Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 20-02-08, 21:42   #1
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Daca aveti bani si nu stiti ce sa faceti cu ei puteti merge cu incredere la Master-Tuner,au mare nevoie de salarii.


Am inceput cu o concluzie pentru a arata de la inceput despre ce este vorba in acest thread.

Acum doua saptamani am dus masina la MT pentru o resoftare printr-un unicip,suma discutata fiind de 500E suma care includea:-montat pompa benzina
-montat regulator presiune
-montat alte injectoare
-unicip
-montaj unicip+soft
Asa ca ma prezint Duminica la MT,testeza omul masina sa vada de unde pleaca si masina scoate 280cp la o presiune de 0.9Bar.Dupa 7 zile (la predarea masinii am fost asigurat ca este gata in 3 zile) am fost sa vad in ce stadiu este masina si surpriza,montasera pompa de benzina si atat.Am fost din nou asigurat ca in alte 2 zile masina chiar o sa fie gata,asa ca dupa cele doua zile m-am dus sa iau masina care,din discutiile preliminare, trebuia sa aiba minim 310-320cp.

Din nou "surpriza" masina nu mai scotea nici macar cei 280cp cu care venise.......intr-un tarziu dupa niste reglaje citez "groso modo",Domnul Florin reuseste sa-mi arate pe monitor 290cp dar la o presiune de 1.2Bar.

Vazand ca nu "apar caii" si trecand peste maniera ,total neprofesionala ,in care s-a lucrat la masina,ii spun D-lui Florin(MT) sa-si scoata unicipul si sa-mi monteze injectoarele stock innapoi pentru simplul motiv ca nu sunt multumit de ceea ce a realizat.

Nici o problema pana aici dar la final vine si factura pentru ceea ce se lucrase la masina.Eram constient ca va trebui sa platesc pentru montajul pompei si al regulatorului de presiune dar din nou surpriza ....Total de plata 800RON din care am primit o reducere de 200RON pentru ca un mecanic priceput angajat la MT mi-a spart radiatorul de apa.

Cand am cerut lamuriri in legatura cu devizul de lucrari si radiatorul spart am primit urmatoarele explicatii:-eu nu fac munca voluntara,am de platit salarii,ti-am tinut masina 2 zile pe elevator pana mi-a facut strungarul o teava cu filet,am sunat in USA ca nu stiam cum se monteaza regulatorul,am pierdut timp.Aaaa si radiatorul probabil era copt.....


La final am testat din nou masina care fata de primul test avea in plus doar pompa de benzina si a scos 285cp la 0.9BAR.


Eu sincer am ramas profund dezamagit de aceasta experienta si am vrut sa stie toata lumea pentru ca dupa parerea mea ceea ce a facut Florin(MT) cu mine,se numeste simplu JAPCA.

Astept cu deosebit interes sa vad cum evolueaza acest thread.
__________________
GTA is offline  
Old 20-02-08, 22:01   #2
naka66vio

Stage 5
 
naka66vio's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 2,571
Member of:
[SKODA]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

pai da.parca nu demult erai unul care ii lauda pe cei de la master tuner.nu stiu ce sa petrecut cu masina ta dar daca este asa intradevar este mare rusine.nu ma indoiesc de profesionalismul lor pt ca am vazut aici niste proiecte f reusite de ei care sunt cam unicat in ro.imi pare rau pt ceea ce ai patzit si vrea sa reusesti sa faci masina sa mearga la adevarata valoare si la care tiai propus pt ceea ce ai modificat la ea
__________________
REVO ST3,APR RSC exhaust,ITG intake,Sachs Perfomance Clutch with SMF,QUAIFFE lsd,update breather kit,FORGE dv&bov,NEUSPEED dog bone,NEUSPEED rear sway bar link,H&R sway bars,EIBACH pro kit springs,BILSTEIN B8 shock absorber,VDO TURBO boost gauge,OZ ULTRALLEGERA 18"rims with MICHELIN PS2,AUTOTECH HPFP,S3 brakes pads DS2500,S3 intercooler,FORGE twincooler,IE rods,KO4 turbo,S3 injectors,S3 camshafts,RS4 FPR VALVE,Wot box,Boost controler,MOTUL fluids,CARBON LOOK.etc
naka66vio is offline  
Old 20-02-08, 23:13   #3
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Nu de mult vorbeam de standul lor.......niciodata nu am vorbit despre capacitatea lor de a modifica motoare.Am vazut si eu acele proiecte despre care vorbesti tu si sunt curios de ce mai sunt acele masini inca in garajul de la MT......

Dar eu am deschis acest thread pentru a discuta cazul meu in particular si nu alte proiecte.
GTA is offline  
Old 21-02-08, 00:39   #4
MadCow

Stage 5
 
MadCow's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 700
Member of:
[Opel]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

imi pare rau de experienta nefericita. si eu am avut probleme cu cei de la Racing Nick care mi-au livrat evacuarea in 3 luni, cu plata facuta in avans. probabil ca asta e calitatea serviciilor oferita de tunerii romani.
__________________
Opel Astra GTC OPC
MadCow is offline  
Old 21-02-08, 00:50   #5
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Este si asta intr-adevar o mica problema dar imagineaza-ti cum te-ai fi simtit daca dupa cele 3 luni de asteptare primeai o alta evacuare decat ceea ce ai platit iar constatandu-se acest lucru ,ti-ar fi imputat transportul tur-retur pentru comanda gresita + un eventual comision ca s-a stresat omu` sa-ti aduca piesa de care aveai nevoie .
GTA is offline  
Old 21-02-08, 08:49   #6
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

GTA, cu atatea modificari de ce pierzi vremea cu chip si piggyback? Pune un Stand Alone si o sa ai rezultate mia buna, plus ca are si multe facilitati ce originalul nu are.
Hexer is offline  
Old 21-02-08, 11:40   #7
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
GTA, cu atatea modificari de ce pierzi vremea cu chip si piggyback? Pune un Stand Alone si o sa ai rezultate mia buna, plus ca are si multe facilitati ce originalul nu are.

Pai exact asta o sa fac ....o sa pun un Haltech E6
GTA is offline  
Old 21-02-08, 15:36   #8
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Eu personal iti inteleg nemultumirea. Toti avem asteptari atunci cand ne ducem la " doctor", de genul la restaurant sa savurezi si sa te saturi, la doctor sa te faci bine, la disco sa cunosti fete misto, iar la firma de tuning sa pleci cu masina mai puternica. Este adevarat faptul ca masina ta a plecat asa cum a venit sau minimal mai puternica, desi tu ai dat bani. Cand ai venit la noi am masurat masina si am constatat faptul ca dupa un maxim de putere onorabil de 290 cp la 5500 rpm, puterea scadea abrupt desi presiunea era constant 0.9 bar, vorbeam de o turbina mare, o evacuare libera, un traseu de intercooler bine lucrat. Am suspectat reglajele amestec si avans, intrucat presiunea era manual reglata la 0.9 si repet era aprox. constanta 5500 - 7300. Tu ne-ai cerut sa iti montam injectoarele mai mari, pompa mai mare, un alt debitmetru, un regulator raising rate mai special argumentand ca ala original oricum nu merge cu pompa aia mare, ca "se da peste cap", lucru pe care l-ai fi incercat si nu aveai presiune in rampa. Piesele le aveai tu, noi ne-am angajat sa ti le montam, sa-ti punem Unichip ca sa facem aceste injectoare sa mearga intrucat din literatura si experientele tale cu diversi proprietari de LET cu injectoarele originale nu poti merge mai departe...

Ca sa-ti montam pompa a trebuit sa facem la strungarie niste piese, lucru care a durat, un om de-al nostru a facut drumurile respective, el avand salariu si masina lui consumand benzina. Ca sa-ti montam regulatorul a trebuit sa facem alte piese la strung asa incat sa vina pe furtunele tale de benzina, chiar a trebuit sa mai facem inca odata o piesa intrucat nu a iesit cum trebuia. Tot ca sa montam acest regulator special am mai dat si niste telefoane in USA, e adevarat. Ca fapt divers el e facut de firma lui Gorky Bell, cu care am avut onoarea sa vorbesc la telefon cu ocazia informarii mele cu privire la instalarea lui corecta. Am mai montat un soclu de solda lambda cu capac asa incat sa poata verifica AFR oricand ar trebui. Si vezi inainte sa te lansezi in afirmatii ca au mai fost si niste filtre, coliere, furtune si alte nimicuri care sunt pe bani din pacare...

Dupa toate acestea am instalat Unichipul si am facut teste cu masina. Din start se punea problema obtinerii unei puteri care sa nu mai cada dupa 5 500. Am constatat ca acest lucru nu se datora reglajelor amestec avans boost, ci eficientei volumetrice a acestui motor. Dupa cum ti-am recomandat solutia e in schimbarea axei de admisie sau in devansarea ei. Deci singura solutie pentru ca motorul asta sa faca o putere rezonabil mai mare, tu evaluand ca ai vrea 350 cp, este sa crestem presiunea. Tinanad cont ca nu aveai alt arc pentru Waste gate si ca electronic nu putea face mai mult de 1.1 bar in loc de 0.9 cu cat mergeai inainte chiar daca suflai in el direct cu presiunea din admisie, precum si ca nu considerai o varianta sa umblam la distributie, alura curbei ramanea constanta. Deci cresterea finala de putere urma sa fie de 20-25 cp dupa ce am fi pierdut 2-3 ore pe dyno ca sa setam motorul cu noile injectoare cu 50 % mai mari, lucru pe care tu il considerai inacceptabil pentru 500 E, opinie pe care o respect. Ai hotarat ca vrei sa renunti si noi ti-am dat jos Unichip-ul si boost controlul electronic. Pentru celelalte lucrari ai fost insa facturat, lucru de care nu inteleg sa-mi fie rusine, iar facturile sunt in poza de mai jos. Masina ta a blocat un elevator 2 zile pentru stuturile care-ti lipseau si a stat niste ore pe dyno, lucru pe care in final nu l-ai platit. Ca ti s-a rupt un stut la radiatorul tau de 10 ani probabil nu ma obliga sa-ti iau unul nou, ci sa ti-l repar cum am si facut. Omul care a lucrat la masina ta are o diploma de inginer de autovehicule, lucreaza de 3 ani la MasterTuner, are scoala de pilotaj Titi Aur absolvita, deci putem sa consideram ca e suficient de calificat ca sa nu fi abuzat de stutul tau posibil rascopt. Pe de alta parte daca vrei sa faci tuning ieftin fa-l acasa asa cum fac WPP si altii, care vin la mine ca prieteni ca isi regleaze masina pe dyno. Ar fi OK daca si tu mi-ai arata macar atat respect cat iti arat eu tie, si daca ai fi dispus sa intelegi ca tuningul electronic se supune zeului motor, pentru ca cp nu stau inchisi in chipuri sau cutii, acolo doar avans,...

Concluziile mele legate de motorul tau (pe care nu le meriti ...) sunt ca chipul pe care il aveai deja pe masina isi face treaba rezonabil pentru presiunea asta ca avans(av verificat avansuri diferite cu Unichip), ca AFR-ul e sarac aprox 13-13.5 la 0.9 bar, pentru ca debitmetru e deja in afara rezolutiei, dar pe care poti sa-l suplinesti usor cu regulatorul nou daca pui AFR din nou pe masina fara sa mai cheltui alti bani pe electronica, iar daca vrei chiar sa ai o putere medie decenta sa lucrezi al axe.

ing Florin Bujgoi
GM MasterTuner
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	il20let1.jpg
Views:	1036
Size:	219.3 KB
ID:	459604   Click image for larger version

Name:	il20let2.jpg
Views:	524
Size:	142.3 KB
ID:	459605  
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81

Last edited by MasterTuner; 21-02-08 at 15:41.
MasterTuner is offline  
Old 21-02-08, 19:22   #9
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Pai hai sa detaliem putin D-le Florin ........

De ce a trebuit sa platesc eu manopera pentru :

1.Injectoare...de 2 ori
2.Sonda AFR
3.Testare dinamica

Acestea au fost operatiuni care se presupune ca trebuiau sa te ajute la reglarea motorului si obtinerea unei puteri superioare....lucru care nu s-a intamplat.

Si de ce a trebuit sa paltesc 25ron pentru 10 coliere care au fost de fapt 7.....cu care ai inlocuit 4 coliere originale GM cu acele chestii de unica folosinta.

De ce a trebuit sa platesc 12 RON pentru un niplu(aerisitor frane) pe care tu l-ai sudat (si lasat acolo)de evacuare ,astfel eu va trebuii sa cheltui alti bani pentru inlaturarea lui si astuparea gaurii ramase.

Si cum adica 100RON 3 fittinguri facute la strung,fittinguri care ar trebui sa existe pe stoc la orice firma de tunning care modifica motoare.

Si cum adica 10ron manopera "conectori pompa benzina"....adica tu dupa ce m-ai taxat 100Ron pentru confectionarea a 3 fittinguri,ma mai taxezi inca 10ron pentru ca ai insurubat fittingul in pompa de benzina plus inca 63RON manopera pentru montajul pompei pe masina.

Iar in legatura cu radiatorul cred ca ai uitat sa taxezi si POXIPOL-ul folosit la repararea acestuia,radiator pe care eu va trebui sa-l inlocuiesc si care costa 1400RON.


Iar deficienta aia volumetrica de care vorbesti tu este doar o scuza.O sa-ti demonstrez foarte curand ca masina va avea o curba de putere optima dupa o scurta interventie asupra softului existent,si dupa montarea Haltech-ului masina va depasi acei 290cp optinuti de tine la 1.2BAR(nu la 0.9 cum ai spus),fara vreo alta interventie asupra motorului.

PS.Preturile practicate de tine si mai ales strategia de aplicare a acestora ii baga in ceata pana si pe cei de la Porsche Romania.
GTA is offline  
Old 21-02-08, 20:14   #10
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Quote:
Originally Posted by MasterTuner View Post
Pe de alta parte daca vrei sa faci tuning ieftin fa-l acasa asa cum fac WPP si altii, care vin la mine ca prieteni ca isi regleaze masina pe dyno.



Concluziile mele legate de motorul tau (pe care nu le meriti ...) ca AFR-ul e sarac aprox 13-13.5 la 0.9 bar, pentru ca debitmetru e deja in afara rezolutiei, ing Florin Bujgoi
GM MasterTuner

Dupa cum vezi in semnatura si dupa cum ai vazut si pe masinam piesele alea au costat aproape 9000E + 1500E noua cutie de transfer......asa ca pot spune ca nu prea ma pasioneaza tuningul ieftin.Dar asta nu inseamna ca trebuie sa platesc eu pentru ca x firma de tuning sa faca experimente si sa invete meserie, pe masina mea si cu banii mei ,experimente care la fel de bine puteau duce la distrugerea motorului sau cel putin a anumitor componente.


Ce nu ai stiut tu, si se vede si din afirmatia de mai sus,este ca in full throtle ECU nu mai tine cont de debitmetru si lucreaza dupa harta de boost.
GTA is offline  
Old 21-02-08, 20:47   #11
mpa
Registered

Stage 5
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,943
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Deci daca tu ai dat 10500 doar pe tuning la masina aia si un radiator cum aveai tu costa 1400 RON.
Deci acum serios hai sa revenim nitel la realitate.
Ai vazut ca nu am zis nimic pana acum, si eu sunt client MT si nu vreau sa iau partea dar deja exagerezi.
mpa is offline  
Old 21-02-08, 21:05   #12
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Quote:
Originally Posted by mpa View Post
Deci daca tu ai dat 10500 doar pe tuning la masina aia si un radiator cum aveai tu costa 1400 RON.
Deci acum serios hai sa revenim nitel la realitate.
Ai vazut ca nu am zis nimic pana acum, si eu sunt client MT si nu vreau sa iau partea dar deja exagerezi.
Poate incerci sa fii putin mai exact pentru ca sincer nu prea reusesc sa-mi dau seama ce vrei sa spui....

Nu vad ce lagatura exista intre pretul radiatorului si restul pieselor .

Ai fi surprins sa afli ca de exemplu o pompa de servo costa 2800RON,o turbina K16 costa 6000RON,un debitmetru costa 2500RON,iar o cutie de transfer costa 4000E.....si pot comtinua in maniera asta

Last edited by GTA; 21-02-08 at 21:09.
GTA is offline  
Old 21-02-08, 21:33   #13
mpa
Registered

Stage 5
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,943
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Poate incerci sa fii putin mai exact pentru ca sincer nu prea reusesc sa-mi dau seama ce vrei sa spui....

Nu vad ce lagatura exista intre pretul radiatorului si restul pieselor .

Ai fi surprins sa afli ca de exemplu o pompa de servo costa 2800RON,o turbina K16 costa 6000RON,un debitmetru costa 2500RON,iar o cutie de transfer costa 4000E.....si pot comtinua in maniera asta
Faptul ca radiatorul tau nu era nou si faptul ca un radiator de VR6 e 500 RON. Nu vad de unde diferenta pana la un radiator de 1400 RON. Mai ales ca stiu ca piesele de Opel sunt ingrozitor de scumpe.
In al doilea rand tu ai bagat peste 10.000 euro in motor doar daca ai piese custom titanium - iridium.
mpa is offline  
Old 21-02-08, 21:54   #14
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Quote:
Originally Posted by mpa View Post
Faptul ca radiatorul tau nu era nou si faptul ca un radiator de VR6 e 500 RON. Nu vad de unde diferenta pana la un radiator de 1400 RON. Mai ales ca stiu ca piesele de Opel sunt ingrozitor de scumpe.
In al doilea rand tu ai bagat peste 10.000 euro in motor doar daca ai piese custom titanium - iridium.


Este irelevant ceea ce spui tu...ca fapt divers un radiator de SFI este 400RON....nu vad de unde analogia dintre VR6 si C20LET.

Nu am deschis acest topic sa discut cati bani am bagat in masina,si nu in motor,iar daca ai vreo nelamurire poti lua lista de piese din semnatura mea si sa incerci sa aflii preturile lor.

Nu am spus ca vreau radiator nou,dar nici cu ala lipit cu poxipol nu pot umbla.....domnul Florin daca vroia sa-mi repare radiatorul trebuia sa-i schimbe capacul pe care se afla acel stutz rupt de el......

Iar caterinca aia cu titanium-iridium poate o faci si tu cu altii de la grupa mica.....nu de alta dar nu stiu daca ai observat ca nu obisnuiesc sa-mi tunez masina cu piese de la dezmembrari.
GTA is offline  
Old 21-02-08, 21:58   #15
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Calibra Turbo--Misiune Imposibila la Master Tuner

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Ai fi surprins sa afli ca de exemplu o pompa de servo costa 2800RON,o turbina K16 costa 6000RON,un debitmetru costa 2500RON,iar o cutie de transfer costa 4000E.....si pot comtinua in maniera asta
Acuma sa nici nu exageram...ori ca te au fraierit si ai pltit mult ori vrei sa te dai victima...un KKK16 sa coste ~2000 de euro...cam scump nene...cu atat cumperi cel mai scump de la Garrett/kkk/greedy/hks pentur un motor de 2.0
Debitometru sa coste cam 800 de euro...cu atat cumperi MAP impreuna cu un stand alone VEMS programat...
Sau radiator sa costa 500 de euro...cu atata cumperi una de presiune mare din Al in totalitate cu suprafata dubla...

Nu e cazul sa aruncam cu sume extraordinari...ca nu e cazul.
Hexer is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -