Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning

Dyno Tuning Colectie de grafice Dyno: Afla cati cai au castigat altii in urma modificarilor, si cum.

Reply
 
Thread Tools
Old 13-02-06, 21:38   #1
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Discutii generale despre dyno

Am facut acest topic pentru a nu se mai face (a nu face) offtopic pe topicurile cu diverse masini.

Eu as avea o intrebare, s-au facut teste de putere (sa se observe puterea la motor si la roti) la o masina in toate sau mai multe trepte de viteza? (am vazut un dyno la o masina unde a taiat alimentarea in a 5a si a fost facut dyno intr-a patra)

intreb asta pentru ca in cazul in care pregatesti o masina exclusiv pentru liniute, eu cel putin schimb treptele 1 2 3 si putin din 4, practic nu te interseaza ce se intampla pe treapta 5 6 (si dynourile prezentate aicea banuiesc ca sunt facute in ultima treapta de viteza)

nu stiu sigur daia am si pus intrebarea de mai sus, dar banuiesc ca este o diferentza intre treptele de viteza, de la pierderile din transmisie pana la \"sarcina\" in care se afla motorul.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 14-02-06, 10:15   #2
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default

Treapta de viteza mai mare= viteza mai mare= timp de masurare mai mare. Daca e turbo si o masuram intr-a doua nu are timp turbina sa dezvolte presiune. Imagineaza-ti ca atunci cand accelerezi motorul in gol pui toata puterea(nu la a ta ca e turbo si nu ai presiune ) doar ca sa accelerezi motorul in gol, deci puterea la volanta = 0. Deci pentru o citire corect trebuie ca testul sa aiba peste 10 s. Asta inseamna nu inseamna sa pui neaparat LOGANUL intr-a cincea ca vom sta 30 de secunde...La MUSTANG intr-a cincea intra limitatorul de viteza. Testul ala e totusi ff interesant pt ca desi masina avea peste 250 de cp nu era nici o diferenta e putere intre a 4-a si a 5-a. Semn ca rolele noastre de 230 kg una sant destul de grele.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 20-02-06, 16:48   #3
SiloS@1300

Stage 5
 
SiloS@1300's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 727
Default

Cat costa o testare dyno ?

Nu exista reducere pentru mai multe testari ? Poate unii vor sa isi testeze masina inainte de modificari si dupa ...
SiloS@1300 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-06, 19:47   #4
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default

Pretul este de 50 de euro in care intra 4 testari fara sa mai desfacem masina de pe dyno. Daca trebuie sa pleci ca sa modifici atunci e de discutat.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 21-02-06, 21:12   #5
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default

Puterea care apare pe grafice e puterea estimata la volant. Puteti posta si puterea efectiva la roata?
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 23-02-06, 04:45   #6
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"einstein1984\"
Puterea care apare pe grafice e puterea estimata la volant. Puteti posta si puterea efectiva la roata?
sigur ca da
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 23-02-06, 07:43   #7
mertan

Stage 5
 
mertan's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 2,324
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

daca eu am in talon 95 de kilowatzi. pe dino va scoate mai mic la roata?
mertan is offline   Reply With Quote
Old 23-02-06, 09:39   #8
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default

Sigur, pentru ca exista pierderi in cutie de 1-3 % si in anvelope de14-45%, in functie de talonul anvelopei si de treapta de viteza. Pierderile in anvelopa depind de patratul vitezei, evident intr-a cincea ai cele mai mari pierderi. Dar puterea l volanta masurata pe dyno la noi nu depinde de trapta de viteza sau anvelope pt ca e o scula de calitate care evalueaza exact aceste pierderi. A se vedea masuratorile de la Mustang unde sant 2 cu a patra si una cu a cincea.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 23-02-06, 11:35   #9
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default

Vazusem o reclama la un dinamometru de sasiu care nu avea probleme cu pierderile de la anvelope. Masina se punea pe capre, iar la rotile motoare se cuplau niste pompe hidraulice. Era o scula interesanta.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 23-02-06, 20:22   #10
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default

Foarte interesanta si la fel de scumpa, 80 000 euro pentru 4WD...
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 08-05-06, 18:34   #11
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Discutii generale despre dyno

In legatura cu NX-ul
se pot oferii niste informatii aproximative despre cat tine o butelie

adica o butelie de 5l in cazul in care exista shoturi de 100 montate pe masina, cam cate curse tine ?

sau ceva de genul exemplului dat de mine
200SX is offline   Reply With Quote
Old 09-05-06, 10:42   #12
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Discutii generale despre dyno

0.3 kg/100 cp/ 10 s.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 09-05-06, 14:36   #13
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Discutii generale despre dyno

Dar cate kg de gaz intra in butelia de 5 l? Presupunem un Fire&Ice controler instalat.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-06, 23:18   #14
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default Re: Discutii generale despre dyno

Buteliile de nitro sunt in lb, adica 10 sau 15 lb cele mai comune. Asta inseamna 4,5 kg(nu litrii) sau aprox 6.,5 kg aia mare.
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 11-05-06, 18:04   #15
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Discutii generale despre dyno

Pai 200SX a zis 5l, nu 5lb mai sus. Merci de informatie.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -