09-07-05, 21:55
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 700
|
Poate sa ma lamureasca cineva?
Am un FORD CAPRI din 69 la care am montat un motor de Scorpio ( N9D, 4 linie , injectie multipunct. Momentan motorul ma multumeste , este destul de nervos, si nu ma plang nici de consum. Numai ca uneori merge cu mult mai bine , fara ca intre timp sa fi intervenit alti factori cum ar fi , alt tip de benzina sau reglaje etc....In cam 70% din cazuri asta se intmpla dimineata sau reara ori pe vreme ploioasa ori umeda.Si inca un aspect : Motorul in cauza pe circuitul de admisie , dupa filtrul de aer , mai avea o camera ( cam de aceiasi marime cu carcasa filtrului de aer ,care este complet goala) pe care eu din lipsa de spatiu am inlaturat-o.Care este scopul acestei camere?.Inca o precizare : In prezent folosesc un filtru de dacia , pentru ca la vremea montarii motorului nu am avut nimic la indemana . Este de ajuns acest filtru pentru motor ? As fi interesat sa achizitionez un filtru sport .Ce filtru imi recomandati , cu un bun raport calitate /pret si de unde as putea sa-l cumpar?.
MULTUMESC ANTICIPAT
|
|
|
10-07-05, 01:00
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,872
|
probabil ca-cutia aia e un 'rezonator' daca am inteles bine, cica are rolul de-a elimina turbulentele din fluxu de aer. hm... orcum se pare ca treaba asta exista si la masini mai noi, o sa studiez broblema cat de curand.
cat despre treaba cu mersu motorului mai bine in anumite conditiuni pai... e normal, cand e racoare afara treaba merge mai bine. totusi vezi unde ai pozitionat gura circuitului de admisie; daca trage aer de langa motor/evacuare nu-i bine, pen'ca ala-i cald si na... intelegi tu. ideal ar fi undeva jos in compartimentu motor sau chiar inaintea radiatorului daca spatiul permite.
despre filtrele de dacia nu stiu ce sa zic, rau n-au ce sa faca orcum (doar daca nu se descompun ). despre filtre mai 'sport' asa, cauta unu care se poate curata, sau ia unu de masina normala mai maricel, convenabil ca pret si e suficient.
pune niste poze cu masinuta ca pare interesanta.
__________________
"it's of bad taste not to mod your evo"
|
|
|
10-07-05, 10:49
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 700
|
Precizez: filtrul de aer este montat inaintea radiatorului iar diferentele de putere sunt\" maricele\" .In momentele proaste ,cand accelerez , se aude un zgmot \" plin\" in tobe , iar masina demareaza mai greu, iar in momentele bune masina\" sare \"si se aude un zgomot de electromotor supraturat).In acest ultim caz motorul atinge turatia maxima intr-un timp cu mult mai scurt.Chiar ma sperie uneori intrucat in primele 2 viteze are tendinta de a derapa ( tractiune spate ) cand accelerez brusc si nu ma refer la plecatul de pe loc !!! Am primit mai multe sugestii , una era cu privire la pompa de benzina , dar si dupa ce am schimbat inca 2 ( cei drept nu noi) fenomenul a persistat.Cand marge f.bine , merge indiferent de kilometrii parcursi ( motorul cald ) iar variatia poate aparea in aceiasi zi.Inclin sa cred ca ar fi vorba despre un senzor decalibrat si ma bate gandul sa cumpar un soft si cabluri pentru calculatorul masinii . Apropo stie cineva de unde se pot cumpara ?
|
|
|
10-07-05, 11:52
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,460
|
este f normal ce spui tu sa se intample.
1 - camera aia se numeste camera de detenta si are rolul de a suplini nevoia de aer in acceleratiile bruste si totdata cu turbulentele cum a zis si tre
2 - e normal sa traga mai bine cand e frig afara pt ca e aerul mai dens.
te sfatuiesc urmatoarele:
da afara filtrul de aer de tot si fa o tura pana se incalzeste motorul si probabil ca nu o sa mai apara diferenta de putere.
fa-i traseu in asa fel sa traga aer rece (nu aer cald de pe langa galeria de evacuare sau aer incalzit de motor) in general se face priza de undeva din spatele unui far sau din spatele barii, dar nici priza directa de afara pt ca la viteze mai mari o sa intre cu presiune si o sa influenteze consumul ....lasa-l sa ia cat are nevoie dar sa fie rece. si bineinteles filtru curat. in principiu nu are ce sa strice cel de dacie dar parca e cam mare....mai bine unu conic din vitan de 600.000
bafta
|
|
|
10-07-05, 23:22
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,872
|
coobra deci cam care ar fi ratiunea 'rezonatorului' pana la urma? elimina o mare parte din turbulente asta-i clar (ca la cum arata traseul stock pana acolo...) dar cum ajuta el de fapt la acceleratii bruste? permite o astfel de incinta folosirea unor furtune de diametru mai mic (reducand astfel costurile realizarii unui traseu ca lumea) cu performante acceptabile?
|
|
|
11-07-05, 16:03
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 700
|
Repet filtrul de aer ( tip Dacia ) este montat deja in fata radiatorului si tot am acela variatii de putere care , cred eu, sunt mult prea mari .Oare softul motorului nu este programat sa recunoasca aceste variatii si sa le compenseze automat ? ma gandesc ca poate este ceva blocat sau decalibrat iar motorul merge foarte bine numai cand conditiile atmosferice se suprapun exact peste \" setarea \" la care a ramas blocat.In momentul ideal nu numai ca sa schimba glasul motorului ( de la un sunet gros se modifica la un sunet de electromotor supraturat) dar imi scade si consumul.O alta explicatie ar fi ca s-a renuntat la unele functii ale calculatorului iar motorul functioneaza in regim de SERVICE . Cineva imi povestea ca un calculator are in jur de 8 programe pe care le schima in functie de necesitati, iar in caz de defectiune intra in mod SERVICE.Un alt impediment pe care l-am intampinat in momentul montarii motorului a fost lipsa unui senzor ce se monta in circuit cu cablul de chilometraj . Cunoaste cineva de unde pot sa-mi procur cablurile si programul de resetare ( diagnoza ) a acestui tip de motor ( scorpio N9D
2000.dohc , injectie multi punct). Upssss prea multe intreb deodata
|
|
|
11-07-05, 22:08
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,872
|
incearca sa resetezi ecu. scoti borna de la baterie 10-15 min si o pui la loc. vezi cum merge dupa aia.
|
|
|
12-07-05, 14:45
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of: [BMW]
|
am lucrat la un sierra dohc zilele trecute si avea cam aceeasi problema, practic motorul nu se tura indeajuns si nu trage de 125 de cp, am remarcat cutia aceea dinaintea filtrului de aer pe care este prins senzorul de debit
de la relanti la accelerare brusca are o mica ezitare ca si cum ar da in nas, si la 4 mii de rpm deja parca nu mai are vlaga, am remarcat pe senzorul de aer semnul renault oare si-a bagat vreun romanas mainile prin ea? in afara de asta are si o vibratie pe la 2000 rpm care nu stiu de la ce e. va tin la curent
__________________
BMW E30 324td S50B30 Twin Turbo Touring (Pt moment la grupa mica M50B25)
BMW E21 325iX M50 Turbo - Proiect ...
|
|
|
27-10-05, 14:50
|
#9
|
Toyota Driver
Stage 3
Join Date: Oct 2005
Posts: 91
Member of: [Toyota]
|
mai fordule mai
mah, cutia aia mare si neagra e neesentiala daca ai lasat tubuletul ala cu debitmetrul de aer pe masina. pentru problemele cu umezeala(am avut si eu pe sierra 2.0i dohc) schimba bujiile si capacul de la delcou
__________________
When life passes you by... Downshift!
Celica GTi
Corolla VVTi
|
|
|
27-10-05, 17:44
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,189
Member of: [FORD]
|
pe evacuare e o sonda care citeste ce cantitate de gaze si combustibil nears elimina motorul si-i dicteaza calc. ce sa mai dea sau nu.
inlocuieste si sonda sau am inteles ca se elimina printr-un bypas.
da chestia cu ba trage ba nu trage e tipica modului de ardere a combustibilului si se intampla sa mearga bine cand aerul e rece-mai mult oxigen....
dupa ce verifici tot ce au zis baietii si-i pui motorul pe un tester,incearca sa faci traseul de aer cat mai scurt si simplu cu filtrul inaintea rediatorului.
eu ma gandeam sa incerc sa adaptez un intercoler ptr. racire si un furtun cu interiorul spiralat sa dea un efect turbionar si constanţă -fara turbulente
__________________
~~~~~~~~~ F o r d C a p r i ~~~~~~~~~
don't just get older...they just get faster
|
|
|
26-01-06, 02:04
|
#11
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of: [FORD] [Old School Cars] [BMW] [MERCEDES]
|
codrine, intercoolerul la masini aspirate e inlocuit de CAI(Cold Air Intake) deci faci traseu metalic, teava si filtru cat mai jos, sa traga aer rece, dar cu ceva aparatoare(in fata filtrului) sa nu fie complet expus TIRAJULUI de aer din fata radiatorului, a zis coobra sau careva mai sus, k la viteze mari se poate sa-ti creasca consumul, pt k intra aerul mai fortat.
Deci Intercooler pe motor aspirat = 0
BTF rezolvat in final treaba?...din cate shtiu esti pe butuci acum, dar din vara ai facut ceva referitor la problema mentionata?
|
|
|
29-01-06, 14:55
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 700
|
inca nu... nici nu am mai pornit motorul de atunci.... astept cu incredere ...........primavara !!!!!!!!
|
|
|
02-02-06, 22:03
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,951
Member of: [Moderators] [AUDI]
|
Poze Poze
|
|
|
02-02-06, 23:37
|
#14
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of: [FORD] [Old School Cars] [BMW] [MERCEDES]
|
ce legatura au pozele cu subiectul de mai sus???
dk shtii sa le cauti, sunt in alta parte..poznele
|
|
|
27-12-06, 20:05
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 700
|
Re: Poate sa ma lamureasca cineva?
|
|
|
|
|