Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > LANCIA

LANCIA Forum Lancia - dedicat posesorilor de Lancia: Masina mea, Tuning, Anunturi vanzare-cumparare, Zona Tehnica

Reply
 
Thread Tools
Old 02-01-08, 14:18   #1
keatra`

Stage 2
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 37
Arrow Lancia Kappa 2.0

Salut.

Am o Kappa 2.0 (non-turbo) din 96 si de aprox 2 luni, din cand in cand, imi apare o eroare : "AVARIA IMPIANTO CONTROLO MOTTORE", care am gasit ca ar insemna ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE ( http://www.lanciaklub.cz/forum/viewt...3de64f70ebb963 )
Problema e ca nu inteleg nimic din ceha aceea si nici google translate nu e de ajutor ..

Alt lucru ce se observa odata cu aceasta eroare este cresterea turatiei de la 700 (cat e relantiul) la aprox 2000, poate putin mai mult. Intreaga poveste dureaza aprox 1 min, dupa care dispare mesajul si turatia revine la normal.
Initial, imi aparea doar la pornirea motorului, dupa 2-3 sec. Acum in schimb m-am trezit cu ea si in timpul mersului, dupa destul timp .. poate o simpla coincidenta, cine stie ..

Daca ar fi sa ma duc la service-ul Fiat, la cat is de mesteri si priceputi injinerii nostri, mi-e sa nu am probleme si mai mari pe urma.

Vreo idee ?

Last edited by keatra`; 25-09-08 at 08:03.
keatra` is offline   Reply With Quote
Old 04-01-08, 18:38   #2
shakeru06

Stock
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 7
Default Re: "avaria .." Kappa 2.0

Salut! problema ta se poate trage de la soc care este electronic incearca sa-l cureti...
shakeru06 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-08, 18:40   #3
keatra`

Stage 2
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 37
Default Re: "avaria .." Kappa 2.0

Iti vine sa`ti smulgi parul din cap fir cu fir ...
Documentatie pe net am cautat la greu, nimic ..
Doar cateva sfaturi pe diverse forumuri (straine), printre care :
- sonda lambda
- clapeta de acceleratie ; throttle body
- EGR
- debitmetru
keatra` is offline   Reply With Quote
Old 07-01-08, 07:26   #4
sputnik

Stage 2
 
sputnik's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 37
Default Re: "avaria .." Kappa 2.0

da' la un service de ce nu te duci?
sputnik is offline   Reply With Quote
Old 30-05-08, 17:31   #5
ramaruion

Stage 1
 
ramaruion's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 13
Default Re: "avaria .." Kappa 2.0

prietene am si eu o kappa 2.0 16v turbo 205 cai ... am cam aceasi problema oarecum .. adica imi apare si mie aceasi eroare .. dar nu se intampla nimik ... doar apare eroarea si cateodata parca nu merge rotund motorul //// si eu am incercat sa gasesc o explicatie dar nu am reusit ... si am fost la fiat la reprezentanta ... dar habar nau
ramaruion is offline   Reply With Quote
Old 03-06-08, 09:22   #6
BIMB0

Stage 2
 
BIMB0's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 39
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: "avaria .." Kappa 2.0

de cele mai multe ori poate si sonda lambda dar nu-ti convine sa-i faci nimik pana nu ii faci un control pe comp, trebuie sa iasa eroarea la ei in comp daca ti-o da in bord.
BIMB0 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-08, 14:18   #7
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: "avaria .." Kappa 2.0

salut avand si eu o lancia
pot sa ma pronunt dupa catev intrtebari
1.cum porneste pe vreme rece ? sta relantiu sau ai fluctuatii mari ?
2.masina cum trage trtebuie sa o turezi (acum na ea are turbo si probabil ca nu simti diferenta )
3.cum stai cu consumu a crescut de cand a aparut problema ?


daca sunt toate de mai sus atunci poti verifica asa
inate de toate se curata clapeta si motorasul relanti cu carb cleaner ...
1.motorasul relanti (il scoti din locas cu grija are 2 suruburi si pui contac (atentie) si vezi daca se misca capul lui daca da atunci nu e el ..
2.pornesti masina (dupa ce ai pus la loc motorasul ),si scoti mufa de la senzorul de temperatura aer cel din galeria de admisie si observi cum se comporta masina daca se accelereaza ala este problema ...
3.daca ai debimetru sau senzor aer pe furtunul de admisie (a mea nu are ca isi calculeaza cantitatea prin presiune aer dar am vazut ca alea turbo au de obicei )si faci ca la pct 2 cu aceleasi observatii
4.pornesti masina la relanti si scoti mufa de la sonda lambda (atentie sa nu faci scurt o scoti inainte de a porni masina )daca ai 2 sonde o scoti pe cea din fata inainte de intrarea in cat iate dupa fire observarea e ca mai sus se accelerreaza
5.daca toate sunt ok atunci fa un reset adica scoate minusul si plusul in aceasta ordine pls... si asteapta 30 min (bei o cafea o tigara) inainte sa pui bornele le atingi intrele si dupa aia poti sa le pui ....pornesti masina fara sa atingi pedala de acceleratie si o lasi pana pornesti ventilatorul ... opresti motorul si stai 5min pornesti din nou ....si rulezi usori fara bruscari ... ca sa isi ia noii parametrii ar fi util sa mergi vreo 60 -100 km ...
daca dupa toate astea care iau maxim 1 -2 ore (fara drumul de invatare parametrii )
mai apare eroarea mai sunt cateva chestii de verifciat dar alea nu prea au treaba cu ce ai zis dar na e lancia
succes cred ca am scris prea mult ...
__________________
Fiat tempra 1.6 ien aprox 110 cai (gone)
Lancia Delta II 1.8 132 hp ..(gone)
Alfa 156 1.8 ts 150 hp (great feeling, gone)
Golf III Rabbit 1.4 mic si rau..(gone )
Honda del Sol 1,6 soch vtec turbo on !!
markizu is offline   Reply With Quote
Old 06-06-08, 14:20   #8
markizu

Stage 5
 
markizu's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of:
[VW]
[Honda]
Default Re: "avaria .." Kappa 2.0

aaa acum am remarcat nu e turbo deci scuze acolo unde am zis de turbo

daca ai drum prin bacau pot arunca un ochi la motor sa vedem daca putem face ceva
markizu is offline   Reply With Quote
Old 24-08-08, 14:08   #9
keatra`

Stage 2
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 37
Default Re: "avaria .." Kappa 2.0

Mersi de reply, n-am mai intrat de mult pe aici.

Oricum, eroarea nu a mai aparut. Dar urmeaza sa schimb si sonda lambda ( 1 singura de altfel ), odata cu inlocuirea catalizatorului cu teava inox.

Apropo de ce spuneai cu "re-invatarea" masinii .. eu pana acuma cand am mai avut nevoie sa scot bateria petru o perioada mai mare din diverse cauze, invatam masina in felul urmator : porneam, lasam 2-3 minute sa se stalibizeze relantiul, porneam aerul conditionat + alti consumatori, lasam 1min, opream consumatorii, ii porneam iar 1min, ii opream si gata. Porneam la drum cu turatii de max 2500-3000 .. e ceva neaprat gresit in metoda asta ? Adica pot sa am consum mai mare si din aceasta cauza ?
keatra` is offline   Reply With Quote
Old 09-10-08, 01:37   #10
drakula97

Stage 1
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 16
Default Re: Lancia Kappa 2.0

Quote:
Originally Posted by keatra` View Post
Salut.

Am o Kappa 2.0 (non-turbo) din 96 si de aprox 2 luni, din cand in cand, imi apare o eroare : "AVARIA IMPIANTO CONTROLO MOTTORE", care am gasit ca ar insemna ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE ( http://www.lanciaklub.cz/forum/viewt...3de64f70ebb963 )
Problema e ca nu inteleg nimic din ceha aceea si nici google translate nu e de ajutor ..

Alt lucru ce se observa odata cu aceasta eroare este cresterea turatiei de la 700 (cat e relantiul) la aprox 2000, poate putin mai mult. Intreaga poveste dureaza aprox 1 min, dupa care dispare mesajul si turatia revine la normal.
Initial, imi aparea doar la pornirea motorului, dupa 2-3 sec. Acum in schimb m-am trezit cu ea si in timpul mersului, dupa destul timp .. poate o simpla coincidenta, cine stie ..

Daca ar fi sa ma duc la service-ul Fiat, la cat is de mesteri si priceputi injinerii nostri, mi-e sa nu am probleme si mai mari pe urma.

Vreo idee ?
salut baieti ...vreua sa iau o lancia Kappa 2.0 de 145hp in 5 cilindri ...are cineva idee cat consuma ???
drakula97 is offline   Reply With Quote
Old 24-03-09, 13:13   #11
diddy

Stage 4
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 249
Default Re: "avaria .." Kappa 2.0

Quote:
Originally Posted by ramaruion View Post
prietene am si eu o kappa 2.0 16v turbo 205 cai ... am cam aceasi problema oarecum .. adica imi apare si mie aceasi eroare .. dar nu se intampla nimik ... doar apare eroarea si cateodata parca nu merge rotund motorul //// si eu am incercat sa gasesc o explicatie dar nu am reusit ... si am fost la fiat la reprezentanta ... dar habar nau
2.0 16v are 185 cp
diddy is offline   Reply With Quote
Old 24-03-09, 14:24   #12
keatra`

Stage 2
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 37
Default Re: Lancia Kappa 2.0

Quote:
Originally Posted by drakula97 View Post
salut baieti ...vreua sa iau o lancia Kappa 2.0 de 145hp in 5 cilindri ...are cineva idee cat consuma ???
Conform cartii :
extraurban - 7.5 @ 90/h, 8.5 @ 120/h
urban - 11+

Conform realitatii :
depinde de motor/sonda lambda/debitmetru/catalizator/etc

E o masina faina, dar trebuie sa iti permiti sa o intretii.
Un exemplu concret, am avut eu treaba cu astea acuma recent : 4 amortizoare sachs 20mil, distributie kit complet 8.5mil, bucsa mare bascula 0.9mil. Daca nu te sperie cele mai de sus si poti, ia-o neaparat, masina e un tanc ( la propriu ) la capitolul constructie/"inchegare", merita toti banii ..
keatra` is offline   Reply With Quote
Old 28-04-09, 11:17   #13
Alecs76

Stage 1
 
Alecs76's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 17
Default Re: "avaria .." Kappa 2.0

salut baieti...am si eu o Lancia Kappa de 2,4 L JTD,si are probleme cu turbosuflanta...am gasit o turbosuflanta pe o Lancia Lybra,de 2,4 JTD,stie cineva...e compatibila pentru Kappa,sa cumpar suflanta de la Lybra si sa o pun pe Kappa?
Alecs76 is offline   Reply With Quote
Old 08-06-09, 12:44   #14
dark_man E21

Stage 2
 
dark_man E21's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 41
Wink Re: "avaria .." Kappa 2.0

Quote:
Originally Posted by markizu View Post
salut avand si eu o lancia
pot sa ma pronunt dupa catev intrtebari
1.cum porneste pe vreme rece ? sta relantiu sau ai fluctuatii mari ?
2.masina cum trage trtebuie sa o turezi (acum na ea are turbo si probabil ca nu simti diferenta )
3.cum stai cu consumu a crescut de cand a aparut problema ?


daca sunt toate de mai sus atunci poti verifica asa
inate de toate se curata clapeta si motorasul relanti cu carb cleaner ...
1.motorasul relanti (il scoti din locas cu grija are 2 suruburi si pui contac (atentie) si vezi daca se misca capul lui daca da atunci nu e el ..
2.pornesti masina (dupa ce ai pus la loc motorasul ),si scoti mufa de la senzorul de temperatura aer cel din galeria de admisie si observi cum se comporta masina daca se accelereaza ala este problema ...
3.daca ai debimetru sau senzor aer pe furtunul de admisie (a mea nu are ca isi calculeaza cantitatea prin presiune aer dar am vazut ca alea turbo au de obicei )si faci ca la pct 2 cu aceleasi observatii
4.pornesti masina la relanti si scoti mufa de la sonda lambda (atentie sa nu faci scurt o scoti inainte de a porni masina )daca ai 2 sonde o scoti pe cea din fata inainte de intrarea in cat iate dupa fire observarea e ca mai sus se accelerreaza
5.daca toate sunt ok atunci fa un reset adica scoate minusul si plusul in aceasta ordine pls... si asteapta 30 min (bei o cafea o tigara) inainte sa pui bornele le atingi intrele si dupa aia poti sa le pui ....pornesti masina fara sa atingi pedala de acceleratie si o lasi pana pornesti ventilatorul ... opresti motorul si stai 5min pornesti din nou ....si rulezi usori fara bruscari ... ca sa isi ia noii parametrii ar fi util sa mergi vreo 60 -100 km ...
daca dupa toate astea care iau maxim 1 -2 ore (fara drumul de invatare parametrii )
mai apare eroarea mai sunt cateva chestii de verifciat dar alea nu prea au treaba cu ce ai zis dar na e lancia
succes cred ca am scris prea mult ...
si eu am aceasi problema tot 2.0 20v si nui dau de cap
dark_man E21 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -