Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FIAT > Fiat tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 17-01-09, 07:54   #16
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,120
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

Eu mi am montat intercooler la al meu Stilo JTD, 70 18 cm.Se simte in ture,urca mai repede,are un sound provocator,se simte nu zic nu,dar ca sa ai performanta mai trebuiesc schimbate si altele,cum ar fi,evacuare,(downpipe)turbina,injectoare, s.a.

Last edited by geti; 22-01-09 at 00:13.
geti is offline   Reply With Quote
Old 18-01-09, 23:25   #17
monk

Stage 5
 
monk's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 2,085
Member of:
[Moderators]
[Street Gambler]
[Fiat]
[VW]
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

ce conteaza ca paranteza aia e acolo inutil si ca downpipe-ul e inclus in evacuare.... romanu e tot un inginer.
monk is offline   Reply With Quote
Old 22-01-09, 00:12   #18
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,120
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

Imi pare rau sa te informez.Cand am spus evacuare m am referit la cat-back,care nu include si downpipe.Cat-back inseamna,catalizator sport,teava de legatura sau o toba detenta,toba finala sport,toate din inox.Nu sunt inginer doar mi-am expus parerea fiind in cunostinta de cauza.Daca vrei sa adaugi ceva aduga cu placere,dar nu posta de dragul de a ma contrazice,de a ma lua peste picior sau mai stiu eu ce.Vin o cu argumente ce privesc postul.Am pus in paranteza downpipe ptr ca e cel mai aprope de turbina,este urmatoarea piesa.Sau poate la tine toba finala e acelasi lucru cu toba intermediara.Nu te cunosc asa ca nu ma pot pronunta cu privire la cunostintele tale,dar atitudinea ta nu te ajuta si nu ajuta cu nimic acest post.Si nu,nu sunt inginer, sunt un pasionat de masini,asta nu inseamna ca noi toti de pe forum ar trebui sa fim ingineri.Cu stima Geti

Last edited by geti; 22-01-09 at 00:16.
geti is offline   Reply With Quote
Old 31-10-09, 12:39   #19
ktalinu

Stage 3
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 75
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

legat de intercooler....uneori temperatura pe evacuare ajunge si la 900 d grade, si undeva pe evacuare e si turbina......asa ca turbina care e racita d altfel cu ulei sau apa sau cu ambele, se cam incalzeste undeva peste 40 d grade cu mult......deci ideea e ca intercooler.ul are rolul de a raci aerul incalzit de compresor pt ca aerul mai rece contine mai mult oxigen adik o explozie mai puternica adik +cp... nu o sa ai mai multa putere daca ai intercooler mai mare o sa.ti creasca lag.ul turbinei si asta nu e bine. poate cu un soft ai putea sa schimbi si intercooler.ul dar nu intotdeauna mai mare inseamna mai bun... aveti mare grija d la cine primiti sfaturi...)...eu m.am cam lamurit de ceva timp...
ktalinu is offline   Reply With Quote
Old 01-11-09, 03:14   #20
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,120
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

Eu am castigat 5 cp prin schimbarea intercoolerului si un lag de 50 de ture.
geti is offline   Reply With Quote
Old 02-11-09, 00:12   #21
ktalinu

Stage 3
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 75
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

nu prea cred eu asta...singurul avantaj in cazul tau e ca in momentul in care incalzesti bine turbina intercoolerul e mai eficient. in rest ....ca si cu toba...daca ar fi fost asa simplu o faceau din fabrica .....dar cine stie poate au pus intercooler prea mic si nu face fata.
ktalinu is offline   Reply With Quote
Old 02-11-09, 18:33   #22
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,120
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

Ok.Nu vrei sa intelegi.E o chestiune de marketing.De ce ARL ul adica 150 cp de pe VAG are intercooler FMIC din fabrica,spre deosebire de .ALH(90 CP),ASV(110),AUY(115CP),ASZ(131CP),iar lista poate continua.Toate cele mentionate mai sus au SMIC.Orice montare din fabrica a unui FMIC aduce de la sine si costuri mai mari,si performante mai mari.Ca sa iti dau o tema de gandire.De ce :Octavia,Leonul si Golful 5 de 105 au pe dyno 120 cai?Iti raspund tot eu ca sa nu ne lansam in polemici.E aceeasi notiune de marketing,daca s ar sti puterea reala nu ar mai fi vandut cel de 2.0 de 140 cp,motor ce va echipa pe viitor toate vagurile diesel in detrimentul celui de 1900 cmc.Cu cat e mai mare intercoolerul cu atat e mai mare volumul de aer si dupa cum bine stim aerul contine oxigen,foarte benefic motorului,important mai e si materialul din care este confectionat ptr un transfer termic cat mai bun.Sa se inteleaga, intercoolerul nu este un radiator care raceste turbina,turbina trimite aer in admisie trecandu l prin intercooler.Pentru racirea turbinei este utilizat in deosebi uleiul,poate un radiator de ulei raceste indirect turbina dar in nici un caz interoolerul.

Last edited by geti; 02-11-09 at 18:42.
geti is offline   Reply With Quote
Old 03-11-09, 10:06   #23
ktalinu

Stage 3
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 75
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

bun..bun si eu ce am zis??....doar ca spre deosebire de unii eu o spun din proprie experienta. si crede.ma ca stiu care e rolul intercooler.ului si nu prea ai dreptate....Spui de oxigen, ce treaba are oxigenul cu marimea intercoolerului knd practic volumul de aer e pus in miscare de catre turbo!!!! Marimea intercooler.ului determina eficienta lui in racirea aerului deja trecut prin compresorul turbinei care se incalzeste fff tare(nush o temp exacta depinde de la caz la caz)de unde rezulta ceea ce am spus ca aerul mai rece contine mai mult oxigen!! de ex. la masina mea, care e turbo benzina, un -3 grade imi da 1% din putere in comparatie cu cel stock, masina fiind folosita in acelasi regim ...un intercooler mai mare il pui cand ai motive, un soft schimbat sau un boost mai mare in turbo.. atata timp cat ea vine din fabrica cu un intercooler ala e ce trebuie pt masina stock!!! da, la esapament putem vb d ceva putere. Procesul de racire al aerului e asemanator cu cel d racire al apei care trece prin radiator, cu cat suprafata e mai mare cu atat e mai eficient, doar pompa face diferenta de debit nu si volumul radiatorului, cat intra atat iese, asta face si turbina, nu o sa ai nici presiune mai mare nici debit daca schimbi intercooler.ul doar o racire mai buna a aerului daca consideri ca cel montat deja nu e suficient..ceea ce nu prea cred sa se intample..dar dak tu asa zici ....
ktalinu is offline   Reply With Quote
Old 03-11-09, 16:06   #24
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,120
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

Scuza ma,acum m am luminat.Eu credeam ca vb de masini cu soft schimbat,adica si presiune marita in turbo.De exemplu eu aveam overboost de 1.3,acum de 1.7-1.8.Bineinteles ca pentru a simti o diferenta e nevoie de presiune mai mare,dar eu credeam ca vb de o masina cu presiune mai mare decat stock.A fost vorba asadar de o confuzie,imi cer scuze daca am fost acid in exprimare.P.S eu am obtinut ceo 5 cai dupa soft(ceea ce include boost mai mare)
geti is offline   Reply With Quote
Old 03-11-09, 16:09   #25
ktalinu

Stage 3
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 75
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

deci in cazul in care ai soft merita sa pui intercooler, eu chiar am nevoie pai si cum d numa 5 cp?

Last edited by ktalinu; 03-11-09 at 16:34.
ktalinu is offline   Reply With Quote
Old 03-11-09, 17:24   #26
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,120
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

In cel mai bun caz.Maxim 5 cp,dar se simt.
geti is offline   Reply With Quote
Old 03-11-09, 22:53   #27
ktalinu

Stage 3
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 75
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

cu soft :O...eu stiam ceva de 140 cp...??
ktalinu is offline   Reply With Quote
Old 04-11-09, 02:01   #28
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,120
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

Ce anume 140?
geti is offline   Reply With Quote
Old 04-11-09, 12:36   #29
ktalinu

Stage 3
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 75
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

daca ai 1.9 jtd 105 cp cu soft il poti duce la 130 sau asa ceva...
ktalinu is offline   Reply With Quote
Old 04-11-09, 21:17   #30
geti

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,120
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intercooler mai mare-putere mai multa?

Soft Safe inseamna 20% din puterea masinii,asadar custigul va fi de vreo 21 cp.Eu la mine aveam soft de 136 cp cand am inceput celelalte modificari.
geti is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -