Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 24-08-10, 22:39   #1
sorcer

Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,036
Default transformare turbo

Deci deocamdata vorbim teoretic : Se da 1 bucata motor benzina injectie electronica , fara delcou sau alte de astea .
Se vrea montarea unei turbine. Cam ce implica asta?
Si de exemplu daca se pun turbina pe motor asa fara modificari (turbina mica nu neaparat mare) cam ce rezultate se obtin . Aici ma refer doar la modificarea evacuari pt montare turbo , un intercooler , si cam atat.
sorcer is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 00:56   #2
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: transformare turbo

pai in primul rand delcou ai - doar ca ii zice bobina de inductie si din ea iti vin fisele la bujii!
Primul pas este sa decomprimi motorul de exemplu daca acum ai un raport de 9.5:1 il vei decomprima pana la 7.5:1 fiindca presiunea din turbo va compensa aceasta decomprimare! Decomprimarea se poate face cu ajutorul unei garnituri de chiuloasa mai groasa confectionata dintr-un metal ce rezista la temperaturi foarte ridicate, deoarece o garnitura pt aspirat organica se va praji instantaneu!
Montarea unei turbine (dpdv mecanic) dureaza aproximativ 40-50 [intre 5 si 6 zile jumate] de ore de munca in care se construieste traseul de evacuare cu un downpipe, o galerie de evacuare, traseul de admisie este regandit, traseul de racire al aerului (intercooler)
Pe admisie ai cativa senzori care vor necesita inlocuire deoarece ei functioneaza la o presiune negativa (motorul initial fiind aspirat - adica pe admisie se creeaza un vacuum- tu il vei converti la supraaspirat - acel vacuum va fi eliminat cu un surplus de aer) - senzorul in cauza este MAF sau MAP, acesta are rolul de a citi presiunea si debitul de aer ce vine de la turbina!
in unele cazuri atentie nu in toate vei avea nevoie de injectoare noi si o pompa de benzina noua! Daca vei functiona la o presiune joasa nu vei avea nevoie de injectoare mai mari si nici de pompa mai mare de benzina!
Trebuie sa iei in calcul niste bujii mai reci - si utilizarea unei benzine cu cifra octanica mai mare ca sa eviti detonatiile!
OBS! Detonatiile apar in momentul in care aerul din camera de ardere se autodetoneaza din cauza compresiei inainte ca scanteia sa fie data - ceva in genu ca la diesel - desigur este o eroare care poate provoca daune serioase motorului mai ales daca detonatia se produce cand pistonul revine de la PMI la PMS [punct mort inferior, punct mort superior]
Detonatiile se produc deoarece:
- amestec sarac (AFR-ul air-fuel-ratio trebuie reglat din ecu-ul masinii; o sa urmeze explicatiile legate si de ECU imediat)
- benzina de proasta calitate (cifra octanica mica - rezistenta foarte scazuta la detonatii)
- bujii necorespunzatoare

In unele cazuri ECU-ul original este indeajuns de permisiv sa accepte un soft cu o harta speciala pt supraalimentare! Desigur daca ai bani si iti permiti poti merge pe varianta piggy back (un dispozitiv care permite incarcarea a numeroase harti de injectie, care se conecteaza prin mufa OBD la ECU-ul masini; ecu original in acest caz intra in by-pass si lasa citirea sa fie facuta de pe piggy back) o alta varianta este schimbarea ECU-ului cu unul mai performant care accepta mai multe functii!
O sa ai nevoie si de o supapa BOV ca sa tina turbina cat mai multa vreme - fiindca in momentul in care turbina e solicitata iar utilizatorul inchide gazul aerul impins se va intoarce inapoi astfel intra turbo in surge (fenomenul de forfecare al palelor turbinei - solicitari intense pe axul ce leaga palele din cele 2 camere)
Mai exista dealtfel dispozitive ca dupa ce ai oprit motorul turbina sa se invarta pana se raceste - astfel evitand o racire brusca!
Atentie turbo benzina functioneaza la temperaturi de 800-850 grade celsius - astfel o racire BUNA si o lubrifiere la fel de buna este IMPERIOS necesara!
Am atasat una bucata diagrama cu bujiile NGK in functie de temperatura lor de lucru!

Daca desigur alegi o turbina foarte mare vei avea nevoie de interne forjate care sa reziste la o compresie mai solida, temperaturi mari desigur si restu depinde de buzunarul tau!
O investitie minora poate sa ajunga pana la 2000 euro in cazu in care faci rost de o turbina la pret redus, mecanicul iti e prieten si chiar e necesar sa fie un mecanic bun, dealtfel trebuie sa ai un pret redus la evacuare admisie, etc etc... fara software dedicat te costa undeva la 1200 euro (ATENTIE IN ACESTI BANI PIESELE NU SUNT NOI)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Grafic Temperatura Bujii.jpg
Views:	643
Size:	104.8 KB
ID:	1624845  
__________________
Yamaha FZR 600R biker
ex - Kawasaki biker
Prowd OWNER of a FORD FOCUS MK1 Turnier GHIA
ex-Logan Driver
Pedal to the metal!!!

Last edited by Alejandro; 25-08-10 at 01:00.
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 09:34   #3
mikafly

Stage 5
 
mikafly's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,637
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[A.C.S. Speedline Motorsport]
Default Re: transformare turbo

Omul intreba de rezultate.......fara nici o alta modificare speciffica.....Pai ai sa obtii cam asa....dupa ce instalezi turbina ,presupunand ca ai galerie de evacuare pt turbo.....si dupa ce tragi si turul de ulei...si returul in baie...(turbina trebuie unsa logic).....dupa ce faci traseul de la compresorul turbinei la galeria de admisie....folosind si un intercooler....(dar la datele date de tine...intercoolerul nu e necesar pt ca distractia oricum va tine foarte putin),vei porni motorul si vei constata ca merge aproape la fel ca inainte la relanti....doar ca va face zgomot daca nu ii pui downpipe.....

Pe urma vei fii tentat sa ii testezi performantele.....si te pui in miscare.....ai sa observi ca fara sa abuzezi pedala de acceleratie....masina va fii un pic mai lenta ca inainte.....dar vei auzi turbina...lucru nou pt motorul tau.....si automat vei calca acceleratia.....si supriza!!!...in ture joase....cand turbina inca nu face presiune....masina va da sa accelereze promitator......cand turbina va fii gata de presiune ....va incepe sa impinga promitator din nou.....cam vreo 500 de ture....pana cand MAP sensorul de aspirat,coplesit de presiunea din admisie care pentru el e u lucru strain nu va mai stii ce semnal sa dea la ECU.Masina oricum va avea tendinta sa traga.....senzorul de detonatie va intra in actiune....ECU va face corectie la avans in limitele stabilite de fabrica.....adica insuficient pt ce ai tu nevoie....nu va avea cine sa compenseze cu benzina suplimentara ....si vei avea parte de niste bubuituri frumoase de ambele parti ..si pe admisie...si pe evacuare....si niste intreruperi violente in functionarea motorului.Se v-or auzi trosnituri...si alte zgomote specifice unui mers defectuos fara electronica de turbo.(batai de avans,rateuri).
De la o asemenea chestie...te poti alege cu.....pistoane sparte,topite....biele indoite...rupte...in oprice caz nimic bun.
II rog pe cei care sunt in masura sa completeze....sa o faca fara sa dea cu pietre.
__________________
Dacia Nova 2.0 16v Turbo on gt28rs....Rats on Cocaine...E34 Turbo....Porumbar turbo fara blocant
Imi deschid bordel!!!
mikafly is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 12:36   #4
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: transformare turbo

dar mikafly - am spus ca are nevoie de un soft dedicat - sau nu ai citit ce am scris eu? Am zis deasemenea si de MAF sau MAP (depinde unele masini au MAF altele MAP) ca trebuie schimbat! Daca electronica e buna nu are de ce sa aiba detonatii! Vad ca vrea pe motor de solenza identic cu motoru de logan sa monteze turbo! Groza a reusit sa monteze compresor ce rula la 0.6 bari si cu soft de fabrica acesta rula chiar foarte bine! Desigur dupa ce a trecut la un piggy back si soft custom s-au observat multe alte imbunatatiri dar la 1.6 aspirat trecut la 1.6 supraalimentat pe compresor s-au scos FARA soft dedicat 130 de cai la roata!
https://www.youtube.com/watch?v=EB4BwRGcA0Y
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 13:14   #5
sorcer

Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,036
Default Re: transformare turbo

si de exemplu ar fi mai usor de implementat treaba cu turbo pe motor cu carburatie?
sorcer is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 13:17   #6
U_TUNING

Stage 5
 
U_TUNING's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,665
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[A.C.S. Speedline Motorsport]
[Nissan]
Default Re: transformare turbo

Quote:
Originally Posted by Alejandro View Post
pai in primul rand delcou ai - doar ca ii zice bobina de inductie si din ea iti vin fisele la bujii!
Primul pas este sa decomprimi motorul de exemplu daca acum ai un raport de 9.5:1 il vei decomprima pana la 7.5:1 fiindca presiunea din turbo va compensa aceasta decomprimare! Decomprimarea se poate face cu ajutorul unei garnituri de chiuloasa mai groasa confectionata dintr-un metal ce rezista la temperaturi foarte ridicate, deoarece o garnitura pt aspirat organica se va praji instantaneu!
Montarea unei turbine (dpdv mecanic) dureaza aproximativ 40-50 [intre 5 si 6 zile jumate] de ore de munca in care se construieste traseul de evacuare cu un downpipe, o galerie de evacuare, traseul de admisie este regandit, traseul de racire al aerului (intercooler)
Pe admisie ai cativa senzori care vor necesita inlocuire deoarece ei functioneaza la o presiune negativa (motorul initial fiind aspirat - adica pe admisie se creeaza un vacuum- tu il vei converti la supraaspirat - acel vacuum va fi eliminat cu un surplus de aer) - senzorul in cauza este MAF sau MAP, acesta are rolul de a citi presiunea si debitul de aer ce vine de la turbina!
in unele cazuri atentie nu in toate vei avea nevoie de injectoare noi si o pompa de benzina noua! Daca vei functiona la o presiune joasa nu vei avea nevoie de injectoare mai mari si nici de pompa mai mare de benzina!
Trebuie sa iei in calcul niste bujii mai reci - si utilizarea unei benzine cu cifra octanica mai mare ca sa eviti detonatiile!
OBS! Detonatiile apar in momentul in care aerul din camera de ardere se autodetoneaza din cauza compresiei inainte ca scanteia sa fie data - ceva in genu ca la diesel - desigur este o eroare care poate provoca daune serioase motorului mai ales daca detonatia se produce cand pistonul revine de la PMI la PMS [punct mort inferior, punct mort superior]
Detonatiile se produc deoarece:
- amestec sarac (AFR-ul air-fuel-ratio trebuie reglat din ecu-ul masinii; o sa urmeze explicatiile legate si de ECU imediat)
- benzina de proasta calitate (cifra octanica mica - rezistenta foarte scazuta la detonatii)
- bujii necorespunzatoare

In unele cazuri ECU-ul original este indeajuns de permisiv sa accepte un soft cu o harta speciala pt supraalimentare! Desigur daca ai bani si iti permiti poti merge pe varianta piggy back (un dispozitiv care permite incarcarea a numeroase harti de injectie, care se conecteaza prin mufa OBD la ECU-ul masini; ecu original in acest caz intra in by-pass si lasa citirea sa fie facuta de pe piggy back) o alta varianta este schimbarea ECU-ului cu unul mai performant care accepta mai multe functii!
O sa ai nevoie si de o supapa BOV ca sa tina turbina cat mai multa vreme - fiindca in momentul in care turbina e solicitata iar utilizatorul inchide gazul aerul impins se va intoarce inapoi astfel intra turbo in surge (fenomenul de forfecare al palelor turbinei - solicitari intense pe axul ce leaga palele din cele 2 camere)
Mai exista dealtfel dispozitive ca dupa ce ai oprit motorul turbina sa se invarta pana se raceste - astfel evitand o racire brusca!
Atentie turbo benzina functioneaza la temperaturi de 800-850 grade celsius - astfel o racire BUNA si o lubrifiere la fel de buna este IMPERIOS necesara!
Am atasat una bucata diagrama cu bujiile NGK in functie de temperatura lor de lucru!

Daca desigur alegi o turbina foarte mare vei avea nevoie de interne forjate care sa reziste la o compresie mai solida, temperaturi mari desigur si restu depinde de buzunarul tau!
O investitie minora poate sa ajunga pana la 2000 euro in cazu in care faci rost de o turbina la pret redus, mecanicul iti e prieten si chiar e necesar sa fie un mecanic bun, dealtfel trebuie sa ai un pret redus la evacuare admisie, etc etc... fara software dedicat te costa undeva la 1200 euro (ATENTIE IN ACESTI BANI PIESELE NU SUNT NOI)

Deci pe langa cele ce au fost ingrosate....................debitezi aiurea fara sa ai nici un fel de habar de ceea ce spui.
Bobina de inductie ai si daca :
-ai distribuitor rotativ asa numitul Delco
-sau nu ai distribuitor rotativ (adica ai bobina de inductie individuala pe fiecare cilindru)

Sunt multe masini care merg cu garnituri organice --exemplu Nissan Sunny GTIR care a fost testat fara probleme pa approximativ 300 de cai.
Sunt multe masina ale caror motoare nu trebuie decomprimate pentru ca merg foarte bine asa cum merg --> Vezi motoare de la Honda!!!!

Mai mult nu am sa scriu pentru ca ar trebui sa iti revizuiesti singur cele scrise mai sus si sa te penalizezi pentru faptul ca induci in eroare o groaza de lume care poate nu stie si de asta intra pe un forum de specialitate!!!!!

La revedere!!!
__________________
Daca Nissan Motorsport e ''NISMO'' ....atunci Honda Motorsport e ''HOMO'' ???
U_TUNING is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 13:34   #7
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: transformare turbo

vedeti si motoarele de fiat ce raport de compresie au
mare grija,un motor decomprimat pentru turbo va fi de nerecunoscut(in rau!) cand merge aspirat

detonatiile sunt autoaprinderi simultane cu aprinderile date de bujii ale amestecului aer/benzina din cilindru,cand acesta este in compresie,dar care se produc inainte ca frontul de flacara dat de bujie sa ajunga in zona respectiva,daca ar fi autoaprinderi ar insemna ca atunci cand incep detonatiile motorul sa mearga ca un sistem MAC(motor cu aprindere prin compresie) ori nu e chiar asa...

s-a mai discutat pe aici subiectul asta...
la inceput poti merge in siguranta cu presiune mica(0.4-0.5bar) si investitia sa fie minima(dar destul de costisitoare,evacuare,turbina,flanse,conducte,cupl e,tevi,bov,soft,intercooler,radiator suplimentar de ulei etc) dar dupa aia o sa vrei mai mult,si o sa trebuiasca interne de motor,ambreiaj,injectoare,pompe de benzina,regulatoare de presiune,turbotimer etc etc
totul tine de vointa ta!
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 13:34   #8
mikafly

Stage 5
 
mikafly's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,637
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[A.C.S. Speedline Motorsport]
Default Re: transformare turbo

Quote:
Originally Posted by Alejandro View Post
dar mikafly - am spus ca are nevoie de un soft dedicat - sau nu ai citit ce am scris eu? Am zis deasemenea si de MAF sau MAP (depinde unele masini au MAF altele MAP) ca trebuie schimbat! Daca electronica e buna nu are de ce sa aiba detonatii! Vad ca vrea pe motor de solenza identic cu motoru de logan sa monteze turbo! Groza a reusit sa monteze compresor ce rula la 0.6 bari si cu soft de fabrica acesta rula chiar foarte bine! Desigur dupa ce a trecut la un piggy back si soft custom s-au observat multe alte imbunatatiri dar la 1.6 aspirat trecut la 1.6 supraalimentat pe compresor s-au scos FARA soft dedicat 130 de cai la roata!
https://www.youtube.com/watch?v=EB4BwRGcA0Y
prietene...amice sau cum vrei tu......el a intrebat ce se intampla ?....se pare ca nu citesti....nici ce am scris eu nici ce a cerut el......el nu a intrebat de o lista de piese....el a intrebat doar ce se intampla daca pui o turbina...un intercooler si atat.Si eu....din experienta proprie.....i-am povestit......nu mai sari de c'ur in sus asa sa nu te lovesti la bateria de la ceas.
Nu trebuie sa imi explici cum e cu map si cu maf.......daca zici ca electronica de solenza....supernova e asa tare...si stie sa lucreze cu presiuni...doar prin schimbarea MAP-ului....e cea mai tare electronica ever....
Eu am incercat sa pun MAP-ul de turbo la electronica de aspirat....si guess what...masina pornea extrem de greu....si.....mergea la fel in ture nici o schimbare........ECU era complet orb la valorile MAP.
Si era tot renault.....deci.....deci......aaaa....bafta
mikafly is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 14:02   #9
sorcer

Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,036
Default Re: transformare turbo

nu e vb neaparat de solenza , am primit o oferta pentru un ford escort cu motor de 1.8i 16v , care are deja stock peste 100 cai. Si ma gandeam pur si simplu daca ii "trantesc" o turbina , fara modificari cruciale ca cele descrise mai sus , sa ajung in zona la 150 cai , ceea ce ar fi de ajuns.
sorcer is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 14:03   #10
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: transformare turbo

cu presiune mica ajungi la 150 de cai,dar oare merita investitia?o sa coste destul de mult,nu e chiar asa simplu...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 14:11   #11
sorcer

Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,036
Default Re: transformare turbo

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
cu presiune mica ajungi la 150 de cai,dar oare merita investitia?o sa coste destul de mult,nu e chiar asa simplu...
pai dupa calculele mele imi trebe turbina , galeria , intercooleru si traseu pana la galeria de admisie. De aia intrebam cum s-ar comporta un motor fara alte modificari. Ce a acea am scris eu mai sus e realizabil cu max 500 euro , bineinteles piese second, si manopera proprie.
sorcer is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 15:36   #12
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: transformare turbo

in principiu calculul tau e corect,asta fara modificari de soft,si cu rezultate sa zicem satisfacatoare
n-o sa-ti faci in regie proprie o galerie de evacuare din care sa storci maximul,dar se poate face
totusi dupa ce faci toata mantocareala pe masina si o sa tragi linie,chiar si in "regie proprie" iese mai mult,mai trebe si ceva scule,reductii pentru scos ulei din motor una alta...
la mine la oltcit undeva pe acolo m-a dus sa montez turbina,din nefericire o turbina second e loterie...si uite ca am blocat-o cu o surubelnita si i-am scos turul de ulei fiindca iesea pe evacuare,desi nu are mare joc in ax...

chestia e ca odata ce te apuci,sa fii ferm convins ca ti-ai aprins paie in cap si cand o sa simti ca trage bine cu turbina,n-o sa te mai opresti doar in aia 500e...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 25-08-10, 16:49   #13
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: transformare turbo

Quote:
Originally Posted by sorcer View Post
Deci deocamdata vorbim teoretic : Se da 1 bucata motor benzina injectie electronica , fara delcou sau alte de astea .
Quote:
Originally Posted by Alejandro View Post
pai in primul rand delcou ai - doar ca ii zice bobina de inductie si din ea iti vin fisele la bujii!
Quote:
Originally Posted by U_TUNING View Post
Deci pe langa cele ce au fost ingrosate....................debitezi aiurea fara sa ai nici un fel de habar de ceea ce spui.
Bobina de inductie ai si daca :
-ai distribuitor rotativ asa numitul Delco
-sau nu ai distribuitor rotativ (adica ai bobina de inductie individuala pe fiecare cilindru)
Explica-mi tu mie te rog U_TUNING cum debitez eu aiurea?
Referitor la garniturile de chiuloasa organice care merg pe unele ATENTIE unele NU TOATE aplicatiile turbo nu inseamna ca am gresit cand am facut recomandarea sa foloseasca garnitura metalica de chiuloasa!

@mikafly - prietene - nu te-am atacat si nici n-am sarit in sus - doar te-am intrebat daca ai citit ce am scris eu fiindca daca ai fi citit ce am scris eu ai fi observat ca am acoperit foarte bine explicatiile despre: detonatii, senzor MAF/MAP (despre care nici vorba sa incerc sa te invat ce inseamna) si despre electronica!
2 la mana de ce lu groza nu i-a mers masina deloc rau cu MAF-ul de fabrica cand a trantit compresorul?

DESI AM EXPLICAT SI NU AM JIGNIT PE NIMENI SE PARE CA EXISTA OAMENI PE AICEA DACA LE POTI SPUNE OAMENI CARE INCEP SA ATACE FARA NICI UN MOTIV IN LOC SA EXPLICE SI SA INCERCE SA POARTE DISCUTII CONVERSATE! DE EXEMPLU USERUL "U_TUNING" NICI NU MA CUNOASTE SI NICI NU STIE PREGATIREA CARE O AM EU SI SPUNE CA DEBITEZ PROSTI! DACA E ASA INSEAMNA CA MANUALELE DE SPECIALITATE CONTIN NUMAI PROSTII IN ELE! EU UNU NU VORBESC CA ASA MI-I SE NAZARE MIE - INCERC PE CAT POT SA MA INFORMEZ SI DUPA ACEEA SA POSTEZ!
@sorcer - cauta in engleza "convert N/A to turbo"

Last edited by Alejandro; 25-08-10 at 16:54.
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 26-08-10, 11:36   #14
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: transformare turbo

copii!hai sa ajutam omul nu sa ne dam in petec care cu cat stie mai mult...nu atacati si nu raspundeti atacurilor...cand cineva greseste sa fie corectat cu argumente,ca sa priceapa si el,si altii;orice atac nu face decat rau,se pierde linia topicului,se mai fac si peri albi aiurea...ce naiba oameni suntem
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 29-08-10, 00:46   #15
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: transformare turbo

uite rezultate obtinute cu un kit turbo la 0.55 bar, care nu necesita inlocuirea internelor, sau ce alte chestii au mai spus niste baieti mai sus. este bolt-on. scoti admisia stock, montezi ce iti trimite baiatu asta, si aia a fost. numai pt swift 3 este, ce-i drept, dar poate iti faci o idee cam de ce e nevoie sa iasa o treaba calumea. kitul asta e testat si deja folosit in ungaria. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuk...Q5fAccessories .

chestie de retinut: odata cu cresterea semnificativa a puterii motorului, e nevoie si de o evacuare cu diametrul mai mare, pentru a iesi ok volumul mai mare de gaze, si o sa ai nevoie si de frane mai ok...ca tre sa te si opresti. ceva jante o idee mai late, ca sa nu rupi aderenta cum aia apasat acceleratia. nu poti sa ramai la 500 eur...
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -