Vedeta concursului de eleganta organizat anul acesta in Los Angeles a fost un superb si in acelasi timp amenintator Rolls-Royce Phantom I Aerodynamic Coupe, apartinand muzeului californian Petersen. Negru si parca mai satanic decat Maybach Exelero, masina a fost creata in 1925 de carosierul Jonckheere, dar putini stiu ca inainte de metamorfoza ea a fost un biet cabriolet.
Asadar, Phantom I Aerodynamic Coupe (“Round Door” Rolls pentru americanii speriati de orice titulatura mai lunga de doua cuvinte) a fost mai intai un Hooper Cabriolet care, inainte de a deveni ceea ce aveti acum in fata ochilor, a trecut si prin garajul rajahului din Nanpara.
Mai tarziu, el a trecut intr-o noua proprietate, stand in Anglia pana in 1934. In acel an, un alt detinator s-a decis sa il trimita in Belgia la carosierul Jonckheere, care l-a adus in stadiul de design care ne incanta si in ziua de azi.
Desi specialist in autobuze si camioane, belgianul s-a descurcat de minune, creand o adevarata opera de arta in stare sa se masoare in frumusete cu orice premiant obisnuit al acestui gen de concursuri: caroseria extrem de fluida, marcata de prezenta celor doua usi rotunde, a aripii spate in forma de aripioara de rechin si a radiatorului de-a dreptul sinistru, ofera patru locuri la interior intr-o configuratie clasica de 2+2, pasagerii putandu-se totusi bucura de lumina soarelui multumita celor doua sunroof-uri.