23-01-14, 13:56
|
#1
|
Stage 4
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
|
Alfa 147
Salutare la toti!
De curand sunt si eu fericitul posesor al unei Alfa 147 model 2002 127.000km ,o bijuterie de masina pot spune.O masina cu stil cu multa personalitate si destul de sportiva.
Masina are motorul 1.6 16v de 105 cp ,foarte multumit de cum trage cu toate ca am facut trecerea de la o masina cu 150cp la una cu 105cp.
Pot spune ca am achizitionat masina de la cel mai sincer si de treaba fost proprietar care m-a instiintat atat cu problemele care le are masina cat si cu tot ce a fost schimbat pe ea de curand placute ,ulei consumabile.
Probleme ar fi :
-Amortizoare fata nu troncane se aude ca un scartait de cauciuc(le schimb imediat dupa ce termin cu inscrisul)
-Proiectoarele ceata nu se aprind(posibil o siguranta inca nu m-am uitat)
In rest masina este impecabila pot spune ,fostul proprietar chiar a avut grija de masina si asta se vede nu troncane nimic fara erori fara flutuatii la motor (masina a fost verificata complet).
Astept de la voi orce parere ,sfat de bine de rau :P
O zi buna va doresc!
__________________
Route 66
|
|
|
23-01-14, 16:25
|
#2
|
Stage 4
Join Date: Jan 2011
Posts: 250
|
Re: Alfa 147
S-o stapanesti sanatos!
Uleiul pe care trebuie sa-l folosesti este Selenia 20k Alfa Romeo 10w40.
Acel scartait este foarte posibil sa fie de la bratele superioare si nu de la amortizoare. Nu schimba inainte sa elucidezi problemele, foloseste un spray cu vaselina aderenta pentru bucsele bratelor superioare si vezi daca se amelioreaza acel scartait.
Proiectoarele de ceata sunt in far, se aprind de la butonul de langa avarii.
|
|
|
25-01-14, 16:22
|
#3
|
Stage 4
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
|
Re: Alfa 147
Quote:
Originally Posted by ekofresh
S-o stapanesti sanatos!
Uleiul pe care trebuie sa-l folosesti este Selenia 20k Alfa Romeo 10w40.
Acel scartait este foarte posibil sa fie de la bratele superioare si nu de la amortizoare. Nu schimba inainte sa elucidezi problemele, foloseste un spray cu vaselina aderenta pentru bucsele bratelor superioare si vezi daca se amelioreaza acel scartait.
Proiectoarele de ceata sunt in far, se aprind de la butonul de langa avarii.
|
Mersi mult ekofresh!
Exact acest ulei mi la recomandat si fostul proprietar.
Cu scartaitul mai mi-a spus cineva exact aceiasi chestie care ai spus-o si tu .Cand va tine vremea voi incerca sa vedem .
Proiectoarele de ceata inca nu vor sa se aprinda, nu am umblat la sigurante inca din lipsa de timp si da am fost si eu surprins cand am aflat ca sunt in far :P
O zi buna!
|
|
|
31-01-14, 22:08
|
#4
|
Stage 4
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
|
Re: Alfa 147
Salutare dinou.
Problema proiectoarelor am rezolvat-o.Erau becurile arse culmea amandoua :P
La partea cu scartaitul nu imi permite timpul deocamdata.
Petru un schimb de ditributie de ce piese asi avea nevoie?
Precizez ca am deja cureaua de la Gates Power Grip (nu stiu cat de buna este)
Cum este mai indicat sa cumpar piesele separat sau sa iau un in kit ?
Stiu ca in mod normal se schimba curea ,rola,rola intinzatoare, pompa de apa.
Daca gresesc cu ceva corectati-ma.
Vreau sa schimb distributia pentru ca am inteles de la fostul propritear ca este cam la sfarsitul vietii ei adica aproape de numarul de kilometri la care trebuie schimbata.
O seara buna!
|
|
|
02-02-14, 23:02
|
#5
|
Stage 4
Join Date: Jan 2011
Posts: 250
|
Re: Alfa 147
Distributia se schimba la 2 ani daca pui piese indoielnice, gen Breda sau 3 ani si maxim 40k km.
Curele recomandate sunt Dayco, dar nici Gates/Contitech nu sunt rele. Daca stii ca este o curea noua si se potriveste, foloseste-o
Pompa de apa, Hepu, e ceva mai scumpa dar are pale metalice si nu are rost sa te legi la cap cu altceva.
Role, ideal ar fi sa le iei pe original, daca nu, o prima varianta este Ruville, apoi poti lua Skf sau Ina. Ruville este un ambalator dar in cutiile lor sunt produse bune calitativ, adica poti gasi chiar Ina sau Skf, ideea e ca nu pun cea mai ieftina piesa ci una buna.
Poti lua si kit, Ruville, Ina, Skf, kit-ul contine rolele si curea, pompa o iei separat.
Daca tot schimbi distributia schimba si transmisia, mai dai cateva milioane si stai fara grija. Piese la fel ca la distributie, evita Breda.
In legatura cu scartaitul, posibil sa fie si de la bucsi bara stabilizatoare, destul de greu de schimbat, destul de scump ca manopera, recomandat s-o faca cineva care a mai schimbat la modelul tau, e o problema a Alfelor dupa un timp. Se schimba mai nou cu bucsi poliuretanice, in jur de 100lei perechea.
Btw, distributia se face cu cale, daca nu cunosti pe cineva care a mai facut la twin spark cere un pret la reprezentanta sau cauta un mecanic bun/priceput.
Cale, daca nu are, pleci pana dai de unu care are si stie.
Last edited by ekofresh; 02-02-14 at 23:08.
|
|
|
04-02-14, 20:48
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
|
Re: Alfa 147
Quote:
Originally Posted by ekofresh
Distributia se schimba la 2 ani daca pui piese indoielnice, gen Breda sau 3 ani si maxim 40k km.
Curele recomandate sunt Dayco, dar nici Gates/Contitech nu sunt rele. Daca stii ca este o curea noua si se potriveste, foloseste-o
Pompa de apa, Hepu, e ceva mai scumpa dar are pale metalice si nu are rost sa te legi la cap cu altceva.
Role, ideal ar fi sa le iei pe original, daca nu, o prima varianta este Ruville, apoi poti lua Skf sau Ina. Ruville este un ambalator dar in cutiile lor sunt produse bune calitativ, adica poti gasi chiar Ina sau Skf, ideea e ca nu pun cea mai ieftina piesa ci una buna.
Poti lua si kit, Ruville, Ina, Skf, kit-ul contine rolele si curea, pompa o iei separat.
Daca tot schimbi distributia schimba si transmisia, mai dai cateva milioane si stai fara grija. Piese la fel ca la distributie, evita Breda.
In legatura cu scartaitul, posibil sa fie si de la bucsi bara stabilizatoare, destul de greu de schimbat, destul de scump ca manopera, recomandat s-o faca cineva care a mai schimbat la modelul tau, e o problema a Alfelor dupa un timp. Se schimba mai nou cu bucsi poliuretanice, in jur de 100lei perechea.
Btw, distributia se face cu cale, daca nu cunosti pe cineva care a mai facut la twin spark cere un pret la reprezentanta sau cauta un mecanic bun/priceput.
Cale, daca nu are, pleci pana dai de unu care are si stie.
|
Cred ca pana la urma voi lua un kit complet cu pompa de apa.Ma gansesc ca este mai bine sa iau in kit complet decat pe piese (asta este raman cu o curea noua sau o scot la vanzare),pe masina am in momentul de fata kit-ul de la Ruville si da ai dreptate este o firma desul de buna dupa search-urile date pe goagle:P. Distributia se face numai cu cale speciale,am prieten care lucreaza la ford si omul mi-a spus din start ca nu se baga ca nu are sculele necesare..exact cum spui tu..
In legatura cu scartaitul culmea de cand este frig nu am mai auzit nimic ) cam bizar ..
ekofresh mersi inca odata pentru raspunsuri, recomandari si pentru indrumari !!
O seara buna!
|
|
|
04-02-14, 20:55
|
#7
|
Stage 4
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
|
Re: Alfa 147
Si cateva poze de sezon
Scuzati claritatea..
|
|
|
04-02-14, 21:52
|
#8
|
Stage 4
Join Date: Jan 2011
Posts: 250
|
Re: Alfa 147
Kit-urile din ce stiu eu, contin 2 role si curea. Pompa de apa se cumpara separat. I-ati pompa Hepu, nu te zgarci la cateva zeci de lei,
|
|
|
02-03-14, 07:41
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of: [Moderators] [4Rally] [Shadows Racing Team] [ALFA ROMEO]
|
Re: Alfa 147
Te salut, felicitari pt masina, ca idee, ce consum scoate in oras ? detin una identica si sunt curios de o comparatie la consum stima
|
|
|
02-03-14, 14:42
|
#10
|
Stage 4
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
|
Re: Alfa 147
Quote:
Originally Posted by trafy-vr6
Te salut, felicitari pt masina, ca idee, ce consum scoate in oras ? detin una identica si sunt curios de o comparatie la consum stima
|
Salut si multumesc in primul rand .Am facut cu 12 litri de benzina in cap 180 de kilometri urban+ extraurban rezultand un consum de 6.6.
Pentru mine este un consum foarte bun.
|
|
|
07-06-14, 22:27
|
#11
|
Stock
Join Date: Jun 2014
Posts: 1
|
Re: Alfa 147
salutare tuturor...detin o alfa 147 1.9 jtd 8 an 2004 am schimbat motorul care garantat functioneaza ...au aparut cateva probleme erori pe tester care au fost anulate rezolvate ...deci erori absolut nimic ...insa persista aceiasi problema nu porneste decat cu spray ,nu sta la relanti...nu sunt expert ...mici notiuni...am fost cu ea in service alfa .fiat...nici cei de acolo nu i dau de cap...shimbat senzorul de turatie...pompa motorina injectoarele ...aproape toate nu stiu ce poate avea deci NIMIC PE TESTER ...NU PORNESTE ...motorina ajunge doar pana la pompa am scos furtunul pana acolo ajunge ...verificate tensiunile in toti conectorii de senzori ...instalatia electrica ,fire ,fuzibile...MA POATE AJUTA CINEVA ...
|
|
|
08-06-14, 08:41
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of: [Moderators] [4Rally] [Shadows Racing Team] [ALFA ROMEO]
|
Re: Alfa 147
ai schimbat si calculatorul ? imposibil sa nu iti dea vreo eroare pe tester, daca ii dai cu spray, porneste si ramane pornita ? merge ok ? ai luat si imobilizatorul cu tot cu chei de pe "donatoare" ?
|
|
|
20-08-14, 22:30
|
#13
|
Stage 4
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
|
Re: Alfa 147
Nu prea am mai scris pe aici de ceva timp.
In 7 luni am ajuns la aproape 131000 de km ,4000 de kilometri adunati de cand o am ,totul fiind in regula mai putin bascula superioara dreapta care a inceput sa aibe joc in pivot si sa inceapa sa troncane.In scur timp o voi schimba pentru ca nu e de joaca cu directia.Cam nasol ca trebuie schimbata ditamai bascula din cauza unui pivot care face pe nebunu ).
In aceasta perioada am schimbat si am montat:
-Distributia in a 2-a saptamana cand am luat-o.
-Cauciucuri de vara
-Amplificator 800w
-Subwoofer 450w acum este mochetat
-Head unit Jvc KD-LH 911
-S-au vopsit jantele
-Un filtru de aer sport dar am renuntat la el in favoarea celui original (cu ala mergea mai rau )
In rest este o super masina cu toate ca este cam varianta porno dar o am pe asta mica a mea in dreapta si da drumul la aer cand e nevoie si tine loc de clima ,tine loc si de GPS si de tot ce e nevoi ).Consumul este bun pentru mine ,foarte sprintena ,sta foarte bine pe viraje, in mare numai cuvinte bune.
Pe viitor sper la :
-Jante pe 17'
-Garda la sol mai joasa minim 30-35mm (sa vad eu rotile alea la nivelul pasajelor )
-O evacuare finala (Cea originala parca este un butoi )
Cateva poze pe final
In rest sa auzim numai de bine..
Stima si respect pentru toti pasionatii de masini !
Last edited by shox; 20-08-14 at 22:33.
|
|
|
20-08-14, 22:31
|
#14
|
Stage 4
Join Date: Jan 2008
Posts: 206
|
Re: Alfa 147
Inca 2
|
|
|
21-08-14, 10:52
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 12,564
Member of: [Moderators] [4Rally] [Shadows Racing Team] [ALFA ROMEO]
|
Re: Alfa 147
Acolo am si eu filtrul pus dar trage mult aer cald...trebuie sa ii gasesc o locatie mai buna
|
|
|
|
|