Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FIAT > Fiat tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 28-12-07, 09:50   #1
mh85mrf

Stock
 
mh85mrf's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 9
Question Intercooler mai mare - putere mai multa?

Am un fiat brava 1.9 jtd din 2000 putin modificat. Am discutat cu cineva de la o firma de tuning si mi-a zis ca am toate alea degeaba pe ea si ca daca i-as schimba intercoolerul nu mi-ar mai trebui chip si alte chestii. Stie cineva ceva despre treba asta?
mh85mrf is offline   Reply With Quote
Old 07-01-08, 18:17   #2
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

intercoolerul din cate stiu eu este un radiator care ajuta la o racire mai buna a turbinei . un intercooler mai mare pus pe o turbina standard nu ajuta cu nimic , eventual cu o racire mai buna la o exploatare intensa . intercooler mai mare se pune cand se pune o turbina mai mare (cand se mareste presiunea) . bafta
__________________
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 17-01-08, 13:03   #3
r4mp

Stage 4
 
r4mp's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 284
Member of:
[Street Gambler]
[Fiat]
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

Intercoolerul nu ajuta nicidecum la racirea turbinei; turbinele sunt racite cu ulei si au un radiator separat

Atasez o schema ca sa se inteleaga mai bine.

Nu mai dati sfaturi cand nu sunteti documentati!
Attached Images
File Type: jpg tintt.jpg (31.1 KB, 1627 views)
__________________
Seat Leon 1M 1.8T
r4mp is offline   Reply With Quote
Old 17-01-08, 13:40   #4
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Talking Re: intercooler mai mare putere mai multa?

Quote:
Originally Posted by r4mp View Post
Intercoolerul nu ajuta nicidecum la racirea turbinei; turbinele sunt racite cu ulei si au un radiator separat

Atasez o schema ca sa se inteleaga mai bine.

Nu mai dati sfaturi cand nu sunteti documentati!
da , scuze ca m-am exprimat gresit . intercoolerul raceste aerul care trece prin turbina readucandu-l la o temperatura optima pt combustie .
asa este ?

Last edited by nutzuXXL; 17-01-08 at 13:42.
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 17-01-08, 15:55   #5
r4mp

Stage 4
 
r4mp's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 284
Member of:
[Street Gambler]
[Fiat]
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

Nu chiar

Hai sa o luam pe etape ca sa fie si mai usor de inteles:

1. Turbina este pusa in miscare de gazele de evacuare
2. Elicea compresorului este aceeasi cu cea a turbinei deci se misca odata cu aceasta
3. Compresorul genereaza cantitatea suplimentara de aer
4. Aerul din compresor ajunge in intercooler
5. Aerul din intercooler ajunge in motor unde se produce scanteia, face benzina POC generand putere si gaze

Se repeta procesul ->->->

Unde scrie Ambient air inlet s-ar pune filtrul de aer si
unde scrie Exhaust gas discharge continua traseul de evacuare

Asta ar fi cea mai scurta explicatie; exista multe locuri unde va puteti documenta, chiar si aici pe 4tuning.
r4mp is offline   Reply With Quote
Old 17-01-08, 16:27   #6
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Thumbs up Re: intercooler mai mare putere mai multa?

5

Asta ar fi cea mai scurta explicatie; exista multe locuri unde va puteti documenta, chiar si aici pe 4tuning.[/QUOTE]

ma , da' inteligent mai esti . bine ca ai explicat cum functioneaza motorul , dar nu ai zis ce era de zis : adica ce face intercoolerul . intercoolerul dupa cum ii zice numele "cooler"="racitor" . raceste aerul care trece prin turbina (compresor sau cum vrei tu sa-i zici) (admisie) chiar inainte de a intra in motor pt a-l readuce la temperatura ideala de combustie ( sa faca "poc" mai tare ) . o scadere a temperaturii aerului duce la o mai densa "admisie" si permite ca mai mult aer si combustibil sa fie folosit pe ciclu motor , lucru care duce la o crestere a puterii generate .
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 17-01-08, 21:13   #7
r4mp

Stage 4
 
r4mp's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 284
Member of:
[Street Gambler]
[Fiat]
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

fratica uite`te in poza aia si o sa vezi care e turbina si care e compresoru, nu ca asa vreau eu sa ii zic
r4mp is offline   Reply With Quote
Old 24-01-08, 07:24   #8
mh85mrf

Stock
 
mh85mrf's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 9
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

Bine am inteles principiul dar pana la urma se merita sa schimb doar intercoolerul sau trebuie schimbata si turbina si evacuare si ambreiaj, etc?
mh85mrf is offline   Reply With Quote
Old 24-01-08, 13:49   #9
yoonimeni

Stage 2
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 27
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

si cum raceste aerul.. presupunand ca afara e vara si 40 de grade... sau altfel.. il incalzeste daca e iarna si sunt -20 ????
pasta tre sa o vad.. sincer
care se risca sami explice si mie
ca din schema care a fost postata am vazz doar un sistem de intercooler.... stitzi care e dif dintre un intercooler si o turbina.... ca principiile sunt aceleasi - forteaza aerul in admisie pentru ca in camera de ardere sa intre aer sub presiune. poate sa auzit faza aia cu... am turbina de 2 bari.... aia ce-o face???
sunt tareeeeeeee curios
yoonimeni is offline   Reply With Quote
Old 25-01-08, 01:49   #10
denver
Fiat Driver

Stage 5
 
denver's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of:
[Fiat]
[Old School Cars]
[LANCIA]
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

An intercooler, or charge air cooler, is an air-to-air or air-to-liquid heat exchange device used on turbocharged and supercharged internal combustion engines to improve their volumetric efficiency by increasing intake air charge density through isochoric cooling. A decrease in air intake temperature provides a denser intake charge to the engine and allows more air and fuel to be combusted per engine cycle, increasing the output of the engine.

The inter prefix in the device name originates from historic compressor designs. In the past, aircraft engines were built with charge air coolers that were installed between multiple stages of supercharging, thus the designation of inter. Modern automobile designs are technically designated aftercoolers because of their placement at the end of supercharging chain. This term is now considered archaic in modern automobile terminology since almost all production vehicles have single-stage superchargers.

Intercoolers can vary dramatically in size, shape, and design, depending on the performance and space requirements of the entire supercharger system. Common spatial designs are front mounted intercoolers (FMIC), top mounted intercoolers (TMIC), hybrid mount intercoolers (HMIC). Each type can be cooled with an air-to-air system, air-to-liquid system, or a combination of both.

sper sa te ajute asta mh85mrf ai bani si vrei sa scoti ceva din masina schimba mai multe nu cum fac unii pun filtre de aer sport si se asteapta la rachete , iar voi restu ... cearta placuta in continuare , pentru cei ce nu stiu turbina este montata pe evacuare , turbina nu are legatura cu admisia , un compressor are legatura cu admisia el forteaza gazele in motor

numai bine
__________________
1962 Fiat 600D
1981 Fiat 131 (1991-2000/2009-prezent)
1987 Lancia Delta HF 1.6
Fiat Coupe 20VT Plus
2005 Iveco Daily

Carpe noctem
denver is offline   Reply With Quote
Old 09-02-08, 12:56   #11
TzeTze

Stage 2
 
TzeTze's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 57
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

Si cu asta i-ai lamurit pe totzi Bv man
TzeTze is offline   Reply With Quote
Old 06-05-08, 12:55   #12
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

r4mp si oricine altcineva...daca SUNTETI in masura sa explicati,faceti-o...daca nu,pe net poate cauta oricine o schema.Si mai ales nu te da rotund si nu lua la misto pe altii cand nici tu poate nu esti deloc departe
Cu cat aerul este mai rece ,cu atat el arde mai bine.Orice motor este functioneaza pe baza arderii aerului(Oxigenului din aer in fapt) cu ajutorul combustibilului. Arde mai bine cu cat este mai rece pentru ca este mai bogat in oxigen. Se stie (pentru cei ce au fost si pe la scoala..din pacate putini ,majoritatea sunt studenti fara sa aiba notiuni de clasa a 5-a) ca aerul fiind comprimat,temperatura lui creste iar cantitatea de oxigen scade odata cu aceasta crestere. Deci arderea va fi mai proasta.In scopul asta se monteaza intercoolerele pe motoare turbo,gazul destinzandu-se si fiind racit de curentul de aer generat la miscarea vehiculului.Daca ai spatiu, pui intercooler cat mai mare,chiar daca va creste putin lag-ul turbo,insa motorul per general va functiona mult mai bine,in mod special pe plaja superioara de turatie. Traseul e bine sa-l faci cat mai scurt si sa incerci a evita unghiurile foarte inchise or trecerea traseului foarte aproape de zone fierbinti (unde este inevitabil,folosesti izolatie termica ). Daca momentan nu ai deloc intercooler,vei observa ca dupa 1h de mers continuu,nu mai este atat de evidenta pierderea de putere si "martogirea" reprizelor,iar daca ai si este mic,vei observa ca merge mai bine in ture. Dimensiunea unui intercooler nu consta numai in suprafata frontala ci in volulmul lui total (cu toate ca e bine ca suprafata in care loveste aerul venit din fata,sa fie ,evident cat mai mare). Daca vrei o racire buna si la mers cu viteza mica sau in zone cu temperaturi extreme,folosesti diversele metode de racire fortata,incepand cu duzele de apa cu unitate de control sau comandate manual.
Succes !
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 06-05-08, 17:14   #13
denver
Fiat Driver

Stage 5
 
denver's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of:
[Fiat]
[Old School Cars]
[LANCIA]
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

Quote:
Originally Posted by lascarica View Post
r4mp si oricine altcineva...daca SUNTETI in masura sa explicati,faceti-o...daca nu,pe net poate cauta oricine o schema.Si mai ales nu te da rotund si nu lua la misto pe altii cand nici tu poate nu esti deloc departe
Cu cat aerul este mai rece ,cu atat el arde mai bine.Orice motor este functioneaza pe baza arderii aerului(Oxigenului din aer in fapt) cu ajutorul combustibilului. Arde mai bine cu cat este mai rece pentru ca este mai bogat in oxigen. Se stie (pentru cei ce au fost si pe la scoala..din pacate putini ,majoritatea sunt studenti fara sa aiba notiuni de clasa a 5-a) ca aerul fiind comprimat,temperatura lui creste iar cantitatea de oxigen scade odata cu aceasta crestere. Deci arderea va fi mai proasta.In scopul asta se monteaza intercoolerele pe motoare turbo,gazul destinzandu-se si fiind racit de curentul de aer generat la miscarea vehiculului.Daca ai spatiu, pui intercooler cat mai mare,chiar daca va creste putin lag-ul turbo,insa motorul per general va functiona mult mai bine,in mod special pe plaja superioara de turatie. Traseul e bine sa-l faci cat mai scurt si sa incerci a evita unghiurile foarte inchise or trecerea traseului foarte aproape de zone fierbinti (unde este inevitabil,folosesti izolatie termica ). Daca momentan nu ai deloc intercooler,vei observa ca dupa 1h de mers continuu,nu mai este atat de evidenta pierderea de putere si "martogirea" reprizelor,iar daca ai si este mic,vei observa ca merge mai bine in ture. Dimensiunea unui intercooler nu consta numai in suprafata frontala ci in volulmul lui total (cu toate ca e bine ca suprafata in care loveste aerul venit din fata,sa fie ,evident cat mai mare). Daca vrei o racire buna si la mers cu viteza mica sau in zone cu temperaturi extreme,folosesti diversele metode de racire fortata,incepand cu duzele de apa cu unitate de control sau comandate manual.
Succes !
eu unul am ales sa folosesc ceva de pe net deoarece datorita varstei mele mai frageda decat a majoritatii userilor de pe forum sunt acuzat des ca tot ce spun scot "din burta" sau din auzite , asa ca am preferat sa folosesc ceva cat de cat concret.... oricum in postul meu nu am fost de acord cu parerile unora cand au spus ca turbina are legatura cu admisia , tare greu este sa faci diferenta intre o turbina simpla , o turbina cu tot cu compressor legat de ea si un compressor simplu , turbina - evacuare , compressor - admisie simplu :P si am primit mesaj in care mi se cerea sa imi sterg postul "ca sa nu ma fac de ras" si in care persoana respectiva se lega si de varsta mea , in fine nu mai conteaza :P persoana care a deschis thread-ul vad ca oricum nu mai intra

numai bine
denver is offline   Reply With Quote
Old 06-05-08, 18:52   #14
Jokerman170
Fiat Driver

Stage 5
 
Jokerman170's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,055
Member of:
[Fiat]
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

concluzia==>> cel mai bine sa ai intercoolerul cel mai mic din cerintzele necesare a turboului micsorand lagul acestuia, idealul fiind cu suprafatza cat mai mare si volum cat mai mic = big and slim
__________________




Jokerman170 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-08, 17:12   #15
mh85mrf

Stock
 
mh85mrf's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 9
Default Re: intercooler mai mare putere mai multa?

Va multumesc tuturor pentru sfaturile date, chiar mi-au fost de ajutor. Acum ramane sa gasesc intercoolerul si sa-l pun pe masina sa vedem ce o sa iese.
mh85mrf is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -