Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 27-03-09, 01:21   #1
ascona78

Stage 5
 
ascona78's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 332
Default alimentare ulei turbina

am pus un garrett t3 pe un 20seh de opel.cine poate sa-mi spuna cum sa-i fac alimentarea corecta cu ulei...
ascona78 is offline   Reply With Quote
Old 29-03-09, 10:18   #2
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: alimentare ulei turbina

pt turul de ulei catre turbina poti sa faci o ramificatie de la senzorul de presiune de ulei din blocul motor,iar pt returul de ulei,deci uleiul care iese din turbina,faci o gaura in baia de ulei si alamesti un stut acolo,in acest fel uleiul va ajunge inapoi direct in baia de ulei,insa sa fi atent unde faci gaura,cat mai sus posibil,chiar inainte de imbinarea baii de ulei cu blocul motor,iar diametrul stutului trebuie sa fie de minim 10mm.Pt turul de ulei diametrul tevii trebuie sa fie 1,5-2mm.Poti sa faci din teava de cupru
__________________
VECTRA A TURBO 4X4 C20LET POWER
DACIA 1310 TURBO INJECTION CONVERTED

DVR'S GARAGE- https://www.facebook.com/profile.php?id=100009200577468
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 29-03-09, 17:29   #3
Swat-Cat

Stage 5
 
Swat-Cat's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 2,501
Member of:
[SEAT]
Default Re: alimentare ulei turbina

ai grije la debite... am impresia ca o pompa de ulei pt turbo are un debit mai mare decat una pt aspirat
Swat-Cat is offline   Reply With Quote
Old 29-03-09, 18:26   #4
ascona78

Stage 5
 
ascona78's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 332
Default Re: alimentare ulei turbina

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
pt turul de ulei catre turbina poti sa faci o ramificatie de la senzorul de presiune de ulei din blocul motor,iar pt returul de ulei,deci uleiul care iese din turbina,faci o gaura in baia de ulei si alamesti un stut acolo,in acest fel uleiul va ajunge inapoi direct in baia de ulei,insa sa fi atent unde faci gaura,cat mai sus posibil,chiar inainte de imbinarea baii de ulei cu blocul motor,iar diametrul stutului trebuie sa fie de minim 10mm.Pt turul de ulei diametrul tevii trebuie sa fie 1,5-2mm.Poti sa faci din teava de cupru
am uitat sa zic ca deja merg cu ea de aproape 3 luni....la blocul de 8valve am gaura astupata cu surub pt presiunea de ulei,aceiasi care la c20let e folosita pt ungere la turbina.problema mea era diam tevii...momentan are 3 mm diam interior.am sunat la turbocenter la satu mare si am primit un rasp nemultumitor pt mine...adik teava tre sa fie de minim 4 mm si max 5.5mm interior si presiune nu mai mare de 4 bar.eu am 3mm si restrictor de 1.4mm si 6 bar pres
ascona78 is offline   Reply With Quote
Old 30-03-09, 13:01   #5
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: alimentare ulei turbina

Inteleg,da stiu ca maxim 4 bari presiune de ulei suporta turbinele fara a se distruge.Eu am interiorul tevii de 1,5mm,asa este toata,insa la rece am 9 bari presiune de ulei.De aceea iti ziceam de diametrul mai mic fiindca pompele de ulei de la motoarele aspirate fac mai multa presiune decat cele de turbo,iar ca sa compensezi aceasta presiune mare,mai ales cat e rece uleiul ii faci sectiune mai mica la teava,stiu ca nu e chiar idealul asa,dar....................oricum e mai bine,decat direct diametrul mare si presiune mare
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 03-04-09, 00:05   #6
ascona78

Stage 5
 
ascona78's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 332
Default Re: alimentare ulei turbina

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
Inteleg,da stiu ca maxim 4 bari presiune de ulei suporta turbinele fara a se distruge.Eu am interiorul tevii de 1,5mm,asa este toata,insa la rece am 9 bari presiune de ulei.De aceea iti ziceam de diametrul mai mic fiindca pompele de ulei de la motoarele aspirate fac mai multa presiune decat cele de turbo,iar ca sa compensezi aceasta presiune mare,mai ales cat e rece uleiul ii faci sectiune mai mica la teava,stiu ca nu e chiar idealul asa,dar....................oricum e mai bine,decat direct diametrul mare si presiune mare
ce turbina ai pus u??
ascona78 is offline   Reply With Quote
Old 03-04-09, 10:28   #7
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: alimentare ulei turbina

un Garrett T25 racit si cu apa,de pe un Saab turbo provine turbina
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 14-05-09, 23:09   #8
Yo87_xXx

Stage 5
 
Yo87_xXx's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 417
Default Re: alimentare ulei turbina

salut scuze ca ma bag si eu. ai 1,5 mm la retur si la tur cat>? nu ai avut probleme?
Yo87_xXx is offline   Reply With Quote
Old 15-05-09, 13:07   #9
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: alimentare ulei turbina

Salut,la turul de ulei am 1,5mm iar la retur 10mm diametru
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 17-05-09, 22:37   #10
dj05fmx

Stage 5
 
dj05fmx's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 968
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[RENAULT]
[Opel]
[AirBrush]
Default Re: alimentare ulei turbina

cum ai facut tu asa mai romaneste pe incercate sfatul meu ar fi reductor de 100 si returul cat mai mare...mare atentie cu caderea returului de ulei sa se faca lin si curat pe cat posibil fara coturi, principiul venturi (vase comunicante) nu prea se aplica la retur, turbina este f sensibila la un retur puturos, mai ales daca o invarti tare.

si eu merg cu un Mithsu heavy ind. echivalent t3 si asa am facut si merge perfect, ama vut f multe probleme cu returul ca are cateva coturi care se mai misca... multa bafta
__________________

Tractari & asistenta rutiera non stop!!
0767108516

1986 Renault 5 GT Turbo 116HP+
1990 Opel Vectra 4x4 C20Let 204 HP+

2001 Opel Vectra B 20DTI 16V 101HP
1993 VW Transporter 19 Turbo Diesel 75 HP

2011 Opel Astra J 17 CDTI 125 HP

İME: MY RENAULT 5GTT AND MY VECTRA TURBO WERE STATUS SYMBOLS, THEY WERE SYMBOLIZING ME
dj05fmx is offline   Reply With Quote
Old 14-08-09, 11:18   #11
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: alimentare ulei turbina

salfkm si ascona,am si eu o intrebare,cum ati masurat presiunea intre turbina si acel "restrictor" ?sau va referiti la presiunea motorului afisata de ceas?(banui ca exista acel ceas,si nu doar bec de presiune mica)
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 14-08-09, 18:30   #12
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: alimentare ulei turbina

Ma refeream la presiunea uleiului din motor,care imi este afisata pe un ceas suplimentar(ai banuit bine ca nu am doar becul de presiune mica )Atunci nu am facut chiar 100% corect toate treburile si nu stiam anumite chestii,pe cand acuma am mai invatat cate ceva si voi face putin altfel
Se poate pune un ceas micut,mai bine zis un manometru care il intercalezi pe teava de tur de ulei pt turbina si in acest fel vezi exact presiunea de ulei cat este in momentul in care iti ajunge in turbina
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 14-08-09, 19:22   #13
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: alimentare ulei turbina

pai,ceva de genu am facut eu
pe oltcit am gpl,si cum are racire cu aer motorul,am incalzit vaporizatorul cu ulei luat din motor,pe la manocontact...si am avut pe furtunul de tur spre vaporizator intercalat un manometru,si am sugrumat cu patentul teava pana a scazut presiunea la 0.6bari,ca altfel pierdeam multa presiune de ulei...
nu stiu daca o conducta cu 1mm diametru este buna,ar trebui ca doar la iesirea din motor,sa fie gaura asa mica,apoi pana in turbina sa fie minim 3-4mm diametrul interior,iar pe iesire,cat de larga se poate
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 15-08-09, 19:26   #14
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: alimentare ulei turbina

La returul de ulei de la 10mm diametrul in sus e bine sa fie intradevar,pe cand la tur cu cat e mai mica presiunea cu atat mai bine.Sa nu uitam ca un motor turbo de fabrica are o alta presiune de ukei in motor(mai mica per total) decat unul aspirat pe care apoi vine montata turbina.Eu am conducat de ulei noua care mi-a venit impreuna cu turbina si chiar la intrarea in turbina are facuta o gaurica de 1mm pe unde sa treaca uleiul,asta tocmai pt a nu avea presiune mare,deci e ok de 1mm cum am zis.Chestia e ca la turbina nu e nevoie de presiune mare de ulei,este suficienta 1 bar,turbina are nevoie doar de ungere cu ulei,nu trebuie sa fie presiune mare ca de aceea se strica ele mai repede si incep sa consume ulei
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 07-09-09, 22:13   #15
ascona78

Stage 5
 
ascona78's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 332
Default Re: alimentare ulei turbina

solutia am gasit-o ceva mai bine...momentan
restrictorul la iesirea din bloc a conductei(inainte il aveam la intrarea in turbina si nu faceam decat sa pulverizez uleiul in turbina) si apoi dupa o portiune mica de 3 mm dau in conducta de 5 mm originala de la un alt garrett.e ceva mai bine
ascona78 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -