Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Dacia tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 23-06-07, 18:53   #1
SUPAPA_Jr

Stage 5
 
SUPAPA_Jr's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,628
Member of:
[2 Roti]
Default Motor berlina 80cp

Cum si ce trebuie schimbat intr-un motor de berlina 1310 cv 5 trepte ca sa ajunga la 80cp reali?
SUPAPA_Jr is offline   Reply With Quote
Old 24-06-07, 02:42   #2
canny

Stage 5
 
canny's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,160
Default Re: Motor berlina 80cp

............................
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1_149.jpg
Views:	487
Size:	257.5 KB
ID:	292098  
canny is offline   Reply With Quote
Old 24-06-07, 02:42   #3
GTXR

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[Opel]
[FORD]
Default Re: Motor berlina 80cp

nu ai specificat 1.4 sau 1.6,eu as alege 1.6,as schimba axa cu came cu una mai sport.carburatoru.usurari.evacuare marita,filtru pt sound.2 mm din chiuloasa ,cred ca ajungi la 80 cu astea
GTXR is offline   Reply With Quote
Old 25-06-07, 02:59   #4
ynp_46
Dacia Driver

Stage 5
 
ynp_46's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,587
Member of:
[DACIA]
Default Re: Motor berlina 80cp

Quote:
Originally Posted by canny View Post
............................
Io nu cred ca functioneaza cu adevarat...
ynp_46 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-07, 11:23   #5
canny

Stage 5
 
canny's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,160
Default Re: Motor berlina 80cp

nici eu la ce putere au zis ei, dar la 80 de ponei eu zic ca tot te duce linistit
canny is offline   Reply With Quote
Old 25-06-07, 11:32   #6
apline5

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 583
Default Re: Motor berlina 80cp

ce scrie acolo e adevarat poti sa impingi 1.3u la 120 cp. problema este k mai mult de 1000km nu mergi cu el .problema care in competitii nu are importanta
apline5 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-07, 12:00   #7
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Motor berlina 80cp

nu te pune nimeni sa mergi cu acceleratia la podea tot timpul. daca nu-ti schimbi stilul de condus si folosesti plusul de putere doar ca o rezerva in caz de urgenta, nu cred sa se intample ceva tragic asa devreme
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-07, 12:16   #8
apline5

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 583
Default Re: Motor berlina 80cp

io zic k da ,si care mai e rostu sa fac atatea modificari la motor si merg k mosii? si motoarele din WRC de azi nu tin o vesnicie alea de 2.0 de 300 cp .tin numai un raliu
apline5 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-07, 22:01   #9
GTXR

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[Opel]
[FORD]
Default Re: Motor berlina 80cp

Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1 View Post
nu te pune nimeni sa mergi cu acceleratia la podea tot timpul. daca nu-ti schimbi stilul de condus si folosesti plusul de putere doar ca o rezerva in caz de urgenta, nu cred sa se intample ceva tragic asa devreme
daca nu mergi cu accelaratia la podea nu poti sa mergi...ce scrie in acel articol multe sunt adevarate...in oras nu o sa poti merge cu ea...cel mai bine se simte dupa 5000 rpm...
GTXR is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 08:15   #10
SUPAPA_Jr

Stage 5
 
SUPAPA_Jr's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,628
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Motor berlina 80cp

eu ma refeream la ceva de genul....schimbat/modificat chiulasa....carb,galerii...filtru si evacuare ca sa sune si frumusel...
SUPAPA_Jr is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 12:59   #11
GTXR

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,803
Member of:
[Opel]
[FORD]
Default Re: Motor berlina 80cp

pai ai raspunsul meu mai sus...primul
GTXR is offline   Reply With Quote
Old 26-06-07, 19:55   #12
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Motor berlina 80cp

In primul rand incepem de jos in sus, si din dinauntru in afara, nu va costa prea mult si probabil rezultatul va fi mai mult de 80 de cai.
-in primul rand tot ce se poate schimbi setul la un renault, care incapa...dar cumperi 2 catare cu o precizie de 0,1 gram. Masori pistoanele cu totul, sa aiba pe el totul ce e necesar cand asamblezi, trebue sa aiba acelsi greutate, la fix.
-bielele nu trebue usurate, ci facut asa: se ia biela in mana, cu partea de jos in sus, si te apuci de polizat, cu un polizor foarte fin. miscarea trebuie sa fie sus-jos, in nici un caz stanga-dreapta. asa toate acele mici incrustari cor fi paralele cu biela. miscarea de sus-jos trebuie facurta pe toate partile, deci trebuie sa le rotesti de vreo 3-4 ori incetisor, insa fara de a lua-o de pe polizor. apasarea trebuie sa fire constanta, uniforma, pe toata perioda. polizarea trebuie sa atinga fiecare coltisor al bielei. trebuie sa iei doua cantare le pui una langa cealalta si sa pui cate un capat pe un cantar daca se poate elecric., asa vezi cat apasa fiecare acapat, toate trebuie sa fie la fel. partea care vine la arborele cotit trebuie sa fie la toate la fel, iar partea care se leaga la piston la toate trebuie sa aibe acceasi greutate. daca capetele au acceasi greutate, si bielele vor avea acceasi greutate. cele patru trebuie sa aibe acceasi greutate neaparat, ca daca nu apar suprasolicitari la unele. daca sunt echilibrate motorul va avea o functionare rotunda, uniforma, fara batai.
-cand totlu e gata, sti greutatea o duci arborele la echilibrat si slefit la fel cum e mentionat mai sus.
-Se ia din volanta cam 0,5kg si echilibrat iarasi.
-Siburile trebue schimbate sa nu ai probleme, sa nu se rupa la turatie mai mare si puterea mai mare.
-faci rost de o axa cu came ~280-300, mai mult nu trebue fiindca va fi incomod in oras.
-Chiulasa la fel trebue slefuita, atentie! galeriile de evacuare ca oglinda, cele de admisie nu atat de fine, altfel plusul de benzina va curge la supape si arde acolo, nu trebue explicat de ce nu e bine. Camera de ardere sa fie cat mai fina. Arcuri daca se poate de alpine, daca nu macar de cielo (am inteles ca sunt bune) supapele cat mai mari (cel mai usor e sa gasesti de papuc) la fel si scaunul de supapa.
-galeria de admisie de tot de papuc fiindca poti monta pe aia carb dublu corp, la fel slefuit, dar nu foarte fin, si unde merge pe chiulasa trebue uitat sa nu fie gaura admisiei mai mare sau mai mic.
-evacuarea total nou, schimbat cap coada. se face o flansa si pe aia sudeaza 4 tevi de acceasi lungime. "serpisori" 4-2-1, prima parte sa aiba ~0.8m, a doua, unde vin 2 tevi cu marime mai mare (5-10mm) ~0.5m si restul pana la final cu un diametru de max 50mm, ideal ar fi 40-45mm.
-carburator de ce firma gasesti dar sa fie minim 32.
-pompa de ulei mai mare (in general se bumleaza cel orig...cu ajutorul inca unei pompe)
-pomla de benzina electrica...eventual daca nu ajunge originalul
-raditor de apa de papuc, mult mai mare decat ce ai si e necesar ca sa nu incalzeasca motorul.
-Aprindere bosch de pe un golf, sau eventual noul gotronic, dar sa nu fie cu platina.


Cam in mare asta e ce trebue facut la un motor dacia ca sa prinda viata, de acum in colo depinde cat esti mecanic +-10cai, daca faci cum trebue poate va treve 90 de cai, daca nu 75 aproape sigur.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 04-07-07, 02:57   #13
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Motor berlina 80cp

nimeni nimic???
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 04-07-07, 03:24   #14
bulldog_cox

Stage 5
 
bulldog_cox's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Member of:
[AUDI]
Default Re: Motor berlina 80cp

ce axa imi trebuie pentru o dacie din 1998 berlina?
bulldog_cox is offline   Reply With Quote
Old 04-07-07, 03:26   #15
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Motor berlina 80cp

Cel original, daca nu e modificat motorul. Daca e...depunde ce ai modificat la ea.
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -