Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > FORD > Masina mea Ford

Reply
 
Thread Tools
Old 22-01-10, 20:40   #121
mariuslazarina

Stage 4
 
mariuslazarina's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 221
Member of:
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

Da, la sprit are 2 ciocuri, cate unu pe fiecare camera...asta inseamna ca este bun sau...
eu unu sunt prea multumit de felul in care merge masina cu acest carburator, felul in care trage este cu mult peste carburatorul monocorp pe care l-am avut. Chiar daca nu mai am acelasi consum (inca nu l-am facut, dar cu monocorp nu lua mai mult de 7,5 afara si pana in 10 pe oras) insa daca diferenta este de 1-1,5 litri asa cum preconiza un cunoscator, este insignifiant, de cand am carbul asta pe masina parca am alt motor.
__________________
masinuta mea de suflet...
mariuslazarina is offline   Reply With Quote
Old 22-01-10, 21:46   #122
bil1706

Stage 5
 
bil1706's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,658
Default Re: Ford Capri `78

Asa trebuie..... numai ca ...atunci cand dai la automat sa nu calci pedala de acceleratie....dai 2 spritzuri inainte si atat.....repeti procedeul daca nu o ia din prima.
bil1706 is offline   Reply With Quote
Old 23-01-10, 08:39   #123
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

Daca se repeta 'fenomenul' cu ratarea pornirii, verifica si pozitia clapetelor de aer ! Cand ai umblat la carb este posibil sa fi gresit ceva la reansamblarea lui; nu cunosc modelul ala de carb, dar la Audi 1,6 pe care l-am avut eu, exista o capsula vacumatica care trebuia sa actioneze clapeta de aer la pornire la rece -adica s-o deschida vreo 2mm- altfel, neprimind aer carbul se ineca... Fiindca nu am gasit in iarna aia capsula vacumatica, ca sa nu se mai inece motorul la pornire, am pus o sarmulita de 1-1,5mm undeva pe marginea carburatorului astfel incat clapeta de aer sa impiedice obturarea completa...Bineinteles ca trebuie avut grija cum pui sarmulita de care ziceam ca sa nu iti cada in carb, si sa nu fie mai mare de aproximativ 2mm deschiderea clapetei de aer...

ps: daca e bun si bine reglat, dublu corp ar trebui sa consume mai putin decat simplu corp, in aceleasi conditii de exploatare Dar, pt ca motorul e mai puternic si mai rapid decat cu simplucorp, in mod natural vei calca mai tare acceleratia ca sa te bucuri de noile performante si automat vei avea un consum mai mare , daca insa vei putea fi 'cuminte' si vei folosi acceleratia ca inainte, la fel de linistit, consumul actual va trebui sa fie mai mic ...

Last edited by capricosti; 23-01-10 at 08:52.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 23-01-10, 10:30   #124
aXelstorm
Ford Driver

Stage 5
 
aXelstorm's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 336
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

True - daca masina trage, o sa-i dai . Subscriu la ce a scris capricosti.
aXelstorm is offline   Reply With Quote
Old 23-01-10, 20:15   #125
mariuslazarina

Stage 4
 
mariuslazarina's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 221
Member of:
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

A pornit la prima cheie, dar am scos bujiile inainte si le-am ars si curatat.

Astazi am luat din nou totul la control si hai sa va spun un lucru foarte ciudat...
Cand am desfacut carburatorul, si am schimbat garnitura, am reglat si socul si m-am asigurat ca se misca foarte usor clapetele astfel incat sa se deschida imediat cum se incalzeste motorul.
Mare greseala, cand pornea motorul se deschidea 2 milimetri, dar daca incercam sa il turez...se oprea direct...am observat ca in momentul accelerari se dechideau ambele clapete la maxim si se oprea. Cand am umblat la reglajul socului si l-am invartit in directia in care apasa mai mult pe clapete sa inchida aerul a mers perfect.
mariuslazarina is offline   Reply With Quote
Old 29-01-10, 09:24   #126
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

E normal sa se deschida 2 mm clapeta de aer cand motorul este pornit (altfel se poate ineca ), si se deschid tot mai mult odata cu incalzirea motorului. Evident ca tu ai montat gresit parghiile care actioneaza clapetele alea. In mod normal, cand accelerezi, clapetele de aer nu trebuie sa fie actionate, ele trebuie sa ramana independente. Doar clapetele de benzina se deschid cand accelerezi. Reglajul care zici ca l-ai facut nu cred ca e suficient pt o functionare normala, cel mai probabil va trebui sa gasesti pozitia corecta a parghiilor de actionare a clapetelor de aer...
Oricum, eu nu prea inteleg cum poate merge perfect cu clapetele inchise Inseamna ca socul functioneaza continuu , deci un consum exagerat, si o turatie anormal de mare sesizabila mai ales la ralanti...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 29-01-10, 20:26   #127
mariuslazarina

Stage 4
 
mariuslazarina's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 221
Member of:
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

NU bre...
nu m-am exprimat cum trebuie.
Nu am inchis aerul...pur si simplu am slabit cele 3 suruburi care tin capacul cu arcul termic de la soc si am rasucit putin de capac astfel incat presiunea exercitata de arc asupra clapetelor sa fie putin mai mare.
Acum, in momentul in care pornesc motorul clapete se deschid 2 milimetri si treptat clapetele se deschid mai mult o data cu cresterea temperaturii.
Daca inchid ermetic clapetele, fortat, in timpul mersului...motorul se opreste, un lucru perfect normal, cred eu.
Prima oara, presiunea arcului pe tija clapetelor era foarte mica, din dorinta mea de a se deshide mai repede clapetele, de a primi mai mult aer . In momentul in care turam motorul (clapetele merg ff usor) cred ca volumul de aer absorbit de motor deschideau clapetele la maxim si se oprea motorul, el fiind rece. Daca il porneam si il lasam la relanti functiona fara probleme...nu suporta acceleratia.
Sper ca acum am reusit sa ma fac inteles...
mariuslazarina is offline   Reply With Quote
Old 21-02-10, 18:50   #128
mariuslazarina

Stage 4
 
mariuslazarina's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 221
Member of:
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

salut

Am o problema de dimineata cu masina si nu stiu cum sa o scot la cap.
deci, AJUTOR !!!!!!!!!

Cand am vrut sa o pornesc dimineata, am dat la automat de 3 ori, a invartit motorul dar degeaba.
Am inceput sa ma uit sa vad care este problema.
1. Scanteie la bujie - este
2. benzina la carburator - este
De ce nu porneste...dupa un timp de cercetare, nu am stiut ce sa-i mai fac si am pus, cu sticla, benzina in carburator. A pornit la sfert.

Apoi am incercat cu sprituri, ii dadeam cateva sprituri, ii dadeam la automat si mergea cateva secunde, apoi se oprea.
Am desfacut carburatorul, nivelul in camera este normal, sita de unde intra benzina in carburator este curata, jiglerele sunt curate, jiglerul din fundul camerei de nivel lucreaza, acel vacum care actioneaza jiglerul actioneaza...ma depaseste...nu mai stiu ce sa-i fac.
Carbul este un weber, dublu corp cu soc pe apa.
daca ajuta la ceva pun si poze cu el.

multumesc
mariuslazarina is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 08:16   #129
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

Esti sigur ca ai benzina in rezervor ? Am patit si eu odata chestia asta (avea scanteie, venea benzina, dar nu pornea) si dupa ce m-am chinuit catva timp am verificat in rezervor si am constatat ca era gol; cand verificam la carburator venea benzina dar numai ce era pe fundul rezervorului...
Poate ai avut apa in rezervor si s-a facut dop de gheata pe conducte, si cand dai la cheie vine un pic de benzina dar nu suficienta cat sa asigure alimentarea carburatorului; din cauza dopului de gheata sau a faptului ca rezervorul este gol, debitul de benzina este anemic...
Poate fi si o problema a reglarii socului. Verifica daca nu cumva clapetele de aer de la carb raman blocate pe inchis complect; incearca sa pui o sarmulita sau sa tina cineva deschise clapetele de aer vreo 2 mm si da-i cheie. Am mai spus ca la un Audi cu carb dublucorp pe care il aveam mai demult am rezolvat cu pornirea la rece cu o sarmulita care nu permitea clapetei de aer sa se inchida complet...
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 18:11   #130
mariuslazarina

Stage 4
 
mariuslazarina's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 221
Member of:
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

problema e ca am desfacut carbul si avea nivelul la benzina in camera normal.
socul lucreaza, daca ii pun benzina in nas merge perfect pana la 10 sec. Se tureaza, isi tine relantiul, apoi brusc se opreste, de parca nu ii da benzina jiclerul. Dar jiclerul care da benzina (cel de la baza camerei), eu zic ca lucreaza. in momentul in care apas pe capatul tijei cu arc, trece aerul prin el, asta cu el afara.
vacumul cu arc care apasa pe tija jiclerului am vazut ca functioneaza.

intrebare: daca scot jiclerul din fundul camerei de la carb, benzina ar trebui sa curga singura in motor ?
poate acolo e infundat...
mariuslazarina is offline   Reply With Quote
Old 22-02-10, 20:40   #131
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

In mod normal, la ralanti motorul primeste benzina prin niste ''canale'' aflate in structura carburatorului; sub clapeta de benzina sunt niste orificii care comunica prin ''canale'' cu camera de nivel constant. Deasupra clapetei de benzina mai sunt alte orificii prin care vine benzina in motor cand se accelereaza. E posibil sa se fi infundat canalizatiile respective care sunt foarte fine, asta in caz ca a ajuns mizerie in ele. Adevarul este ca pot fi o multime de cauze care pot provoca probleme, eu ti-am spus de variantele pe care le tineam minte mai bine de cand aveam si eu masina cu carb...
Din pacate nu cred ca te pot ajuta cu mai mult de atat.

Last edited by capricosti; 22-02-10 at 20:43.
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 23-02-10, 18:02   #132
mariuslazarina

Stage 4
 
mariuslazarina's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 221
Member of:
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

multumesc frumos, cred ca il bag la umflat cu aer comprimat
mariuslazarina is offline   Reply With Quote
Old 23-02-10, 22:33   #133
baga

Stage 5
 
baga's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 383
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Ford Capri `78

ai grija cand il bagi la "umflat" sa desfaci pompa de sprit sa nu spargi membrana... grija mare
baga is offline   Reply With Quote
Old 24-02-10, 08:13   #134
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of:
[FORD]
Default Re: Ford Capri `78

Quote:
Originally Posted by mariuslazarina View Post
multumesc frumos, cred ca il bag la umflat cu aer comprimat


Cu spray de curatat carburatoare ai incercat ? Are rezultate foarte bune in cele mai multe cazuri ! Neaparat sa dai prin tubulet jet si in orificiile de sub/ si/ deasupra clapetei de acceleratie, nu doar in jiglere
capricosti is offline   Reply With Quote
Old 24-02-10, 18:37   #135
baga

Stage 5
 
baga's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 383
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Ford Capri `78

da are dreptate poti sa ii dai cu spray sau daca vrei este carburol il cumperi si il pui carbu in solutie si se curata :d
baga is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -