NOS e concurenta lu' Nitrous Expess, asa ca hai sa le spunem nitrous la sisteme care le implica pe toate. Hai sa lamurim ce si de ce se poate strica cu nitous.
1.Nitrous iti da mai mult oxigen. Daca nu adauga si extra benzina in afara ca nu creste puterea cresc temperaturile din camera de ardere, apar detonatii si foarte posibil se sparge sau topeste vreun piston. Asta pt ca amestecul devine sarac. NX sant gandite sa mearga mai degraba bogat decat sarac, ceea ce e o forma de protectie. Se poate intampla ca pompa ta de benzina sa nu mearga OK intr-o zi sau filtru tau sa fie colmatat si sa nu ai debit, scade presiunea in sistem, problema. Noi lui Zetemte i-am instalat si un Fuel Pressure Safety Switch care e optional si care taie comanda la solenoizi dc presiunea de benzina e mai mica de 35 psi, 2,4 bari. Noi la fiecare instalare verificam AFR (amestecul) cu sonda noastra mobila ca sa doublecheque...
2. dc depasesti turatia maxima la care ECU de la motorul tau taie injectia(majoritatea taie aprinderea) se intampla acelasi fenomen de mai sus, merge sarac si nu ii place de loc
3. Chiar daca amestecul e optim dar noi vrem sa ii dam unui motor altfel in stare foarte buna o putere mai mare de doua ori si chiar daca nu depasim puterea maxima sant 99% sanse sa iasa o biela prin bloc. 99% din motoarele aspirate stock rezista fara probleme la +35-40% nitro. Daca e turbo si mai mult, exemplu Subaru STI care sant si la noi fara modificari interne de aprox. 500 de cai, ea fiind standard 265, si 500 tot timpul, nu 20 de secunde. Japonezele aspirate rezista OK pana la 50% zic alti dealeri NX. Toate motoarele sant facute sa reziste la puteri mult mai mari din ratiuni de fiabilitate si uzura.
4. Solenoizi sant ganditi sa mearga 60 secunde dupa care au nevoie de 3 minute de pauza, dupa care poti folosi din nou.
6. Daca vrei tu sa ii dai putere dubla sau mai mare tb. sa ai in vedere din start pistoane si biele forjate( 1500 euro pret minim de pornire), garnitura de chiulasa speciala, avans intarziat, benzina de curse, instalatie de nitrous cu bottle heater si cu manometre ca sa stii exact ce se intampla, dar asta ca idee, hai mai intai sa ne jucam cu ce avem si ce stim
7. cumparati-va sisteme de la noi si va mai spun trucuri.
Daca sint de calitate(NX), daca sant instalate OK(MASTERTUNER) si daca nu vrei sa te bati cu M3 cu o Solenza pt ca ai nitrous te vei juca mult si bine, si vei vinde masina cand te vei plictisi de ea scotindu-i in prealabil instalatia ca sa o pui pe noua ta masina. Ganditi-va ca e o mare industrie care nu s-ar fi dezvoltat daca multi clienti ar fi avut cosmaruri cu biele rupte, pistoane topite si familii infometate ca sa fie reparate daunele pricinuite de nitrous.
Dar daca vreti sa bateti recordul de longevitate cu motorul dvs sau vreti ca si nepotul sa apuce sa mearga si el cu ea va recomand plimbarile la sosea duminica cand nu ploua VS. nitrous.
Cat despre uzura initiala a motoarelor pe care vrem sa le dam nitrous, sant norme de bun simt. Daca motorul bate nu e bine(nu la liniute, la ureche...), daca ii bagi juma de litru de ulei la 100 de km iar nu e cea mai buna idee.
In curand vom folosi o dacie pe post de cobai sa vedem la cate % fata vreo biela. Va tinem la curent.