Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Dacia tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 05-11-11, 01:28   #31
BlueAngel
Dacia Driver

Stage 5
 
BlueAngel's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,048
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Am inteles acum,nu era vb de convins doar ca nu imi venea in minte ce cutie de passat transversala .Si motorul diesel scutara destul de mult lonjeroanele mai mult la pornire si oprire dar intradevar nu se compara cu turatia unui vr6.Am inteles cum am putea intari lonjeroanele si da cea mai mare problema este la podea pentru ca sigur acolo va ceda la un moment dat.

Ca tot m-a facut curios subiectul am facut mici investigatii legat de preturi.Un vr6 am gasit si la 300-400 E si m-am interesat si aici la mine in oras si cam la pretul asta as gasi + instalatia electrica cu calculator cu tot,cutia de audi 80 am gasit la 200 RON planetarele bonus,mecanica nu am intrebat dar e relativ ieftina.Una peste alta parca nu mai pare ceva de domeniul fantasticului si frica banilor ca vom ajunge sa mergem cu pantalonii rupti in fund...insa e foarte multa munca fizica daca nu vrei sa dai bani unui meserias sa iti faca el toata treaba dar pana la urma urmei unde este distractia ?
__________________
REN-u' !
BlueAngel is offline   Reply With Quote
Old 05-11-11, 13:01   #32
BlueAngel
Dacia Driver

Stage 5
 
BlueAngel's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,048
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Aroganta intrece toate pe forumul asta,si Sirius are dreptate daca e cineva interesat despre un anumit proiect,nu conteaza cat de SF suna sar toti "micii" ingineri cu mistouri.
Ca oameni mari si ganditori ce sunteti inainte sa va apucati de un lucru NU VA DOCUMENTATI PUTIN ?

Asta este si scopul topicului daca cineva va vrea intr-o zi sa incerce sa puna motorul macar sa stie in mare cam in ce se baga si ce inseamna toata treaba asta.

Revenind la subiect : daca motorul a intrat pe asa ceva pe dacie sigur va sta destul de bine.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2010-03-3148.jpg
Views:	360
Size:	225.5 KB
ID:	2212212  

Last edited by Daniel_Toa; 06-11-11 at 10:20.
BlueAngel is offline   Reply With Quote
Old 06-11-11, 16:42   #33
scorpio GL

Stage 5
 
scorpio GL's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,652
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

atata timp cat ai loc fizic poti pune ce motor vrei tu pe dacie.banii sunt singura problema, crede-ma
scorpio GL is offline   Reply With Quote
Old 07-11-11, 23:58   #34
Sirius
Dacia Driver

Stage 5
 
Sirius's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

primi pasi : ruleta si masurat motorul de VR6. Lungime, si latime la mijlocul blocului.
apoi, aflat ce tip de bloc e si ce cutie se potriveste.

apoi: TIMP, CHEF DE MUNCA, flex si aparat de sudura etc!
__________________
Dacia 1310 TURBO 1.7

Volvo 480 TURBO 1.7

Last edited by Daniel_Toa; 08-11-11 at 18:21.
Sirius is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 00:02   #35
BlueAngel
Dacia Driver

Stage 5
 
BlueAngel's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,048
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Quote:
Originally Posted by Sirius View Post

apoi: TIMP, CHEF DE MUNCA, flex si aparat de sudura etc!
Ok in sfarsit pastram subiectul,poate da cineva dimensiunile motorului ?l=? L=? H=?

Last edited by Daniel_Toa; 08-11-11 at 18:21.
BlueAngel is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 09:04   #36
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Pasul cel mai important ar fi acela sa se vada daca se potriveste, cel mai important este la lungime. Apoi montarea cutiei aferente, si montarea motorului provizorie, in vederea stabilirii ce modificari sunt necesare sa fie aduse caroseriei, sasiului (in cazul Daciei, lonjeroane, traverse etc.), apoi adaptarea si confectionarea tuturor pieselor necesare. Cam acestia ar fi pasii pentru montarea motorului in sine, oricum pe parcurs lucrurile nu vor fi asa simple cum discutam noi aici, sigur vor aparea ceva complicatii, dar cred ca rezolvabile. Dar nu uitati, ca pentru a putea folosi cum trebuie puterea acestui motor, trebuie intarit sasiul, ca altfel se contorsioneaza, alte frane pentru a avea siguranta evident pentru a putea opri amsina, epntru ca franele standard debea opresc de la 100 km/h cu motorul original dar cu alt motor care te va impinge sa te duci mai tare? Plus iti trebuie alte suspensii pentru ca se stie cum sunt suspensiile de Dacie. In alta ordine de idei, dupa cum am mai spus, chiar nu este imposibila aceasta modificare, avand in vedere ca un motor in stare buna se invarte pe la 300-400 de Euro, o cutie, la fel, pe la 100-200 de Euro, iar sa zice, restul modificarilor daca se fac toate odata (frane, suspensii, planetare, intarirea ansamblului, adaptarile necesare motorului si cutiei) pe la 500 Euro. Deci in total, cu 1000-1200 de Euro ai VR6 pe Dacie gata de "bagat piciorul in" el.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 10:12   #37
BlueAngel
Dacia Driver

Stage 5
 
BlueAngel's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,048
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Pentru franele spate se poate folosi o punte de pe un Renault 18 turbo (discuri) eventual montate discuri mai mari duble ventilate.Etrieri nu stiu daca se vor mai putea pune cei originali ai puntii.Suspensia spate pot rame arcurile tot de la R18 turbo iar amortizoarele intarite.
Pe fata are cineva o idee mai buna decat fuzetele de papuc duse la strungar si facute pentru 4x100 ?
BlueAngel is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 11:49   #38
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Hai s-o spun. Pe spate la frane se poate punte de R18 Turbo, pe discuri. Pe spate chiar nu este nevoie de discuri ventilate, pot sa garantez. Discurile au 256 mm si sunt de ajuns cu etrierul original, sau poate ar merge un alt etrier, modelul cu glisare pe suruburi, nu pe pana. La frana fata sunt mai multe variante:
1) Discuri si etriere de Megane, 280 mm, care cred ca sunt arhi-suficiente.*
2) Discuri de Logan VAN de 259 mm, cu etriere de Golf 3 GT, exact cum are Bolidu' modificarea, care cred ca este destul de ok ca si franare.*
3) Ar mai fi varianta cu sistemul luat de la Nova, dar nu cred ca este suficienta. Aici ar trebui sa-si spuna parerea cei care o folosesc.
* Aici trebuiesc facute niste flanse pentru prinderea etrierului pe port-fuzeta, nu dau mai multe detalii.
Trecerea la 4 prezoane se poate face astfel pe fata: butuc Nova, bucsat, port-fuzeta de Diesel, iar restul distemului de franare se pune unul din cele enumerate mai sus. Ca si planetara, modificarile se fac in functie de modelul ales.
Pe spate trecerea se face direct cu punte de R18 Turbo, sau se ia orice butuc de spate de R18 in 4 prezoane sau Fuego, se aduce la diametrul interior al discului folosit (se alege un disc in prealabil), iar apoi se face o flansa epntru prinderea etrierului folosit (recomand ului cu sistem de glisare pe surub). Sau mai sunt butucii de spate de R18 in 4 prezoane care au tamburul din 2 bucati. Aici ramane butucul la fel, doar se aduga discul si si etrierul.
Ca si suspensie, daca se vrea ceva de strada, sunt foarte multe recomandari care se pot face. Pentru strada eu as recomanda amortizoare Bilstein pe gaz, ofera un confort ok, dar si o stabilitate imbunatatita. Pe spate arcuri de R18 Turbo daca gasiti, sau daca nu arcuri de fata aduse la inaltimea potrivita (taiate cate spire este nevoie). Pe fata la fel amortizoare Bilstein pe gaz, iar arcuri, ori de papuc Diesel aduse la inaltime, ori de Aro 10 sau alte modele, aduse la inaltime. Ca sa ai un confort relativ ok, se merge pe niste amortizoare mai moi, dar in schimb barele antiruliu vor trebui imbunatatite drastic. Pe fata daca gasiti de 25 mm dar nu stiu daca intra de baia VR6-ului, dar daca nu de 22 mm zic eu ca este relativ ok. Pe spate ar fi buna una de 24 sau de 26 mm de R18 Turbo. Daca se vrea o suspensie mult mai tare, ar merge arcurile mentionate mai sus, dar amortizoarele sa fie unele de 1300, pentru ca acelea sunt cu capace sus si se pot desface. Daca cel care le face este priceput, poate umbla un pic si pe la supapele amortizorului. A nu se uita scurtarea tijei in cazul in care amortizorul se desface, pentru ca sa nu bata tija in cap. Sper ca ma fost destul de explicit cu aceste modificari. Mai sunt multe modificari care se pot face, amruntisuri care per total ajuta la stabilitatea si buna functionare a masinii, dau niste exemple. Cam acestea ar fi o aprte din modificarile mentionate de mine. Dar cine vrea mai multe datalii, vorbim pe PM.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	adaptare mosorel.JPG
Views:	168
Size:	845.8 KB
ID:	2216472   Click image for larger version

Name:	tiranti.jpg
Views:	242
Size:	358.3 KB
ID:	2216473   Click image for larger version

Name:	Amortizor.jpg
Views:	198
Size:	29.1 KB
ID:	2216474  

Click image for larger version

Name:	Bara anti-ruliu.jpg
Views:	149
Size:	337.2 KB
ID:	2216475   Click image for larger version

Name:	Etrier si disc de frana.jpg
Views:	377
Size:	548.9 KB
ID:	2216476   Click image for larger version

Name:	Suspensie fata (3).jpg
Views:	348
Size:	494.8 KB
ID:	2216477  

Click image for larger version

Name:	SP_A0064.jpg
Views:	303
Size:	30.4 KB
ID:	2216478   Click image for larger version

Name:	Frane.jpg
Views:	300
Size:	23.9 KB
ID:	2216479   Click image for larger version

Name:	Suspensie.jpg
Views:	328
Size:	87.6 KB
ID:	2216480  

aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 17:25   #39
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Uite aici nuste dete despre motorul VR6. Inca mai caut dimensiuni. Maine ma duc si masor al meu motor ca tot il am dat jos si compar dimensiunile.

Engine code: AAA
Design: Four-stroke, internal combustion engine in "Vee"/in-line
Displacement: 2.8 liter
Bore diameter: 81.0 mm
Stroke: 90.0 mm
**note this is listed as 90.3mm elsewhere
"Vee" angle: 15°
Compression ratio: 10:1
Fuel and ignition systems: Bosch Motronic M2.9
Emission control: Lambda control with catalytic converter

Uite si un citat de pe alt forum: "My long block was crated in a VW factory plywood crate (35" tall, 32" long and 24" wide) and weighed 385 pounds. From Birmingham, Michigan to Colorado springs, Colorado it was 70 cents per pound (through American Freight Company) for a total of about 270 bucks. Hope that helps. "

Edit: vedeti ca cel de 2.9 are codul: ABV.

Last edited by Daniel_Toa; 08-11-11 at 18:22.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 17:43   #40
SOLENZAXJG

Stage 5
 
SOLENZAXJG's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,092
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Eu nu ma explic nimic si nu mai imi bat capul deageaba ca oricum nu se alege nimic.Uitate aici motor de 2.0 sunt 4 la Renault 2.0 L (1998 cc) 16-valve I4; 150 CP (110 kW)
2.0 L (1998 cc) 16-valve I4; 172 CP (126 kW)
2.0 L (1998 cc) 16-valve I4; 182 CP (133 kW)
2.0 L (1998 cc) 16-valve I4; 197 CP (145 kW)
Si vr6 de vw sunt:
2.8L VR6 178 hp
2.9L VR6 192 hp
2.8 VR6 24v 150 kW(204hp)
3.2 VR6 24v 177kW(241 hp)
3.2 VR6 24v 184kw(250 hp)
Aici is motoarele Renault si Vw.Eu nu mai postez aici ca nu mai bag va las pe voi.Oare de ce sar rupe dacia pentru ca si ea are o varsta si o asamblul fata ma refer si la lonjeroane da semne de oboseala si rugina si gauri si nu ii mai ce o fost.
SOLENZAXJG is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 17:52   #41
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Daca citeai cu atentie vedeai ca am scris mai in spate ce se poate face sasiului pentru a fi mai rigid. Vezi ca motoarele de 3.2 sunt de vapt V6, VR6 nu-s decat de 2.8 si de 2.9.

Diferenta dintre un ABF (2.0 16v, Golf 3) si un VR6 nu este mare, dar este. Bag si doua poze, nu stiu cat de bine redau diferenta dar cred ca se intelege ceva.

Edit: Vedeti ca chiulasa de VR6 este un pic mai lunga decat blocul, deci asta va poate duce un pic in eroare. Diferenta mare este la latime, cu vreo 15 cm in plus pentru VR6.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	32863359-46fc-02000180-.jpg
Views:	167
Size:	47.5 KB
ID:	2216922   Click image for larger version

Name:	1315762_600.jpg
Views:	149
Size:	57.7 KB
ID:	2216923  
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 18:08   #42
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Niste poze, cu VR6 ca sa vedeti cam ce dimensiuni are.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	vr63.jpg
Views:	152
Size:	44.9 KB
ID:	2216926   Click image for larger version

Name:	24vheadundersideallvalves.jpg
Views:	142
Size:	63.3 KB
ID:	2216927   Click image for larger version

Name:	AAAEngineNumber3.jpg
Views:	108
Size:	56.4 KB
ID:	2216928  

aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 18:12   #43
BlueAngel
Dacia Driver

Stage 5
 
BlueAngel's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,048
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Quote:
Originally Posted by SOLENZAXJG View Post
Adita tu mai cauta pe net si vezi ca si 3.2 ii VR6 http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_Mk4 citeste aici mai maistre.
Adevar graiesti motorul de 3.2 este motorul de pe R32 care e destul de greu de gasit iar suma este destul de modesta.

Tinand cont de VR6 si R32 au in principiu aceasi "forma"motorul de R32 nu mai poarta denumire de VR6.Iar noi vorbim in principiu de motoarele de 2.8 respectiv 2.9 care sunt mai accesibile.
BlueAngel is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 18:24   #44
SOLENZAXJG

Stage 5
 
SOLENZAXJG's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,092
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Deci acuma ce motor vr6 ii sub anul 2000 ala nu ii mai vr6 si nu il mai luam in discutie.Tu te gandeste ma omule ce pret are un motor din anul 2000 si mai ales cu niste km convenabili adica putini.Tu asa zici ca si cum zici ca motorul ce o fost pus pe dacia 1300,1310,nu ii tot ala din 19toamna ca si ala din 1998 ca ii tot ala motor de sute de ani numa ca masina ii mai tanar,apai vr6 ala din 19 toamna nu ii tot una ca si asta din 2000 anul cum zici tu.Nu ca in loc de 6 cilindri are 8.Eu gata nu mai postez ca vad ca aici daca iti spun adevarul o iei pe alta cale.
SOLENZAXJG is offline   Reply With Quote
Old 08-11-11, 20:00   #45
BlueAngel
Dacia Driver

Stage 5
 
BlueAngel's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 2,048
Member of:
[DACIA]
Default Re: vr6 pe dacia 1310?

Quote:
Originally Posted by SOLENZAXJG View Post
Deci acuma ce motor vr6 ii sub anul 2000 ala nu ii mai vr6 si nu il mai luam in discutie.Tu te gandeste ma omule ce pret are un motor din anul 2000 si mai ales cu niste km convenabili adica putini.Tu asa zici ca si cum zici ca motorul ce o fost pus pe dacia 1300,1310,nu ii tot ala din 19toamna ca si ala din 1998 ca ii tot ala motor de sute de ani numa ca masina ii mai tanar,apai vr6 ala din 19 toamna nu ii tot una ca si asta din 2000 anul cum zici tu.Nu ca in loc de 6 cilindri are 8.Eu gata nu mai postez ca vad ca aici daca iti spun adevarul o iei pe alta cale.
Gasesti motoare foarte bune exemplu aici https://forum.4tuning.ro/463-motoare/...sare-swap.html
Sincer iti spun ca imi este foarte greu sa deslusesc ce anume vrei tu sa zici in posturile astea.
BlueAngel is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -