Salutare!
Deschid topicul pentru a-mi prezenta masina si a discuta despre rodaj corect, intretinere, taxe, fiabilitatea componentelor, dar mai ales a motorului.
Acum sa o prezinta pe "Mara": e rosie, e micuta, iti da adrenalina si are o "inima mare"
.
Masina este o Ibiza Style Copa High I - 1.2 TSI 105CP ECOMOTIVE - Start&Stop (cod model: 6J53JV11)
.
Ne-am intalnit printr-un pliant. Dupa ce vazusem modelele la Vw un Polo, la Skoda o Fabia si mai incolo Yaris, Corsa, Swift si un Chevy parca, am ramas "indragostit" de imaginea ei din pliantul de la dealer. Acasa, cautand pe internet mai multe despre acest model, deja nu mai aveam liniste. Asa ca am dat veste in tara ca iau 3 Tichete Remat, am golit pusculita si am plecat sa o platesc. Ganditi-va ca masina era pe drum, din Spania, dar venea cam in doua saptamani dupa ce dadusem comanda; a venit intro saptamana pana la urma.
Oricum trebuia sa plec o perioada intr-o mica vacanta.
Cand m-am intors din plimbare, a doua zi la prima ora, am fugit direct la dealer. Cand am intrat am vazut-o eu si am zis ca "Ea e!", la care sotia mea: "Nu ca asta e Leon". Eu nefiind preocupat sa vad masina neaparat nici nu am luat-o in seama cand trecui pe langa ea. Ajung acolo, vorbesc cu D-l Catalin de la vanzari, iar dansul mi-o indica cu mana: "Asta e!"
"Da?
Supeeeer!!!"
Deci a fost dragoste la prima vedere. Am aflat ca pot lua masina pe loc, cu numere rosii, numai sa semnez hartoagele si a mea e! Ahhh si asigurarea. Eu eram ingrijorat de rovignieta, dar mi s-a spus ca la numere rosii nu e cazul.
De cand am luat-o pana cand am lasat-o in garaj am facut cam 650km. Am mers cu ea cu grija, caci e in revizie, insa si asa cu grija i se simteau nervii motorului
Cand mi-am anuntat si eu prietenii ca am luat masina NOUA cu motor de 1.2 au zis ca sunt nebun, fraierica, inconstient etc. Ca la asa motor sa nu ma astept la economie combustibil, sa traga etc, primind exemple o gramada. Eu le-am raspuns: "TSI"
. Se uitau apoi cam ciudat la mine....
Altii ca de ce Seat ca sunt naspa si fel si fel de pareri contra. Ehh oricum eu eram impacat si multumit.
Si de ce eram asa? Pai sa incepem cu motorasul:
-1.2 TSI (Turbo Straight Injection) VW AG;
-dezvolta 105C/77Kw la 5000rpm;
-cuplu 175 de la 1550-4100rpm (gen diesel, dar mai bland si un cuplu uniform pe plaja de turatii);
-4 cilindrii in linie cu 2 valve/cil;
-cilindree 1197cmc
-consum oficial: U:6.0%/E: 4.5%/M:5.1, insa cel real variaza de la stilul de condus, intensitatea traficului, sezon si alte circumstante;
-Emisii CO2: mediu: 119g/km
Cutia de viteza este in 5 trepte.
Jantele omologate in cartea masinii sunt: 185/60 R15, 215/45 R16, 215/40 R17.
Lungimea caroseriei este de 4052cm.
Rezervor de 45L, insa mai pot intra inca 7 litri. Am fost sfatuit sa nu ii pun si pe aia. Poate ma lamuriti si pe mine de ce nu.
Portabagaj de 292L, iar prin rabatarea banchetei din spate se mai castiga in spatiu pana la 900L parca.
Greutatea masinii este de 1095kg, adica raportat la puterea motorului, se misca foarte bine.
Dotarea masinii este Style:
- 1 cheie tip briceag cu telecomanda si inca una simpla;
- Logo ECOMOTIVE pe haion;
- Bare protectie vopsite in culoarea caroseriei;
- Oglinzi exterioare actionate electric, incalzite si pliabile electric;
- Carcase oglinzi exterioare vopsite in culoarea caroseriei;
- Manere portiere vopsite in culoarea caroseriei;
- Proiectoare de ceata cu functie Cornering (asta chiar e super!);
- Stergator parbriz cu temporizare;
- Sistem spalare luneta (spalare intermitenta doar cu temporizatorul);
- Sistem Start & Stop + Recuperarea energiei;
- 2 suporturi pentru pahare in consola central+1 in spatele franei de mana;
- Scrumiera( de pus maruntii in ea :d) si bricheta in consola centrala(folosita pe post de priza de 12V pentru telefon etc);
- Volan reglabil pe inaltime si adancime;
- Oglinzi in parasolare (neiluminate);
- Reglaj manual pe inaltime pentru scaunele fata;
- Spatar bancheta spate rabatabil asimetric (cca 65/35%);
- Filtru pentru praf si polen;
- Radio CD MP3, 6 difuzoare si satelit comenzi langa volan (satelitul devine uneori incomod, caci la rotirea volanului dai cu mana peste el);
- Port intrare auxiliara(jos langa maneta);
- Inchidere centralizata cu telecomanda;
- Geamuri fata/spate actionate electric (blocare geamuri spate de la sofer);
- Reglaj electric inaltime faruri;
- Reglaj intensitate luminoasa a bordului;
- Imobilizator electronic (o singura cheie cu cip, adica cea cu briceag);
- Bordcomputer;
- Cruise control;
- Indicator pentru schimbarea treptei de viteza;
- Covorase fata/spate(sunt cam mici si caut altele mai mari, sa nu murdaresc mocheta masinii);
- Servodirectie electromecanica, reglata automat in functie de viteza (Servotronic);
- Airbag-uri frontale pentru sofer si pasager;
- Airbag-uri cap-torace (laterale) pentru sofer si pasager (din ce am vazut la testele NCAP, cu airbagul asta...nu e mare lucru in sensul ca in test, capul manechinului iesise in afara la tamponarea laterala. In realitate....fereasca Domnul!);
- Centuri de siguranta in 3 puncte pentru toate locurile;
- Tetiere fata ajustabile pe inaltime ( dar nu si articulate);
- 3 tetiere spate ajustabile pe inaltime;
- Sistem de prindere Isofix pe bancheta din spate;
- ABS (antiblocarea rotilor la franare), TCS (controlul tractiunii) – TCS poate fi deconectat din buton de langa maneta;
- ESP (controlul stabilitatii) + EBA (asistarea franarii de urgenta);
- Hill Hold (asistare la demarajul din rampa);
- Control presiune pneuri, cu avertizare sonora si luminoasa;
- Frane pe disc fata autoventilat de 256x22/spate-plin de 230x9
- Trusa medicala de prim-ajutor, stingator de incendiu, triunghi reflectorizant, set becuri noi.
In plus mai are ca dotare optionala pachetul Copa High I:
-Jante aliaj 7Jx16 "Fabula" cu suruburi antifurt, anvelope 215/45/R16 (caut sa achizitionez, cand vor fi bani, si jenti otel 6Jx15, cu cauciucuri 185/60/R15);
-Roata de rezerva de dimensiuni reduse (nici macar nu am scos-o pana acuma);
-Volan si schimbator viteze in piele (e o diferenta fata de cel de plastic);
-Geamuri laterale spate fumurii (asta e super :X)
-Senzor de ploaie (se afla la baza piciorului oglinzii retrovizoare, alaturi de cel de lumina);
-Oglinda retrovizoare interioara cu reglaj automat antiorbire (are un buton pt activ/dezactiv);
-Functie de aprindere automata a farurilor (cand lasi blocul de lumini pe AUTO si e intuneric afara, luminile se aprind automat la incuierea/descuierea usirlor din telesomanda);
-Climatronic (cu dezumidificare);
-Torpedou cu racitor(are un switch pt activare/dezact).
Cu dotarea Copa High I vine obligatoriu cu tapiterie textil editie speciala, adica cea cu dungi colorate,
si bord gri metalizat/ negru, o combinatie ce imi place.
La pretul masinii s-a mai adaugat si culoarea: Rosu (Emocion Red)(cod 9M9M).
Oferta o gasiti la Dona in Ctza. Au o oferta pe site, dar cred ca au gresit dotarile, caci apar optiuni de Leon.
Alte optiuni care mi-ar fi placut
sa le am:
-Mufa pentru intrare USB (compatibila iPOD - necesita cablu adaptor suplimentar- asta e foarte scump, parca am vazut cam la 400RON) + sistem Bluetooth = EUR 398,04
-Pregatire pentru sistem de navigatie TomTom generatia a 2 a = EUR 52,08
-Scaune fata incalzite, cu control separat + duze spalare parbriz incalzite + sistem spalare faruri = EUR 394,32
-Sertare sub scaunele fata + plasa pentru ancorare bagaje in portbagaj + spatiu depozitare in lateral portbagaj + volan si schimbator viteze in piele + geamuri laterale spate fumurii + cotiera centrala fata = EUR 310,-
Sunroof panoramic cu actionare electrica si deschidere pe verticala = EUR 672,08
Despre tehnologiile disponibile pe masina, am cautat pe net sa le inteleg mai bine si am gasit asa:
Start & Stop system:
When the car is stopped, put into neutral gear and the clutch is disengaged, the Start & Stop System turns the engine off. Engage the clutch again and the engine turns on.
Brake Energy Recovery system
This system collects the energy usually lost during the braking and restores it for starting up or accelerating. Instead of being wasted, this energy allows fuel savings and CO2 cuttings.
Cele 2 sisteme de mai sus cred ca sunt interdependente, deoarece prima este disponibila numai dupa ce ai mers ceva cu masina ca sa se incarce acel condensator (cred ca asta este, nu vreo baterie, dar nu stiu sigur, ci am vazut o poza cu componente de Opel si am presupus ca asa este), asta prin cea de-a doua tehnologie. Oricum, poate ma lamureste careva sa inteleg corect. Aceste sisteme de mai sus fac de fapt ca si consumul oficial sa fie mai mic decat la alt Ibiza cu aceeasi motorizare, insa fara cele de mai sus.
Hill Hold
"Asistare la demarajul din rampa" iti tine rotile franate cam inca 2 secunde, ca sa ai timp sa accelerezi. Cu asta m-am obisnuit greu, caci eram obisnuit deja cu plecari din rampa, asa ca schimbam repede. De multe ori credeam ca nu bagasem in viteza ca masina nu pleca
)
Control presiune pneuri, cu avertizare sonora si luminoasa
Aici am inteles ca este un senzor care iti masoara viteza rotii si diametrul pe care trebuie sa il aibe cauciucul umflat normal asfel ca orice schimbare in aceste date apare ca o alarma in bord cu martorul respectiv. Adica ori cauciuc desumflat, ori pana, esti anuntat imediat. E bine ca poti descoperi si dc cumva ai pori si se lasa cauciucurile in timp. O gasesc ca o tehnologie utile.
EBA
"Asistarea franarii de urgenta" este un sistem de maximizare a fortei de franare in caz de urgenta, ca frana sa fie cat mai eficienta posibil.