Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > BMW tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 04-11-11, 17:22   #16
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default Re: alezare bloc ...

Pe mine m-ati pierdut pe drum )
Sa inteleg ca dintr-un 2.5 vanos pot sa fac 3000 + cu 700 de lei?
-
Care sunt exact piesele ce trebuiesc schimbate?
Ce cilindree si cam ce putere va avea dupa?
__________________
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 04-11-11, 20:36   #17
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by xxdadixx View Post
Pe mine m-ati pierdut pe drum )
Sa inteleg ca dintr-un 2.5 vanos pot sa fac 3000 + cu 700 de lei?
-
Care sunt exact piesele ce trebuiesc schimbate?
Ce cilindree si cam ce putere va avea dupa?
M20,M50,M52 pot fi facute 3.2
700 ron te costa doar sa alezezi blocul sa poti baga pistoane mai mari.
Apoi adaugi la pret pistoane, segmenti, biele, arbore, cuzineti si afli pretul total.

Putere cred ca ar ajunge undeva la 300 cp
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 05-11-11, 11:08   #18
Luciane12

Stage 5
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 440
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by giovanny_best2000 View Post
eu unu parerea mea ar fii urmatoarea: mai bine te apuci si alezezi blocul motor si bagi interne de 2.5 cu axe de 2.3 si chiuloasa de 2.0 si daca tot o sa faci chestia asta automat segmenti ,cuzineti noi si cred ca ar merita mai mult decat sa faci un swap de motor si dupa 2 luni sa te lase ca nu stii ce cumperi in ziua de azi. daca te intereseaza avem unde sa alezam si blocul.daca pot sa te ajut vreodata cu ceva uite si nr meu 0764657902,spor la treaba
la m20, blocul de 2000 poti sa-l folosesti cu interne de 2300 fara sa modifici diam. cilindrului. intrebarea e: daca alezezi bloc de 2000 pt. 2500 se micsoreaza peretele despartitor dintre cilindri. e ok? te mai poti baza pe motor?
Luciane12 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-11, 12:11   #19
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by Luciane12 View Post
la m20, blocul de 2000 poti sa-l folosesti cu interne de 2300 fara sa modifici diam. cilindrului. intrebarea e: daca alezezi bloc de 2000 pt. 2500 se micsoreaza peretele despartitor dintre cilindri. e ok? te mai poti baza pe motor?
Din moment ce M20 vine din fabrica cu alezaj 84 mm la 2500 cmc, ce probleme ar fi?

Si 2000 si 2300 si 2500 si 2700 impart acelasi bloc M20. Deci nu este nicio problema.



Asta e un bloc de 2.5.

La un alezaj de 86 mm, ramane perete despartitor de 4.5 mm.

Ca sa nu alezezi ai 2 variante.

Ori pistoane M20B20 (80mm) cu arbore de M21D24 (81mm) si il faci 2.4
Ori pistoane M20B20 (80mm) cu arbore de M51D25 (82.8mm) si il faci 2.5
Ambii arbori sunt forjati si suporta turbo sau raport de compresie mare fara nicio problema.

Last edited by cheluakame; 05-11-11 at 12:36.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 05-11-11, 14:11   #20
Luciane12

Stage 5
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 440
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Din moment ce M20 vine din fabrica cu alezaj 84 mm la 2500 cmc, ce probleme ar fi?

Si 2000 si 2300 si 2500 si 2700 impart acelasi bloc M20. Deci nu este nicio problema.



Asta e un bloc de 2.5.

La un alezaj de 86 mm, ramane perete despartitor de 4.5 mm.

Ca sa nu alezezi ai 2 variante.

Ori pistoane M20B20 (80mm) cu arbore de M21D24 (81mm) si il faci 2.4
Ori pistoane M20B20 (80mm) cu arbore de M51D25 (82.8mm) si il faci 2.5
Ambii arbori sunt forjati si suporta turbo sau raport de compresie mare fara nicio problema.
ma refer la cazul cand transformi m20b20 in m20b25
cum a scris colegul: M20B20 - 80 mm x 66 mm
M20B25 - 84 mm x 75 mm. de la 80 mm la 84 mm sunt 4 mm de scobit, adica 2 mm pe raza+ 2mm de la pistonul vecin, se ingusteaza semnificativ peretele despartitor. tu zici defapt ca poti mari capacitatea doar(exclusiv) prin marirea cursei pistonului?
Luciane12 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-11, 19:04   #21
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by Luciane12 View Post
ma refer la cazul cand transformi m20b20 in m20b25
cum a scris colegul: M20B20 - 80 mm x 66 mm
M20B25 - 84 mm x 75 mm. de la 80 mm la 84 mm sunt 4 mm de scobit, adica 2 mm pe raza+ 2mm de la pistonul vecin, se ingusteaza semnificativ peretele despartitor. tu zici defapt ca poti mari capacitatea doar(exclusiv) prin marirea cursei pistonului?
Colegul adica tot eu ...
Cum am spus blocul este acelasi si la 2.0 si la 2.3 si la 2.5 si la 2.7. Deci din start alezajul de 84 mm nu este o problema.
La 84 mm alezaj ramane un perete de 6.5 mm.
Nu peretii dintre cilindri este problema la M20 alezat, ci garnitura de chiulasa, pentru ca intre camere de ardere ramane doar un firicel de material.

Si da, e logic ca poti mari capacitatea doar printr-o cursa mai lunga. M20, M21, M50, M51, M52, S50B30US, M54, S54 au acelasi palier, 60 mm si 45 mm cel de biela.

Singura modificare e ca trebuie sa echilibrezi dinamic arborele (daca pui de diesel) pentru 6-7000 rpm cat face noul ansamblu.

Last edited by cheluakame; 05-11-11 at 19:07.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 24-12-11, 20:19   #22
AudioClass
Ford Driver

Stage 5
 
AudioClass's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 3,228
Member of:
[FORD]
Default Re: alezare bloc ...

A masurat cineva cat de gros este un cilindru de m20b20? Majoritatea blocurilor de m20b20 au grosimea cilindrului de 4mm, la un alezaj de 80mm, si daca alezezi la 84mm, raman 2 milimetri in grosime, ceea ce ar creea probleme majore. Exista un singur bloc de b20 care poate fi alezat SAFE, cel care are cilindrul gros de 6mm, si se poate masura la nivelul pompei de apa. Este o ineptie sa spui ca distanta dintre cilindri devine prea mica, pt. ca teoretic este acelasi bloc ca si la 2.5, iar 2.5ul nu are probleme de genul asta. Chiar eu am un bloc de m20b20 (are tipul motor scris acolo unde este seria), este cel cu cilindrul gros, si acum are interne de 2.7.

Oricum ideea este excelenta, sa faci un 2.5, 2.7, 2.8 dintr-un bloc de 2.0. Faci lup in haine de oaie, este legal,si mai e si nou noutz. Daca vrei sa faci un motor durabil, te sfatuiesc sa faci un 2.5, pentru ca raportul biela-cursa este perfect, daca vrei sa faci un motor, sa traga, dar sa nu te gandesti prea mult la durata de viata, poti sa faci 2.7, sau 2.8, numai ca peste 5500rpm, motorul sufera din cauza incarcaturii unghiulare/laterale datorate de biela prea scurta (130mm), pe care trebuie sa o folosesti. Ar mai fi o optiune, inca neverificata de mine, dar faisabila, pt. 2.7, poti folosi biele si pistoane de m54b30, sau biele de 135 de la orice motor cu 135mm si pistoane de m54b30.
__________________
Audio Class
Shop: Piatra Neamt , bd-ul Traian, nr. 21, bl. A5, parter
Telefon: 0748.128.720, 0333.409.329
Yahoo mess : a2tuning2009 sau audioclass_tuning

Magazin on-line Audio Class

Magazin On-line Piese Auto

Furtune siliconice - conversii turbo
AudioClass is offline   Reply With Quote
Old 24-12-11, 20:25   #23
ciprian_the_1

Stage 5
 
ciprian_the_1's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 836
Member of:
[BMW]
Default Re: alezare bloc ...

in satul OZUN langa brasov puteti aleza cu doar 500 lei si fac oameni o treaba grozava eu acolo l-am alezat si merg cu 1.5 bar....... compresie 13 pe pistoanele 1,2,4 si 13,2 pe 3,5,6 recomand cu incredere acolo am facut si chiuloasa completa cu semeringuri,scaune si ghiduri
"succesuri"
__________________
1.4 ...............
ciprian_the_1 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-12, 06:14   #24
bogdan_e36

Stage 4
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 206
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by ciprian_the_1 View Post
in satul OZUN langa brasov puteti aleza cu doar 500 lei si fac oameni o treaba grozava eu acolo l-am alezat si merg cu 1.5 bar....... compresie 13 pe pistoanele 1,2,4 si 13,2 pe 3,5,6 recomand cu incredere acolo am facut si chiuloasa completa cu semeringuri,scaune si ghiduri
"succesuri"
multumim frumos de informatie
bogdan_e36 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-12, 06:25   #25
bogdan_e36

Stage 4
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 206
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by AudioClass View Post
A masurat cineva cat de gros este un cilindru de m20b20? Majoritatea blocurilor de m20b20 au grosimea cilindrului de 4mm, la un alezaj de 80mm, si daca alezezi la 84mm, raman 2 milimetri in grosime, ceea ce ar creea probleme majore. Exista un singur bloc de b20 care poate fi alezat SAFE, cel care are cilindrul gros de 6mm, si se poate masura la nivelul pompei de apa. Este o ineptie sa spui ca distanta dintre cilindri devine prea mica, pt. ca teoretic este acelasi bloc ca si la 2.5, iar 2.5ul nu are probleme de genul asta. Chiar eu am un bloc de m20b20 (are tipul motor scris acolo unde este seria), este cel cu cilindrul gros, si acum are interne de 2.7.

Oricum ideea este excelenta, sa faci un 2.5, 2.7, 2.8 dintr-un bloc de 2.0. Faci lup in haine de oaie, este legal,si mai e si nou noutz. Daca vrei sa faci un motor durabil, te sfatuiesc sa faci un 2.5, pentru ca raportul biela-cursa este perfect, daca vrei sa faci un motor, sa traga, dar sa nu te gandesti prea mult la durata de viata, poti sa faci 2.7, sau 2.8, numai ca peste 5500rpm, motorul sufera din cauza incarcaturii unghiulare/laterale datorate de biela prea scurta (130mm), pe care trebuie sa o folosesti. Ar mai fi o optiune, inca neverificata de mine, dar faisabila, pt. 2.7, poti folosi biele si pistoane de m54b30, sau biele de 135 de la orice motor cu 135mm si pistoane de m54b30.
Merge ce ai zis tu cu bielele de 135mm si pistoane de m54b30. tocmai a inchis un prieten blocul cu aceste interne, dar inca nu a avut timp sa iasa la rodaj din cauza sarbatorilor. Din ce am auzit mai merge pe m50-m52-m54 pus pistoane de s50b30-s50b32 insa sunt foarte curios daca ar merge si cele de pe m3 e46 si in combinatie cu ce biele. nu stiu daca m20 ar putea suporta un alezaj pt pistoane de 86mm sau 86,4mm. Poate stie cineva sau macar un link de la un site din afara. Pacat ca sunt unele persoane care stiu foarte multe dar nu vor sa divulge....
bogdan_e36 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-12, 08:15   #26
AudioClass
Ford Driver

Stage 5
 
AudioClass's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 3,228
Member of:
[FORD]
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by bogdan_e36 View Post
Merge ce ai zis tu cu bielele de 135mm si pistoane de m54b30. tocmai a inchis un prieten blocul cu aceste interne, dar inca nu a avut timp sa iasa la rodaj din cauza sarbatorilor. Din ce am auzit mai merge pe m50-m52-m54 pus pistoane de s50b30-s50b32 insa sunt foarte curios daca ar merge si cele de pe m3 e46 si in combinatie cu ce biele. nu stiu daca m20 ar putea suporta un alezaj pt pistoane de 86mm sau 86,4mm. Poate stie cineva sau macar un link de la un site din afara. Pacat ca sunt unele persoane care stiu foarte multe dar nu vor sa divulge....
Pe aspirat merge alezat la 86,4mm, probabil un pic riscant, dar merge. Eu am vrut initial sa alezez la 86mm, dar m-am documentat mai bine, si pt. un setup turbo, e de preferat sa nu treci de 85mm. Blocul M50, doar prima generatie, parca primii 2 ani de fabricatie, au facut blocuri cu cilindrii grosi, care pot fi alezati la cote de M3, restul , parca incepand cu generatia VANOS, au avut cilindrii mai subtiri, strict pt alezajul de 84mm plus cote de reparatie.
AudioClass is offline   Reply With Quote
Old 03-01-12, 09:00   #27
bogdan_e36

Stage 4
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 206
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by AudioClass View Post
Pe aspirat merge alezat la 86,4mm, probabil un pic riscant, dar merge. Eu am vrut initial sa alezez la 86mm, dar m-am documentat mai bine, si pt. un setup turbo, e de preferat sa nu treci de 85mm. Blocul M50, doar prima generatie, parca primii 2 ani de fabricatie, au facut blocuri cu cilindrii grosi, care pot fi alezati la cote de M3, restul , parca incepand cu generatia VANOS, au avut cilindrii mai subtiri, strict pt alezajul de 84mm plus cote de reparatie.
adica te referi decat la blocul de fonta ca ar fi bun pentru alezat?? cel de nicasil nu merge alezat la 86.4 din cauza ca nu are destul material din care sa iei sau ca nu ar rezista blocul in timp?? sa zicem ca pe mine ma intereseaza pentru aspirat. Pentru turbo recomand numai blocul de fonta

dar totusi nu mi a raspuns nimeni la o intrebare. Ce biele merg impreuna cu vibrochenele de M50-M52-M54 si pistoanele de s50b30 si s50b32 ????
bogdan_e36 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-12, 06:56   #28
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: alezare bloc ...

Folosesti ansamblul complet. Adica daca ai vibrochen de M54 pui si bielele si pistoanele... Adica Nu pui vibrochen de M50 si pistoane de M54...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 15-02-12, 19:33   #29
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by AudioClass View Post
Pe aspirat merge alezat la 86,4mm, probabil un pic riscant, dar merge. Eu am vrut initial sa alezez la 86mm, dar m-am documentat mai bine, si pt. un setup turbo, e de preferat sa nu treci de 85mm. Blocul M50, doar prima generatie, parca primii 2 ani de fabricatie, au facut blocuri cu cilindrii grosi, care pot fi alezati la cote de M3, restul , parca incepand cu generatia VANOS, au avut cilindrii mai subtiri, strict pt alezajul de 84mm plus cote de reparatie.

Confunzi ceva, M50 a avut pe toata perioada productiei aceleasi dimensiuni. Este blocul care a inlocuit M20 si este facut tot din fonta. Este acelasi bloc care a fost pus si pe M3 E36 (S50B30 si S50B32).
Cel cu doua tipuri de cilindrii este M52-ul, succesorul lui M50.
Un model era facut din Nikasil si putea fi alezat pana la 84.5 daca nu ma insel, si altul, facut pentru piata din America era din fonta, asemanator M50-ului si putea fi alezat pana la 86.4 mm

Si aceeasi confuzie o faci si la M20. M20 a avut mereu aceeasi dimensiune a cilindrilor, M30-ul este cel cu grosime cilindrilor mai mare.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 15-02-12, 20:23   #30
AudioClass
Ford Driver

Stage 5
 
AudioClass's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 3,228
Member of:
[FORD]
Default Re: alezare bloc ...

Quote:
Originally Posted by cheluakame View Post
Confunzi ceva, M50 a avut pe toata perioada productiei aceleasi dimensiuni. Este blocul care a inlocuit M20 si este facut tot din fonta. Este acelasi bloc care a fost pus si pe M3 E36 (S50B30 si S50B32).
Cel cu doua tipuri de cilindrii este M52-ul, succesorul lui M50.
Un model era facut din Nikasil si putea fi alezat pana la 84.5 daca nu ma insel, si altul, facut pentru piata din America era din fonta, asemanator M50-ului si putea fi alezat pana la 86.4 mm

Si aceeasi confuzie o faci si la M20. M20 a avut mereu aceeasi dimensiune a cilindrilor, M30-ul este cel cu grosime cilindrilor mai mare.

Despre blocul de M20 chiar am testat, iar despre cel de m50 doar am citit. Nu vorbesc de dimensiunile contructive ale blocului, ci strict de grosimea cilindrului brut.Am avut 3 blocuri de m20b20 din diferiti ani, si toti au cilindrul de 4mm grosime. Am gasit la cineva un bloc de m20b20 cu cilindrul gros de 6mm. La m50 din ce am citit, in primii ani inainte de introducerea VANOS-ului pe m50, blocul are aceiasi grosime la cilindri, din care sunt alezate variantele de 2.0 si 2.5, dupa introducerea Vanos-ului pt. 2.0 au fost turnate blocuri cu cilindri mai subtiri, si vorbim de m50 nu de m52. Stiu care sunt diferentele la m52. Pana la urma fiecare face ce vrea cu banii si timpul lui, important e sa vezi cat de gros e cilindrul inainte sa te apuci de alezat. Cheers!

Last edited by AudioClass; 15-02-12 at 20:26.
AudioClass is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -