11-10-11, 14:34
|
#46
|
Stage 4
Join Date: Sep 2009
Posts: 195
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
ce se mai aude cu proiectul?
|
|
|
11-10-11, 14:43
|
#47
|
Stage 3
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
am inceput lucrul la motor, chiuloasa este aproape preparata, mai am de asteptat cam 2 saptamani sa imi faca Ferrea (din US) valvele si saptamana viitoare duc block motor sa fie preparat
intre timp au mai sosit multe din piesele necesare, problema e ca este un motor care a inceput viata prin anii 70 deci aproape tot trebuie facut custom sau cu sute de masuraturi ... de exemplu cu toate ca motorul e ford in 6 cilindri, con rods sunt de la un Chevrolet de 8 cilindri, pistoanele de o motocicleta Yamaha XT600, roller rockers de la un ford cleveland in 8 cilindri, vibrochenul de la un ford din 1997 .... nu e asa de usor, mai ales ca vreau sa scot 350 cai din el, idea e ca blocu motor ramane original
am foarte multa munca la lucru dar de sarbatori sper sa am vro 2 saptamani libere in care aici nu se lucreaza deci garajul de service al unui amic e liber am tot ce imi trebuie acolo sa tai, indoi, sudez si instalez roll cage si sper sa ajunga toate piesele sa incep motorul ... idea e ca pe la sfarsit de ianuarie sa o termin
|
|
|
11-11-11, 14:32
|
#48
|
Stage 3
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
update:
valvele au pornit din state, sunt pe drum, ieri au plecat din Chicago
chiuloasa a fost "ported" si deocamdata are flow de 350cp, mai cateva saptamani si sper sa ajunga la 370 poate 380cp in flow, cu 110% VE si toate in regula sper sa scot 350cai la roti
a mai ajuns si radiatorul pentru ulei si jumate din eshapament, tobe Hooker din stainless steel, sherpisori ii fac eu prin Ianurie, am mai luat si un diferential de 3.45:1 ... sa vedem ce poate, poate o sa il schimb cu unu de 3.7:1
Cam atat deocamdata, sunt foarte ocupat la lucru plus pe plan personal deschid o firma de facut roll cages, aluminium fittings (AN Style) si futune imbracate in stainless steel (stainless steel rubber hose).
Acum pe la craciun o sa am timp liber vro 2 saptamani si ma apuc de caroserie, mai precis scot tot afara din ea si fac roll cage
|
|
|
11-11-11, 15:08
|
#49
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
dabi astept sa vad finalul bafta multa!
|
|
|
11-11-11, 15:30
|
#50
|
Stage 3
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
Quote:
Originally Posted by XFJET
update:
valvele au pornit din state, sunt pe drum, ieri au plecat din Chicago
chiuloasa a fost "ported" si deocamdata are flow de 350cp, mai cateva saptamani si sper sa ajunga la 370 poate 380cp in flow, cu 110% VE si toate in regula sper sa scot 350cai la roti
a mai ajuns si radiatorul pentru ulei si jumate din eshapament, tobe Hooker din stainless steel, sherpisori ii fac eu prin Ianurie, am mai luat si un diferential de 3.45:1 ... sa vedem ce poate, poate o sa il schimb cu unu de 3.7:1
Cam atat deocamdata, sunt foarte ocupat la lucru plus pe plan personal deschid o firma de facut roll cages, aluminium fittings (AN Style) si futune imbracate in stainless steel (stainless steel rubber hose).
Acum pe la craciun o sa am timp liber vro 2 saptamani si ma apuc de caroserie, mai precis scot tot afara din ea si fac roll cage
|
edit: vreau sa zic ca am avut un win cu supapele de pe alt forum un amic din US lea pus la vanzare cam un an jumate in urma de la un proiect care sa schimbat si dand search dupa part number am ajus in threadul lui, timis mesaj si a zis ca le are in cutie nou noute si vrea $10 bucata hehe a fost un adevarat win pentru mine pentru ca nu se mai fac decat la comanda speciala de la Ferrea la $80 supapa. Supapele de exahust sunt de 1.6" care sunt perfecte alea de intrare sunt de 2.16" care o sa tre taiate jos la 1.95, usor la strung deci ushor ushor gasesc piese noi pentru un motor de tractor facut in anii 60
e putin comic ca doar blocu motor ramane original .... vibrochen de EF falcon din 95, pistoane de motocicleta yamaha, bielete de ford V8, supape de chevy cu chiuloase Brodix ....sper sa ramana cumva inima de ford!
|
|
|
20-12-11, 11:07
|
#51
|
Stage 3
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
deci vine sarbatorile si ma gandesc sa iau o saptamana liber de la munca in inceputul de Ianuarie sai sa ma apuc, sper sa termin roll cage, taia, indoit si sudat, vb e ca sper sa vedem ce iese
au ajuns multe piese de care aveam nevoie printre care si supapele pentru chiuloasa
azi au sunat si miau spus ca se potrivesc, a trebuit taiate la 1.6" alea de exahust si ca momentan chiuloasa/head au facut flow la 380cai, am spus ca vreau 400 si de abea dupa anu nou o sa fie terminata, sincer daca scot 360cai o sa fiu happy, si super happy cu 380cai, flow nu todeauna este egal cu ce scoate motorul
over the holidays o sa fac mathematica la geometria de valve/roller rockers si la ce ax cu came folosesc, oricum nu cred ca o sa stea masina pe strada prea mult deci pot sa imi fac axul cu came exact cum vreau eu, 250grade la .050 lift, si maximum lift cam pe la .578", o sa fie grumpy!
a ajuns noul system de aprindere, bun pentru compresie de 14:1 pana la 9.000 RPM, este tot de la MSD, tot programabil http://www.msdignition.com/Products/...al-7_Plus.aspx
Inca nu am ales rotile, e greu, din vreo 10 feluri am ajuns la doua
pe primul loc: MB Wheels - Old School
17" 8.5" wide pe fata si 9.5" pe spate (245 pe fata si 295 spate)
pe al doilea loc: Enkei RT6
18" 8.5" wide pe fata si pe spate (245 pe fata si 255 pe spate)
Idei?
Doresec sarbatori fericite la toti si ne auzim dupa anul nou
Last edited by XFJET; 20-12-11 at 11:28.
|
|
|
20-12-11, 16:21
|
#52
|
Stage 3
Join Date: Jan 2008
Posts: 121
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
Sarbatori fericite si tie, si sa-ti indeplinesti visele.
Mult succes cu proiectul
|
|
|
20-12-11, 17:39
|
#53
|
Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of: [FORD]
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
Quote:
Originally Posted by XFJET
.........
.................................................. ......
Inca nu am ales rotile, e greu, din vreo 10 feluri am ajuns la doua
pe primul loc: MB Wheels - Old School
17" 8.5" wide pe fata si 9.5" pe spate (245 pe fata si 295 spate)
..................
Idei?
Doresec sarbatori fericite la toti si ne auzim dupa anul nou
|
Si eu cred ca MB Wheels Old School sunt mai faine, dau impresia de muscle car american.
Succes la proiect !
Sarbatori fericite si tie !
|
|
|
21-12-11, 10:49
|
#54
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [CSR] [Opel] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
Acum am parcurs intreg topicul si iti doresc spor la treaba in continuare, pentru ca si eu mi-am modificat masina si stiu ce implica, chiar daca am facut-o mai "low budget"
Dintre cele 2 modele de roti eu cred ca ar merge mai bine MB-urile.
Vreau sa te intreb ceva: Poti afla cam la pret se invarte un sistem stand-alone Haltech?
Eu am pe masina motorul de 2.9L, V6 Cosworth, 24valve pe care am montat un compresor mecanic Eaton M90 de pe un Mustang de 3.6L si momentan merg pe elctronica stock, dar vreau sa pot scoate randament maxim fara sa distrug motorul.
|
|
|
21-12-11, 11:19
|
#55
|
Stage 3
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
Quote:
Originally Posted by Xdriver
Acum am parcurs intreg topicul si iti doresc spor la treaba in continuare, pentru ca si eu mi-am modificat masina si stiu ce implica, chiar daca am facut-o mai "low budget"
Dintre cele 2 modele de roti eu cred ca ar merge mai bine MB-urile.
Vreau sa te intreb ceva: Poti afla cam la pret se invarte un sistem stand-alone Haltech?
Eu am pe masina motorul de 2.9L, V6 Cosworth, 24valve pe care am montat un compresor mecanic Eaton M90 de pe un Mustang de 3.6L si momentan merg pe elctronica stock, dar vreau sa pot scoate randament maxim fara sa distrug motorul.
|
Ceau
am vrus sa far low budget dar singer o sa aflii ca e prea scump sa fii ieftin, cand se rupe ceva ieftin trage dupa el multe
M90 ... YUM! am pus ochii pe unul de mult timp si de abea astept ca un amic de aici sa faca un intake manifold pentru mine hehe
Sincer Haltec si Motec sunt scumpe, multe features din ele nu le folosesti si nu are rost sa dai bani, si Haltec si Motec folosesc "golden spanner" unde features sunt in ECU dar dupa ca ce dai bani pe ECU mai tre sa dai si bani pe licenta sa folosesti cateva features, e aiuea. Uitate mai bine la Megasquirt si uita de restu, este un sfert din pret daca si nu mai putin si folosesti toti sensori tai sau ce sensori vrei tu care costa mai putin decat ce vrea Motec si Haltech.
Sincer Megasquirt e si mai usor de tunat. Are updates non stop si e "open". Sincer nu pot sa recomandez Motec sau Haltech la nimeni decat daca le curg banii din buzunare si nu au ce face cu ei. O alternativa foarte buna daca chiar vrei "brand name" este Autronic SM4.
Adevarul e simplu, cel mai bun ECU e ala pe care operatorul stie sa il programeze. Am vazut Motec M800 care era vai de capu lui, si avea full options, si mergea prost de tot, am vazut si masini cu Motec tuante bine. Cauta un tunner bun prin zona ta si vezi cu ce se ocupa. Daca ai un lapotp si cat de cat stii putina electronica un Megasquirt e un no brainer
Vezi ca cu electronica stock si M90 e cam nasol, nu stiu ce compresie are motorul si nici ce pulley ai pe motor si supercharger, sau mai bine zis la cati PSI iti baga, daca ai cum incearca si fa un retard la timing preventiv si dai un tune mai rich pana iti iei un ECU programabil sau poate water injection? oricum cand bagi atmosfere la un motor stock, ECU o ia cam razna. E pe MAP sensor sau MAF?
|
|
|
21-12-11, 12:15
|
#56
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [CSR] [Opel] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
Ecu de Cosworth are parte proasta ca nu se poate interveni in el ca sa il reprogramezi ulterior cu CIP si de-astea.
Partea buna este ca se autoprogrameaza in timpul mersului. La prima pornire dupa ce am montat compresorul a mers ff prost, apoi dupa vreo 200km merge de parca era pus de fabrica.
Momentan merg cu presiune de 0.4bari.
Am pus o alta fulie cu care aveam 0.8bari, dar facea figuri avansul.
M-am gandit la Haltech pt. ca stiu pe cineva care le stie programa f bine, dar o sa ma interesez si de Megasquirt.
Last edited by NWZeu; 23-12-11 at 18:17.
|
|
|
21-12-11, 12:19
|
#57
|
Stage 3
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
Quote:
Originally Posted by Xdriver
Ecu de Cosworth are parte proasta ca nu se poate interveni in el ca sa il reprogramezi ulterior cu CIP si de-astea.
Partea buna este ca se autoprogrameaza in timpul mersului. La prima pornire dupa ce am montat compresorul a mers ff prost, apoi dupa vreo 200km merge de parca era pus de fabrica.
Momentan merg cu presiune de 0.4bari.
Am pus o alta fulie cu care aveam 0.8bari, dar facea figuri avansul.
M-am gandit la Haltech pt. ca stiu pe cineva care le stie programa f bine, dar o sa ma interesez si de Megasquirt.
|
cel mai ieftin e sa pui in AFR meter in exhaust sau sa iei un multimetru sa vezi ce da afara O2 sensorul, daca la full power e ok inseamna ca e bine.
Cu un Haltech te uiti cam la 2 mii euro plus tunning, nu se merita zic eu, asta ca o sa ii trebuiasca lati sensori etc.
Ce ECU are momentan? EEC? (deobicei asta au fordurile)
Last edited by NWZeu; 23-12-11 at 18:17.
|
|
|
21-12-11, 12:23
|
#58
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [CSR] [Opel] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
Quote:
Originally Posted by XFJET
cel mai ieftin e sa pui in AFR meter in exhaust sau sa iei un multimetru sa vezi ce da afara O2 sensorul, daca la full power e ok inseamna ca e bine.
Cu un Haltech te uiti cam la 2 mii euro plus tunning, nu se merita zic eu, asta ca o sa ii trebuiasca lati sensori etc.
Ce ECU are momentan? EEC? (deobicei asta au fordurile)
|
ECU este cel original, cred ca EEC. Motorul este de pe un Scorpio si are codul BOA.
Last edited by NWZeu; 23-12-11 at 18:18.
|
|
|
21-12-11, 12:26
|
#59
|
Stage 3
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
|
cu un Megasquirt ai nevoie de 5 sensori
MAP sau MAF
TPS (trottle possitioning sensor)
O2 sensor
Crank Trigger Sensor
Water Temperature Sensor
Din care motorul tau ii are pe toti
https://www.youtube.com/watch?v=09a6n...layer_embedded asta e?
Quote:
Originally Posted by Xdriver
ECU este cel original, cred ca EEC. Motorul este de pe un Scorpio si are codul BOA.
|
ce versiune de EEC? IV?
Last edited by NWZeu; 23-12-11 at 18:19.
|
|
|
21-12-11, 12:36
|
#60
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [CSR] [Opel] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Proiect old school XF Falcon / Granada
|
|
|
|
|