Inteleg ca nu ai gasit nimic...
Mai jos este un link cu premiile Best engine of the year de-a lungul anilor.
Motorul produs de Toyota/Yamaha a castigat sectiunea 1.4-1.8 in anul 2002
clasandu-se apoi in urmatorii ani printre primele cinci motoare la aceeasi clasa,ceea ce mie personal mi-a spus multe despre acest motor.
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html
Motorul a echipat trei modele Toyota:Celica TS,versiuni diferite de Corolla in SUA,Australia,Japonia,Europa si Scion in SUA cu la fel de diferite trepte de putere si cuplu;cele mai puternice versiuni fiind cele pentru Europa si Japonia.
Urmare a unui parteneriat cu Lotus acesta este pus si pe o varianta de Elise.
Acelasi motor este folosit de Lotus si a Toyota Europa
pentru ai atasa un compresor mecanic cu trepte diferite de putere ;Dar,atentie! PLAJA DE TURATIE RAMANE NESCHIMBATA ,PUTEREA MAXIMA ESTE ATINSA LA 8,000 Rot/MIN.Hm!Interesant nu?Eu nu prea cunosc la ora asta multe motoare ajutate de compresoare mecanice care sa aiba un raport de compresie de 11.5 si sa suporte turatii de peste 8,000.
.
Am discutat si subiectul pierdere putere/cuplu pe dino.
Mi-i s-au spus urmatoarele:
- unele modele, Corolla indeosebi au filtre de aer extraordinar de restrictive;
- motoarele cu turatie ridicata sunt cunoscute ca "nu dau tot ce pot" pe dino
- pierderile de transmisie foarte mari tipice modelelor Toyota.
Ce ar fi teoria fara un DRIVE -TEST?
Raspunsul e simplu:MOTORUL ESTE FABULOS!Daca primea si cutia de pe Type R si nu avea ESP care sa iti taie distractia.........
In ceea ce priveste intrebarea pe care ti-o puseseam, am primit raspunsul:
Dino-ul tau arata maxime de putere si cuplu peste 170!