Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Masina mea Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 01-06-11, 09:34   #1
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Proiect old school XF Falcon / Granada

din motive sentimentale (a fost prima mea masina) anul trecut am re cumparat una si vreau sa o refac pentru circuit si hill sprints

am avut una ca prima mea masina, era alba si de atunci mi sa pus pata...dupa 10 ani tot din ce in ce mai rar le vad pe drum, aproape extinse deci am zis hai ca gasesc una si o fac, cam un an mai tarziu am gasit una si am parcato la mine in fata



Planurile sunt mari dar am timp, nu ma prea intereseaza tunning de show dar vreau sa rupa asfaltul si pe circuit vreau sa bat un Porsche 911 fara turbo

Cred ca numai la noi sunt facute dar seamana putin cu Granada din Europa doar ca e mai mare dar din fericire sunt si usoare, standard au 1330kg, sper sa o duc spre 1200kile, cu 200kw la roti o sa fiu happy
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 01-06-11, 19:33   #2
razvan150

Stage 1
 
razvan150's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 14
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

Planuri mari cu costuri pe masura dar din moment ce ti-ai fixat un asemenea target cred ca nu este o problema . Succes in continuare
razvan150 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-11, 22:06   #3
mani4k
Honda Driver

Stage 2
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 48
Member of:
[RENAULT]
[Honda]
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

mult succes ca vei avea nevoie.
sa bata un 911 NA, thread-ul asta trebuie urmarit
mani4k is offline   Reply With Quote
Old 02-06-11, 10:55   #4
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

noh speram sa batem joc de un 911 carrera in cateva luni, standard motorashul (4.1 litri, 6 in linie) are cam 110kw dar nu e imposibil sa ajung la 230kw, idea e ca e ca sper sa il duc sub 1200kg, oricum la liniute 100% va distruge un 911 carrera NA, pe circuit e mai greu, e vb de un XF din 1985, cu un motor dezvoltat prin anii 70 si suspensie din anii 60

O sa pun poze mai traziu. De cateva weekenduri am inceput sa lucrez la el si weekendu asta sper sa termin cu directia si cutia de viteze. Am dat afara cutia automata si in locul ei intra una manuala, 4 trepte, si dat jos servo directia si pus una fara servo. Niciodata nu mia placut tampenii pe masina care pot aduce probleme, deci idea e simpla ...in gunoi cu ele. Aer conditionat la fel, nu am envoie de el deci jos cu el weekendu asta. Doar astea o sa dea jos cam 80kg de pe puntea din fata. Cum masina e mai mult pentru circuit nu am nevoie de ele.
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 02-06-11, 13:34   #5
mani4k
Honda Driver

Stage 2
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 48
Member of:
[RENAULT]
[Honda]
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

asteptam poze, cat mai multe....
mani4k is offline   Reply With Quote
Old 02-06-11, 14:10   #6
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

Ok, poze

Scuze de cum scriu, am facut numai 5 clase in tara cand eram mic si asta multi ani in urma.

Deci primu lucru a trebuit sa schimb toata puntea din spate, la masinilea aste sunt foarte slabe si diferentialu e cu doua pinioane, treaba buna e ca la Falcon dintre 91 si 97 for au pus niste diferentiale de granit! 4 pinioane si autoblocant deci fara sa stau pe ganduri am pus mana pe unul, ca bonus are discuri pe spate. Bucsele din brate au fost schimbate cu Nolathane care sunt cu 400% mai dure/tari, mai putin flex. Ignora ce nu e vopsit deoarece diff hat'ul ala il schimb cu unu din modelu de Falcon din 2003 care are pin'ul de la Watts link mai jos care pune COG (center of gravity) mai jos cu vro 4cm, in plus e de aluminium alloy care e exact 8 kile mai ushor



diferenta intre brate, original e sub, asta nou e sus, e mai "larg" si o sa imi dea voie sa pun gume de 18"x265 pe spate



instalat ... cat de cat. Bratul de jos va fi modificat cu unul ajustabil care ma lasa sa reglez unghiul de pinion de la diferential. Deja am pus arcuri de 700 punds pe fata si 350 pounds pe spate, amortizoarele sunt ajustabile de la Koni (superbe)


Cutia de viteze manuala, 4 trepte, se chiama single rail, buna pentru 450HP si mult mai usoara ca monstrositatea de cutie automata


Am comandat un ambreaj special pentru racing si se zice ca maine ajunge aici

Alte bucatele care sunt in dulap...

Baterie ... la forduri e langa far in fata si au cam 30kile, penru ce vreau eu e o tampenie, strica dinamica complet deci am gasit in state o companie care face baterii mici de putere mare. Oh si are exact 4.5kg


4.5kile si va fi montata in portbagaj sau jos dupa scaunul din fata, scaunele din spate or sa dispara deoarece o un roll cage o sa fie pe acolo

Din state a mai venit jumate din sistemul de alimentare, partea buna e ca merge perfect cu benzina E85, daca potzi sa o chemi benzina ca e 85% ethanol, cifra octanica cam 110. Pompa e buna pentru 1000HP. In poza e pompa, filtru si regulatorul pentru carburator ... yup carburator, urasc injectia si tot ce ii apartine


restul din sistemul de alimentatie vine pana la sfarsitul lunii, mia luat cam 3 zile de schite si idei pana am decis la ce vreau.

Alta problema la 250 Cross flow (motor) e faptul ca nu au fost facute pentru turatie ca un Honda, asa ca Ford in tampenia lor au pus cele mai proaste connecting rods in ele, trece motorul peste 5.000 RPM si un conrod zice hello la tine prin blocu motor. Dupa mult citit si masurat (sincer cam 3 saptamani) am gasit o formula. Vibrochen (asa se scrie?) de la Falcon din '95, conrods forjate de la Windsor V8 stroker si pistoane forjate de la Yamaha X600 (dap, motocicleta).

Conrods




vin cu surube?! ARP (cele mai bune din lume zic eu) si sunt bune la 8.000RPM si 750HP

Pistoanele tre sa vina, sper ca in o saptamana sau doua. Cand am sunat pe aia de la Yamaha au zis ca nici o problema au pistoane pot sa merg sa le iau pe loc, cand am ajuns acolo am zic ca vreau 6, sa uitat la mine ca la felu 4, cand am zis la ce imi trebuie a spus ca poate sa imi comandeze pistoane exact la fel dar forjate facute de Wiseco, iam pus banii pe masa si iam spus sa ma sune cand ajung

Aprinderea ... alta problema. Cum motoarele nu au fost facute sa treaca de 5.000 RPM alta bataie de cap. Cu toate ca urasc electronica in masini nu am avut de ales a trebuit sa iau un computer si bobina de inductie de la MSD. E programabila deci pot sa imi fac eu aprinderea exact cum vreau eu, plus pana la 3.000RPM da nush cate sute de scantei inloc de doar una. Bobina de inductie da 44.000 volti





Cam atat pe azi

Weekendu asta sper sa termin cu cutia de viteze si directia. Am avut probleme cu cardanul deoarece vreau unu din aliaj (e cu 4kg mai usor) insa sunt greu de gasit, am vreo 4 baieti care de 3 saptamani incearca sa gaseasca unul. Am gasit unul dar era prea lung



cu toate ca e mult mai gros este mult mult mai usor si mai durabil, sper sa gasesc unul ... rabdare am

Last edited by XFJET; 02-06-11 at 14:15.
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 02-06-11, 14:47   #7
mani4k
Honda Driver

Stage 2
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 48
Member of:
[RENAULT]
[Honda]
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

mi-ai excitat retina cu fotografiile astea
Cu cat ai centrul de greutate mai jos cu atat e mai stabila in curbe, si gumele pe 18"x265, nu crezi ca sunt prea mari? daca zici ca vrei sa o faci pentru hill sprints?
masina presupun ca o sa aiba un singur scaun...., trebuie sa iei in discutie si greutatea roll cage-ului (certificare FIA, sau nu-ti trebuie pentru competitiile la care vrei sa participi ?)

ai putea sa scurtezi cardanul .... dar nu-ti garantez ca va mai fi la fel de solid ca inainte, plus ca e cam greu sa-l echilibrezi dupa sudura.

astept sa vad reconstructia motorulu....
mani4k is offline   Reply With Quote
Old 02-06-11, 15:02   #8
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

Quote:
Originally Posted by mani4k View Post
mi-ai excitat retina cu fotografiile astea
Cu cat ai centrul de greutate mai jos cu atat e mai stabila in curbe, si gumele pe 18"x265, nu crezi ca sunt prea mari? daca zici ca vrei sa o faci pentru hill sprints?
masina presupun ca o sa aiba un singur scaun...., trebuie sa iei in discutie si greutatea roll cage-ului (certificare FIA, sau nu-ti trebuie pentru competitiile la care vrei sa participi ?)

ai putea sa scurtezi cardanul .... dar nu-ti garantez ca va mai fi la fel de solid ca inainte, plus ca e cam greu sa-l echilibrezi dupa sudura.

astept sa vad reconstructia motorulu....
Gumele sunt ok zic eu, 200kw la roti le rupe cand iesi afara din curbe, motoarele astea scot un cuplaj foarte mare pentru capacitatea care o au, 265 ar fi perfect daca o sa incapa, deja am pus ochii pe niste Toyo R888 semi slicks

doua scaune in fata, problema e ca vreau sa tin masina pe drum, adica vreau sa o conduc in weekends, asta inseamna ca sunt limitat la ce scaune pot pune, da trebuie sa fie FIA certified dar si ADR (australian design rules) approved, o comanie aici le face (Velo) sau am vb cu un inginer care a zis ca semneaza daca iau scaune de la Sparco care sunt FIA approved.

Cu roll cage e la fel ... FIA vrea sa fie sudata, ADR vrea sa fie prinsa cu suruburi de masina, inginerul a zis ca o sa fie si sudata si cu suruburi deci o sa ii impace pe aimandoi. De ce crezi ca ma uit la fiecare kilogram care pot sa il dau jos? stiu ca roll cage o sa fie destul de greu plus acolo nu vreau sa fac vreo prostie, nu imi pun viata in pericon pentru 10kg, dar compania cu care am vb zis ca poate sa faca roll cage din chrome molly (mai tare si mai usor), ramane de vazut

da mia trecut idea sa tai cardanul dar pana ii faci balansul din nou etc. e prea mult de umblat si ziua muncesc doar in weekends am timp sa lucrez la masina si atunci la aia e inchis

chiar am vb cu un amic azi si a zis ca el crede ca pe spate ar fi mai bine sa pun Nitto (NT 101) 275 /35ZR18, el zice ca incape daca rolez putin aripile din spate
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 03-06-11, 13:16   #9
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

Ambreajul a sosit azi ... ma lasat un pic masca, bine ca nu o sa fie la vedere!


am testat azi bateria pe bmw, faza lunga, pornit de 5 ori perfect, imi place!

size does matter!


a sosit azi si diff hat'ul, pinu'l pentru Watts link e cu vro 4cm mai jos

Last edited by XFJET; 03-06-11 at 13:20.
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 03-06-11, 16:31   #10
mani4k
Honda Driver

Stage 2
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 48
Member of:
[RENAULT]
[Honda]
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

the clutch is a pinky one :P
mani4k is offline   Reply With Quote
Old 03-06-11, 20:33   #11
razvan150

Stage 1
 
razvan150's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 14
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

Se pare ca masina asta promite multe
razvan150 is offline   Reply With Quote
Old 04-06-11, 08:52   #12
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

Quote:
Originally Posted by razvan150 View Post
Se pare ca masina asta promite multe
sper

Azi a fost o zi destul de buna, am largit gaurile de la flywheel la 7/16", luat niste suruburi ARP (superbe) si am montato. Nu am uitat nici de Locktite pe suruburi. Sa potrivit perfect


Au ajuns si discurile de frana de la Brembo
sau cam murdarit ca am dat gauri la flywheel pe ele. Aici fac o paranteza ... se putea cumpara cu gauri in ele insa din propria experientza pe BMW cand se incalzesc pe ciruit prea tare intre gauri incepe sa se crape, mia explodat una odata si noroc ca era un lac de nisip pana in parapete si sa oprit masina in el, am invatat de la lectia aia si nu mai folo alea niciodata.


aici se vede diferenta intre standard si Brembo, au mult mai mult metal in ele sa absorbe caldura


rulmenti noi .... sincer urasc sa ii umplu cu vaselina ... foarte mult timp si foarte multa mizerie


si uite asa am terminat si cu discurile de frana


Maine termin de pus cutia de viteze si ambreaju si masina este manuala!

Last edited by XFJET; 04-06-11 at 08:55.
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 04-06-11, 11:37   #13
mojoOOo

Stage 4
 
mojoOOo's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 289
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

Felicitari pentru proiect.Bafta in continuare
mojoOOo is offline   Reply With Quote
Old 04-06-11, 14:58   #14
XFJET

Stage 3
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 103
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

merci
XFJET is offline   Reply With Quote
Old 04-06-11, 15:06   #15
crysty.bobok

Stage 5
 
crysty.bobok's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 3,948
Default Re: Proiect old school XF Falcon / Granada

Frumos proiectul ... de urmarit...

Bafta si sa iti indeplinesti toate planurile !
crysty.bobok is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -