Sebastian..da eu stiam ca s-au pus motoare de gordini si pe 1300..cum e cea albastra din prima poza..si ca aveau 125 cp varianta de strada..si undeva in jur de 180 pt curse..
__________________
Is it \'cause they like my gangsta walk..Is it \'cause they like my gangsta talk...Is it cause they like my handsome face...Is it cause they like my gangsta way...PICTURE ME ROLLIN\'
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
LEGAL RACING
Dacia 1100s a avut un motor special, probabil 60-70cp maxim cea ce insemna mult la acea ora pt caroseria respectiva. Cred ca erau motoare de putin peste 1300cmc.
Renaul 8 Gordini si Renault 12 Gordini si Alpine erau altceva.
Dacia 1100s avea un bord foarte frumos cu turometru si vitezometru pana la 190 scris pe bord, parca alt volan, jante intoarse si cred ca mai joase, toata masina avea suspensie sport, masca pe fata cu 4 faruri.
S-au folosit mult la Militie.
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
LEGAL RACING
Renault 8 GORDINIRenault 8 Gordini 1300 - Type 1135 - N° Chassis : 200000 à 214160
Moteur :
type 4 cylindres en ligne
emplacement longitudinal, porte-à-faux arrière
cylindrée 1255 cc
alésage x course (mm) 74,5 x 72 mm
rapport volumétrique 10.5 :1
puissance (ch à t/mn) 103 ch à 6750 t/mn
régime maximum (t/mn) 7200 t/mn
puissance spécifique (ch/l) 82 ch/l
couple maximun (m.kg à t/mn) 11,9 mkg à 5000 t/mn
alimentation 2 Weber 40 DCOE
distribution arbre à cames lateral, tiges, culbuteurs et poussoirs
allumage bobine / distributeur
matière bloc/culasse fonte / aluminium
vilebrequin 5 paliers
refroidissement par liquide
équipement électrique alternateur 12 V
Transmission :
mode aux roues arrière
embrayage monodique à sec
nombre de rapports 5 + MA
rapport de pont 8 x 33 en standard
Châssis :
type et structure monocoque acier
suspension avant triangle superposés, ressorts helicoïdaux, amortisseurs telescopiques, barre anti-roulis
suspension arrière essieu brisé, doubles combinés ressort/amortisseurs
freins 4 disques, assistés
direction à crémaillière
jantes GT en aluminium, 5\" x 13\"
Dimensions :
longueur x largeur x hauteur 399, 5 x 149 x 138 cm
empattement 227 cm
voies avant et arrière 125,6 - 125,6 mm
capacité essence 38 + 25 l
capacité liquide refroidissement 7,1 l
poids en ordre de marche 855 kg
puissance fiscale 7 CV
Compétition :
Tout au long de l'année 1965, la Gordini 1100 se tailla de beaux succès en compétition : le rallye Lyon-Charbonnière grâce encore à Vinatier-Hoffmann, le Tour de Corse de nouveau, mais remporté cette fois par l'équipage local Orsini-Canonici, deux autres Gordini se retrouvaient dans les cinq premières : Vinatier-Hoffmann à la 3° place et les frères Santonacci, à la 5° place.
Au rallye du Printemps, Piot-Jacob remportèrent la 1° place au classement tourisme et la 3°place au général : Vinatier-Hoffmann , toujours eux, obtinrent une victoire à l'indice tourisme de série au Rallye de Lorraine ; Orsini-Canonici terminèrent 2° du Critérium des Cevennes et Andruet remporta la victoire au Critérium national des aspirants 65. D'autres victoires de moindre importance en rallies nationaux vinrent émailler une première saison particulièrement fructueuse.
Entre temps, le 1° juillet 1965, de nouveaux rapports de boîte et des modifications de la hauteur de la culasse avaient été homologuées en tourisme groupe 2.
Sunt mai multe variante de R8 Gordini insa asta e cea mai reusita chiar daca nu e poate cea mai puternica.
Super tare ideea ta cu istoria. Respect.
Cred ca e foarte important sa se stie aceasta istorie si sa nu se mai considere din start ca Dacia e o rabla si atat.
NU a fost si nu o sa fie niciodata o masina frumoasa sau confortabila, dar are un potential care nu trebuie neglijat.
Sunt oameni in Bucuresti care au facut din niste Dacii de dinainte de `80 avioane; mult peste Dacia lui SGM. Masinile merg, si merg de rup. Apropos, respect pentru baiatul asta care a aratat ca \"se poate face din rahat bici, si mai si trosneste.\"
Nimeni nu iubeste Dacia sau considera ca este masina suprema; cu totii ne-am dorii SUbaru sau Evo, dar astia sunt banii si \"iubim ce avem\"
Legat de istorie, nu trebuie sa uitam ca am avut mari sportivi si mecanici care in anii `80 au reusit sa prepare niste masini deosebite atat ca si performante cat si ca fiabilitate. Trebuie mentionat ca la vremea respectiva, la raliuri romanii se bateau cu Dacia la de la egal la egal cu celalalte maci europene. Ceea ce nu e putin lucru.
Am un articol despre Dacile de raliu. O sa incerc sa il scanez si sa il pun; Asta numai daca exista persoane interesate.
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
Dacia 1100 S - motor 1108, 53 CP la 5500 rpm.
Fata de motorul de serie, avea alta axa cu came, alta galerie de admisie, r.c 9.5:1, si un carburator dublu corp.
Cu 10 CP in plus fatza de standard.
Avea si turometru din cate tin eu minte, 4 faruri, posibil si suspensie mai tare. Avea si aripile un pic diferite, botul era mai ascutit, parca era BMW rechin.
Am vazut una abandonata, as fi vrut sa o iau , dar a luato Primaria inaintea mea, cred ca a ajuns la fiare vechi
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
LEGAL RACING
Cred ca rolul educativ si formator de opinie al site-ului e foarte important.
Hai sa punem ce avem pe aici, deocamdata la nivel de Dacia 1100 cand epuizam trecem la 1300.
Ce parere aveti?