Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > SEAT > Masina mea Seat

Reply
 
Thread Tools
Old 30-11-11, 11:06   #1
Phloreen_m

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 12
Member of:
[SEAT]
Default SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

Salutare!
Deschid topicul pentru a-mi prezenta masina si a discuta despre rodaj corect, intretinere, taxe, fiabilitatea componentelor, dar mai ales a motorului.

Acum sa o prezinta pe "Mara": e rosie, e micuta, iti da adrenalina si are o "inima mare".
Masina este o Ibiza Style Copa High I - 1.2 TSI 105CP ECOMOTIVE - Start&Stop (cod model: 6J53JV11).
Ne-am intalnit printr-un pliant. Dupa ce vazusem modelele la Vw un Polo, la Skoda o Fabia si mai incolo Yaris, Corsa, Swift si un Chevy parca, am ramas "indragostit" de imaginea ei din pliantul de la dealer. Acasa, cautand pe internet mai multe despre acest model, deja nu mai aveam liniste. Asa ca am dat veste in tara ca iau 3 Tichete Remat, am golit pusculita si am plecat sa o platesc. Ganditi-va ca masina era pe drum, din Spania, dar venea cam in doua saptamani dupa ce dadusem comanda; a venit intro saptamana pana la urma.
Oricum trebuia sa plec o perioada intr-o mica vacanta.
Cand m-am intors din plimbare, a doua zi la prima ora, am fugit direct la dealer. Cand am intrat am vazut-o eu si am zis ca "Ea e!", la care sotia mea: "Nu ca asta e Leon". Eu nefiind preocupat sa vad masina neaparat nici nu am luat-o in seama cand trecui pe langa ea. Ajung acolo, vorbesc cu D-l Catalin de la vanzari, iar dansul mi-o indica cu mana: "Asta e!"
"Da? Supeeeer!!!"
Deci a fost dragoste la prima vedere. Am aflat ca pot lua masina pe loc, cu numere rosii, numai sa semnez hartoagele si a mea e! Ahhh si asigurarea. Eu eram ingrijorat de rovignieta, dar mi s-a spus ca la numere rosii nu e cazul.
De cand am luat-o pana cand am lasat-o in garaj am facut cam 650km. Am mers cu ea cu grija, caci e in revizie, insa si asa cu grija i se simteau nervii motorului
Cand mi-am anuntat si eu prietenii ca am luat masina NOUA cu motor de 1.2 au zis ca sunt nebun, fraierica, inconstient etc. Ca la asa motor sa nu ma astept la economie combustibil, sa traga etc, primind exemple o gramada. Eu le-am raspuns: "TSI". Se uitau apoi cam ciudat la mine.... Altii ca de ce Seat ca sunt naspa si fel si fel de pareri contra. Ehh oricum eu eram impacat si multumit.
Si de ce eram asa? Pai sa incepem cu motorasul:
-1.2 TSI (Turbo Straight Injection) VW AG;
-dezvolta 105C/77Kw la 5000rpm;
-cuplu 175 de la 1550-4100rpm (gen diesel, dar mai bland si un cuplu uniform pe plaja de turatii);
-4 cilindrii in linie cu 2 valve/cil;
-cilindree 1197cmc
-consum oficial: U:6.0%/E: 4.5%/M:5.1, insa cel real variaza de la stilul de condus, intensitatea traficului, sezon si alte circumstante;
-Emisii CO2: mediu: 119g/km
Cutia de viteza este in 5 trepte.
Jantele omologate in cartea masinii sunt: 185/60 R15, 215/45 R16, 215/40 R17.
Lungimea caroseriei este de 4052cm.
Rezervor de 45L, insa mai pot intra inca 7 litri. Am fost sfatuit sa nu ii pun si pe aia. Poate ma lamuriti si pe mine de ce nu.
Portabagaj de 292L, iar prin rabatarea banchetei din spate se mai castiga in spatiu pana la 900L parca.
Greutatea masinii este de 1095kg, adica raportat la puterea motorului, se misca foarte bine.

Dotarea masinii este Style:
- 1 cheie tip briceag cu telecomanda si inca una simpla;
- Logo ECOMOTIVE pe haion;
- Bare protectie vopsite in culoarea caroseriei;
- Oglinzi exterioare actionate electric, incalzite si pliabile electric;
- Carcase oglinzi exterioare vopsite in culoarea caroseriei;
- Manere portiere vopsite in culoarea caroseriei;
- Proiectoare de ceata cu functie Cornering (asta chiar e super!);
- Stergator parbriz cu temporizare;
- Sistem spalare luneta (spalare intermitenta doar cu temporizatorul);
- Sistem Start & Stop + Recuperarea energiei;
- 2 suporturi pentru pahare in consola central+1 in spatele franei de mana;
- Scrumiera( de pus maruntii in ea :d) si bricheta in consola centrala(folosita pe post de priza de 12V pentru telefon etc);
- Volan reglabil pe inaltime si adancime;
- Oglinzi in parasolare (neiluminate);
- Reglaj manual pe inaltime pentru scaunele fata;
- Spatar bancheta spate rabatabil asimetric (cca 65/35%);
- Filtru pentru praf si polen;
- Radio CD MP3, 6 difuzoare si satelit comenzi langa volan (satelitul devine uneori incomod, caci la rotirea volanului dai cu mana peste el);
- Port intrare auxiliara(jos langa maneta);
- Inchidere centralizata cu telecomanda;
- Geamuri fata/spate actionate electric (blocare geamuri spate de la sofer);
- Reglaj electric inaltime faruri;
- Reglaj intensitate luminoasa a bordului;
- Imobilizator electronic (o singura cheie cu cip, adica cea cu briceag);
- Bordcomputer;
- Cruise control;
- Indicator pentru schimbarea treptei de viteza;
- Covorase fata/spate(sunt cam mici si caut altele mai mari, sa nu murdaresc mocheta masinii);
- Servodirectie electromecanica, reglata automat in functie de viteza (Servotronic);
- Airbag-uri frontale pentru sofer si pasager;
- Airbag-uri cap-torace (laterale) pentru sofer si pasager (din ce am vazut la testele NCAP, cu airbagul asta...nu e mare lucru in sensul ca in test, capul manechinului iesise in afara la tamponarea laterala. In realitate....fereasca Domnul!);
- Centuri de siguranta in 3 puncte pentru toate locurile;
- Tetiere fata ajustabile pe inaltime ( dar nu si articulate);
- 3 tetiere spate ajustabile pe inaltime;
- Sistem de prindere Isofix pe bancheta din spate;
- ABS (antiblocarea rotilor la franare), TCS (controlul tractiunii) – TCS poate fi deconectat din buton de langa maneta;
- ESP (controlul stabilitatii) + EBA (asistarea franarii de urgenta);
- Hill Hold (asistare la demarajul din rampa);
- Control presiune pneuri, cu avertizare sonora si luminoasa;
- Frane pe disc fata autoventilat de 256x22/spate-plin de 230x9
- Trusa medicala de prim-ajutor, stingator de incendiu, triunghi reflectorizant, set becuri noi.

In plus mai are ca dotare optionala pachetul Copa High I:
-Jante aliaj 7Jx16 "Fabula" cu suruburi antifurt, anvelope 215/45/R16 (caut sa achizitionez, cand vor fi bani, si jenti otel 6Jx15, cu cauciucuri 185/60/R15);
-Roata de rezerva de dimensiuni reduse (nici macar nu am scos-o pana acuma);
-Volan si schimbator viteze in piele (e o diferenta fata de cel de plastic);
-Geamuri laterale spate fumurii (asta e super :X)
-Senzor de ploaie (se afla la baza piciorului oglinzii retrovizoare, alaturi de cel de lumina);
-Oglinda retrovizoare interioara cu reglaj automat antiorbire (are un buton pt activ/dezactiv);
-Functie de aprindere automata a farurilor (cand lasi blocul de lumini pe AUTO si e intuneric afara, luminile se aprind automat la incuierea/descuierea usirlor din telesomanda);
-Climatronic (cu dezumidificare);
-Torpedou cu racitor(are un switch pt activare/dezact).
Cu dotarea Copa High I vine obligatoriu cu tapiterie textil editie speciala, adica cea cu dungi colorate,
si bord gri metalizat/ negru, o combinatie ce imi place.
La pretul masinii s-a mai adaugat si culoarea: Rosu (Emocion Red)(cod 9M9M).
Oferta o gasiti la Dona in Ctza. Au o oferta pe site, dar cred ca au gresit dotarile, caci apar optiuni de Leon.

Alte optiuni care mi-ar fi placut sa le am:
-Mufa pentru intrare USB (compatibila iPOD - necesita cablu adaptor suplimentar- asta e foarte scump, parca am vazut cam la 400RON) + sistem Bluetooth = EUR 398,04
-Pregatire pentru sistem de navigatie TomTom generatia a 2 a = EUR 52,08
-Scaune fata incalzite, cu control separat + duze spalare parbriz incalzite + sistem spalare faruri = EUR 394,32
-Sertare sub scaunele fata + plasa pentru ancorare bagaje in portbagaj + spatiu depozitare in lateral portbagaj + volan si schimbator viteze in piele + geamuri laterale spate fumurii + cotiera centrala fata = EUR 310,-
Sunroof panoramic cu actionare electrica si deschidere pe verticala = EUR 672,08

Despre tehnologiile disponibile pe masina, am cautat pe net sa le inteleg mai bine si am gasit asa:
Start & Stop system:
When the car is stopped, put into neutral gear and the clutch is disengaged, the Start & Stop System turns the engine off. Engage the clutch again and the engine turns on.
Brake Energy Recovery system
This system collects the energy usually lost during the braking and restores it for starting up or accelerating. Instead of being wasted, this energy allows fuel savings and CO2 cuttings.
Cele 2 sisteme de mai sus cred ca sunt interdependente, deoarece prima este disponibila numai dupa ce ai mers ceva cu masina ca sa se incarce acel condensator (cred ca asta este, nu vreo baterie, dar nu stiu sigur, ci am vazut o poza cu componente de Opel si am presupus ca asa este), asta prin cea de-a doua tehnologie. Oricum, poate ma lamureste careva sa inteleg corect. Aceste sisteme de mai sus fac de fapt ca si consumul oficial sa fie mai mic decat la alt Ibiza cu aceeasi motorizare, insa fara cele de mai sus.
Hill Hold
"Asistare la demarajul din rampa" iti tine rotile franate cam inca 2 secunde, ca sa ai timp sa accelerezi. Cu asta m-am obisnuit greu, caci eram obisnuit deja cu plecari din rampa, asa ca schimbam repede. De multe ori credeam ca nu bagasem in viteza ca masina nu pleca )
Control presiune pneuri, cu avertizare sonora si luminoasa
Aici am inteles ca este un senzor care iti masoara viteza rotii si diametrul pe care trebuie sa il aibe cauciucul umflat normal asfel ca orice schimbare in aceste date apare ca o alarma in bord cu martorul respectiv. Adica ori cauciuc desumflat, ori pana, esti anuntat imediat. E bine ca poti descoperi si dc cumva ai pori si se lasa cauciucurile in timp. O gasesc ca o tehnologie utile.
EBA
"Asistarea franarii de urgenta" este un sistem de maximizare a fortei de franare in caz de urgenta, ca frana sa fie cat mai eficienta posibil.
Phloreen_m is offline   Reply With Quote
Old 30-11-11, 11:17   #2
Phloreen_m

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 12
Member of:
[SEAT]
Default Re: SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

II.
Fiind curios cum trebuie sa conduc cat mai economic am testat diferite metode: luandu-ma dupa BC(iti scrie cand sa schimbi viteza), turatie constanta, fara franari aiurea, fara accelerari fara rost etc. Am gasit insa si varianta data de Seat pe site-ul lor international:
"ECOMOTIVE DRIVING
Because the decisions we make today affect the planet we live on, it is our priority to look for more sustainable solutions. That's why we have expanded our Ecomotive range to include a new range of best-in-class, environmentally friendly vehicles we call E-Ecomotive.
Our E-Ecomotive range offers choice without compromising the driving experience through technology and aerodynamics that help reduce CO2 emissions and fuel consumption.
Driving efficiently is environmentally friendlier. Here are a few tips from the experts.
STARTING THE CAR
Start the engine without using the accelerator pedal. Then wait a few seconds before moving off.
FIRST GEAR
Use it only to start moving. Shift to second in two seconds or within six metres.
OVERTAKING AND GEAR SHIFTING
Depending on revs: Between 1500 and 2000 rpm
is the optimum point
Depending on speed: To third after 32,19 Km/h
To fourth after 40,23 Km/h
To fifth after more than 48,28 Km/h
DRIVING SPEED
Maintain speed as regularly as possible.
Avoid unnecessary braking, acceleration and gear shifting.
DECELERATION
Take your foot off the accelerator pedal and leave the car running in the current gear.
Brake gently and change down in gears as late as possible, being mindful when descending steep gradients.
STOPPING
When speed and space allow it, stop the car without shifting down gears.
STOPPED
When stopped for more than sixty seconds, turn the engine off."
Cred ca sunt niste reguli de bun simt, pana la urma. Oricum e mai greut sa incerci sa conduci asa intr-un oras aglomerat.

Masina se prezinta foarte bine, cel putin pentru mine. Insa, in scurta perioada cat am mers cu ea m-am lovit de urmatoarele:
-lipsa lumina torpedou;
-lipsa buton dezactivare airbaguri pasager;
-spatiu limitat pe locurile din spate, atat la picioare, cat si la cap, pentru persoane depasind 175cm;
-nu are manere de agatat mana in spate, desupra portierelor, ci doar la pasager;
-niste lumini in habitaclu in zona din spate nu ar fi stricat, deci cred ca ma voi pune pe improvizat niste LEDuri ceva;
-materialele interioare sunt plastice, dar sunt ok; important sa nu aud scartaind, batand etc. Sa reziste in timp ca si aspect;
-tetiere fata reglabile doar pe inaltime, dar nu si articulate;
-butonul pentru avarie este pus cam ciudat, in fata manetei de viteze, ceea ce il face dificil nitel de accesat. Si aici m-am obisnuit ca daca vreau sa dau cu spatele, pun avaria si poi in viteza si cu fata la fel. Pt a multumi cuiva...mai bajbai...

Pe viitor ma gandesc si la niste modificari ale esteticii:
-cotiera;
-pedale aliaj;
-ornamente cromate pentru bord si deflectoarele de aer.
-un sistem audio mai puternic, dar sa ma interesez daca se poate, in primu rand. Se descurca si cel original, dar as vrea ceva mai-mai!
-inscriptionare oglinzi exterioare cu numarul masinii;
Si mai vedem pe parcurs.

Cateva imagini cu MARA:





Aici este sora Marei, adica MARI :
Phloreen_m is offline   Reply With Quote
Old 30-11-11, 11:22   #3
Phloreen_m

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 12
Member of:
[SEAT]
Default Re: SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

PS: am mai postat si in alte parti.
As dori sa discutam, cum cred ca am zis si mai sus, despre ce presupune o masina ca asta: intretinere, taxe, fiabilitate, probleme aparute, concurenta, defecte aparute.
Masina o am momentan intr-un garaj, caci nu sunt acasa. Abia prin decembrie o mai vad.
Numai bine!


PPS:
109.2Km; treapta a V-a, 99km/h, arata consum 7,5%, pilot activat.
Mediu total imi arata 7,1%. Sper dupa rodaj sa mai scada.

Last edited by Phloreen_m; 30-11-11 at 11:28.
Phloreen_m is offline   Reply With Quote
Old 07-12-11, 19:44   #4
grg_92

Stage 5
 
grg_92's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 701
Member of:
[VW]
Default Re: SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

salut ! foarte frumoasa masina, sa stii ca nu te va dezamagi TSI`ul deloc, sa folosesti turbina cum trebuie si nu vei avea probleme, bafta si exploateaz-o cum trebuie !
__________________
grg_92 is offline   Reply With Quote
Old 08-12-11, 10:10   #5
BOGY26
Seat Driver

Stage 5
 
BOGY26's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 564
Member of:
[SEAT]
Default Re: SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

Sa o stapanesti sanatos bine ai venit
BOGY26 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-11, 19:39   #6
Phloreen_m

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 12
Member of:
[SEAT]
Default Re: SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

Salutare si multumiri!

Legat de TSI sper, sincer, sa fiu multumit de fiabilitatea sa! Abia astept sa pun mana pe ea din nou.

Ati vazut face-liftul Ibizei din 2012? Super! Vad ca seamana din ce in ce mai mult cu Audi...

Are careva idee cum va fi vremea intre 28-30Decembrie? Se pune problema de zapada/polei/lapovita in zona litorala?
Phloreen_m is offline   Reply With Quote
Old 20-12-11, 11:46   #7
bib_andrey

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,345
Member of:
[RENAULT]
[SEAT]
Default Re: SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

Frumoasa masina..cred ca am vazut`o si pe CS ..sa o stapanesti sanatos !
bib_andrey is offline   Reply With Quote
Old 30-01-12, 18:49   #8
Phloreen_m

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 12
Member of:
[SEAT]
Default Re: SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

Salutare!
Nu imi mai aduc aminte unde, insa cineva dorea manualul pentru playerul de la Ibiza. L-am scanat si am incarcat imaginile pe transfer.ro. Le luati de aici si sunt disponibile 10 zile.
Sper sa fie de folos!
Phloreen_m is offline   Reply With Quote
Old 03-02-12, 21:29   #9
iulianr26

Stage 5
 
iulianr26's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,614
Smile Re: SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

Felicitari!!! Bine aleasa motorizarea si mai ales culoarea:P . Fara incidente!!!!
iulianr26 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-12, 00:49   #10
Phloreen_m

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 12
Member of:
[SEAT]
Default Re: SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

@iulianr26: Ms frumos prietene.
Pe Mara am vrut-o in special pentru motor, dar nu am vazut-o pana nu a venit din Spania. La test-drive am fost cu 1.4 85CP.
Eu ii zic Mara masinii, dintr-o gluma iesita in familie. Pana acum s-a comportat ireprosabil.
Phloreen_m is offline   Reply With Quote
Old 04-02-12, 22:25   #11
Phloreen_m

Stage 1
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 12
Member of:
[SEAT]
Talking Re: SEAT IBIZA Copa Style ECOMOTIVE 1,2L TSI 105CP Start&Stop

Am gasit ca playerul din dotarea masinii se numeste:
Seat Ultra Low SE250 BVX
6J0 035 153 B
Blaupunkt 7 648 215 366


Eram curios daca nu cumva e compatibil USB, ca dc da o sa i-l montez
Phloreen_m is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -