Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Dacia tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 17-01-16, 19:36   #1
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Post Modificare ax came

Deschid acest topic in ideea de a ne familiariza cu "modul de asezare" a camelor pe o axa.

M-am apucat recent de studiat fazele si diagrama de distributie a unei axe cu came ( in special cea de dacie clasica).O parte din documentatie am luat-o de pe urmatorul site:
http://e-automobile.ro/categorie-mot...stributie.html
http://e-automobile.ro/categorie-mot...bore-came.html
Inca sunt multe necunoscute pentru mine si sper sa le rezolvam impreuna.


Pentru a avea o baza practica, am ales axa de dacie clasica stock. Vorbim de o axa de 270 de grade cu urmatoarele faze de distributie:
avans deschidere admisie - 22 grade RAC
intarziere inchidere admisie - 62 grade RAC
avans deschidere evacuare - 60 grade RAC
intarziere inchidere evacuare - 20 grade RAC

O prima intrebare: folosesc corect termenii de "faze de distributie" si "axa de X grade"?
Prin axa de 270 de grade eu inteleg ca fiind arcul de cerc opus distantei dintre punctul de unde lobul camei ataca tachetul si punctul final unde lobul nu mai ataca.

Personal as vrea sa modific fazele de distributie si mai putin gradele. Unii stiu ca doar "ascut" camele, adica maresc distanta de deschidere a supapei. In cazul meu nu e o ideie buna pentru ca am rabotat din chiuloasa ( motor de 1.6 de dacie) 3.1 mm si imi e teama ca s-ar putea intalni supapele cu pistoanele.

Scopul meu este de a mari puterea motorul la limita in care se poate exploata intr-un regim de mers mai sportiv, nu de competitii.

Last edited by Speed94; 17-01-16 at 19:39.
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-16, 21:02   #2
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Modificare ax came

Quote:
Originally Posted by Speed94 View Post
avans deschidere admisie - 22 grade RAC
intarziere inchidere admisie - 62 grade RAC
avans deschidere evacuare - 60 grade RAC
intarziere inchidere evacuare - 20 grade RAC
22 + 180 + 62 = 264
60 + 180 + 20 = 260
...unde 180*RAC sunt aferente unei deplasari complete a pistonului, fie pe admisie, fie pe evacuare, iar impreuna cu avansul si intarzierea da durata completa de deschidere a respectivei supape.

Asadar, de unde 270 grade la arborele de Dacie?
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 30-01-16, 19:39   #3
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Modificare ax came

Poi pe axa de dacie scrie "270", asa ca am dedus ca are 270 de grade. Am mai intrebat in stanga si in dreapta si parerile sunt impartite... De aceea am deschis acest topic, in speranta unei informatii cat mai corecte.

Intre timp m-am mai documentat referitor la modificarea unei axe si am ajuns la concluzia ca singura sansa e de a lua din baza camei ( arcul de cerc opus lobului ce ridica tachetul). Asta pentru ca exista un lips major; nu prea mai sunt aleliere in Romania unde se poate face asta. Cel putin nu la un pret rezonabil pentru modificarea unui motot destinat unei masini de zi cu zi.

Asa ca am ales varianta prezentata mai sus. In acest fel scap si ne tratamentul de "calire" necesar axei pentru a rezista in timp.

Cine detine informatii legate de aceasta treaba si vrea sa le impartaseasca, e mai mult decat bine venit.
Speed94 is offline   Reply With Quote
Old 31-01-16, 14:55   #4
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Modificare ax came

Si daca se ia material din cercul de baza al camei, trebuie aplicat un tratament termic de calire, altfel uzura creste exponential cu numarul de km. Cum se atinge suprafata camei, la orice tip de prelucrare mecanica, se distruge stratul de tratament aplicat camei in procesul de productie al acesteia. Spor la adunat informatii, ca mai sunt multe!
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 31-01-16, 17:17   #5
Speed94

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 585
Default Re: Modificare ax came

Si revenim din nou la problema cea mare... nu prea mai unde sa faci asa ceva. Iar aia care inca fac asa ceva, cer si pe ma-sa si pe ta-so.

Dar daca stai sa te gandesti putin, fortele exercitate pe acea suprafata prelucrata sunt foarte mici.
Speed94 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -