japonezii erau renumiti(si inca sunt) pentru motoarele de cilindree mica,dar cu o putere considerabila . astfel ei erau in concurenta directa cu americanii (intotdeauna au fost) care scoteau de exemplu 240cp dintr`un camaro de 4L , iar japonezii 240cp dintr`un 2L supra-alimentat , etc. pe moment preferi japonezii , tehnologie , nebunii ... dar un motor japonez de cilindree mica si cu putere mare este un motor "forjat" un motor care dupa 150.000km te gandesti la un altul. pe cand la un 5L muscle , este un motor menajat , un motor ce ajunge fara probleme la 300.000 mile (am spus bine , mile).
pe noile motoare se incearca durabilitatea , un exemplu bun este tot de la honda si anume noul civic diesel cu motor de 2.2L de 140cp (un motor mai menajat, care sa duca 300.000km) . (automat... japonezii au tehnologia necesara sa faca un 1.6L ,fie el si diesel, de 150 cai... dar cati km ii dai?)
concluzia: se incearca durabilitatea in prezent .
P.S. : fuck american cars... nu le prea inghit , prefer intr`adevar japonezii , dar am cautat o explicatzie pt marirea cilindreei si pastrarea puterii ( in fine... mai mik cu 3 cp, da`i dreaq... la v-tec ii scotzi dintr`un filtru sport
)