Am citit toate cele 10 pagini ale acestui topic si pe linga cele peste 70% mesaje total offtopic e relativ putina informatie utila.
Daca are cineva timp si chef si cunostinte, ar fi minunat daca ar putea sa sintetizeze intr-un post beneficiile BOV, riscurile inlocuirii valvei de bypass stock daca exista, cum afecteaza BOV functionarea motorului (creste lag-ul turbinei? In ce conditii si de ce, sau de ce nu? afecteaza altceva precum catalizator etc etc etc), samd.
In plus fata de asta am si eu o intrebare: recomandati schimbarea valvei de bypass stock (recircula in admisie) cu un BOV avind in vedere ca nu se umbla la modificarea presiunii in admisie fata de cit e ea stock (mazda3 mps, presiune maxima aprox 1bar)? Am gasit si BOV-uri care pot fi setate sa reintroduca o parte din presiune inapoi in admisie si o parte s-o ventileze atmosferic (dual-port, una de aici:
https://www.youtube.com/watch?v=bq9RuEPJ8Ic si alta de aici spre care si inclin daca va fi cazul:
http://www.cp-e.com/2100.html). Mentionez ca nu ma intereseaza sub nici o forma FISS-ul, ma intereseaza strict functional daca e mai bine, daca e mai rau, daca e tot aia - si de ce.