Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Masina mea Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 10-09-10, 23:41   #91
florin_cars
Old School Cars

Stage 5
 
florin_cars's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 10,674
Member of:
[FORD]
[Old School Cars]
[BMW]
[MERCEDES]
Default Re: Ford Taunus '73

asta e boala romanilor, coboratul, dar unde? ca drumuri n-avem, si in plus, la astea vechi ale noastre, le sta mai bine sus
florin_cars is offline   Reply With Quote
Old 11-09-10, 07:43   #92
james75

Stage 3
 
james75's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 153
Default Re: Ford Taunus '73

Quote:
Originally Posted by UNLORD View Post
F. misto taunele ... singura modificare pe care as face-o ar fi sa il cobor putin.
Salut, este al doilea rand de arcuri pe care il schimb, primul era cu -2 " mai mic, dar era imposibil de condus si acum cu 2 grei in fata pe viraje imi atinge in aripile fata, iar modificari de pasaje nu as face.

Masina are punte rigida pe fata si acolo garda e de pana in 5 cm, ceea ce nu e prea bine la condus. La inceput masina era mai ridicata de fata decat de spate...a fost cam tot ce am putut face...si imi place cum arata.
james75 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-10, 07:33   #93
james75

Stage 3
 
james75's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 153
Default Re: Ford Taunus '73

Salut tuturor,

As avea nevoie desfatul vostru, daca as vrea sa schimb motorul, ce credeti ca s-ar preta cel mai bine?

Multumesc
james75 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-10, 09:33   #94
bil1706

Stage 5
 
bil1706's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
Default Re: Ford Taunus '73

Hmmmmm pai depinde de tine acum......cu omologare sau nu, motor sa traga mai bine decat 1,6....sau sa traga grav....
Poti scoate din acest 1,6 undeva la 120-130 cai.
Poti pune un 2,9V6 (150 de cai si 230 NM)....aici dinamica masinii se va schimba TOTAL.....va trebui sa schimbi, motor, cutie, diff, frane, rezervor.
Sunt multe...dar depinde de tine. Pt modificarea motorului de 1,6 iti pot da documentatia necesara
__________________
Ford Power
bil1706 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-10, 10:11   #95
james75

Stage 3
 
james75's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 153
Default Re: Ford Taunus '73

Quote:
Originally Posted by bil1706 View Post
Hmmmmm pai depinde de tine acum......cu omologare sau nu, motor sa traga mai bine decat 1,6....sau sa traga grav....
Poti scoate din acest 1,6 undeva la 120-130 cai.
Poti pune un 2,9V6 (150 de cai si 230 NM)....aici dinamica masinii se va schimba TOTAL.....va trebui sa schimbi, motor, cutie, diff, frane, rezervor.
Sunt multe...dar depinde de tine. Pt modificarea motorului de 1,6 iti pot da documentatia necesara
Salut Bil, multumesc de sfaturi.

Am in curte un Scorpio cu motor de 2300 150 CP DOHC, masina completa, cutie, motor etc, merita transplantul?

Pastrez si originalul 1.6, pentru ca merge ok, nu ma duc la omologare, cand e cazul pun motor si cutie.
james75 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-10, 15:14   #96
bil1706

Stage 5
 
bil1706's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
Default Re: Ford Taunus '73

DA merita transplantul...mai ales ca ai masina donatoare...si poti lua motor+cv+instalatie electrica. Am avut un Taune in 4 usi din 78'...pe care s-a pus 2,9V6 injectie .... m-a impresionat felul in care putea sa traga masina aia.
Atentie...la swapu' de motor trebuie sa iei in calcul si diffu' (un diff de pe un taune de 2,3 V6 e ok)...dar trebuie sa faci NEAPARAT si ceva cu franele (pe fata discuri ventilate, pompa de frana mai mare...iar pe spate nu si decat sabotii cei mai mari). Din cate stiu....pe fata poti pune fuzete de granada (asta pt a avea posibilitatea montarii discurilor ventilate mai mari)....singurul dezavantaj este ca pe fata o sa iti trebuiasca jante in 5 prezoane.
bil1706 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-10, 09:26   #97
sile1

Stage 4
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 217
Default Re: Ford Taunus '73

Daca scorpio are cheie cu cip o sa fie destul de comlicat din pct de vedere electric sa mai si mearga + ca motorul de 2.3 dohc e renumit ca fiind problematic (vezi galeria de admisie...)
sile1 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-10, 13:35   #98
NightClubRacer

Stage 5
 
NightClubRacer's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 5,646
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Ford Taunus '73

mai bine cauti un 2.0 dohc(foarte bune motoarele) sau un 2.9 v6 Iar ca frane, poti lua pentru fata fuzetele de pe granada diesel(care sunt mari si ventilate), iar la puntea spate nu stiu ce sa iti recomand. Bafta!
__________________
DMX Custom's since 2005!
NightClubRacer is offline   Reply With Quote
Old 18-09-10, 14:31   #99
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Taunus '73

Quote:
Originally Posted by james75 View Post
.......Am in curte un Scorpio cu motor de 2300 150 CP DOHC, masina completa, cutie, motor etc, merita transplantul?
.
Da, merita transplantul, pt ca motorul de care zici are performante surprinzatoare; este mai economic decat DOHC 2.0 si mai rapid decat V6 2.9 OHV 12v. Surprinzator este demarajul 0-100= 9,2 s in cazul Scorpio 2.3 DOHC 16v, iar V6 2.9 DOHC 24v Cosworth demarajul este 8,5 s, adica mai putin de 1 s diferenta . Este adevarat ca la Cosworth este cv automatica...
Greutatea lui Scorpio mk 2 este 1490 kg pt L4 2.3 16v si 1594 kg pt V6 2.9 24v, adica cu vreo 5-600 kg mai mult decat Taunus-ul tau...

Si un pic de 'aritmetica' acum :
-Scorpio 2.0 DOHC 8v 115 cp,1490 kg, cv manuala, 0-100 km/h=12,7 s;
-Sierra 2.0 DOHC 8v 115 cp,1120 kg, cv manuala, 0-100 =10,0 s.
Deci, la exact aceiasi motorizare Sierra castiga 2,7 s datorita greutatii mai mici (cam 350 kg)

REZULTA:
ca motorul DOHC 2.3 pe o masina mai usoara cu 4-500 kg (ex:Taunus 73 ) va obtine in loc de 9,2 s (Scorpio) mai putin de 7 s

Bineinteles ca daca faci transplantul va trebui sa ai si frane pe masura. Si in mod sigur arcuri mai tari pt ca DOHC 2.3 este ceva mai greu decat 1.6-le actual. Si ar mai trebui bare de stabilizare mai solide pe fata, si chiar si pe spate, daca vrei sa poti lua curbele mai cu viteza... Si niste cauciucuri mai late, minim 205

Last edited by capricosti; 18-09-10 at 14:34.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 18-09-10, 20:29   #100
james75

Stage 3
 
james75's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 153
Default Re: Ford Taunus '73

Multumesc mult, sunteti cu adevart pasionati...si apreciez mult asta.

Acum am un VW T2 in lucru, dar voi incepe in paralel si modificarea Taunusului, merge bine 1.6 dar parca un surplus de putere nu i-ar strica.

Cat despre partea cu CIPUL de cheie, nu vad care ar fi problema o data ce eu am o masina completa si functionala.

Si as mai vrea sa ii pun si AC ul ca sa o pot folosi toata vara.

Multumesc mult si ma voi baza pe sfaturile voastre.
james75 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-10, 09:36   #101
sile1

Stage 4
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 217
Default Re: Ford Taunus '73

Vei vedea care e problema in momentul in care vei da bordul jos la scorpio si vei da ochii cu instalatia electrica .
sile1 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-10, 19:41   #102
james75

Stage 3
 
james75's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 153
Default Re: Ford Taunus '73

Quote:
Originally Posted by sile1 View Post
Vei vedea care e problema in momentul in care vei da bordul jos la scorpio si vei da ochii cu instalatia electrica .
Salut Sile, inteleg ingrijorarea ta, dar crede-ma ca nu este singura instalatie electrica pe care o vad, am lucrat cativa ani in domeniul auto.

Problema pe care o vad eu este cea a multitudinii de cabluri, calculatoare, sigurante, etc, si nu imi place sa le inghesui pe sub bord sau in compartimentul motor si de aceea cred ca as alege o instalatie de aprindere si de control injectie aftermarket, eventual cu injectoare marite sau si mai frumos cu 2 DCOE. Sa vedem cum stau cu finantele si apoi vom alege solutiea.
james75 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-10, 19:52   #103
james75

Stage 3
 
james75's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 153
Default Re: Ford Taunus '73

Quote:
Originally Posted by capricosti View Post
Da, merita transplantul, pt ca motorul de care zici are performante surprinzatoare; este mai economic decat DOHC 2.0 si mai rapid decat V6 2.9 OHV 12v. Surprinzator este demarajul 0-100= 9,2 s in cazul Scorpio 2.3 DOHC 16v, iar V6 2.9 DOHC 24v Cosworth demarajul este 8,5 s, adica mai putin de 1 s diferenta . Este adevarat ca la Cosworth este cv automatica...
Greutatea lui Scorpio mk 2 este 1490 kg pt L4 2.3 16v si 1594 kg pt V6 2.9 24v, adica cu vreo 5-600 kg mai mult decat Taunus-ul tau...

Si un pic de 'aritmetica' acum :
-Scorpio 2.0 DOHC 8v 115 cp,1490 kg, cv manuala, 0-100 km/h=12,7 s;
-Sierra 2.0 DOHC 8v 115 cp,1120 kg, cv manuala, 0-100 =10,0 s.
Deci, la exact aceiasi motorizare Sierra castiga 2,7 s datorita greutatii mai mici (cam 350 kg)

REZULTA:
ca motorul DOHC 2.3 pe o masina mai usoara cu 4-500 kg (ex:Taunus 73 ) va obtine in loc de 9,2 s (Scorpio) mai putin de 7 s

Bineinteles ca daca faci transplantul va trebui sa ai si frane pe masura. Si in mod sigur arcuri mai tari pt ca DOHC 2.3 este ceva mai greu decat 1.6-le actual. Si ar mai trebui bare de stabilizare mai solide pe fata, si chiar si pe spate, daca vrei sa poti lua curbele mai cu viteza... Si niste cauciucuri mai late, minim 205
Salut Costi, multumesc mult de informatii, dar as mai abuza cu o intrebare...ce fac cu puntea spate, o las pe a masinii sau incerc sa montez puntea independenta de pe Scorpio?

Singura mea problema cu motorul de 2.3 DOHC este ca nu prea exista piese de tuning pt el, englezii prefera Durateq sau Zetec, motoare ce nu prea au limita la tuning, despre DOHC spun ca e inlocuitorul lui Pinto si ca e un motor bun, dar de ce sa il tunezi cand exista celelalte motoare mult mai pretabile la marirea performantelor.

Oricum pentru un batran taune cei 150 CP sunt suficenti...sper.
james75 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-10, 20:57   #104
bil1706

Stage 5
 
bil1706's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
Default Re: Ford Taunus '73

Pt a pune puntea de pe scorpio...va trebui sa faci FOARTE multe modificari la Taune...si nu cred ca ai sufletul ala...sa tai si sa sudezi pe caroseria aia impecabila.
Singura varianta mai buna...este puntea de mustang (ia legatura cu DRV si vezi exact ce iti trebuie pt aceasta "schema").
Eu am vazut cum se misca Taunus cu 2,9V6 si am ramas placut impresionat. Daca nu este un efort prea mare...."arunca' un 2,9 injectat pe taunash....asta ca sa nu te chinui cu 2,3ul existent.
bil1706 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-10, 22:54   #105
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Taunus '73

Quote:
Originally Posted by james75 View Post
....

Singura mea problema cu motorul de 2.3 DOHC este ca nu prea exista piese de tuning pt el, englezii prefera Durateq sau Zetec, motoare ce nu prea au limita la tuning, despre DOHC spun ca e inlocuitorul lui Pinto si ca e un motor bun.....

Oricum pentru un batran taune cei 150 CP sunt suficenti...sper.
Gresesti, "DOHC nu are legatura cu Pinto, sigurul lucru pe care il au in comun este faptul ca ambele s-au montat pe Sierra" -am citat din ce spun englezii de la Burton Performance .
E adevarat ca DOHC 8v nu se prea poate tuna (dar pe net am vazut ca un belgian a pus turbo pe o Sierra 2.0 8v, a mai schimbat ceva prin motor si merge in draci cu motorul ala ).
Tot cei de la Burton spun insa ca DOHC 2.0 16v (Escort RS) poate fi urcat usor la 230 cp, iar DOHC 2.0 16v Cosworth (Sierra si Escort) poate fi dus lejer la 460-540 cp. Vrei mai mult? Un englezoi a reusit sa ridice un un Cosworth de asta (L4 DOHC 2.0 16v ) la 800 cp , si a fost prezentat la '5 Gear' cand depasea 320 km/h cu Sierra lui proprietate personala .

Despre DOHC 2.3 nu stiu cat poate fi tunat pt ca nu am cautat informatii, dar 150 cp o sa te multumeasca in viata de zi-cu-zi

Puntea spate sau macar diferentiarul si planetarele nu merg adaptate de la Taunus-Granada-Capri 2.3 ?
capricosti is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -