Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum. |
17-01-14, 08:02
|
#1
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 1,104
Member of: [CITROEN] [PARTICIPANT CURSE]
|
Boost freaks Matiz
Este vorba de un matiz euro 4 , destul de tanar care dintr-o gluma a ajuns sa fie turbo .
Pentru inceput am vrut sa vedem daca motorul stock poate ceva , asa ca l-am dotat cu o turbina t2 , galerie evacuare custom , blow-off hks si cam ce a mai fost necesar sa facem masina sa mearga . Motorul a ramas nedesfacut , injectoare stock, pompa de benzina stock ,map senzor stock.
Masina functioneaza la 0.4 bar si merge fara nici un fel de problema , la final am adaugat unichip (singurii care ne-au ajutat) .
Matiz stock euro 4
- Putere maxima: 48CP@5900 RPM
- Cuplu maxim: 68.6NM@3500 RPM
(pe fisa dyno este comparatie cu alt matiz nu cel in cauza)
Tot ce sufera acum este ambreiajul , care va fi rezolvat cat de curand .
__________________
Citroen BX T D12
|
|
|
13-02-14, 22:55
|
#2
|
Stage 2
Join Date: Jun 2012
Posts: 47
|
Re: Boost freaks Matiz
frumos, cred ca trage grav matrixu
|
|
|
16-02-14, 11:54
|
#3
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Boost freaks Matiz
|
|
|
16-02-14, 20:33
|
#4
|
Stage 2
Join Date: Jun 2012
Posts: 47
|
Re: Boost freaks Matiz
frumos, intradevar trage grav cred ca e echivalent cu un golf 4 de 130-140 cai. se mai poate urca in presiune cu motoru stock? ambreiaju ce zice?
|
|
|
16-02-14, 22:02
|
#5
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Boost freaks Matiz
Ambreiajul, se aude si in filmulet la schimbarea de treapta ca nu mai coopereaza si apoi se simte in continuare in pedala ca nu urca cum trebuie in ture (pana cand trece de zona de cuplu maxim). Asadar, dupa ce ii fac un upgrade si doar cu sofer in masina, probabil as mai taia o secunda din repriza aia.
Nu se poate urca presiunea pt ca deja este la limita cu benzina. Trebuiesc intai gasite injectoare, pompa, si ca treaba sa fie safe alte interne. Probabil ca este capabil de 100 cai la mai putin de 1 bar, dar cu motorul facut deja se poate incerca mai sus.
Vom vedea ce rezerva viitorul. 100+ bhp care sa traga 900 de kg (inclusiv sofer) cu o cutie scurta si roti de 13, you can only imagine, tinand cont de cum merge acuma.
__________________
Because stock is for pussies.
|
|
|
26-01-17, 21:45
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Boost freaks Matiz
Stage 2
114 Hp, 140+ Nm @ 1 bar presiune
Launch control + als
Motor, galerie admisie, clapeta, cutie, totul stock.
|
|
|
05-02-17, 20:03
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Boost freaks Matiz
Cine masoara in magyara?
|
|
|
06-02-17, 19:03
|
#8
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Boost freaks Matiz
Electronica VEMS, montaj si setare in Budapesta la KulinPapa.
|
|
|
08-02-17, 04:59
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Boost freaks Matiz
Adaugand si drumul cat te-a costat electronica-montajul si setarea acolo?
|
|
|
08-02-17, 09:25
|
#10
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Boost freaks Matiz
Ar fi doua drumuri separate, cel in care am trimis masina pe platforma si cel in care o sa o aduc (pe al doilea inca nu l-am facut).
Incluzandu-le pa amandoua, estimez un cost total in zona 2300-2400 EU.
|
|
|
08-02-17, 20:05
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
ECU STANDALONE BY RACING CODE
Ma bucur sa aflu ca ai facut o treaba seriosa si ca nu ai incercat sa afectezi bugetul in detrimentul calitatii. Se vede ca ti-ai dorit si permis acest proiect pe care unii habarnisti nu il apreciaza, insa eu il apreciez si respect. Pasiunea e pasiune si daca iti permiti sa o hranesti si nu o faci e ca si cum te-ai prostitua.
Observ ca suma cheltuita cu electronica este una rezonabila si am o intrebare: De ce ai ocolit Racing Code?
Uite noi avem asta in domeniul de activitate si dezvoltam diverse proiecte in acest sens:
https://forum.4tuning.ro/679-racing-...accesorii.html
Ai fi avut marele avantaj de a fi aproape si de a beneficia de asistenta imediat, mcar avantajul asta daca nu si altele.
|
|
|
08-02-17, 23:36
|
#12
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Boost freaks Matiz
Initial am vrut sa merg pe MegaSquirt. Am avut discutii in detaliu cu un reprezentant al DIY Autotune pe baza a ce solutie tehnica este necesara care sa functioneze cu senzorii existenti pe masina, respectiv daca este nevoie sa schimbam senzori. Rezumatul acestor discutii a fost MS2 + adapter plate + cele necesare pe partea de electrica, pastrand toti senzorii masinii (mai putin MAP, evident).
Aici m-a dat inapoi pretul, doar piesele (cu ECU asamblat) + harness-uri costau 1000+ dolari sa le aduc in RO, iar de aici mai adaugai pretul pentru montaj, electrica, setare, dyno, la care sincer era o necunoscuta totala de estimat.
Din acest punct a doua optiune ca solutie tehnica a fost Vems. Factorul decisiv ce m-a convins sa fac lucrarea in Ungaria (pe langa recomandari) a fost faptul ca ei aveau deja listat proiectul meu pe pagina lor de wiki (prin comunicarea lor benevola cu DIY Autotune) fara sa le zic eu prealabil de masina; nici nu prea am mai cautat pe la noi, cu exceptia unei discutii incipiente la WPP care nu s-a mai finalizat. Pana la urma am pus masina pe platforma si aia a fost.
A fost o lucrare masiva pe partea de instalare, iar comunicarea a fost prompta, mi-au oferit detalii si am avut discutii exacte despre starea masinii/ ce si cum facem la ea pe masura ce totul a fost realizat, asadar nu am simtit vreun dezavantaj din faptul ca s-a realizat la distanta.
Ca sa sumarizam, asa a fost soarta, asa s-a nimerit. Ideea e ca acum este o baza buna pe care se poate imbunatati pe viitor. Ma refer ca potential exista si este neexploatat, cu upgrade-uri pe partea de interne/drivetrain/sistem de alimentare se poate ajunge pe viitor la niste cifre foarte frumoase chiar daca motorul este mic.
Conteaza f mult faptul ca masina e usoara by default.
Last edited by AmunDei; 08-02-17 at 23:38.
|
|
|
09-02-17, 08:52
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
ECU STANDALONE BY RACING CODE Atom II
Eu sunt foarte bucuros sa vad astfel de proiecte, ele imbogatesc lumea auto din Romania, mai mult decat un TT RS,335i... luat nou, apoi cu soft de la ABT, Dimsport, SKN, RC sau care vrei.
Prima versiune de supraalimentare pe Matiz pe care am vazuto a fost in Italia si avea compresor, fiind declarata o putere de cca. 105-110hp.
Ce imi pare rau este ca desi am produs si producem inca masini in Romania, nu se axeazacineva pe tunarea lor in serie mare asa cum a fost cu Logan. Ce ar fi fost sa avem o cuoaMatiz, sau Tico, chiar si Cielo... Cei care pot face asta adica producatorii se bucursa sa numere banii si cam atat. https://www.facebook.com/cosminoltea...00904096637250
Felicitari ai realizat un proiect frumos!
|
|
|
09-02-17, 09:51
|
#14
|
Stage 4
Join Date: Feb 2009
Posts: 262
|
Re: Boost freaks Matiz
Mersi!
Intr-adevar au mai fost facute, dar nu sunt documentate proiectele, asadar provocarea a fost la fel de mare si aici.
Diferenta la mine a fost ca exista loc de manevra pentru viitor, deci tura de modificari de acum a fost facuta cu bataie pe termen lung.
|
|
|
09-02-17, 18:34
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: Boost freaks Matiz
|
|
|
|
|