Am folosit module de cate 3 leduri albastre, am gasit cu 1,5 lei bucata, fata de 4-5-7 lei cat am vazut la altii (din 6 module montate la bord, unul singur s-a ars, dar mai mult din vina mea)... si led-uri smd plcc rosii, pt ace si zona rosie a turometrului. Smd-urile costa cam 2 lei bucata, le-am luat din Tei, de la magazinul cu firma Zextar in geam (led-urile sunt Zextar).
Acele se scot cu o furculita subtire, dar rezistenta, care nu se indoaie usor. Se baga sub ac (centru), cu o carpa sub ea, ca sa nu se zgarie ceasul, si se trage usor in sus, cat mai drept. Turometrul se scoate oricum, fiindca la montaj se va pune cu motorul pornit. Desi eu l-am scos la semn, imi indica putin mai jos decat trebuia; acul de km se da peste opritorul de jos (se ridica peste el) pana la semn (dupa ce desfaceti ceasurile o sa vedeti un semn care nu e vizibil cand sunt montate in bord) si se scoate, iar la montaj in ordine inversa; la benzina am facut poza, cu motorul pornit, ca sa stiu unde era; la apa se scoate oricum si se pune la loc cu motorul pornit si la temperatura optima, intre cele 2 puncte. Posibil ca la km sa nu indice corect, eu asa am patit acum. Se verifica cu un gps sau alta masina si se ajusteaza, mai jos sau mai sus, sub opritor fata de semn.
Smd-urile au fiecare cate o rezistenta si le-am lipit cu o picatura de super-glue pe plasticul transparent al ceasurilor, cel de sub partea neagra. Se pune cu partea luminoasa in sus, intr-o fanta din acel plastic transparent (o sa o vedeti cand desfaceti) pe partea din stanga (cum te uiti la ceas). Daca puneti smd-ul pe partea din dreapta nu va lumina bine acul. Initial am pus, cum se vede in poze, led-ul de la km in dreapta si nu lumina cum trebuie. La ceasul de km a trebuit sa adancesc si sa largesc fanta aceea ca sa intre la fix ledul, la nivel cu plasticul. A folosit varful de la ciocanul de lipit ca sa topesc plasticul si sa aiba loc led-ul. Altfel atinge in arcul de la km si nu va mai indica viteza. Dupa ce am pus smd-ul pe plastic, am pus si o bucatica de izolier peste el, ca sa nu se disipe f mult lumina in jos (la benzina am uitat sa pun si se observa putin).
La zona rosie a turometrului am "mesterit" dintr-o foita de aluminiu, de la o candela, inchizand toata zona rosie de restul ceasului si in interior am pus un smd rosu. Rezultatul se vede in poze.
Toate led-urile sunt alimentate de la soclurile becurilor. Atentie la polaritati, led-urile montate invers (+ la -) nu se aprind. De ars nu se ard, doar ca nu se vor aprinde.
In afara de ledurile puse in poze, am mai montat inca 2-3 leduri in diverse locuri care nu erau bine luminate. Asta va veti da seama pe parcurs, cand le aprindeti.
"Butonul" de resetat numarul de km parcursi atingea in modulul de sub el si a trebuit sa tai din modul ca sa nu mai fie probleme.
Costuri: 6 module cu 3 led-uri = 9 lei; rezistente = 2 lei (am luat mai multe); 5 led-uri smd rosii = 10 lei.
Ultimile 2 poze sunt cu rezultatul final, ziua si noaptea. Se vad bine si nu sunt atat de puternice incat sa deranjeze la ochi.
Ca idee, daca vreti sa verificati in casa lucrarile care le faceti cu led-uri, sa nu montati/demontati de 10 ori pe masina pt a verifica, folositi o sursa de PC oarecare, nu conteaza puterea. La mufa lata, care intra in placa de baza, se pune un sunt (o bucatica de conductor) intre firul negru si cel verde pt a porni sursa. Pt alimentarea led-urilor cu 12v cc trageti un fir de + de la firul galben, (pe net am gasit ca fiind firul mov, cel galben fiind de 5v, dar la a mea e invers) si un fir - de la firul negru.