Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 12-07-10, 11:58   #1
yoyox

Stock
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2
Default intrebari de baraj

exista sau se poate opri o turbina. adica sa o pornesti sau sa opresti cand vrei?
un upgrade cu o turbina mareste sau micsoreaza consumul ?
yoyox is offline   Reply With Quote
Old 12-07-10, 18:05   #2
rizea.vlad

Stage 3
 
rizea.vlad's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 161
Default Re: intrebari de baraj

Odata pusa turbina, e on de la o anumita turatie in sus! La a doua intrebare nu stiu, dar teoretic ar trebui sa il maresca, cu cat creste, depinde de restul modificarilor!
rizea.vlad is offline   Reply With Quote
Old 12-07-10, 18:49   #3
yoyox

Stock
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2
Default Re: intrebari de baraj

la o masina cu turbina originala(din fabrica) se poate conecta indicator de boost ?
yoyox is offline   Reply With Quote
Old 13-07-10, 00:03   #4
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: intrebari de baraj

Quote:
Originally Posted by yoyox View Post
exista sau se poate opri o turbina. adica sa o pornesti sau sa opresti cand vrei?
un upgrade cu o turbina mareste sau micsoreaza consumul ?
la punctul 1 , DA.
La punctul 2 , depinde daca ii faci si soft , iar daca il faci cum il faci si cine, daca pui un upgrade la turbo poate să meargă un pic mai bine sau mult mai prost daca nu are si un soft adegvat , legat de consum, putere fără carburant nu există, daca vrei mai multă putere trebuie să ai din ce-i obţine,se spune si este un adevar ca după o resoftare iti scade consumul, iti scade consumul in acelasi stil de mers linistit, deoarece la aceasi turatie vei avea un plus de putere si vei reduce putin turatia implicit vei solicita mai putin motorul, in mers sport, talpă sau cum vrei tu să ii spui consumul va creste deoarece vei utiliza mai multa putere care trebuie obtinută de undeva , la punctul 3 , poti pune ceas de boost pe orice turbo, fie el de fabrică sau upgrade sau montat ulterior.

Last edited by p_vio46; 13-07-10 at 00:09.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-10, 12:51   #5
amadeus_and
Honda Driver

Stage 5
 
amadeus_and's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 730
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
[Honda]
Default Re: intrebari de baraj

Multi cunoscatori...
Turbina nu se opreste niciodata, ea este antrenata de gazele de evacuare, deci se invarte permanent incepand de la pornirea motorului...
Dupa o anumita turatie incepe sa faca boost...asta e cu totul altceva...
Cat despre consum...in mod normal motoarele turbo consuma mai putin decat cele aspirate...
Softul bine facut iti creste performantele si iti micsoreaza consumul...o putere mai mare pe aceeasi caroserie depune mai putin efort=consum mai mic...
__________________
amadeus_and is offline   Reply With Quote
Old 13-07-10, 14:34   #6
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: intrebari de baraj

Quote:
Originally Posted by amadeus_and View Post
Multi cunoscatori...
Turbina nu se opreste niciodata, ea este antrenata de gazele de evacuare, deci se invarte permanent incepand de la pornirea motorului...
Dupa o anumita turatie incepe sa faca boost...asta e cu totul altceva...
Cat despre consum...in mod normal motoarele turbo consuma mai putin decat cele aspirate...
Softul bine facut iti creste performantele si iti micsoreaza consumul...o putere mai mare pe aceeasi caroserie depune mai putin efort=consum mai mic...
Dacă ai idee care este rolul unui boost controller imi vei da dreptate, spune-mi te rog dacă am spus in postul meu că o opreşti definitiv şi pentru acei cunoscători, poţi opri turbina dar costurile unei astfel de modificări sunt exagerat de mari şi nu se rentează, dacă ai timp liber vb pe pm si iţi explic exact cum se poate realiza , nimic nu e imposibil , trebuie doar să ai cunoştinţe, legat de cunoscătorii pe parte de resoftare, poţi lua loc īn banca ta , şi să stai liniştit, cand vei inţelege cum e treaba cu ele, pentru a avea o putere mai mare (sa-ţi explic pe parte de turbo doar o mica parte asa de reglaj finut nu ceva complicat) ai nevoie de boost, timing si fuel, să-ţi mai explic ce se īntamplă dacă cresti boostul si nu bagi si carburant, sau bănuiesc ca deja sti, să luam un diesel, bagi presiune mare si nu dai motorină, creste temperatura pe evacuare şi implicit in motor, ce se intamplă , iţi spun eu se dilată foarte mult bielele si pistoanele si strici motorul, dacă faci invers o să ai nor de fum negru in spatele tău si masina o să arunce degeaba motorina nearsă pe evacuare , tu daca vrei putere trebuie săi obţi din ceva, daca vrei mai multe explicatii vb pe pm sa nu poluam topicul omului degeaba, multumesc anticipat

Last edited by p_vio46; 13-07-10 at 14:36.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-10, 15:07   #7
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: intrebari de baraj

ai pus niste intrebari de te doare bila ))
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 13-07-10, 21:56   #8
amadeus_and
Honda Driver

Stage 5
 
amadeus_and's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 730
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
[Honda]
Default Re: intrebari de baraj

Quote:
Originally Posted by p_vio46 View Post
Dacă ai idee care este rolul unui boost controller imi vei da dreptate, spune-mi te rog dacă am spus in postul meu că o opreşti definitiv şi pentru acei cunoscători, poţi opri turbina dar costurile unei astfel de modificări sunt exagerat de mari şi nu se rentează, dacă ai timp liber vb pe pm si iţi explic exact cum se poate realiza , nimic nu e imposibil , trebuie doar să ai cunoştinţe, legat de cunoscătorii pe parte de resoftare, poţi lua loc īn banca ta , şi să stai liniştit, cand vei inţelege cum e treaba cu ele, pentru a avea o putere mai mare (sa-ţi explic pe parte de turbo doar o mica parte asa de reglaj finut nu ceva complicat) ai nevoie de boost, timing si fuel, să-ţi mai explic ce se īntamplă dacă cresti boostul si nu bagi si carburant, sau bănuiesc ca deja sti, să luam un diesel, bagi presiune mare si nu dai motorină, creste temperatura pe evacuare şi implicit in motor, ce se intamplă , iţi spun eu se dilată foarte mult bielele si pistoanele si strici motorul, dacă faci invers o să ai nor de fum negru in spatele tău si masina o să arunce degeaba motorina nearsă pe evacuare , tu daca vrei putere trebuie săi obţi din ceva, daca vrei mai multe explicatii vb pe pm sa nu poluam topicul omului degeaba, multumesc anticipat
Prietene "cunoscator"...cred ca vorbesti din auzite...
Turbina nu poti sa o opresti definitiv decat daca deviezi gazele de evacuare pe un alt traseu, ceea ce se poate face, dar nu isi are rostul...
Rolul unui boost controller este sa regleze BOOST-ul, nu sa opreasca sau sa porneasca turbina...
Cat despre softare...cred ca stiu mult mai multe decat tine, am si am avut si masini aspirate si turbo...din pacate nu motorina...nu imi plac tractoarele...
Intotdeauna toate mapele le faci cu ochii pe afr, reglezi pulsul injectoarelor, presiunea de benzina, avansul, boostul, scanteia, tipul de scanteie, tipul de injectie...pot sa iti spun mai multe...
La noi de ce decat foarte putini leaga sonda de wideband la ecu-ul masinii si marea majoritate o folosesc doar sa indice pe ceasul AEM sau alta marca scumpa "cel mai precis" air/fuel ratio...nu de multe ori am vazut masini "tunate" de "cunoscatori" ca tine ca vin cu 2(DOUA) sonde lambda...una narrowband legata la ecu si una wideband legata doar la ceasul de afr...
Nu am timp acum de mai multe...poate mai tarziu...daca vrei consultatii...
amadeus_and is offline   Reply With Quote
Old 14-07-10, 09:16   #9
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: intrebari de baraj

[QUOTE=amadeus_and;3516162]Prietene "cunoscator"...cred ca vorbesti din auzite...
Turbina nu poti sa o opresti definitiv decat daca deviezi gazele de evacuare pe un alt traseu, ceea ce se poate face, dar nu isi are rostul...
Rolul unui boost controller este sa regleze BOOST-ul, nu sa opreasca sau sa porneasca turbina...
Cat despre softare...cred ca stiu mult mai multe decat tine, am si am avut si masini aspirate si turbo...din pacate nu motorina...nu imi plac tractoarele...
Intotdeauna toate mapele le faci cu ochii pe afr, reglezi pulsul injectoarelor, presiunea de benzina, avansul, boostul, scanteia, tipul de scanteie, tipul de injectie...pot sa iti spun mai multe...
La noi de ce decat foarte putini leaga sonda de wideband la ecu-ul masinii si marea majoritate o folosesc doar sa indice pe ceasul AEM sau alta marca scumpa "cel mai precis" air/fuel ratio...nu de multe ori am vazut masini "tunate" de "cunoscatori" ca tine ca vin cu 2(DOUA) sonde lambda...una narrowband
Quote:
Originally Posted by amadeus_and View Post
Prietene "cunoscator"...cred ca vorbesti din auzite...
legata la ecu si una wideband legata doar la ceasul de afr...
Nu am timp acum de mai multe...poate mai tarziu...daca vrei consultatii...


Las un cunoscător ca tine să se contrazică singur in continuare cu faptul că nu poate fi oprită turbina . E bine din cānd īn cānd să te mai documentezi inainte.
Quote:
Originally Posted by amadeus_and View Post
Prietene "cunoscator"...cred ca vorbesti din auzite...
Turbina nu poti sa o opresti definitiv decat daca deviezi gazele de evacuare pe un alt traseu, ceea ce se poate face, dar nu isi are rostul...
Faptul că nu e rentabil e altceva asa că da tu sfaturi in continuare , mai bine ai pune mana si te-ai documenta, si apoi ai da din gură , la parte de softuri cred că trebuie să repeti clasa, ceea ce īţi spusesem eu, e doar o fărāmă din ce se face la un soft şi am spus atāt doar ca să inţeleagă şi cunoscătorul din tine ca vad ca iţi place (un reglaj de fineţe cu cele 3 variabile), şi totuşi nu ai răspuns la ce te-am intrebat eu , dar mai bine să nici nu o faci , că văd că e greu pentru tine să faci asta, nu mai copia lumea,dacă te ocupi de softuri nu-ţi mai prosti clienţii , că nu-ţi consumă mai puţin in talpă după ce faci tu softu, iar daca vrei să inveti ceva iţi predau eu pe gratis, nu te mai ataca atat, orice discutie pe subiectul ăsta te rog să o faci pe pm, nu de alta da mai bine să evităm se te mai faci de ras pe aici
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-10, 10:54   #10
amadeus_and
Honda Driver

Stage 5
 
amadeus_and's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 730
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
[Honda]
Default Re: intrebari de baraj

Quote:
Originally Posted by p_vio46 View Post
Faptul că nu e rentabil e altceva asa că da tu sfaturi in continuare , mai bine ai pune mana si te-ai documenta, si apoi ai da din gură , la parte de softuri cred că trebuie să repeti clasa, ceea ce īţi spusesem eu, e doar o fărāmă din ce se face la un soft şi am spus atāt doar ca să inţeleagă şi cunoscătorul din tine ca vad ca iţi place (un reglaj de fineţe cu cele 3 variabile), şi totuşi nu ai răspuns la ce te-am intrebat eu , dar mai bine să nici nu o faci , că văd că e greu pentru tine să faci asta, nu mai copia lumea,dacă te ocupi de softuri nu-ţi mai prosti clienţii , că nu-ţi consumă mai puţin in talpă după ce faci tu softu, iar daca vrei să inveti ceva iţi predau eu pe gratis, nu te mai ataca atat, orice discutie pe subiectul ăsta te rog să o faci pe pm, nu de alta da mai bine să evităm se te mai faci de ras pe aici
Cred ca ar trebui sa-ti revizuiesti atitudinea...nu te mai umfla atat in pene...
In primul rand daca te uiti la varsta mea si data inscrierii pe forum poate o sa-ti dai seama de mai multe...
Faptul ca nu am mii de posturi inseamna ca nu postez prostii de genul: "marfa masina..." "super tare..." "felicitari..." doar sa creasca cifrele alea...

Nu fac "softuri" pentru "clienti", nu e specializarea mea...dar asta nu inseamna ca nu stiu cum se face un soft, o mapa de avans, o mapa de fuel, o mapa de ignition...etc...
Ma deranjeaza atitudinea ta de mare profesor in softuri si turbine...
Daca ai copiat ceva softuri de pe net sau stii sa citesti un soft nu inseamna ca stii si sa il faci de la zero...daca vrei iti dau o masina sa te joci...ti-o dau fara soft, cu un ecu blank si un plin de benzina, cu laptopul meu(sa nu te apuci sa copiezi...), cu programul meu...
Daca o strici o platesti, daca o faci iti platesc triplu...
Iti dau de ales intre 5 masini...Nissan 300zx TwinTurbo motor vg30dett cu Nistune, Nissan Silvia motor sr20det cu MS-II v2.2, Opel Vectra motor c20ne turbo cu MS-II v3, Honda Civic EG3 k20 swap aspirata cu Hondata Flashpro, Audi S3 1.8t cu GT675RS, fmic, 440cc, custom intake manifold+multe altele...
Precizez ca toate masinile au dyno cu softul si setarile actuale, si nu vor veni cu mapa de pornire...iar dupa softarea ta vor fi puse inapoi pe dyno...asta daca reusesti macar sa le pornesti si sa stea la ralanti...
Cat despre prostiile celelalte spuse de tine...hai sa ne lamurim:
-Turbina NU poti sa o opresti din boost controller, la fel cum din boost controller nu poti sa ii dai boost mai mic de presiunea presetata a wastegate-ului...
-Poti sa opresti turbina fizic doar daca deviezi gazele pe alta ruta cu ceva de genul asta...
dar nu castigi nimic, doar pierzi, consumul unui aspirat, mai ales decomprimat cum e un motor turbo, este mult mai mare decat in varianta cu turbo...plus ca o sa mearga cu amestec foarte bogat, deci iar o pierdere...nu se justifica investitia...
O masina softata consuma mai putin decat o masina nesoftata la mers normal, la blana normal ca o sa consume mai mult...
Tu intrebari nu ai pus, doar te-ai umflat ca "le stii" cu softurile...sau cel putin nu am remarcat eu intrebarea...eu te-am intrebat daca legi widebandul AEM la ecu sau doar la ceas...
Daca te-a pacalit semnatura mea cu "Boost is for pussies" si ai crezut ca nu ma pricep la turbo, te-ai inselat amarnic...
Semnatura era o dedicatie pentru prietenii mei, ei pregatesc "turbaciuni", eu momentan pregatesc o aspirata sa vad daca pot sa ma tin aproape de ei...
amadeus_and is offline   Reply With Quote
Old 14-07-10, 15:09   #11
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,680
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: intrebari de baraj

Singurul lucru care m-a făcut să iţi răspund pe un ton mai pronunţat a fost acela că ai inceput cu un ton arogant...mulţi cunoscători... Īn posturile tale ai ajuns la a afirma că se poate opri turbina si că in talpă iţi creşte consumul la o masină softată , lucru pe care l-am spus eu si tu m-ai contrazis.. Din acest moment nu mai răspund pe acest topic pentru a nu crea alte discuţii aprinse, īţi respect vārsta, şi te respect si pe tine ca om, īnsă şi tu ar trebui să arăţi un pic de respect faţă de părerile altora şi să nu răspunzi cu aroganţă. Fiecare este liber să-şi exprime părerea fie ea bună sau nu , dacă nu e bună sau altora nu lise pare bună o pot contrazice, civilizat, nu prin a vorbi pe un ton superior, arogant. Mă bucur că in cele din urmă mi-ai dat dreptate, cuj privire la afirmaţile mele, şi mie mi-a scăpat o eroare in exprimare şi nu mi-e ruşine să o recunosc,faptu că nu am argumentat că prin boost controller controlezi boostul, si că poţi so setezi sa facă un boost mai mic(pana la limita wasgate-ului) a fost greseala mea in exprimare, nici eu nu caut să am un număr cāt mai mare de posturi inutile. Nu iau softuri după net şi nici nu am afirmat că tu ai face acest lucru, dacă esti specialist pe aspirate sau iţi plac aspiratele şi te pricepi la ele , te felicit si iţi urez succes īn continuare, la performanţe cat mai bune, şi o spun fără niciun fel de ironie, fiecare are un atu intr-un anumit domeniu, nu am căutat să te jingnesc sau să mă leg de pregătirea ta , pentru că nu te cunosc, şi chiar dacă te-aşi cunoaşte nu aşi face acest lucru in public decat dacă aşi fi şi eu la rāndul meu jignit de tine.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-10, 19:21   #12
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: intrebari de baraj

concluzii
1- se poate opri o turbina folosind un traseu deviat cu un divais prezentat in poza de mai sus ( se mai numeste si exhaust cutout daca nu ma insel si se gaseste in variante diferite,chiar actionate electric)
2- nu se poate opri turbina din boostcontroller
3 - nu o poti opri din ecu,soft,harti sau alte jmecherii,ci doar fizic,oprind gazele prin dansa


ca fapt divers pe oltcit am turbina ,dar si gpl;doar ca , pe gpl merg doar cu wastegate-ul deschis maxim,si tot se mai invarte turbina suficient ca sa-mi dea peste cap gpl-ul la turatie mai mare de 3000rpm ...
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 02-05-14, 09:45   #13
turbogeek

Stage 1
 
Join Date: May 2014
Posts: 10
Post Re: intrebari de baraj

Quote:
Originally Posted by yoyox View Post
exista sau se poate opri o turbina. adica sa o pornesti sau sa opresti cand vrei?
un upgrade cu o turbina mareste sau micsoreaza consumul ?
1. oprirea functionarii turbinei in mod manual nu este inca o optiune disponibila pentru nici un autovehicul. Orice turbina intra automat in functiune atunci cand este atinsa o anumita plaja de turatii, iar la fel se si opreste, in mod automat cand turatia motorului scade sub o anumita valoare.

2. upgrade-ul unei turbine are drept scop imbunatatirea performantelor dinamice ale motorului, deci nu vad rostul intrebarii...atat timp cat se urmareste cresterea puterii motorului, este firesc ca procesul sa fie urmat de o crestere a consumului de carburant. Nu poti alerga mai mult si mai repede daca te hranesti mai putin si mai prost, nu crezi?

Last edited by turbogeek; 02-05-14 at 09:57.
turbogeek is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -