu pretentii de supercar.Dar ce sa te astepti de la Audi...
|
ba nu sunt glumet deloc.
cuplul maxim se obtine(si se masoara) diferit, ca plaja de turatii, la motoarele diesel fata de motoarele pe benzina.
cuplul maxim la diesel se obtine la turatii de 2 ori (cu aproximatie) mia mici decat la benzina.
deci nu comparam mere cu pere...
cat despre diesel pe supercar, eu spun ca e doar o lovitura de imagine, facuta pentru publicitate, mai degraba decat pentru vanzari....
si, desigur, pentru a oripila pe puritanii care nu cred ca exista decat un singur combustibil pt propulsie, si anume benzina...
btw, nu sunt fan diesel, dimpotriva...
|
|
|
18-01-08, 15:31
|
#59
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of: [Insomnia] [Honda] [SUBARU]
|
Re: Audi R8 Diesel
Quote:
Originally Posted by carutasu
ce mi se pare interesant e iarasi alta chestie apropo de A8: 4.2FSI-ul de pe R8 scoate dupa unele surse chiar 4.2, egal cu 6.0TDI.E adevarat ca la R8 vorbim de alte greutati ale masinii (si la benzina si la diesel) fata de A8.Ideea e ca FSI-ul de 4.2 de pe R8 face fata celui de 6 de pe R8 D, iar ala de pe A8 iese mai slab decat TDI-ul de 4.2.
|
cum FSI-ul scoate mai putin timp decat declara fabricantul, fii sigur ca si dieselul va scoate, ghici ce? mai putin timp evident...totul e din plecare
|
|
|
18-01-08, 18:20
|
#60
|
Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
|
Re: Audi R8 Diesel
da dar pare sa fie o diferenta mare de tot intre cele 2 FSI-uri, cel de pe R8 si cel de pe A8 (e o diferenta la numarul de cai, dar vorbesc daca respectam proportiile fiecarei grupe).Adica cel de pe R8 se bate cu cel de 6L de pe R8-ul diesel, in timp ce FSI-ul de pe A8 de aceeasi cilindree mai putin cu ala de 4.2 de pe A8 diesel.In fine, asta cel putin la demaraj, nu stiu cum e mai departe, mai incolo de 100km/h.
|
|
|
|
|