Ieri s-a inceput asamblarea motorului.
S-a echipat chiulasa cu toate cele necesare.. supape, arcuri de supapa, talere de supapa, simeringuri de supapa si sigurante... apoi am strans garnitura de chiulasa in treptele indicate de fabricant... 20nm.. 40nm.. 60nm.. am folosit garnitura de chiulasa de la victor reinz de 1.9mm...
Apoi am inlocuit o-ringurile camasilor unde etanseaza in bloc deoarece folosisem niste o-ringuri de dacie.. si camasile nu se aliniasera perfect in partea de sus unde se imbina cu chiulasa.. asa ca am refacut operatiunea folosind o-ringuri de la glaser. Calitativ sunt net superioare celor de dacia.. atat ca si material cat si ca finisaj.. alinierea camasilor a fost perfecta.
Arborele a fost strans la cuplu atat la palier cat si la partea de biela.. strangerile au fost de 70nm la palier si 45nm la biela.. iar la chiulasa strangerea finala a fost de 70nm.. am strans-o putin mai tare ca sa nu am probleme cu garnitura..
Urmeaza sa se monteze tijele culbutorilor.. rampa de culbutori este deja montata.. apoi sa se efectueze reglajul culbutorilor in functie de specificatiile fabricantului...