04-02-11, 09:59
|
#1
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
LANCIA FULVIA 1600 HF
O noua runda de setari pentru un vehicul istoric inscris in copetitiile de viteza pe traseu montan.
https://www.youtube.com/watch?v=wXMhqheE5iw
https://www.youtube.com/watch?v=T_wkXzjKhMs
Aici sunt imagini din sesiunile mai vechi:
Urmeaza imaginile de la ultima setare, care a aduc un aport important de putere pentru un motor de 1600cc, +10% .
Last edited by SEBASTIAN; 04-02-11 at 10:05.
|
|
|
04-02-11, 13:10
|
#2
|
Suzuki Driver
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of: [Suzuki] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Foarte frumoasa masina. Proprietarul e acelasi?
Daca tot suntem la "dyno tuning"....cat a scos cu noile carburatoare?...o fisa ceva...daca se poate. Cuplul ar trebui sa fie interesant
__________________
![](https://forum.4tuning.ro/signaturepics/sigpic61973_2.gif)
If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
|
|
|
04-02-11, 16:49
|
#3
|
Stage 1
Join Date: Jan 2006
Posts: 21
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
O masina deosebita, o legenda pentru adevaratii pasionati.
|
|
|
05-02-11, 23:54
|
#4
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Quote:
Originally Posted by Bong
Foarte frumoasa masina. Proprietarul e acelasi?
Daca tot suntem la "dyno tuning"....cat a scos cu noile carburatoare?...o fisa ceva...daca se poate. Cuplul ar trebui sa fie interesant
|
Carburatoarele nu sunt noi ci arata ca noi.
Au fost trimise la reconditionat in Germania si au venic chiar destul de bine reglate.
La o astfel de masina cuplul este penalizat fiind importanta puterea.
Nimeni la curse nu sta sa vada cuplul maxim, cursa se desfasoara in mare parte cu mult peste aceasta turatie de cuplu.
Valorile pentru aceasta masina momentan sunt confidentiale.
Proprietarul a ramas acelasi Dl. Tariceanu, un cunoscut om politic cu inclinatii liberale.
Quote:
Originally Posted by miron_tdi
O masina deosebita, o legenda pentru adevaratii pasionati.
|
Cu siguranta asa este, a scris istorie si inca mai are ceva de spus.
|
|
|
07-02-11, 11:07
|
#5
|
VW Driver
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 736
Member of: [VW]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN
Valorile pentru aceasta masina momentan sunt confidentiale.
|
Fara supărare, respect ce faceţi voi acolo, dar care mai este rostul topicului dacă nu prezinţi fişa dyno?
Presupun că ăsta este rostul acestei secţiuni, de a vedea valorile modificărilor aduse maşinii, nu doar pentru a ne prezenta maşinile care vă ajung pe mānă.
__________________
Golf mk2 Gti 16v
|
|
|
07-02-11, 11:10
|
#6
|
![](/images/ranks/4ti.gif) ![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Cuplul maxim e petnur care toti bagam banii si timpul in moatore...nu puterea, ca ea se calculeza din cuplu si turatie...
Cred ca ai vrut sa spui ca la motorul asta cuplul maxim e mai sus decat la unul normal, aproape de puterea maxima...cum e sin normal la o masina de curse. Cu taote asta parere mea ca nu are cuplu maxim mia mult de 170-180Nm si astfel dupa sunet are cam 150-160 cai
In schimb mi se pare ca trompetele isprea lungi daca nu dorim puterea maxima peste 8000 rpm...care nu era cazul la acesta.
Last edited by Hexer; 07-02-11 at 11:12.
|
|
|
07-02-11, 21:08
|
#7
|
![](/images/ranks/5.gif) Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 293
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
in competitii nu prea conteaza cat este cuplul maxim ci puterea, alias caii putere, pt ca se merge foarte turat, deasupra cuplului maxim.
|
|
|
07-02-11, 21:16
|
#8
|
![](/images/ranks/4ti.gif) ![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Doamne ajutama de experti....
puterea este calculat din cuplu si turatie...
Iar cuplul maxim o pui unde vrei pe plaja de turatii prin modificarea axei, admisie, evacuarii, compresiei...
De asta motoarele de circuit au putere mai mare decat cele de rally asfalt, si cele de rallycross si mia putina putere, dar cuplu assemanator, dar amplasat pe o alta plaja de turatii...
|
|
|
07-02-11, 21:57
|
#9
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Quote:
Originally Posted by Hexer
Doamne ajutama de experti....
puterea este calculat din cuplu si turatie...
Iar cuplul maxim o pui unde vrei pe plaja de turatii prin modificarea axei, admisie, evacuarii, compresiei...
De asta motoarele de circuit au putere mai mare decat cele de rally asfalt, si cele de rallycross si mia putina putere, dar cuplu assemanator, dar amplasat pe o alta plaja de turatii...
|
Hexer dragule, cifrele oferite de tine sunt o pura fantezie lafel ca si abordarea prin care tragi concluzii dupa filmulete.
La un motor de acest tip este foarte greu sa obtii o valoare de cuplu mai mare jos si putere sus, adica sa mentii cuplul.
Cuplul unei masini de F1 este foarte mic in comparatie cu performantele ei dar daca inmultesti ceva cu 20 000 da foarte mult.
Quote:
Originally Posted by law53
in competitii nu prea conteaza cat este cuplul maxim ci puterea, alias caii putere, pt ca se merge foarte turat, deasupra cuplului maxim.
|
Este o remarca corecta.
Cuplul maxim poate fi mai mic in zona de maxim, dar cuplul la turatia respectiva cea de putere trebuie sa fie mai mare. Varful de cuplu poate fi mai mic dar puterea mai mare la final.
Pentru o mai buna intelegere se poate discuta concret folosind urmatoarea formula:
P(KW)= C(Nm) x N(RPM)/ 9549
|
|
|
07-02-11, 22:14
|
#10
|
![](/images/ranks/4ti.gif) ![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN
Hexer dragule, cifrele oferite de tine sunt o pura fantezie lafel ca si abordarea prin care tragi concluzii dupa filmulete.
|
La un motor de acest tip este foarte greu sa obtii o valoare de cuplu mai mare jos si putere sus, adica sa mentii cuplul.
Cuplul unei masini de F1 este foarte mic in comparatie cu performantele ei dar daca inmultesti ceva cu 20 000 da foarte mult.
Deci confirmi ce spuneam mai sus ![icon_rolleyes2](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_rolleyes2.gif) , iar daca nu are puterea ce spunema eu mai sus, ceva nu e in cap la acest motor...cel putin dupa trompeta si carb trebue sa scaota undeva intre 150-160 cai undeva intre 7200-7700rpm.
F1 avea 270Nm la v10 si un bmep 14.3 bari...
|
|
|
10-02-11, 13:49
|
#11
|
![](/images/ranks/5.gif) Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 293
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Quote:
Originally Posted by Hexer
Doamne ajutama de experti....
puterea este calculat din cuplu si turatie...
Iar cuplul maxim o pui unde vrei pe plaja de turatii prin modificarea axei, admisie, evacuarii, compresiei...
De asta motoarele de circuit au putere mai mare decat cele de rally asfalt, si cele de rallycross si mia putina putere, dar cuplu assemanator, dar amplasat pe o alta plaja de turatii...
|
da fratele meu, dar in rally nu prea intereseaza pe nimeni unde este cuplul maxim, pt ca turatiile stau desupra culpului maxim, se merge foarte turat.
normal ca puterea se calculeaza din cuplu si turatie.
__________________
bmw 530 & cali turbo+++
|
|
|
10-02-11, 17:06
|
#12
|
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
![icon_clap](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_clap.gif) asta era ideea.
|
|
|
10-02-11, 19:12
|
#13
|
Oltcit Driver
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Presupunand ca s-a plecat de la 132 de cai cat avea cea mai puternica varianta de raliu foarte multi cai in plus n-ar fi putut avea ![Laughing](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_lol.gif) iar cuplul sper sa ma insel dar 170Nm cu cea mai mare generozitate....
Poate se hotaraste domnul Tariceanu sa divulge marele secret mare...
|
|
|
10-02-11, 19:39
|
#14
|
![](/images/ranks/4ti.gif) ![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of: [4Tuning International]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Quote:
Originally Posted by law53
da fratele meu, dar in rally nu prea intereseaza pe nimeni unde este cuplul maxim, pt ca turatiile stau desupra culpului maxim, se merge foarte turat.
normal ca puterea se calculeaza din cuplu si turatie.
|
La motorul de rally macadam cuplul maxim e pe la 5300-5800, cel de asfalt 6000-6300 iar puterea maxima undeva la 7500-8000 respectiv 7700-8200.
La cele de circuit cuplul maxima cam la 7000-7300 iar puterea maxima la 8300-9000, depinde de clasament, la fostii DTM puterea maxima iesre la 9500 si cuplul maxima la 8300.
Despre ce vorbim...sa nu uitam ca mai e si cutia de viteza, care la fiecare schibmare e bine sa nu pica mai mult decat de la puterea maxima la cuplul maxim, de asta is de aruncate cutiile de strada, care pica intre trepte 4500-2800, prectic nu o poti folosi cu un motor facut ca pica sub cuplul maxim si nu ai putere sa accelerezi.
Se poate observa faorte bine rapoartele la cutii care difera de la macadam, la asflat si circuit reflectand unde are cuplu maxim si putere maxima motorul.
Cred ca era destul de usoara explicatia de ce e prostie sa vorbim ca cuplul e la turatii mici, ca la mine 6000 nu e putin, sa nu comapram motorarele du curse cu cele de strada ca e diferenta extrem de mare, aici ne intereseaza numai un interval unde merge motorul bine, sub care nu circuli numai cand pornesti sau nu te stii...
|
|
|
10-02-11, 22:57
|
#15
|
Audi Driver
![](/images/ranks/6.gif) Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: LANCIA FULVIA 1600 HF
Aici nu mai este vorba atat de mult de cifre cat de ceea ce reprezinta masina aia, ca exista si ca e intreaga.
O legenda functionala mai rar pe la noi
__________________
Stock is for woosies ![icon_rolleyes2](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_rolleyes2.gif)
Smoking is for woosies ![icon_rolleyes2](https://forum.4tuning.ro/images/smilies/icon_rolleyes2.gif)
The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
|
|
|
|
|