Din pacate graficele de la Computest nu pot folosi la nimic. Spun din pacate ca m-ar fi scutit pe mine sa mai bag alte 26 000 de euro ca sa-mi iau al doilea rand de role pt 4WD. Graficele au puterea si turatia pe aceeasi axa OY iar pe OX viteza
. Sant prieten cu directorul de acolo si am incercat sa pricep si eu graficele, fara izbanda. De ex pe graficul anterior cuplu max masurat e la 3470 rot/min iar puterea max la 3963 rot/min. La putere rot/min sant OK dar la cuplu e teoretic aberant, tot aparatul specificand ca normal ar fi la 1900
Dupa asta tinand cont ca e manuala transmisia, inseamna ca turatia si viteza sant direct proportionale. daca imparti 3470 la aprox 80 km/h cum arata pe grafic si apoi 3963 la 120 km/h obtii odata 43,3 apoi respectiv 33,025
Eu am trei teste de la ei si respectiv de la mine cu aceleasi trei masini. Primele doua una a fost mai tare la ei cu 15% , a doua mai tare la mine cu 12% IAR A TREIA, um X TRAIL, identic 140 cp cand am masurat 2WD, apoi am masurat-o 4WD si a scos 148
Sebi zice dealtfel ca ce a masurat el, Peugeot RC si Nissan Z350 au iesit tot pe acolo. Oricum ce e clar ca graficele nu au nici o relevanta sau logica, puterea si cuplu maxime fiind un reper.