Deschid acest topic in ideea de a ne familiariza cu "modul de asezare" a camelor pe o axa.
M-am apucat recent de studiat fazele si diagrama de distributie a unei axe cu came ( in special cea de dacie clasica).O parte din documentatie am luat-o de pe urmatorul site:
http://e-automobile.ro/categorie-mot...stributie.html
http://e-automobile.ro/categorie-mot...bore-came.html
Inca sunt multe necunoscute pentru mine si sper sa le rezolvam impreuna.
Pentru a avea o baza practica, am ales axa de dacie clasica stock. Vorbim de o axa de 270 de grade cu urmatoarele faze de distributie:
avans deschidere admisie - 22 grade RAC
intarziere inchidere admisie - 62 grade RAC
avans deschidere evacuare - 60 grade RAC
intarziere inchidere evacuare - 20 grade RAC
O prima intrebare: folosesc corect termenii de "faze de distributie" si "axa de X grade"?
Prin axa de 270 de grade eu inteleg ca fiind arcul de cerc opus distantei dintre punctul de unde lobul camei ataca tachetul si punctul final unde lobul nu mai ataca.
Personal as vrea sa modific fazele de distributie si mai putin gradele. Unii stiu ca doar "ascut" camele, adica maresc distanta de deschidere a supapei. In cazul meu nu e o ideie buna pentru ca am rabotat din chiuloasa ( motor de 1.6 de dacie) 3.1 mm si imi e teama ca s-ar putea intalni supapele cu pistoanele.
Scopul meu este de a mari puterea motorul la limita in care se poate exploata intr-un regim de mers mai sportiv, nu de competitii.