Ok, poze
Scuze de cum scriu, am facut numai 5 clase in tara cand eram mic si asta multi ani in urma.
Deci primu lucru a trebuit sa schimb toata puntea din spate, la masinilea aste sunt foarte slabe si diferentialu e cu doua pinioane, treaba buna e ca la Falcon dintre 91 si 97 for au pus niste diferentiale de granit! 4 pinioane si autoblocant deci fara sa stau pe ganduri am pus mana pe unul, ca bonus are discuri pe spate. Bucsele din brate au fost schimbate cu Nolathane care sunt cu 400% mai dure/tari, mai putin flex. Ignora ce nu e vopsit deoarece diff hat'ul ala il schimb cu unu din modelu de Falcon din 2003 care are pin'ul de la Watts link mai jos care pune COG (center of gravity) mai jos cu vro 4cm, in plus e de aluminium alloy care e exact 8 kile mai ushor
diferenta intre brate, original e sub, asta nou e sus, e mai "larg" si o sa imi dea voie sa pun gume de 18"x265 pe spate
instalat ... cat de cat. Bratul de jos va fi modificat cu unul ajustabil care ma lasa sa reglez unghiul de pinion de la diferential. Deja am pus arcuri de 700 punds pe fata si 350 pounds pe spate, amortizoarele sunt ajustabile de la Koni (superbe)
Cutia de viteze manuala, 4 trepte, se chiama single rail, buna pentru 450HP si mult mai usoara ca monstrositatea de cutie automata
Am comandat un ambreaj special pentru racing si se zice ca maine ajunge aici
Alte bucatele care sunt in dulap...
Baterie ... la forduri e langa far in fata si au cam 30kile, penru ce vreau eu e o tampenie, strica dinamica complet deci am gasit in state o companie care face baterii mici de putere mare. Oh si are exact 4.5kg
4.5kile si va fi montata in portbagaj sau jos dupa scaunul din fata, scaunele din spate or sa dispara deoarece o un roll cage o sa fie pe acolo
Din state a mai venit jumate din sistemul de alimentare, partea buna e ca merge perfect cu benzina E85, daca potzi sa o chemi benzina ca e 85% ethanol, cifra octanica cam 110. Pompa e buna pentru 1000HP. In poza e pompa, filtru si regulatorul pentru carburator ... yup carburator, urasc injectia si tot ce ii apartine
restul din sistemul de alimentatie vine pana la sfarsitul lunii, mia luat cam 3 zile de schite si idei pana am decis la ce vreau.
Alta problema la 250 Cross flow (motor) e faptul ca nu au fost facute pentru turatie ca un Honda, asa ca Ford in tampenia lor au pus cele mai proaste connecting rods in ele, trece motorul peste 5.000 RPM si un conrod zice hello la tine prin blocu motor. Dupa mult citit si masurat (sincer cam 3 saptamani) am gasit o formula. Vibrochen (asa se scrie?) de la Falcon din '95, conrods forjate de la Windsor V8 stroker si pistoane forjate de la Yamaha X600 (dap, motocicleta).
Conrods
vin cu surube?! ARP (cele mai bune din lume zic eu) si sunt bune la 8.000RPM si 750HP
Pistoanele tre sa vina, sper ca in o saptamana sau doua. Cand am sunat pe aia de la Yamaha au zis ca nici o problema au pistoane pot sa merg sa le iau pe loc, cand am ajuns acolo am zic ca vreau 6, sa uitat la mine ca la felu 4, cand am zis la ce imi trebuie a spus ca poate sa imi comandeze pistoane exact la fel dar forjate facute de Wiseco, iam pus banii pe masa si iam spus sa ma sune cand ajung
Aprinderea ... alta problema. Cum motoarele nu au fost facute sa treaca de 5.000 RPM alta bataie de cap. Cu toate ca urasc electronica in masini nu am avut de ales a trebuit sa iau un computer si bobina de inductie de la MSD. E programabila deci pot sa imi fac eu aprinderea exact cum vreau eu, plus pana la 3.000RPM da nush cate sute de scantei inloc de doar una. Bobina de inductie da 44.000 volti
Cam atat pe azi
Weekendu asta sper sa termin cu cutia de viteze si directia. Am avut probleme cu cardanul deoarece vreau unu din aliaj (e cu 4kg mai usor) insa sunt greu de gasit, am vreo 4 baieti care de 3 saptamani incearca sa gaseasca unul. Am gasit unul dar era prea lung
cu toate ca e mult mai gros este mult mult mai usor si mai durabil, sper sa gasesc unul ... rabdare am