Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini tunate

Reply
 
Thread Tools
Old 26-12-07, 21:07   #31
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: 2009 Ford Focus RS

E vorba de Ford Team RS, care eventul da motoare lui Volvo, nu prea cred ca-i invers.Apoi, cum RS-ul actual, facut in '99 batut tot din jurul lui, toate versiunile de GTI (un exemplu http://www.fastestlaps.com/index.php...=45c462fdc7c6f ), de OPC, pina in 2003 inclusiv, cand abia OPC-ul model 2005 e la mustata cu el pe circuite, se poate spune fara rezerve egale (si sa tinem cont ca avea doar 212cp), cand dupa cum se vede chiar si R32 ia bataie, cu un V6 pe el de 3.2L si awd (link 2), http://www.fastestlaps.com/index.php...=45c462fdc7c6f

http://www.fastestlaps.com/index.php...=45c462fdc7c6f
,deci in conditiile astea nu vad cum noul RS cu un motor mai mare, cu 70cp in plus va fi slab.Daca stock va putea face ce face RS-ul ala tunat din filmulet, numai slab nu se va putea numi.E drept ca nu stim ce va putea, putem ghici, abia am vazut o biata poza si am auzit cateva variante, dar e cam aiurea si sa-l ingropam pina nu s-a nascut, nu-i asa? .
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 26-12-07, 21:34   #32
boy_wonder

Stage 5
 
boy_wonder's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 8,889
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[REDACTOR 4TUNING]
[4TuningRO]
Default Re: 2009 Ford Focus RS

"Just as the Focus RS WRC owns the rally circuit, we want the new Focus RS to own the road, so we have the major competitors in our sights as we develop the car's performance, design, handling and braking."

Mai mult, gasiti AICI.
__________________
boy_wonder is offline   Reply With Quote
Old 28-12-07, 09:15   #33
mareo

Stage 5
 
mareo's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,503
Default Re: 2009 Ford Focus RS

sunt curios cand v`a aparea cum v`a arata , daca isi pastreaza toate liniile de acum v`a fii ceva montruos
mareo is offline   Reply With Quote
Old 28-12-07, 09:48   #34
adisoruc
Seat Driver

Stage 5
 
adisoruc's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,883
Member of:
[SEAT]
Default Re: 2009 Ford Focus RS

sper totusi ca se va face integral!
adisoruc is offline   Reply With Quote
Old 29-12-07, 06:05   #35
zGb

Stage 5
 
zGb's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of:
[Insomnia]
[Honda]
[SUBARU]
Default Re: 2009 Ford Focus RS

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
E vorba de Ford Team RS, care eventul da motoare lui Volvo, nu prea cred ca-i invers.Apoi, cum RS-ul actual, facut in '99 batut tot din jurul lui, toate versiunile de GTI (un exemplu http://www.fastestlaps.com/index.php...=45c462fdc7c6f ), de OPC, pina in 2003 inclusiv, cand abia OPC-ul model 2005 e la mustata cu el pe circuite, se poate spune fara rezerve egale (si sa tinem cont ca avea doar 212cp), cand dupa cum se vede chiar si R32 ia bataie, cu un V6 pe el de 3.2L si awd (link 2), http://www.fastestlaps.com/index.php...=45c462fdc7c6f

http://www.fastestlaps.com/index.php...=45c462fdc7c6f
,deci in conditiile astea nu vad cum noul RS cu un motor mai mare, cu 70cp in plus va fi slab.Daca stock va putea face ce face RS-ul ala tunat din filmulet, numai slab nu se va putea numi.E drept ca nu stim ce va putea, putem ghici, abia am vazut o biata poza si am auzit cateva variante, dar e cam aiurea si sa-l ingropam pina nu s-a nascut, nu-i asa? .
gogule targetul focusului rs 1 a fost segmentul golf gti , r32, s3, etc pe cand generatia urmatoare de focus rs si-ar dori sa intre in segmentul mitsu evo si subaru wrx sti etc si nu il vad prea bine...iar cuplul ala de diesel...mi se pare o greseala pe undeva e imposibil sa scoti 540nm dintr-un benzinar de 2.5
avantajul focusului rs1 era puntea independenta pe spate + lsd (si focus 1.6 e super manevrabil handling super bun) + faptul ca era mult mai usor ca un porc de r32 care stock e degeaba il bati cu un diesel
__________________
Best Impreza Exhaust Sound
We don't call FWD's as cars. They are "moving equipments"
zGb is offline   Reply With Quote
Old 29-12-07, 17:24   #36
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: 2009 Ford Focus RS

Gogule,da mitsu cum scoate cuplul asemanator din 2 litri, au uiti ca e turbo? (nu mai ma apuc sa vorbesc de WRC-uri care bat toate catre 600Nm si sunt diesel pe benzina ).Nu stiu cum il vezi matale rau, asa, din start, cand eu inca nu l-am vazut nicicum (si sunt convins ca nici ceilalti, ca n-au avut cum.Nu putem spune decat ca asteptam.Si eu vorbeam (ma refeream) la cealalta varianta, care anunta un 3 litri, sunt spusele unui tip din UK care lucreaza pentru ford, si care spunea despre ceva de 3L, 300+cp si 540Nm (si de ce l-as crede pe el mai putin decat pe tine).Varianta data de Autocar magazine e aia de 2.5 si "over 400Nm, ca sa citez".Dar poate ca o fi intr-adevar praf noul RS daca zici tu, gogule.

Last edited by carutasu; 29-12-07 at 17:27.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 29-12-07, 18:24   #37
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: 2009 Ford Focus RS

uite un motor de 2.5:

Litchfield Impreza Type 25
* Displacement cc: 2500
* 415bhp @ 6,500rpm (400bhp from 5,800rpm − 7,000rpm)
* 570Nm / 420lbft @ 3,800rpm (300lbft from 3,000rpm)

aia 420lbft inseamna cca 567Nm (aaa, eu facusem si calculul, pe urma am vazut ca era scris si in Nm ), deci nu e "imposibil".Daca vrei sa ma iei cu "aaa, dar e Mitsu, Subaru, etc", permite-mi sa-ti raspund anticipat.Daca Ford nu au scos un Focus...stiu eu..FQ400, Type 25 samd, de 2.5, 400cp si cuplul de care vorbim, o fi pentru ca nu se pricep, in fond ei n-au nimic a face cu motoarele turbo, cu motorsportul sau chestii de genul acesta (de-aia si stau asa catastrofal in clasamentul constructorilor la WRC de pilda).Deci eu zic ca se poate si din 2.5L si cu atat mai mult din 3.Ce-i drept acuma, daca vor ataca expres intrarea in segmentul Evo-WRX Sti, e posibil sa aiba unele probleme.Chiar daca din punct de vedere performante va face fata, cele 2 japoneze sunt consacrate de mult in domeniu, Focus va trebui de acum sa o faca (ca si concept, rally-road car de nivelul lor).Asta e posibil, dar e altceva, tu ai spus ca "va fi slab", nu posibil mai slab cotat fata de celelalte 2.

Last edited by carutasu; 29-12-07 at 18:29.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 29-12-07, 19:54   #38
zGb

Stage 5
 
zGb's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of:
[Insomnia]
[Honda]
[SUBARU]
Default Re: 2009 Ford Focus RS

Quote:
Originally Posted by carutasu View Post
Gogule,da mitsu cum scoate cuplul asemanator din 2 litri, au uiti ca e turbo? (nu mai ma apuc sa vorbesc de WRC-uri care bat toate catre 600Nm si sunt diesel pe benzina ).Nu stiu cum il vezi matale rau, asa, din start, cand eu inca nu l-am vazut nicicum (si sunt convins ca nici ceilalti, ca n-au avut cum.Nu putem spune decat ca asteptam.Si eu vorbeam (ma refeream) la cealalta varianta, care anunta un 3 litri, sunt spusele unui tip din UK care lucreaza pentru ford, si care spunea despre ceva de 3L, 300+cp si 540Nm (si de ce l-as crede pe el mai putin decat pe tine).Varianta data de Autocar magazine e aia de 2.5 si "over 400Nm, ca sa citez".Dar poate ca o fi intr-adevar praf noul RS daca zici tu, gogule.
gogule eu n-am zis ca e praf doar ca n-o sa se poata impune in fata lui mitsu si subaru din cauza awd-ului care nu cred ca va fi performant pt simplu fapt ca va fi haldex...nu mai da exemple de WRC esti cu capu? ce treaba are wrc-ul cu o masina de strada? mitsu si scooby au undeva la 400-440nm...pana la 540nm mai e ceva...oricum chiar daca are 540nm sunt curios ce diffuri o sa-i puna sa reziste la tranta cum rezista si mitsu/scooby

ma exprimasem gresit...am vrut sa zic ca va si mai slab ca cele 2 si nicidecum o masina slaba...570nm da cu 400cp dar 540nm cu 280cp e cam greu...un motor produce forta (cuplu) nu cai putere...caii putere rezulta din ture...e totul matematic

Last edited by zGb; 29-12-07 at 19:57.
zGb is offline   Reply With Quote
Old 29-12-07, 21:15   #39
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: 2009 Ford Focus RS

Quote:
Originally Posted by zGb View Post
.mi se pare o greseala pe undeva e imposibil sa scoti 540nm dintr-un benzinar de 2.5
mda, spunele asta alora cu 800+ Nm pe motoare de 4 cilindrii... a mea are 600Nm pe 2.4L benzina si nu e nici pe departe asa nebuna ca sa nu poata fi controlata... cat despre daca se poate, cum am zis, sunt unii cu acelasi motor la peste 1000Nm, deci nu e nimic asa de nevazut
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 29-12-07, 21:29   #40
zGb

Stage 5
 
zGb's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of:
[Insomnia]
[Honda]
[SUBARU]
Default Re: 2009 Ford Focus RS

Bai baiatule tu esti chior sau incapabil de a intelege lb romana? Reciteste postul meu
zGb is offline   Reply With Quote
Old 30-12-07, 10:52   #41
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: 2009 Ford Focus RS

mda, tipic...dai cu palma in rahat, genul "stie eu tot", dupa care, desigur, ceilalti nu au priceput ce ai vrut sa spui.

Quote:
Originally Posted by zGb View Post
chiar daca vor pune awd cred ca va fi slab pt ca va proveni de la volvo ca si motorul...motorul e bun consuma cam prea mult pt ce stie dar awd-ul de la volvo lasa putin de dorit...nu tine la hartza

Quote:
Originally Posted by zGb View Post
e imposibil sa scoti 540nm dintr-un benzinar de 2.5
care e subtilitatea pe care nu am prins-o, bai baiatule?
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 30-12-07, 11:25   #42
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: 2009 Ford Focus RS

incomod cu editul asta in 5 min. Tu ai spus ca e imposibil de scos 540Nm din 2.5L, eu cu WRC-urile am facut referire doar la motoare de 2L, de ~ 340cp (ele real au peste 300, chiar daca nominal tot pe "limita legala" de 300 sunt anuntate) si iaca, au 600Nm.Puterea rezulta ori dintr-un cuplu mare la o anumita turatie, ori aceeasi putere poate proveni din cuplu mai mic, dar turatie mai mare.
Tu faci o corelatie aiurea, ultima data nici nu te-ai legat de capacitatea cilindrica in sine, ci de faptul ca (540Nm la 280cp..."cam greu").Nu ma prind ce spui, de ce e cam greu "570nm da cu 400cp dar 540nm cu 280cp e cam greu".Nu mai vorbesc ca iarsi tu nu citesti posturile.Era vorba de 2 vesriuni, una de 3L, 300+cp si 540Nm, cealalta de 2.5L, 280cp si "at least 400Nm".Ti le pun inca o data, sa le vezi, Nea Marine.
Apoi de curiozitate, avand in vedere ca P=Cm*n (putere=cuplu*rpm), ok, asta e formula bruta, riguros este de forma P = C * Fu * Du * (n / T) = C * n * 6,283 W, care e treaba cu limita de cuplu functie de putere?Cum stabilesti (tu si numai tu, vad) ca la puterea X poti scoate doar Y cuplu, peste atat nu se poate.

Quote:
Originally Posted by zGb View Post
oricum chiar daca are 540nm sunt curios ce diffuri o sa-i puna sa reziste la tranta cum rezista si mitsu/scooby
e pai vezi, asta e ideea, si eu sunt curios, nu dau verdicte anticipate.

Last edited by carutasu; 30-12-07 at 11:28.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 30-12-07, 20:26   #43
zGb

Stage 5
 
zGb's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,999
Member of:
[Insomnia]
[Honda]
[SUBARU]
Default Re: 2009 Ford Focus RS

din pacate n-am timp acum sa elaborez doar scriu relativ in graba...oricum cred ca este arhisuficient sa ma justific!

vroiam sa zic ca la 280cp mie mi se pare fabulos sa ai 540nm ce cacat e diesel?...de fapt mai corect spus e ca la 540nm e fabulos sa ai doar 280cp, dupa cum am spus mai sus un motor produce cuplu iar caii putere rezulta din cuplu la turatii...eu am vazut versiunea 280cp si 540nm nu "at least 400nm" (iar asta poate sa insemne si 401nm si 410nm si 800nm)

formula care o stiam eu pt cp in relatie cu forta este :

cp = nm * rpm * 2pi

iar mai uzuala este aceasta :

cp ~= nm x rpm / 5252 (aproximativ egal pt ca 5252 de fapt ar trebuie sa fie 5252,113 sau ceva la genu...1cp/2pi = 5252,113)

in fine poti sa faci niste calcule (daca iti mai aduci aminte matematica de liceu sau chiar generala) si ai sa vezi unde ajungi...

concluzionand mie unul mi se par trase de par cifrele astea si am luat-o pur matematic ca am fost pasionat de mic
zGb is offline   Reply With Quote
Old 30-12-07, 23:04   #44
carutasu

Stage 5
 
carutasu's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
Default Re: 2009 Ford Focus RS

Lucrul ala l-am scris si eu, dar cu o diferenta la final (vezi formula desfasurata daca o transformi).Deci 1 Nm inseamna ca motorul misca, urneste din loc un brat de 1m la capatul caruia actioneaza acea forta de 1N.Apoi cand acest brat se urneste din loc se efectueaza lucru mecanic care este F*D (forta * deplasarea) =1N*( 2Pi*R)=1N*(2Pi*1m), adica acei 6.283J care apar in formula.Apoi Pn=L/t (lucrul mecanic supra timp) si deci este 6.283J/sec (presupunand lucrul mecanic efectuat intr-o secunda...vezi imediat de ce ma leg de 1sec) deci Pu=6.283W (J/sec).Asta e puterea in unitatea de timp.Daca motorul efectueaza n rot /sec si motorul are cuplul C, evident puterea motorului este P=C*n*6.283W (si cum 6.283 este acel 2Pi iese exact aceeasi formula).Toate bune si frumoase aici.Ne da ceva asemanator, cum poti vedea, pina in acest moment cu diferenta care vine acum : puterea este data in wati, ca sa transformi in cp, trebuie sa inmultesti cu 736 (1cp=0.736W) sau CP=P/736.Deci formula finala e CP*736=C*n*2Pi (acel 6.283), unde la fel, C=cuplul, si unde atentie, acest n=rpm/60 (sunt numarul de rotatii pe minut), mai exact rpm este produsul dintre acel n (numarul de rotatii intr-o secunda)* 1 min...deci rotatii pe minut rpm=n*60 (aici e diferenta in formula finala (rpm/60 in loc de n, dar banuiesc ca la acelasi lucru te gandeai si tu).
Bun, acuma ca ne-am apucat amandoi de teoretizat, si nu am ajuns la rezultate rele , putem calcula pentru 280cp la ce turatie ar putea aparea acei 540Nm.Rescriu ecuatia ca sa se vada CP*736=C*n*2Pi sau CP*736=C*rpm/60*2Pi => rpm=CP*736*60/(540*2Pi)=3646.Deci la 3646 rotatii pe minut, pentru acei 280cp ar rezulta acel cuplu de 540Nm.E drept ca nu e un rpm prea ridicat pentru o benzinara, dar nu imposibil lucru, tinand cont ca e motor turbo si poate avea cuplul maxim chiar mai jos, avantaj fata de motorul aspirat care il are si mai mic si mai sus.Nu este insa imposibil, ma leg iar de WRC ca am cele mai multe date (deh, pasionat si eu ) si Citroen C4 WRC are cei 570Nm la 3750rpm, Focus2006 WRC il are la 4000 rpm samd.
Cat despre datele reale pe care le va avea RS-ul, repet, n-am de unde sti, la varianta de 3L ar fi si mai plauzibil si usor de realizat acel cuplu, iar varianta de 280cp si "at least 400Nm" am citat-o din AutoCar Magazine

"and is likely to pump out around 280bhp from its modified 2.5-litre turbocharged five-cylinder engine.

This will be achieved with a revised engine management system, increased boost pressure, free-flow air filter and performance exhaust. With at least 400Nm of torque, the Focus RS will sprint from 0-60mph in around five seconds and hit a top speed of 155mph."

Ca inseamna pentru ei 400 sau 4000 de Nm, aia nu stiu, eu i-am citat.

Acuma ce mi-a mai parut ciudat este ca te-ai legat de sistemul AWD de la Volvo, or nu stiu ce ar avea un AWD de pe S80 de exemplu, de la o masina pur de strada (chiar daca e puternica) cu cel conceput de RS Team pentru o masina sport.

Last edited by carutasu; 30-12-07 at 23:07.
carutasu is offline   Reply With Quote
Old 31-12-07, 06:32   #45
993turbo

Stage 5
 
993turbo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 368
Default Re: 2009 Ford Focus RS

Poate sa aiba si 1000Nm (hehe, din 2.5) si 300 CP daca e FWD e la fel de buna ca Alfa 156 GTA, mai mult de 200-250 max pe puntea fata = irosire de putere. Nu uitati ca un WRC superlight cu tractiune integrala si gume de competitie (f important) rupe aderenta si pe asfalt cu 500 Nm sau mai mult. La FWD...sanatate si virtute .. Cat despre design daca o sa fie la fel de "frumos" ca noul Focus din N America...mai bine ramaneau la cel vechi (asta nou e hidos dupa mine)
Sper din toata inima sa fie AWD, masina anterioara a fost reusita daca aleg sa mearga pe directia STI EVO e bine, masina anterioara avea un tren de rulare simpatic
__________________
Porsche. There is no substitute.
996 Turbo
PCA member
993turbo is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -